معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

1401/06/13
معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)


 صرافی 1Inch چیست؟ قبلا تو مقاله معرفی ارز و صرافی 1Inch، توضیحاتی رو در مورد صرافی غیر متمرکز وان اینچ بهتون دادیم. اگه قصد خرید ارز دیجیتال از روش سواپ کردن دارین، تو این مقاله قصد داریم که سواپ در صرافی وان اینچ رو بهتون یاد بدیم. البته قبل از ارائه آموزش های مربوط به این صرافی، اطلاعاتی رو برای آشنایی بیشتر شما با صرافی غیر متمرکز 1Inch در اختیارتون میذاریم. همچنین تو همین مطلب آموزش ثبت نام صرافی وان اینچ رو هم توضیح دادیم. در مجموع این مقاله تمامی اطلاعاتی که باید در مورد صرافی غیر متمرکز وان اینچ و استفاده از اون بدونین رو بهتون ارائه داده.

دلیل اصلی بوجود اومدن بلاک چین و ارزهای دیجیتال، بوجود آوردن یک دنیای کاملا غیر متمرکز بوده. صرافی های غیر متمرکز هم یکی از اعضای مهم این دنیا هستن و به همین دلیل میتونیم آینده وان اینچ را بسیار روشن ارزیابی کنیم. تو پروژه ارز دیجیتال وان اینچ از فناوری هایی استفاده شده که صرافی 1Inch رو در مقایسه با پلتفرم های مشابه، خاص و منحصر به فرد کردن. تو ادامه این مطلب با ما همراه باشین تا اطلاعات بیشتری رو در مورد این صرافی غیر متمرکز و نحوه استفاده از اون، به شما بدیم.

معرفی صرافی وان اینچ

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

تو سال های گذشته، دنیای ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی رو تجربه کرده و به میزان قابل توجهی تو حوزه های مختلف گسترش یافته. یکی از این حوزه ها مربوط به امورات مالی غیر متمرکز هستش که بهش دیفای (DeFi) گفته میشه. از زیر مجموعه های کاربردی حوزه دیفای صرافی های غیر متمرکز (DEX) و استخر های نقدینگی (Liquidity Pool) هستن. تو بعضی از صرافی های غیر متمرکز، از استخر های نقدینگی هم استفاده شده که اینکار میتونه به میزان قابل توجهی کارایی اون پروژه ها رو افزایش بده.

صرافی 1Inch هم یکی از DEX های معتبر و معروف است که از نظر نحوه کارکرد اندکی با پروژه های مشابه فرق داره. وان اینچ به جای اینکه یه صرافی مجزا باشه، اجماعی از صرافی های غیر متمرکز مختلف است. تو این پلتفرم استخر های نقدینگی هم وجود داره و کاربر های میتونن توکن های اختصاصی این صرافی غیر متمرکز رو تو این استخر ها سهام گذاری کنن و سود کسب کنن. همچنین از رمز ارز 1Inch به عنوان یه توکن حاکمیتی هم یاد میشه که دارندگان اون میتونن تو تصمیم گیری های مختلف این پلتفرم شرکت داشته باشن.

برای اولین بار تو سال 2019 بود که ایده ی اولیه صرافی وان اینچ مطرح شد. راه اندازی این پلتفرم نیز در جریان یکی از هکاتون های اتریوم (ETH Global) صورت گرفت. سرگئی کانز (Sergej Kunz) و آنتون بوکاف (Anton Bukov) سازندگان اصلی صرافی غیر متمرکز 1Inch هستن و همچنان به عنوان اعضای اصلی تیم این صرافی غیر متمرکز شناخته میشن. در صورتی که علاقه مندین تا بیشتر در مورد تاریخچه وان اینچ و تیم اون همچنین آینده قیمت وان اینچ بدونین، بهتره که مقاله ارز و صرافی 1Inch چیست؟ رو مطالعه کنین.

بنیانگذار های صرافی وان اینچ، در ابتدا یه درگاه جداگانه برای فارمینگ ساخته بودن که مونی سواپ (Mooniswap) نام داشت و یک کلون از صرافی یونی سواپ به حساب میومد. بعدا تو دسامبر سال 2020که پروتکل نقدینگی وان اینچ به طور کامل بوجود اومد و پیاده سازی شد، مونی سواپ هم منسوخ شد و از بین رفت. در حال حاضر تو صرافی غیر متمرکز 1Inch از استخر های مبادله ای و نقدینگی استفاده میشه و عملکرد اون بسیار شبیه به یونی سواپ شده. البته نرخ تبدیل و قیمت ارزها تو صرافی وان اینچ پایین تره؛ چون نقدینگی این پلتفرم با استفاده از مراکز غیر متمرکز متعددی تامین میشه.

