عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟

1401/12/11

عرضه اولیه فارم(IFO)؛ یک مکانیسم جذب سرمایه! چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین عرضه اولیه فارم چیست؟ چجوری میشه با شرکت در عرضه اولیه فارم کسب درآمد کرد؟ به نظر شما سازوکار IFO چجوریه؟ رویدادهای عرضه اولیه فارم چه ویژگی هایی دارن؟ نحوه کار پلتفرم های ارائه دهنده IFO چگونه است؟ انواع عرضه اولیه فارم یا IFO کدامند؟ مزایای شرکت در عرضه اولیه فارم چی می تونه باشه؟

در چند سال گذشته شاهد گسترش بازار ارزهای دیجیتال بودیم که چشم انداز امور مالی از جمله راه های کسب سرمایه رو تغییر داده. امروزه روش های جدید زیادی وجود دارن که سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال می تونن به توکن های جدیدی دسترسی پیدا کنند. یکی دیگ از این روش ها استفاده از عرضه اولیه مزرعه یا IFO هست. تعداد زیادی پروژه و طرح جدید وجود داره که بر روی پلتفرم های غیرمتمرکز و بر پایه قراردادهای هوشمند اجرا میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه فارم چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه فارم یا IFO به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم و مزایای عرضه اولیه IFO رو مورد بررسی قرار بدیم.

عرضه اولیه فارم چیست؟

عرضه اولیه فارم چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه فارم یا IFO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه اولیه فارم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه فارم یا IFO یکی از مدل های تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هست. IFO معمولا در صرافی های غیرمتمرکز برگزار میشه و پروژه های مختلف با عرضه ارزهای دیجیتال خودشون در این پلتفرم ها سرمایه لازم برای راه اندازی پلتفرم جدید یا توسعه کسب و کار خودشون رو به دست میارن. در اصل در رویدادهای IFO ارزهای دیجیتال قبل از لیست شدن در صرافی ها پیش فروش میشن.

جالب اینجاست که بدونین IFO یا عرضه اولیه مزرعه نوعی روش جذب سرمایه هست که به پروژه های جدید دیفای کمک می کنه تا با شرکت در رویدادهای پیش فروش که بعد از بررسی دقیق پروژه توسط صرافی های غیرمتمرکز میزبانی میشن سرمایه جذب کنند. IFO جانشین عرضه اولیه ارز دیجیتال هست که نوعی روش جمع سپاری هست که توسط پروژه های ارزهای دیجیتال برای جمع آوری سرمایه در مراحل اولیه استفاده میشه. سرمایه گذاران می تونن در یه رویداد پیش فروش که توسط DEX برگزار میشه شرکت کنند و با سرمایه گذاری در توکن های بومی سرمایه لازم برای پروژه های موجود رو افزایش بدن.

انواع عرضه اولیه فارم کدامند؟

انواع عرضه اولیه فارم کدامند؟

همونطور که گفتیم، IFO یه مدل و مکانیسم جذب سرمایه هست که به پروژه های جدید حوزه دیفای کمک می کنه تا در رویدادهای پیش فروش شرکت کنند و بر بسترهای مبادله، توکن های خودشون رو به بازار عرضه کنند و از سرمایه گذاران سراسر جهان سرمایه جمع آوری کنند و سرمایه خودشون رو افزایش بدن. عرضه اولیه فارم به دو صورت عرضه میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم تا بتونین با شرکت در این رویدادها سود زیادی به دست بیارین.

  • یکی از انواع عرضه اولیه فارم، فروش غیر محدود یا Unlimited Sale هست. در این حالت با پرداخت یه هزینه از قبل مشخص شده تحت عنوان هزینه شرکت در IFO کاربران می تونن به هر اندازه که بخوان توکن های BNB و Cake استیک کنند و محدودیتی برای میزان سرمایه ای که وارد شبکه می کنین وجود نداره.
  • یکی دیگه از انواع عرضه اولیه فارم، فروش معمولی یا Basic Sale هست. در این حالت فقط یه تعداد توکن خاص عرضه میشه و به این صورت سهم هر خریدار یه مقدار خاص میشه. در این حالت خریداران هزینه شرکت در عرضه اولیه فارم پرداخت نمی کنند.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟

مزایای عرضه اولیه IFO چیست؟

مزایای عرضه اولیه IFO

عرضه اولیه فارم یا IFO به عنوان یکی از روش های جذب یا افزایش سرمایه در حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز محسوب میشه که علاوه بر امنیت در خرید، مزایای زیگه ای هم داره که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. بهتره بدونین با حذف واسطه ها تراکنش های همتا به همتا به بهترین نحوه در پلتفرم IFO بازسازی شده و به این شکل هزینه تراکنش کاربران کاهش پیدا می کنه.

به کمک عرضه اولیه فارم سود معاملاتی در صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال مخصوصا برای تازه واردان به دنیای کریپتو بالا میره. همچنین به دلیل قابلیت دوال مارجین(Dual-Margin پلتفرم IFO یکی از ایمن ترین روش ها برای افزایش سرمایه یه پروژه محسوب میشه. همچنین به لطف غیرمتمرکز بودن شبکه ها همه تراکنش ها و فعالیت های مالی در کمال شفافیت و امنیت انجام میشه.

پلتفرم عرضه اولیه فارم چگونه کار می کند؟

به پلتفرمی که در اون عرضه اولیه فارم برگزار میشه در اصطلاح پلتفرم میزبان گفته میشه. پلتفرم میزبان گفته میشه. پلتفرم میزبان قبل از اجرای پلتفرم عرضه اولیه فارم پروژه های جدید رو به لحاظ سودآوری، امنیت و کارایی مورد بررسی و ارزیابی قرار میده. همه رویدادهای عرضه اولیه فارم در پلتفرم دیفای ایجاد میشن و همه تراکنش های اون با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا میشه. این نکته رو در نظر داشته باشین که هر IFO دارای زمان شروع و پایان هست که با انقضای زمان اون پلتفرم بسته میشه. کاربران باید در استخرهای تعیین شده توسط پلتفرم میزبان به عنوان تامین کننده نقدینگی مشارکت داشته و توکن تامین نقدینگی استخر رو به دست بیارن.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه NFT چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه فارم چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه فارم یا IFO به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم و مزایای عرضه اولیه IFO رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه فارم یکی از مدل های تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هست. IFO معمولا در صرافی های غیرمتمرکز برگزار میشه و پروژه های مختلف با عرضه ارزهای دیجیتال خودشون در این پلتفرم ها سرمایه لازم برای راه اندازی پلتفرم جدید یا توسعه کسب و کار خودشون رو به دست میارن.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟
سوال امنیتی :6+31 = ?