صرافی بایننس چیست؟ | همه چیز درباره صرافی بایننس (Binance) | آموزش حل تحریم بایننس

1402/06/16
صرافی بایننس چیست؟ | همه چیز درباره صرافی بایننس (Binance) | آموزش حل تحریم بایننس

فهرست مطالب


صرافی بایننس چیست؟امکان نداره کسی تو بازار ارزهای دیجیتال فعال باشه و اسم بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، صرافی Binance رو نشنیده باشه. همانطور که میدانیم تب و تاب بازار ارزهای دیجیتال این روزها از جوون ها گرفته تا کسانی که سن بالایی دارن رو مشغول خودش کرده و همه دوست دارن با سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال در این بازار، به سود های خیلی خوبی دست پیدا کنن. اما خب حتما این رو هم میدونین که تو بازار کسایی بیشترین سود رو می برن که بیشترین آگاهی و اطلاعات و تخصص رو دارن. آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال، یکی از مهمترین نکاتی هستش که باید در موردش اطلاعات کسب کنین. صرافی بایننس پله های ترقی رو خیلی سریع طی کرد و امروزه بیشترین حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش اختصاص داده. این مقاله در ابتدا به معرفی صرافی Binance و سپس به مشکلاتی که کاربران ایرانی در کار کردن با این صرافی دارن پرداخته. در انتها هم با ارائه بهترین راه حل ها برای حل این مشکلات به شما در گرفتن بهترین تصمیم ممکن کمک کرده. پس قبل از کار کردن با صرافی بایننس مقاله رو تا انتها بخونین.
 

معرفی صرافی بایننس (Binance)

بنیانگذار صرافی بایننس

 
در پاسخ به این سوال که صرافی بایننس چیست؟ باید بگم که صرافی Binance در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا بوده و روزانه میلیون ها معامله ارز های دیجیتال از طریق این صرافی انجام میشن. تاسیس این صرافی ارز دیجیتال به سال 2017 بر میگرده و مدیر عامل این صرافی هم شخصی بنام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) هستش که همه این شخص رو با نام آقای ژائو می شناسن. آقای ژائو قبل از تاسیس بایننس، شرکت فیوژن سیستم (Fusion System) رو راه اندازی کرده بوده که در زمینه ارائه راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مالی فعالیت داشته و در حوزه ارزهای دیجیتال همه اونو با نام سی زی (CZ) می شناسن. 
این صرافی این روزها در بازار ارزهای دیجیتال در رتبه اول خرید و فروش رمز ارزها قرار گرفته. البته قبل از صرافی بایننس، صرافی های بزرگی در سطح دنیا بودن که خرید و فروش ارز های دیجیتال رو انجام میدادن که از بایننس خیلی بزرگ تر بودن. ولی چه چیزی باعث شد این صرافی اینقدر رشد کنه و در سریع ترین زمان به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا تبدیل بشه؟ در ادامه براتون توضیح میدم. 
درباره صرافی بایننس باید بهتون بگم که یکی از دلایل محبوبیت این صرافی، این بود که خدمات خیلی عالی برای کاربرهای ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا فراهم کرده بود. این صرافی خدمات خیلی شفافی ارائه میداد و عملیات خرید و فروش از طریق این صرافی با دقت بالایی صورت می گرفت و سایت صرافی از امنیت بالایی برخوردار بود و عملیات واریز و برداشت هم خیلی سریع انجام میشدن. همه این موارد باعث شدن که این صرافی به سرعت مورد توجه کاربرهای سراسر دنیا قرار بگیره و طیف وسیعی از کاربرهای سراسر دنیا از این صرافی استفاده کنن.
در زمانی که صرافی بایننس فعالیت خودش رو شروع کرد، صرافی های دیگه ای در سطح جهان مشغول فعالیت بودن از جمله این صرافی ها میشه به صرافی هایی مثل Bittrex، Bitfinex، Coinbase و Poloniex اشاره کرد. در دوره ای صرافی بیترکس شروع به بلوکه کردن حساب های کاربران ایرانی کرد که دلیل اون رو هم تحریم های بین المللی عنووان کرد و از اونموقع صرافی Binance مورد توجه کاربرهای ایرانی قرار گرفت.

