معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری (7 مجموعه برتر nft)

1402/07/08


ما سعی می کنیم در مقاله معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری بپردازیم و انواع پروژه های NFT رو برای شما معرفی کنیم تا با این پروژه ها و مجموعه ها که یکی از مباحث مهم در حوزه ی خرید ارز دیجیتال هستند، آشنایی داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و انتخاب پروژه NFT بگیرین.

امروزه افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال و سایر بازارهای مالی هستن. به همین منظور، روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار می گیرن. همچنین شما نیز می تونین یکی از روش ها رو انتخاب کرده و اقدام به سرمایه گذاری کنین، البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

جالب اینجاست که بدونین بازار توکن های غیر مثلی، یکی از بهترین و محبوب ترین روش های سرمایه گذاری هست که در سال های اخیر به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده.

همچنین توکن های غیر مثلی یا NFT توکن های منحصر به فردی هستن که ویژگی ها و خصوصیات زیادی دارن و همین موارد باعث میشن تا محبوبیت زیادی به دست بیارن. نکته قابل توجه این هست که با افزایش محبوبیت توکن های NFT افراد مشهور و سلبریتی زیادی اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT ها کردن و اون ها رو به عنوان تصویر پروفایل خودشون در صفحات مجازی قرار دادن.

امروزه پروژه ها و مجموعه های NFT زیادی وجود دارن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین مجموعه های NFT بپردازیم و انواع پروژه های NFT رو برای شما معرفی کنیم.

توکن NFT چیست؟

توکنnft جیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن NFT رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید برای شما نیز سوال شده باشه که توکن NFT چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن NFT مفهوم خاصی هست که حتی ویتالیک بوترین، خالق ارز دیجیتال اتریوم نیز نتونسته بود اون رو پیش بینی کنه. همچنین NFT توکن های غیر مثلی یا غیر قابل معاوضه هستن. اون ها به عنوان گواهی مالکیت دیجیتالی غیر تکراری برای هر نوع دارایی دیجیتال صادر میشن. در اصل، NFT نوعی قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های متن باز تنظیم و برای ایمن سازی اون به صورت دیجیتالی استفاده میشه.

جالب اینجاست که بدونین توکن NFTکه همانند سایرانواع ارزهای دیجیتال بر بستر تکنولوژی بلاک چین فعال هست، این روزها یکی از مفاهیم پرطرفدار و مورد بحث دنیای کریپتوکارنسی هست. همچنین NFT ها نوع غیر قابل تعویض و انحصاری ارزهای دیجیتال هستن که میشه در زمینه های مختلف از قابلیت منحصر به فرد بودن اون استفاده کرد.

نکته قابل توجه این هست که بدونین توکن NFT که به معنی توکن غیر قابل تعویض هست، توکن مخصوص رمزنگاری هست که از فناوری بلاک چین برای ارتباط با یه دارایی دیجیتال منحصر به فرد استفاده می کنه که قابل تعویض نیست. به عبارت دیگه، شما نمی تونین توکن های NFT رو با یکدیگه معاوضه کنین، بلکه فقط می تونین اون ها رو خرید و فروش کرده و از این طریق سود به دست بیارین.

استفاده از NFT ها در صنایع مختلف وجود داره، بیشتر در حوزه گیمینگ و کلکسیون دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن و اکثرا با استاندارد ERC721 و روی بستر اتریوم ساخته میشن، هر چند که در سال 2021 استفاده از توکن های غیر قابل معاوضه روی سایر بلاک چین ها مثل پروتکل BEP721 بایننس اسمارت چین نیز شروع به توسعه کرد. همچنین همواره در حال توسعه هست و در آینده ممکن بر روی بلاک چین های مختلف نیز اجرا بشن.

عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT بازار چیست؟

عواملمهم در انتخاب nft

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، پروژه های NFT زیادی در بازار توکن های غیر مثلی وجود دارن که همین موضوع باعث میشه تا پیدا کردن بهترین مجموعه NFT کار سختی بشه. بهتره بدونین در زمان انتخاب بهترین مجموعه NFT باید برخی فاکتورها و عوامل رو مورد بررسی قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT که سرمایه گذاران و افراد در زمان سرمایه گذاری و خرید NFT ها بهش توجه می کنند این هست که تعداد NFT های موجود در مجموعه یا پروژه رو باید مورد توجه قرار بدین. به عبارت دیگه، تعداد توکن های NFT های مینت شده، فاکتور مهمی در انتخاب بهترین مجموعه NFT در بازار هست.

