عرضه اولیه NFT چیست؟ آشنایی با مفهوم INO

1401/11/28
عرضه اولیه NFT چیست؟ آشنایی با مفهوم INO

عرضه اولیه NFT؛ روش جدیدی برای تامین بودجه جمعی در فضای ارزهای دیجیتال! آیا چیزی در مورد مفهوم INO شنیدین؟ اصلا می دونین عرضه اولیه NFT چیست؟ چجوری میشه در عرضه اولیه توکن های غیر مثلی شرکت کرد و سود به دست آورد؟ عرضه اولیه NFT یا INO چه مزایایی به همراه داره؟ چه چیزی عرضه اولیه توکن NFT رو منحصر به فرد می کنه؟ INO ها با چه هدفی انجام میشن؟

یکی از جذابیت های بازار ارزهای دیجیتال، توکن های غیرمثلی یا NFT هاست. این توکن ها در واقع دارایی های رمزنگاری شده هستن که اشیای دنیای واقعی مثل موسیقی های محبوب، آثار هنری، کاراکترهای کارتون یا بازی ها رو در دنیای بلاک چین نشون میدن. یکی از اقداماتی که برای تامین مالی توکن های غیر مثلی یا NFT صورت میگیره، فرایند عرضه اولیه NFT هست که مزایای زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه NFT یا INO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه توکن NFT بپردازیم و هدف عرضه اولیه NFT رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

عرضه اولیه NFT چیست؟

عرضه اولیه NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه NFT یا مفهوم INO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه اولیه NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه NFT نوع متفاوتی از توزیع توکن های غیر مثلی هست که بیشتر با ضرب این توکن ها همراه هست و به فروش ثانویه توکن های ارزشمند NFT کمک می کنه. این روش توزیع جدید از مفهوم تازه ای به اسم NFT های با وثیقه گذاری بیش از حد استفاده می کنه. پروژه ها با استفاده از این روش می تونن سرمایه اولیه زیادی به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین پروژه ها و افراد از عرضه اولیه سکه به عنوان راهی برای افزایش سرمایه یا مشارکت در فرصت های سرمایه گذاری استفاده می کنند. ICO ها معمولا شامل صدور توکن های رمزنگاری شده هستن که اپراتورها با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد و توزیع می کنند. اخیرا هم نوع جدیدی از عرضه، INO توجه بیشتری به خودش جلب کرده و مثل ICO عرضه اولیه NFT هن به پروژه ها و سازنده ها این امکان رو میده تا از قابلیت تعامل داشتن با حامیان و جامعه کاربری به واسطه ایجاد NFT ها برخوردار باشن.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه دیفای (IDO) چیست؟

مزایای عرضه اولیه NFT چیست؟

مزایای عرضه اولیه NFT چیست؟

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه NFT به معنی ارائه مجموعه توکن های غیر مثلی که در اولین مراحل پروژه تولید میشن، در بازه زمانی مشخص هست. بنابراین، عرضه اولیه توکن های غیر مثلی به سرمایه گذاران مشارکت کننده این امکان رو میده تا به کمیاب ترین توکن های NFT موجود در مجموعه دسترسی داشته باشن. عرضه اولیه NFT مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای عرضه اولیه NFT بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای شرکت در این رویداد بگیرین.

  • یکی از مزایای عرضه اولیه NFT، راه اندازی راحت پروژه های NFT بدون تخصص خاصی هست. با کمک این رویداد، هنرمندانی که قصد ساخت پروژه های NFT رو دارن، ولی از نظر مالی برای تامین مالی پروژه با مشکل روبرو هستن، می تونن قبل از ایجاد پروژه ها سرمایه مورد نیاز خودشون رو از طریق عرضه اولیه توکن های غیر مثلی به دست بیارن.
  • یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه NFT، بازده سرمایه گذاری بیشتر هست. این رویداد برای سرمایه گذاران شرکت کننده، قدرت سود بردن از حق مالکیت کمیاب بودن ذخایر عرضه توکن های غیر مثلی رو فراهم می کنه. شما می تونین با شرکت در عرضه اولیه NFT سود زیادی به دست بیارین.
  • یکی دیگه از مزایای عرضه اولیه NFT، هزینه پایین تراکنش هاست. این رویداد در صورت راه اندازی شدن بر بستر سولانا به پایین اومدن کارمزد تراکنش هایی که سازنده ها و سرمایه گذاران باهاش روبرو هستن و تعامل دارن، باعث میشه.

روش کار با INO چگونه است؟

تعداد زیادی از پلتفرم های NFT حق اعمال گزینه عرضه اولیه توکن غیر مثلی رو به کاربران خودشون ارائه میدن. این پلتفرم ها به اکوسیستم اون ها اجازه میده تا به پروژه های امیدوارکننده در لیست پلتفرم رای بدن و به برنده ها پاداش و جوایزی بدن. در مراحل اولیه توسعه دهنده ها و پروژه هایی که در شرف عمومی شدن هستن، طرح ها و نقشه های راه رو در اختیار جوامع خودشون قرار میدن. شما برای شرکت در عرضه اولیه NFT ابتدا باید پلتفرم هایی رو پیدا کنین این خدمات رو ارائه میدن و سپس در این رویدادها شرکت کرده و NFT ها کمیابی رو به دست بیارین.

INO با چه هدفی انجام می شود؟

INO با چه هدفی انجام می شود؟

عرضه اولیه توکن غیر مثلی یا INO یکی از راهکارهای ویژه برای برطرف کردن چالش های کاربران در بازار توکن های NFT هست. با این کار، نقدینگی NFT اسون شده و فهرست بندی به صورت بهتری انجام میشه. افراد و کاربرانی که از طریق عرضه اولیه NFT یه توکن خریدن، می تونن تا یکی از گره های شبکه همتا به همتا رو به اجرا در بیارن. با این کار، اون ها در توسعه سیستم نقش دارن. به طور کلی عرضه اولیه توکن های غیر مثلی به تثبیت کل سیستم و رسیدن به یه نتیجه ایده آل غیرمتمرکز کمک می کنه. به کمک INO اپراتورهایی که گره رو پردازش می کنند، می تونن هزینه های اجرای گره در فرایند همتا به همتا رو جبران کنند.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه بازی یا IGO چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه توکن های غیرمثلی یا INO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای عرضه اولیه NFT بپردازیم و هدف از برگزاری عرضه اولیه NFT رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه به این نتیجه رسید که عرضه اولیه NFT یکی از روش های جذب سرمایه هست که پروژه های جدید NFT از اون برای جمع آوری سرمایه استفاده می کنند. شما می تونین با شرکت در این رویدادها سود زیادی به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه NFT چیست؟ آشنایی با مفهوم INO
سوال امنیتی :9+32 = ?