ویژگی های صرافی بایننس

بایننس یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های رمزارز در جهان است و برخوردار از ویژگی‌های فراوانی است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بایننس، امنیت بسیار بالای آن است. از آنجایی که امنیت در عرصه رمزارزها امری حیاتی است، بایننس به کاربران خود امکاناتی مانند تأیید دو مرحله‌ای و کیف پول‌های سرد را ارائه می‌دهد تا از دزدی و سرقت رمزارزها جلوگیری شود. علاوه بر این، بایننس دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندی است که حتی برای کاربران تازه وارد نیز قابل فهم است. صرافی بایننس نیز به تنوع بسیاری از رمزارزها پشتیبانی می‌کند و امکان خرید و فروش رمزارزهای مختلف را فراهم می‌کند. همچنین، بایننس برخی از ابزارهای پیشرفته مانند منابع آموزشی و نمودارهای تحلیلی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند بهترین تصمیم‌گیری را در مورد خرید و فروش رمزارزها انجام دهند. در نهایت، وجود تیم پشتیبانی فعال نیز از ویژگی‌های برجسته بایننس است که به کاربران در هر مشکل و سوالی که دارند، کمک می‌کند. به طور کلی، صرافی بایننس با ترکیبی از امنیت، استحکام و قابلیت‌های پیشرفته، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش رمزارزها شناخته می‌شود.

صرافی بایننس کجاست؟

شاید یکی از سوالاتی که برای شما پیش بیاد در مورد شعبه های صرافی بایننس هستش و اینکه صرافی بایننس کجاست؟ دفتر مرکزی صرافی بایننس در ابتدای تاسیس تو کشور چین قرار داشت. ولی بدلیل قوانین سخت گیرانه کشور چین برای ارزهای دیجیتال این صرافی دفتر مرکزی خودش رو از این کشور خارج کرده و قبلنا همه تصور میکردن دفتر مرکزی صرافی Binance در کشور مالت قرار داره و امروزه مشخص شده که این گفته صحت نداره و شعبه های صرافی بایننس تو این کشور قرار ندارن. در مورد اینکه دقیقا صرافی بایننس کجاست باید بگم که از آدرس دقیق دفتر مرکزی صرافی بایننس اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. حتی خود مالک بایننس هم در مصاحبه هاش اشاره مستقیمی به این قضیه نکرده و تنها چیزی که گفته اینه که بایننس دارای دفترهای زیادی بوده که کارمند های آن در 50 کشور دنیا قرار دارن ولی در مورد اینکه این دفترها دقیقا کجا هستن اطلاعاتی ارائه نکرده.
 

نحوه فعالیت صرافی بایننس

حجم معاملات اسپات بایننس

در ادامه مبحث صرافی Binance چیست؟ باید بهتون بگم که در حوزه ارزهای دیجیتال دو دسته صرافی داریم. یک دسته از صرافی ها خودشون مستقیم ارزهای دیجیتال را به کاربران و خریداران میفروشن. این صرافی ها در زمان فروش ارز دیجیتال توسط کاربران هم خودشان از اونها ارز دیجیتال میخرن. دسته دیگه صرافی ها مانند یک دلال عمل میکنن و خودشون خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام نمیدن بلکه خریدارها و فروشنده ها رو در پلتفرم خودشون دور هم جمع میکنن و برای یک خریدار، فروشنده متناسب با پیشنهاد خریدش و برای فرشنده بهترین خریدار متناسب با پیشنهاد فروشش رو پیدا کرده و در ازای معامله ای که صورت میگیره از دو طرف معامله مقداری کارمزد دریافت میکنه. صرافی بایننس در دسته دوم صرافی هایی که معرفی کردیم قرار میگیره و خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال رو در سراسر دنیا دور هم جمع میکنه و معامله هاشون رو با هم اوکی میکنه و در ازای این کار کارمزد خودش رو میگیره.

حجم روزانه معاملات روزانه در صرافی Binance بسیار زیاد بوده و در زمان نوشتن این مقاله چیزی در حدود $32,418,724,149، حجم معاملات در این صرافی بوده که نشان از علاقمندی زیاد خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا به این صرافی دارد. کاربران ایرانی که بطور غیر مستقیم با این صرافی کار میکنن در ایران ابتدا یک ارز دیجیتال مثل تتر یا بیت کوین یا اتریوم رو از یک صرافی داخلی میخرن و بعد اون رو به اکانت خودشون در صرافی بایننس منتقل میکنن و اونجا به ترید ارزهای دیجیتال می پردازن. هر چند امروزه بایننس قوانین خیلی سخت گیرانه ای برای کاربرهای کشور مون، بخاطر تحریم های بین المللی وضع کرده و اجازه فعالیت رو به راحتی به اونها نمیده ولی بازم هم خیلی ازا افراد در ایران علاقمند به ترید در این صرافی هستن.