• یکی دیگه از عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT می تونیم به قیمت توکن های غیر قابل تعویض اشاره کنیم. بهتره بدونین توکن هایی که قیمت اون ها از 0.1 اتریوم تا 0.15 الی 0.2 اتریوم باشه، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی هستن.

• یکی دیگه از عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT، نقشه راه توکن های غیر مثلی هست. نقشه راه اطلاعات زیادی رو در مورد مسیر پیش روی و اهداف توکن های NFT برای شما ارائه می کنه و می تونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و انتخاب بهترین مجموعه NFT بگیرین.

• یکی دیگه از عوامل مهم در انتخاب بهترین مجموعه NFT،توک کاربرد توکن های غیر مثلی هست. باید بدونین که کاربرد NFT مورد نظر شما چیه و قراره که در چه زمینه ای مورد استفاده قرار بگیره. 

چرا NFT ها خریدار دارند؟

شاید برای شما نیز سوال پیش اومده باشه که چرا NFT ها خریدار دارند؟ بهتره بدونین توکن های غیر مثلی می تونن یه سرمایه گذاری مالی، یه خرید احساسی، یه کالای کلکسیونی یا روشی برای خریدار باشن تا مثل یه هنرمند یا یه برند ارتباط بیشتری با خالق NFT داشته باشه. این شبیه به چگونگی جمع آوری تمبرهای پستی، سکه های قدیمی یا کلکسیون پروانه ها توسط افراد هست. بعضی وقت ها دلیل احساسی خرید NFT با هدف تجاری گره خورده. برای مثال طرفداران وفادار نایک ممکنه تلاش کنند یکی از تنها چند هزار جفت کفش مدل Jordan رو در زمان سقوط سهام شرکت خریداری کنند. به این ترتیب، اگه نایک تصمیم بگیره مجموعه ای از 25 NFT یه gif swoosh نایک رو کنار بزاره، همون طرفداران سرسخت سعی می کنند یکی از اون ها رو نیز هنگام افت قیمت خریداری کنند.

جالب اینجاست که بدونین توکن های غیر قابل تعویض، مزایا و کاربردهای زیادی به همراه دارن و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. بنابراین، افراد مشهور زیادی اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT ها می کنند و این توکن ها رو به عنوان تصویر پروفایل خود در صفحات مجازی قرار میدن.

برای مثال چند مدت پیش جاستین بیبر توکنی از مجموعه میمون های کسل خریداری کرد و اون رو در تصویر پروفایل خود اعمال کرد. همه این موارد و توضیحات باعث میشه تا افراد زیادی تمایل داشته باشن تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT کنند. در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله ی آموزش سرمایه گذاری رو هم مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیارید.

بهترین مجموعه های NFT کدامند؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد توکن های NFT برای شما ارائه کردیم، دونستین که امروزه مجموعه های NFT زیادی وجود دارن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

این موضوع نیز باعث میشه تا پیدا کردن بهترین مجموعه NFT برای سرمایه گذاری کار سختی بشه. در ادامه برخی از بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری رو برای شما معرفی می کنیم.

   1. مجموعه NFT میمون های کسل:

مجموعه nft میمون های کسل

یکی از بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری که امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده هست، مجموعه NFT میمون های کسل هست. بهتره بدونین مجموعه NFT میمون های کسل که با اسم BAYC نیز شناخته میشن، به دلیل جذابیت و محبوبیت زیاد مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار گرفتن و همین موضوع باعث شد تا NFT های موجود در پروژه میمون های کسل در همون روز اول فروخته بشن و هیچ NFT باقی نمونه.

بنابراین، اگه قصد سرمایه گذاری و خرید NFT های موجود در پروژه میمون های کسل رو دارین، باید به پلتفرم اوپن سی مراجعه کنین و به دارنده NFT مورد نظر خود پیشنهاد خرید ارسال کنین تا در صورت توافق معامله خودتون رو انجام بدین. به عبارت دیگه، شما نمی تونین به صورت مستقیم NFT میمون های کسل رو از پلتفرم بخرین.

