مجموعه NFT مشتقه چیست؟

1402/01/20

مجموعه توکن NFT مشتقه؛ اصطلاحی رایج در بازار NFT! آیا چیزی در مورد این توکن ها شنیدین؟ اصلا می دونین توکن NFT مشتقه چیست؟ چجوری میشه پروژه های مشتقه رسمی رو شناسایی کرد؟ مجموعه های NFT مشتقه چه مزایایی دارن؟ از کجا میشه این توکن ها رو خریداری کرد؟ با ویژگی های این مجموعه ها آشنایی دارین؟ چرا منحصر به فرد هستن؟

NFTها مجوزهای دیجیتالی هستن که به شخص اجازه میدن روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کنه و در عین حال به انتقال یا فروش اون ها بپردازه. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاک چین هست و از این نظر کارکردی شبیه به ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارن. بلاک چین جایگزینی تمرکز زدایی شده برای دیتابیس های متمرکز هست. بلاک چین ها معمولا اطلاعات رو در قالب فرم های رمزنگاری شده در سراسر یه شبکه همتا به همتا ذخیره می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های مشتقه NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای مجموعه های مشتقه غیررسمی بپردازیم و نحوه شناسایی پروژه های مشتقه رسمی رو به شما یاد بدیم تا بتونین با این توکن ها آشنایی داشته باشین.

توکن های مشتقه NFT چیست؟

توکن های مشتقه NFT چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های مشتقه NFT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن های مشتقه NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که طی بازارهای صعودی، مشتریان و سرمایه گذاران جدید به بازار وارد میشن و این افراد مبتدی با مشاهده پروژه های NFT که رشد سریعی دارن، دچار فومو یا ترس از دست دادن فرصت میشن. همه افراد در حوزه ارزهای دیجیتال بعضی وقت ها دچار فومو میشن، ولی تازه واردان و افراد مبتدی به حد کافی تجربه مدیریت این موضوع رو ندارن.

جالب اینجاست که بدونین افراد سودجو کلاهبردار با توجه به فضای حاکم بر بازار صعودی، اقدام به ایجاد و فروش توکن های غیرمثلی، دقیقا با مشخصات یکسان و کپی برداری شده از پروژه های معروف حوزه توکن های NFT می کنند. خیلی از این توکن های بی همتا هیچ ارزشی نداشته و فقط شبیه نسخه اصلی هستن، ولی بعضی وقتا هم شرکت سازنده به ساخت و ایجاد مجموعه ای مشابه توکن های بی همتای خودش می کنه. به اینجور توکن های غیرمثلی توکن های NFT مشتقه گفته میشه.

بیشتر بدانید: ان اف تی NFT چیست؟

نحوه شناسایی پروژه های مشتقه رسمی چگونه است؟

نحوه شناسایی پروژه های مشتقه رسمی چگونه است؟

توجه داشته باشین که در بازارهایی که قیمت یه دارایی یا اوراق بهادار به طور مستمر افزایش پیدا می کنه، افراد مبتدی یا تازه کار با کمی شتاب زدگی بیشتر فعالیت می کنند و اکثر مواقع در جستجو برای پروژه ای که سود قابل توجه ارائه بده، بی پروا و یا حتی بی دقت کار می کنند. بیشتر پروژه های مشتقه، نسخه های تقلیدی و غیررسمی از پروژه های موجود هستن و در صورتی که اعلان رسمی درباره همکاری توسط پروژه اصلی صادر نشده باشه، می تونین این پروژه های مشتقه رو پروژه های غیررسمی به شمار بیارین.

پروژه های مشتقه دارای گزینه ها و عناصر پروژه های موجود بوده و تقلید زیادی رو از پروژه های اصلی به عمل میارن و همچنین المان های نوآورانه و جدیدی هم ارائه نمیدن. در خیلی از موارد این توکن ها، به دارنده های پروژه اصلی ایردراپ میشه و یا دارنده توکن های بی همتای پروژه اصلی، به شکل خودکار امکان مینت NFTهای جدید رو دارا هستن و به اصطلاح در لیست سفید قرار دارن.

مقاله پیشنهادی: توکن نیمه مثلی چیست؟ و چه تفاوتی با NFT دارد؟

مجموعه های مشتقه غیررسمی چه مزایایی دارند؟

مجموعه های مشتقه غیررسمی چه مزایایی دارند؟

بهتره بدونین ایجاد یه مجموعه یا پروژه NFT مشتقه، به دلایل مختلفی شکل می گیره. بعضی وقت ها این مجموعه ها جذاب و سرگرم کننده هستن و به اعضای جامعه این اجازه رو میدن تا خلاقیت خودشون رو تست کنند. اعضای جامعه خوش ذوق سعی می کنند تا هیجان و قدردانی خودشون از جامعه رو به شیوه ای جدید به اشترک بذارن. این موضوع در پروژه هایی مثل Jenkins The Valet دیده میشه. جنکینز رو میشه به دلایلی منحصر به فرد در نظر گرفت. با وجود اینکه این پروژه یه پروژه مشتقه غیرسمی در جامعه باشگاه قایق سواری میمون کسل هست، ولی با این حال به عنوان یه پروژه تسبتا موفق در جامعه NFT شناخته میشه، چون دارای ارزش منحصر به فردیه.

مقاله پیشنهادی: مجموعه NFT میمون های کسل Bored Ape Yacht Club چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مجموعه NFT مشتقه چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های مشتقه NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای مجموعه های مشتقه غیررسمی بپردازیم و نحوه شناسایی پروژه های مشتقه رسمی رو به شما یاد بدیم تا بتونین با این توکن ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، مجموعه های NFT مشتقه یکی از پروژه های دنیای NFT هستن که با استفاده از دارایی های خلاقانه و مالکیت و حقوق معنوی یه پروژه موجود، ایجاد میشه. به عبارت ساده، مجموعه NFT مشتقه در واقع توکن های بی همتایی هستن که از روی پروژه های معروف کپی برداری شدن.


نظرات کاربران در مورد مجموعه NFT مشتقه چیست؟
سوال امنیتی :5+97 = ?