ارز دیجیتال صرافی بایننس چیست؟

 

بایننس کوین ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس

 

صرافی بایننس در ماه جولای سال 2017 که با تیرماه سال 1396 خودمون برابری میکنه، ارز دیجیتال خودش رو معرفی کرد که احتمالا همتون اسمش رو شنیدین و اسمش بایننس کوین (Binance Coin) هستش. در حوزه ارزهای دیجیتال همه اون رو با نماد BNB می شناسیم و در صرافی بایننس میتونین اون رو با پرداخت ارزهای فیات مثل دلار و یورو هم تهیه کنین و در همه صرافی های ارز دیجیتال میتونین اون رو تهیه کنین. بایننس کوین برای قدرتمند تر شدن صرافی بایننس در حوزه ارزهای دیجیتال بوجود اومد تا صرافی Binance بتونه از این طریق یک اکوسیستم قدرتمند رو برای خودش در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود بیاره و تا به امروز هم خیلی موفق عمل کرده.

در ابتدا که این رمز ارز معرفی شد بلاکچین مستقلی نداشت و بر بستر شبکه اتریوم به عنوان یک توکن ERC 20 معرفی شد و بعدش به بلاکچین اختصاصی خودش با نام بایننس چین (Binance Chain) منتقل شد. از بایننس کوین میتونید در صرافی بایننس برای پرداخت کارمزد هزینه تراکنش هایی که انجام میدید استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بایننس کوین چیست رو که به طور اختصاصی به معرفی این ارز دیجیتال پرداخته در وبلاگ ایران بایننس مطالعه کنین.

مزیت های صرافی Binance چیست؟

مزیت های صرافی بایننس

اینکه یک صرافی ارز دیجیتال در سطح جهانی بتونه محبوب باشه بی دلیل نیست و در ادامه مقاله صرافی بایننس چیست؟ به چند مورد از مزیت های این صرافی می پردازیم که باعث شده از بقیه صرافی ها یک سرو گردن بالاتر باشه:

1. داشتن اپلیکیشن موبایلی برای کاربران موبایل

صرافی بایننس برای راحتی معامله های ارز دیجیتال توسط کاربرهای سراسر دنیا هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای کاربران آی او اس اپلیکیشن موبایل ارائه کرده. کسانی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام میدن میتونن از طریق این اپلیکیشن همه معاملات خودشون رو انجام بدن.

2. دارای دو کیف پول اختصاصی و امن

یکی از فاکتورهای دیگه درباره صرافی Binance اینه که دو تا از کیف پول های مهم حوزه ارزهای دیجیتال به این صرافی تعلق دارند. کیف پول تراست والت (Trust Wallet) که اون رو خرید و بایننس چین والت (Binance chain wallet). کیف پول تراست والت یکی از امن ترین و مطمئن ترین کیف پول های ارزهای دیجیتال به شمار میاد.

3. بالا بودن حجم بالای معاملات از طریق این صرافی

درباره صرافی بایننس این رو بدونین که در این صرافی، معاملات قبلا تا 80 میلیارد دلار در یک روز هم انجام شده که رقم خیلی بالایی هستش و میشه 3.33 میلیارد دلار حجم معامله در هر ساعت. این حجم از گردش مالی توسط یک صرافی آنلاین کار کوچیکی نیست.

4. پشتیبانی از بیش از 500 ارز دیجیتال

یکی دیگه از ویژگی هایی که درباره صرافی Binance باید بدونین این هستش که، این صرافی پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال هستش. در واقع خیلی وقت ها لیست شدن یک ارز دیجیتال تو صرافی بایننس خود تاییدی بر خوب بودن ارز دیجیتال بوده و بر قیمت اون ارز تاثیر بخصوصی میزاره.

5. بالا بودن تعداد کاربرهای فعال

طبق گزارش های ارائه شده بالای 9 میلیون نفر کاربر با صرافی Binance به ترید ارزهای دیجیتال می پردازن که مسلما تعداد اونها روز به روز هم در حال گسترش هستش.