جالب اینجاست که بدونین مجموعه NFT میمون های کسل که محبوبیت زیادی به دست آوردن، در سال 2021 توسط استارت آپ کریپتو یوگا لبز راه اندازی شد. بهتره بدونین مجموعه NFT میمون های کسل شامل 10000 توکن غیر قابل تعویض هست که در شبکه اتریوم ضرب شده و پس از به دست آوردن شهرت و محبوبیت گسترده، مجموعهNFT میمون های کسل به نماد رشد چشمگیر صنعت توکن های غیر قابل تعویض تبدیل شد.

نکته قابل توجه این هست که NFT میمون های کسل هر کدوم یه اثر هنر دیجیتال هست که تصویری از یه میمون رو در طرح های خلاقانه و تخیلی ارائه می کنه و جذابیت خاصی دارن.

   2. مجموعه NFT پنگوئن های تپل:

مجموعهnft پنگوئن های تپل

یکی دیگه از بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT پنگوئن های تپل هست. به عبارت دیگه، بانمک بودن، گران قیمت بودن و جذاب بودن ویژگی هایی هست که در توصیف مجموعه NFT پنگوئن های تپل مورد استفاده قرار می گیره.

بهتره بدونین مجموعه NFT پنگوئن های تپل مجموعه ای کارتونی از شخصیت های پنگوئنی هست که به صورت توکن های بی همتا فروخته شدن و در اواخر سپتامبر 2021، میانگین قیمت فروش هر کدوم از اون NFT ها حدود 8600 دلار بود. همچنین مجموعه NFT پنگوئن های تپل در تاریخ 22 جولای 2021 به بازار عرضه شدن و با استاندارد ERC721 و روی شبکه اتریوم راه اندازی شدن.

جالب اینجاست که بدونین همه توکن های NFT موجود در پروژه پنگوئن های تگل منحصر به فرد و متفاوت هستن. برای این مجموعه بیش از 150 المان به صورت دستی طراحی شده و هر کدوم از این المان ها به صورت تصادفی در تصاویر پنگوئن ها مورد استفاده قرار گرفتن.

بعضی از اون ها تاج و کلاه بامبو بر سر دارن و برخی لبخند یا چشمک می زنن یا چشم هاشون رو پشت عینک مخفی کردن. همچنین مجموعه NFT پنگوئن های تپل محبوبیت زیادی دارن، چون دارنده های اونها اکثرا از اثر هنری خریداری شده به عنوان تصویر پروفایل خود در صفحات مجازی استفاده می کنند. نکته قابل توجه این هست که همه NFT های موجود در این پروژه در عرض 20 دقیقه به فروش رفتن.

   3. مجموعه NFT گربه های جهش یافته:

یکی از بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT گربه های جهش یافته هست. این مجموعه یا پروژه Mutant Cats یکی از محبوب ترین و جذاب ترین پروژه های بازار توکن های غیر مثلی هست.

همچنین مجموعه NFT گربه های جهش یافته از پروژه های توکن های غیر قابل تعویض در بین مجموعه های NFT هستن. نکته قابل توجه این هست که مجموعه NFT یونیک به صورت مستقل در هر نوع خود با یه الگوریتم مستقل و مخصوص ایجاد میشه. بنابراین، مجموعه NFT گربه های جهش یافته کاملا منحصر به فرد و بدون همتا هستن و به این دلیل مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

مجموعه nft گربههای جهش یافته

جالب اینجاست که بدونین مجموعه NFT گربه های جهش یافته از نظر مفهومی نوعی رمان یا داستان هست. فروش سریع اولین مجموعه از توکن های غیر مثلی گربه های جهش یافته اثباتی بر قدرت جذب سرمایه و مخاطب اون ها در بازار کنونی توکن های غیر قابل تعویض بوده.

امروزه فروش هفتگی 600 هزار دلاری این مجموعه به صورت روزانه و کف قیمت 0.42 اتریومی اون نشون دهنده وضعیت خیلی خوب معامله و سرمایه گذاری اون در بازار هست. همچنین از نظر ظاهری، کلکسیونی و مجموعه های مختلف توکن فوق، رنگارنگ و بسیار متنوع هست.