6. مجهز بودن به انواع روش های ترید 

در این صرافی به سه نوع ترید دسترسی دارین که شامل اسپات تریدینگ (Spot trading)، مارجین تریدینگ (Margin Trading) و قرارداد های فیوچرز (Futures Contract) هستن.

7. مجهز به سیستم احراز هویت دو عاملی

همانطور که میدونین در دنیای آنلاین امروز، گذر واژه ها به تنهایی برای محافظت از حساب های مالی و غیره کافی نیستن.  سیستم احراز هویت دو عاملی که به اختصار بهش 2FA هم میگن و بعنوان یک مرحله امنیتی اضافه برای محافظت از اکانت شما در نظر گرفته میشه.

8. ارائه ارز دیجیتال بومی 

ارز دیجیتال بومی بایننس، بایننس کوین یا BNB هستش که در بالا درباره بایننس کوین صحبت کردیم.

9. کارمزد کم تراکنش ها

در صرافی بایننس بسته به اینکه در چه سطح کاربری هستین کارمزد تراکنش های شما متفاوت هستش و در بخش معاملات اسپات کارمزد معاملات شما مطابق با جدول زیر محاسبه خواهد شد. در کل برای کسی که تازه وارد این صرافی شده یک دهم درصد بعنوان کارمزد از اونا دریافت میشه.

  

کارمزد صرافی بایننس

معایب صرافی Binance چیست؟

صرافی بایننس با تمام مزایایی که داره خالی از عیب هم نیستش که در ادامه به یک تا مورد از اونا اشاره میکنیم:

1. تحریم کاربرهای ایرانی

شاید خود صرافی این رو برای خودش عیب ندونه و خب مجبوره از قوانین بین المللی تبعیت کنه ولی خب ما اون رو بعنوان یک عیب می شناسیم. تمامی کاربرهای ایرانی که با این صرافی هم فعالیت میکنن مجبورن از VPN با آی پی ثابت یا VPS استفاده کنن تا از طرف صرافی شناسایی نشن. در صورت شناسایی شدن هم صرافی به شما یک فرصت یک هفته ای میده تا سرمایه خودتون رو از صرافی خارج کنین و دیگه اجازه هیچ گونه فعالیتی بهتون بعنوان یک کاربر رو نمیده.

قبلا صرافی بایننس از ارزهای فیات پشتیبانی نمی کرد و این گزینه یک ایراد برای صرافی به شمار میرفت. ولی امروزه این رو هم حل کرده و پشتیبانی خودش رو از ارزهای فیاتی مثل یورو و روبل رو شروع کرده.

تحریم کاربرهای ایرانی توسط صرافی بایننس

مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در بایننس

یکی از مواردی که در بالا بهش بطور خلاصه پرداختیم و سر تیتر اکثر محافل خبری داخل کشور هم درباره صرافی Binance هستش اینه که صرافی بایننس برای ادامه فعالیت خودش در سطح بین المللی مجبوره که از قوانین کشور ایالت متحده امریکا پیروی کنه. هممون میدونیم که در مباحث بین المللی مخصوصا حوزه مالی کشورمون کلا تحریم بوده و بایننس هم اجازه فعالیت به هیچ کاربری رو که با ای پی ایران اقدام به ثبت نام در این صرافی کنه نمیده. اگه با این صرافی کار کنین و بایننس بنا به هر دلیلی به هویت ایرانی شما پی ببره در اولین اقدام حساب تون رو مسدود میکنه و کاری که شما باید بکنین، این هستش که با قسمت پشتیبانی بایننس در تماس باشین و بهشون بگین که من از این قضیه اگاه نبودم که بعنوان یک ایرانی نمیتونم با بایننس ترید ارزهای دیجیتال رو انجام بدم. صرافی هم پس از بررسی درخواست شما فرصت یک هفته ای بهتون میده که دارایی خودتون رو از صرافی خارج کنین. بعد اون هم نمیتونین کلا با اکانت خودتون با این صرافی فعالیت داشته باشین.

بهترین راه برای اینکه بتونین با این صرافی ترید داشته باشین اینه که اولا از یک وی پی ان ثابت استفاده کنین که موقعیت جغرافیایی شما رو به بایننس اشتباهی بده و بایننس متوجه نشه که دارین از ایران با این صرافی کار میکنین. گزینه بعدی اینکه در موقع ثبت نام صرافی Binance از شما شماره تلفن هم میخواد و باید حواستون باشه شماره تلفن با کد +98 رو به هیچ وجه داخل سایت ثبت نکنین. هر چند امروزه اقدامات سختگیرانه صرافی خیلی بیشتر تر شده و کار رو برای کاربرهای ایرانی خیلی سخت تر کرده.

اجباری شدن احراز هویت (KYC) در صرافی بایننس جدید ترین مانع برای ایرانی ها

احراز هویت جدید صرافی بایننس

یکی از مباحث مهم در معرفی صرافی Binance درباره احراز هویت جدید این صرافی بوده و خلاصه یکی از جدید ترین راهکارهای بایننس برای جلوگیری از مسائل پولشویی احراز هویت (KYC) برای تمامی کسانی است که در این صرافی مشغول فعالیت هستن. احراز هویت KYC در اصل مخفف عبارت Know Your Customer بوده و معنیش اینه که مشتریت رو بشناس یا میشه گفت به معنی شناخت مشتری هستش که داری باهاش کار میکنی. هدف از این احراز هویت جلوگیری از پولشویی و فعالیت های مجرمانه توسط شرکت ها و افراد هستش و باعث میشه یک کمپانی یا صرافی درک خیلی بهتری از مشتری هایی که داره باهاشون کار میکنه داشته باشه. 

امروزه در سطح جهانی اصول KYC برای بانک ها، موسسات مالی، شرکت ها و صرافی های ارز دیجیتال اجباری شده و هدف این اصول این هستش که کلاهبرداری رو به حداقل برسونن. صرافی بایننس هم برای بالا بردن حفاظت از کاربران خود و مبارزه با جرائم مالی اونو داره انجام میده. اینم بدونین این احراز هویت مخصوص کاربرهای ایرانی نیست بلکه برای تمامی کسانی هستش که دارن با این صرافی در سرتاسر دنیا فعالیت می کنن.

هر آنچه که باید درباره احراز هویت KYC ( Know Your Customer ) در بایننس بدانیم؟

در بالا بطور خلاصه درباره KYC صحبت کردیم. در اصل، اصول KYC در صرافی Binance از 29 مرداد 1400 تا 19 اکتبر 2021 که میشه 27 مهر قراره اجرایی بشه. در این تغییراتی که قراره اعمال بشن همه کسانی که در صرافی بایننس مشغول فعالیت هستن باید احراز هویت سطح متوسط یا Intermediate را انجام دهند در صورتی که قبلا اینطوری نبود. کسانی که این احراز هویت رو انجام ندن به حالت Withdraw Onlyn در میان و فقط میتونن دارایی های خودشون رو برداشت کنن و نمیتونن هیچگونه تریدی در این صرافی انجام بدن.

اگه کسی احراز هویت سطح Intermediate رو با مدرک شناسایی خودش انجام نده براش محدودیت های خاصی در برداشتن دارایی ها و کنسل کردن سفارش ها و بستن پوزیشن ها اعمال میشه و وقتی این احراز هویت رو انجام داد دوباره به همه امکانات صرافی دسترسی خواهد داشت.

هک شدن صرافی بایننس

هک شدن صرافی بایننس

با اینکه صرافی بایننس یک صرافی محبوب بوده و امنیت بالایی هم برای انجام ترید های مشتری های خودش ارائه داده ولی قبلا یک بار سابقه هک شدن رو تو کارنامه خودش داره. این هک شدن توسط یک گروه هکری در تاریخ 17 اردیبهشت 1398 مصادف با 7 می 2019 رخ داده و هکرها موفق به دزدیده شدن 7000 بیت کوین از این صرافی شدن که در اونموقع 40 میلیون دلار ارزش داشتن. چانگ ژائو اونموقع اعلام کرد که این بیت کوین ها از کیف پول های داغ صرافی دزدیده شده ان و دو درصد دارایی صرافی Binance رو این کیف پول ها نگهداری میکنن.