   4. مجموعه NFT اینویزیبل فرند:

مجموعه nft اینوپزیبل فرند

یکی دیگه از انواع پروژه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT اینویزیبل فرند هست. این مجموعه یکی از برترین های بازار توکن های غیر مثلی هست که به دلیل ویژگی ها و مزایای فوق العاده خود مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. همچنین تاکنون حدود 468.4 هزار دنبال کننده برای این پروژه در حساب توئیتری خودش وجود داره.

در دیسکورد پروژه هم حدود 300 هزار کاربر حاضر هستن. بسیاری از هنرمندان مشهور دنبال کننده ها اینویزیبل فرند هتسن و همین نموضوع می تونه نقطه مثبتی برای آینده درخشان مجموعه NFT اینویزیبل فرند محسوب بشه.

جالب اینجاست که بدونین ضرب پروژه به 5 هزار قطعه محدود خواهد بود و هزینه ساخت اون هم 0.25 اتریوم هست. برای اینکه بتونین در جریان اخبار مربوط به پروژه NFT اینویزیبل فرند یا دوست نامرئی خود قرار بگیرین، بهتره که توئیتر این پروژه NFT رو دنبال کنین.

نکته قابل توجه این هست که از اونجایی که توکن های NFT موجود در پروژه اینویزیبل فرند محدود و حدود 5 هزار قطعه هستن، با افزایش تقاضا برای خرید اون ها، قیمت این توکن ها افزایش پیدا می کنه. علاوه بر این، کف قیمت این توکن ها حدود 0.25 اتریوم هست و شما برای اینکه بتونین اقدام به سرمایه گذاری و خرید این توکن ها کنین، باید سرمایه لازم رو داشته باشین.

   5. مجموعه NFT تیستی بونز:

مجموعهnft نیستی بونز

یکی دیگه از انواع پروژه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT تیستی بونز هست. این مجموعه یکی از محبوب ترین و جذاب ترین پروژه های NFT در بازار توکن های غیر مثلی هست که امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده و سرمایه گذارن و افراد زیادی رو به سمت خودش جذب کرده.

شما نیز می تونین با مراجعه به پلتفرم اوپن سی و سایر بازارهای NFT اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های موجود در پروژه تیستی بونز کنین. همچنین تعداد توکن های مجموعه NFT تیستی بونز به 5 هزار عدد میرسه و محدود هست.

همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت این توکن ها بالا باشه و برای خرید اون ها سرمایه زیادی در اختیار بگیرین. نکته قابل توجه این هست که هزینه مینت کردن این NFT ها حدود 0.069 اتریوم هست.

با توجه به توضیحاتی که در مورد مجموعه NFT تیستی بونز برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که توکن های موجود در این مجموعه قیمت نسبتا پایین تری در مقابل مجموعه های NFT دیگه دارن. همچنین چنین روندی باعث میشه که مینت کردن هر توکن NFT موجود در مجموعه تیستی بونز به 5 ثانیه هم برسه. در صورتی که اشتیاق کاربران به خرید توکن مذکور بیشتر بشه، احتمال سودآوری زیادی به همراه خواهد داشت.

در هر حال، با وجود ابهاماتی درباره چهره ها و تیم پشت این پروژه میل و اشتیاق نسبتا خوبی درباره این پروژه در بین کاربران وجود داره و بررسی این پروژه به عنوان یه توکن NFT برتر خالی از لطف نیست.

   6. مجموعه NFT بانی بادیز:

مجموعه nft بانی بینر

یکی دیگه از انواع پروژه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT بانی بادیز هست. بهتره بدونین هنوز خبری از تعداد توکن های NFT موجود در پروژه بانی بادیز نیست و این مورد مخفی مونده و باعث شده تا سوالات و شایعه های زیادی در بین سرمایه گذاران و طرفداران این پروژه به وجود بیاد.

با این حال تعداد دنبال کننده های مجموعه NFT بانی بادیز زیاد هست و به نظر میرسه که آینده درخشانی در انتظار این مجموعه NFT باشه. به همین دلیل، پروژه بانی بادیز می تونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب بشه و شما می تونین با مراجعه به بازارهای توکن های غیر مثلی اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT های موجود در پروژه بانی بادیز کنین. البته توجه داشته باشین که قیمت توکن های این پروژه نیز بالا هست و شما باید سرمایه لازم رو داشته باشین.

همونطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنین، تصاویر توکن های NFT موجود در پروژه بانی بادیز، شکل های مختلف خرگوش هاست. این تصاویر به دلیل داشتن برخی ویژگی های ظاهری مثل عینک، کلاه، لباس و گردنبند جذابیت زیادی دارن و باعث میشن تا هر کدوم از NFT های موجود در پروژه بانی بادیز منحصر به فرد بشن. همچنین بعد از اینکه قیمت بانی بادیز مشخص شد، می تونین درباره سرمایه گذاری قطعی روی اون تصمیم بگیرین و ببینین که باید بخشی از سرمایه خودتون رو به اون اختصاص بدین یا خیر.

   7. مجموعه NFT کریپتوپانک:

مجموعه nft کریپتوبانک

یکی دیگه از انواع پروژه های NFT برای سرمایه گذاری، مجموعه NFT کریپتوپانک هست. بهتره بدونین مجموعه NFT کریپتوپانک از اولین پروژه های حوزه توکن های غیر مثلی ارزهای دیجیتال و به نوعی گرون ترین اون ها هست که بر بستر اتریوم راه اندازی شده.

همچنین در سال 2017 یه توکن NFT مبتنی بر بلاک چین به اسم کریپتوپانک در بلاک چین اتریوم شروع به کار کرد. نکته قابل توجه این هست که استودیوی آمریکایی Larva Lab این توکن های NFT رو با همکاری دو توسعه دهنده نرم افزار کانادایی توسعه داد و از زمان راه اندازی این مجموعه NFT تاکنون محبوبیت زیادی به دست آورده و قیمت توکن های موجود در این مجموعه رشد چشمگیری رو تجربه کرده.

جالب اینجاست که بدونین توکن های NFT موجود در پروژه کریپتوپانک تصاویر 24 در 24 پیکسلی هستن که به صورت الگوریتمی به وجود اومدن. همچنین کریپتوپانک ها قطعات کلکسیونی از هنر رمزنگاری هستن که توسط توکن های NFT در بلاک چین اتریوم نشون داده میشن.

در این پروژه پانک هایی وجود دارن که می تونین بخرین، بفروشین و یا مبادله کنین. رنگ پس زمینه هر پانک وضعیت اون رو نشون میده. به این ترتیب، اگه پس زمینه آبی باشه، یعنی فروشی نیست و اگه پس زمینه پانک فرمز باشه، نشون دهنده فروشی بودن اون هاست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه بپردازیم و انواع پروژه های NFT خوب رو برای شما معرفی کنیم تا با این مجموعه ها آشنایی داشته باشین.

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار توکن های NFT مجموعه های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین مجموعه های NFT برای سرمایه گذاری (7 مجموعه برتر nft)
  • سلام. ممنون از مقاله کاملی که نوشته بودین. به نظرتون این مجموعه های NFT تو آینده هم میتونن تا این حد محبوب باشین؟

    • هر احتمالی وجود داره میتونن با رشد و گسترششون بالاتر برن و محبوبتر بشن و یا اینکه در اثر یک سری اتفاقات و رویداد هایی ارزش و محبوبیت شون پایین بیاد.

    از بین این مجموعه های برتر nft کدوم یکی از همشون بهتر هستش؟

    • همشون جزو مجموعه های خوب در زمینه nft به حساب میان 

    میمون های کسل طرفدار بیشتری دارن از دید من

    کریپتوپانک هم خوبه

    همشون خوبن ولی قیمتشون رو یه جوری بردن بالا مگه میشه خرید اونا رو بعدشم قیمت اینا وقتی دست فرد مشهوری باشه میره بالا نه دست خودمون

    خرید ان اف تی ها از نظر من یه نوع قمار هستش.روی چیزی سرمایه گذاری میکنی که هیچ پشتوانه ای نداره و هر کسی هر طوری بخواد روش قیمت گذاری می کنه

    این nft بچه بازی این پولدارا هست .. به ی چیز بی ارزش خودشون ارزش میدن و میفروشن بهم .

    خودتون اگه می تونین طرح هایی رو به ان اف تی تبدیل کنین و بزارین اوپن سی.

    من گذاشتم چند تایی. ولی کسی نیستش که بخره اون رو

    صبور باش یکیش هم بخرن باز ارزشش رو داره واست

    من کلی ان اف تی ساختم گذاشتم اوپن سی دریغ از یه مشتری برای خرید

    بسیار عالی و کامل

    آیا ان اف تی قابل اعتماد است؟

سوال امنیتی :4+77 = ?