در این هک، سارقان به دارایی های بایننس دسترسی نداشتن بلکه به تعداد زیادی از کلید های API کاربران و کد های 2FA و سایر اطلاعات دسترسی داشتن. هک کردن هم توسط تعدادی از وکتورهای معروف حملات و تاکتیک های مهندسی اجتماعی انجام شد و از ویروس های رایانه ای و فیشینگ برای انجام کار استفاده کردن و در تاریخ هفتم ماه می برداشت گسترده ای رو از حساب کاربران شروع کردن. البته خوشبختانه فقط به کیف پول های آنلاین بایننس دسترسی داشتن ولی با این حال 40 میلیون دلار از دارایی کاربران به سرقت رفت. آخر سر هم همه کاربرانی که حسابشون مورد حمله قرار گرفته بود حساب شون رو پس گرفتند و بایننس همه هزینه رو پوشش داد و کسی تحت تاثیر قرار نگرفت.

زیر شاخه های صرافی بایننس 

روزهای اول شاید صرافی بایننس فقط یک صرافی ساده بود که برای اکسچنج ارزهای دیجیتال به کار میرفت. ولی امروزه به بخش ها و قسمت های زیادی تقسیم شده و فعالیت های وسیعی در حوزه ارزهای دیجیتال انجام میده که در ادامه به خلاصه ای از اونها اشاره میکنیم.

• سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

سایت کوین مارکت کپ

امکان نداره در حوزه ارزهای دیجیتال حرفه ای باشین و سایت کوین مارکت کپ رو نشناسین. در اصل این سایت در ابتدا متعلق به صرافی بایننس نبود ولی چون حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد تمامی حوزه های ارزهای دیجیتال بود. اقای ژائو این سایت رو تو سال 2020 به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرد. سایت کوین مارکت کپ از قدیم تا الان همه اطلاعات موجود در بازار ارزهای دیجیتال رو تو خودش ذخیره کرده و یکی از ارزشمند ترین سایت های موجود در حوزه ارزهای دیجیتال هست.

• کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت هم در ابتدا متعلق به صرافی بایننس نبود و در سال 2017 طراحی شد و در 31 جولای 2018 توسط بایننس خریداری شد. این کیف پول یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های بازار رمز ارزها بوده و تمامی رمز ارزهای معروف بازار و هر توکنی که بر بستر اتریوم باشه رو پشتیبانی میکنه. 

• IEO صرافی بایننس

یکی دیگه از پروژه های خلاقانه بایننس عرضه اولیه هستش که بهش IEO (Initial Exchange Offering) میگن. در اصل این پروژه ها امکان کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال رو از طریق عرضه های اولیه کاهش میدن. در اصل کسایی که یک پروژه خلاقانه دارن میتونن اونو در صرافی Binance ثبت کنن و پس از گذراندن مراحل احراز هویت و ارائه سند و مدرک مستند برای اثبات پروژه خودشون، به جمع آوری سرمایه از طریق صرافی بایننس بپردازن.

• وام دهی صرافی بایننس (Binance Crypto Loans)

یکی دیگه از قسمت هایی که صرافی Binance در صرافی خودش اونو فعال کرده، وام دهی هستش. شما میتونین با در اختیار قرار دادن مبلغی سرمایه به جهت تضمین برگرداندن وام گرفته شده از این صرافی وام بگیرین. جالبه این رو هم بدونین که در این صرافی حتی میتونین سرمایه خودتون رو به دیگران بعنوان وام بدید و سود این وام رو بگیرین.

• صندوق تامین نقدینگی بایننس (Liquid Swap)

بایننس به کسایی که معاملات مارجین انجام میدن، در قالب اهرم یا همون لوریج (Leverage) از برای انجام معاملات وام میده.

• استخر بایننس (Binance Pool)

در معرفی صرافی بایننس باید بهتون بگم که این صرافی، تو استخراج ارزهای دیجیتال هم خیلی فعال هستش و با ایجاد استخر های متعدد برای ماینرهای مختلف این امکان رو بوجود میاره که بتونن به استخراج ارزهای دیجیتال رو بیارن.

تکلیف کاربران ایرانی بعد از احراز هویت KYC در صرافی بایننس

حل کردن مشکل مسدود سازی اکانت کاربران ایرانی در بایننس

نکته مهمی که بعد از این احراز هویت باید بدونین اینه که در عمل هیچ کدوم از کاربرهای ایرانی نمی تونن در این صرافی فعالیت خاصی داشته باشن چون به محض احراز هویت به عنوان ایرانی شناسایی میشن و حساب شون مسدود و یک هفته بهشون اجازه برداشت دارایی هاشون داده خواهد شد. شاید براتون سوال پیش بیاد که تکلیف ایرانی ها بعد بوجود اومدن این مشکل چی خواهد شد؟ در ادامه سه راهکار رو بهتون ارائه خواهیم کرد که میتونین انجام بدین:

1. برداشت دارایی ها و ترید کردن در یک صرافی خارجی دیگه 

یکی از گزینه هایی که پیش رو دارین اینه که از خدمات یک صرافی دیگه مثل کوینکس (Coinex) استفاده کنین. صرافی کوینکس تا به امروز اقدام خاصی برای تحریم و مسدود کردن اکانت کاربران ایرانی انجام نداده و خیلی از ایرانی ها هم همین الان از خدمات این صرافی استفاده میکنن. البته شاید افرادی هم باشن که سرمایه زیادی در این بازار دارن و به هر صرافی اعتماد ندارن و دیگه این رو باید خود صرافی بایننس تعیین کنه که چه برنامه ای براشون داره. ولی خب بالای 90 درصد ایرانی ها صد در صد بطور کامل از این صرافی خارج خواهند شد.

2. احراز هویت تو صرافی بایننس و ادامه فعالیت با این صرافی 

برای این کار البته نمی تونین با مدارک شناسایی ایرانی خودتون احراز هویت کنین بلکه اگه مدارک شناسایی کشور دیگه ای دارین میتونین با اونها احراز هویت انجام بدین. یا یکی از نزدیکان تون که در خارج از کشور هستن رو ازش بخواین ثبت نام و احراز هویت کنه و حسابش رو در اختیار شما قرار بده و سومین راه حل هم اینه، بتونین واسه خودتون مدارک شناسایی یک کشور دیگه رو بسازین. مسلما این سه تا گزینه ای که گفتم رو به راحتی نمی تونین انجام بدین و هر کسی قادر به انجام شون نیست. پس یا باید را حل اول رو انتخاب کنین یا راه کار سوم رو انتخاب کنین که در ادامه توضیح میدیم.

3. ترید و خرید ارز های دیجیتال در یک صرافی معتبر ایرانی

راه کار سوم هم راهکار خوبی هستش که در ادامه براتون توضیح میدم. ببینید خیلی از افرادی که وارد بازار ارزهای دیجیتال میشن با هدف سرمایه گذاری وارد این حوزه میشن و میخوان چند ارز دیجیتالی که مد نظرشون هستش رو بخرن و تا چند مدت اونا رو نگهداری کنن و بعد کسب سود اونا رو بفروشن. مسلما برای همچین افرادی استفاده از یک صرافی معتبری مثل صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس میتونه گزینه خوبی باشه. چون میتونن همون ارزهای دیجیتال رو از یک صرافی ایرانی بخرن و اونا رو به یک کیف پول انتقال بدن و نگهداری کنن. در این مورد درباره صرافی ایران بایننس باید بهتون بگم که با پشتیبانی از 600 ارز دیجیتال در رتبه اول تعداد ارزهای دیجیتال در کشور در بین صرافی ها قرار گرفته و خب میتونه گزینه خوبی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار بیاد. 

این نکته رو هم بگم هر کاربری که میخواد با یک صرافی خارجی کار کنه، نیاز داره حتما با یک صرافی ایرانی هم فعالیت داشته باشه تا بتونه در داخل کشور برای کار با صرافی های خارجی اقدام به خرید تتر کرده و اونو به صرافی خارجی منتقل کنه. شایدم بخواد ارز دیجیتال مورد نظر خودش رو به ریال ایران تبدیل کنه و خب صرافی های خارجی این کار رو برای ما نمیکنن و به یک صرافی خارجی حتما نیاز هستش. بخاطر همین در انتخاب یک صرافی داخلی خوب هم دقت کنین. پیشنهاد ما صرافی ایران بایننس هستش که در ادامه دلایلش رو بهتون میگم.پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین صرافی های خارجی رو مطالعه کنین تا اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشین.

بهترین جایگزین صرافی بایننس در ایران

صرافی ایرانی بایننس

برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال دغدغه از دست دادن سرمایه خود رو نداشته باشین، یکی از پیشنهاداتی که به شما کردیم این بود که از یک صرافی داخلی استفاده کنین و دارایی های خودتون رو در یک کیف پول نگهداری کنین. مطمئنا شما هم با صرافی های ارز دیجیتال زیادی در داخل کشور آشنایی دارین که در ادامه میخواهیم در مورد یکی از صرافی های معتبر که به صرافی ایرانی بایننس معروف هستش به شما اطلاعات مختصری بدیم. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس میتونه گزینه خوبی باشه برای کسانی که میخوان از یک جایگزن داخلی بایننس برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنن و برای این هم دلایلی داریم که در ادامه برای شما توضیح میدیم.

1. پشتیبانی از 600 ارز دیجیتال برای ترید

خیلی وقت ها ما فکر میکنیم اگه با یک صرافی داخلی کار کنیم به خیلی از ارزهای دیجیتالی که قصد خرید اونها رو داریم دسترسی نخواهیم داشت. صرافی ایران بایننس با داشتن طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال این مشکل رو حل کرده و ارزهای دیجیتالی که در خیلی از صرافی های داخلی نمیتونین اونا رو تهیه کنین رو به راحتی از طریق این صرافی تهیه کنین.

2. انتقال مستقیم ارز دیجیتال به کیف پول شخصی

یکی از دغدغه های اصلی کسانی که میخوان از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر خودشون رو انجام بدن این هستش که از لحاظ تامین امنیت به این صرافی ها اعتماد ندارن و دلیل اون هم اینه که میترسن با نگهداری رمز ارز های خودشون تو یک صرافی به هر طریقی اونا رو از دست بدن. صرافی ایران بایننس برای حل این دغدغه مستقیما ارز دیجیتال خریداری هر شخص رو با گرفتن آدرس کیف پول در هنگام خرید ارز دیجیتال توسط اون شخص به والت شخصیش انتقال داده و شخص خیالش راحته رمز ارز خریداریش در جای امنی هستش.

3. سطوح کاربری متناسب با میزان خرید

یکی دیگه از فاکتورهای خوبی که صرافی ایران بایننس داره این هستش که بعد از ثبت نام و احراز هویت اولیه در این صرافی برای ارتقا سطح کاربری خودتون نیازی ندارین مدارک بیشتری ارائه بدین. بلکه سطوح کاربری شما با افزایش خرید شما خود به خود بالاتر رفته و امکان خرید و فروش بیشتر ارز دیجیتال رو برای شما فراهم میکنن.

حرف پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی صرافی بایننس بپردازیم و اطلاعات مختصر و مفیدی رو که شاید علاقمند باشین تا در مورد صرافی بایننس بدونین رو بهتون ارائه بدیم. امیدواریم استفاده لازم رو از مطالب این مقاله برده باشین. در کل صرافی Binance یکی از بهترین صرافی های حال حاضر دنیا برای کسانی هستش که میخوان بصورت حرفه ای به ترید ارزهای دیجیتال بپردازن. ولی تحریم کاربرهای ایرانی و ضروری کردن احراز هویت دو مرحله ای چاره ای جز این برای ما نزاشته که برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال به یک گزینه دیگری غیر از بایننس روی بیاریم و از یک صرافی ارز دیجیتال دیگه استفاده کنیم. ما هم کارهایی که میتونین انجام بدین رو بهتون معرفی کردیم. حرف پایانی هم اینکه اگر باز هم علاقمند به فعالیت با صرافی بایننس هستین توصیه میکنیم که خیلی دقت کنین که صرافی به ایرانی بودن شما پی نبره. اگه هم برای احراز هویت از مدارک جعلی استفاده کنین و صرافی اون رو بفهمه، بخاطر جعل و کلاهبرداری دارایی شما به احتمال خیلی زیادی مسدود خواهند شد و اصلا این رو توصیه نمیکنیم و حتما دقت داشته باشین. موفق و سربلند باشین


نظرات کاربران در مورد صرافی بایننس چیست؟ | همه چیز درباره صرافی بایننس (Binance) | آموزش حل تحریم بایننس
  • عالیه فقط یک سیوال من کیف پولم رو رگوله کردم و با وی پی ان امریکا رفتم شرکت سای سک گفته چون بایننس با امریکا نشکل داره باید یک کیف دیگه رجیستر کنم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    سلام.شما واریز شناسه دار هم دارین یا نه؟کارمزدش چقدره؟

    • نه نداریم

    • نه نداریم

سوال امنیتی :1+74 = ?