صرافی وان اینچ چطور کار میکنه؟

وان اینچ به عنوان یکی از محبوب ترین صرافی های غیر متمرکز یا دکس ها شناخته میشه. تو این صرافی سفارش های کاربر بین DEX ها و ارائه دهنده های مختلف نقدینگی تقسیم میشه تا در نهایت بهترین نرخ ممکن برای انجام اون سفارش پیدا بشه. در حال حاضر تو صرافی غیر متمرکز 1Inch، از 20 منبع تامین نقدینگی مختلف استفاده میشه که شانس پیدا کردن بهترین قیمت رو بیشتر میکنه. تو تصویر زیر میتونین این تامین کنندگان نقدینگی و صرافی های مختلف رو مشاهده کنین. توجه داشته باشین که تو ادامه این مقاله آموزش سواپ در وان اینچ رو بطور کامل بهتون توضیح میدیم.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

طراحی صرافی غیر متمرکز وان اینچ هم بسیار ساده است و رابط کاربری اون بسیار جذاب و کاربر پسند هستش. تو این صرافی برای انجام تبادلاتون باید یه کیف پول وب تری (WEB 3.0) رو به این پلتفرم متصل و بعد از اون، سفارش مربوط به تبادل توکن های ERC20 رو ثبت کنین. تو مرحله بعد این صرافی نرخ تبدیل توکن مورد نظر شما رو تو صرافی های مختلف بررسی میکنه تا در نهایت بهترین نرخ رو برای تراکنش شما پیدا کنه.

البته تو این صرافی امکان کسب درآمد هم وجود داره که میتونه برای هولدر های بلند مدت بسیار جذاب باشه. تو این حالت شما باید توکن های وان اینچ رو تو این پلتفرم استیک کنین تا از طریق تامین نقدینگی استخرا های 1Inch، سود دریافت کنین. یکی دیگه از قابلیت های جذاب صرافی وان اینچ، امکان ایجاد سفارشات محدود یا لیمیت هستش.

مزایا و معایب صرافی وان اینچ

  1. صرافی وان اینچ هم مثل هر پلتفرم مشابه دیگه ای، مزیت و ایراداتی رو داره. به همین خاطر بهتره که قبل از استفاده از این صرافی غیر متمرکز، با مزایا و معایب این پلتفرم آشنا بشین. موارد زیر مزیت های اصلی صرافی 1Inch هستن:
  2. صرافی وان اینچ امنیت قابل قبولی رو داره و تا به الان هیچ گونه نقض امنیتی یا هک تو این پلتفرم اتفاق نیافتاده.
  3. رابط کاربری این پلتفرم بسیار جذاب و ساده طراحی شده.
  4. با استفاده از صرافی 1Inch هیچ کارمزدی برای معاملات، برداشت ارز یا سهام گذاری از شما دریافت نمیشه.
  5. تو این صرافی به لطف استفاده از اجماع دفتر های سفارش تو دکس های مختلف و نقدینگی بالا، بهترین نرخ برای تبدیل ارزهای مختلف به شما ارائه میشه. همچنین تو این پلتفرم کارمزد های مربوط به انجام تراکنش ها هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده.
  6. در صرافی غیر متمرکز وان اینچ توکن بومی دیگه ای با نام CHI وجود داره که با استفاده از اون هزینه معامله ها کمتر میشه.
  7. پروتکل نقدینگی که تو وان اینچ ازش استفاده شده، امکان ییلد فارمینگ (Yield Farming) رو برای کاربر های این پلتفرم فراهم کرده.
  8. یکی دیگه از ویژگی های مثبتی که تو این پلتفرم وجود داره، Infinity Unlock هستش. این ویژگی علاوه بر اینکه کارمزد تراکنش ها رو کاهش و سرعت اون ها رو بیشتر میکنه، امنیت تراکنش ها رو هم افزایش میده.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)| مزایا و معایب وان اینچ

همونطور که اشاره کردیم، این پلتفرم ایراداتی رو هم داره که تو ادامه مقاله معرفی صرافی 1Inch اون ها رو بهتون معرفی میکنیم:

  1. اولین نکته منفی که د رمورد این پلتفرم وجود داره اینه که، تو صرافی 1Inch امکان استفاده از ارزهای فیات وجود نداره.
  2. درسته که رابط کاربری این پلتفرم بسیار ساده طراحی شده، اما افرادی که مبتدی هستن و تجربه استفاده از چنین پلتفرم هایی رو ندارن، نمیتونن به راحتی از امکانات این پلتفرم استفاده کنن.

مسیریابی سفارش ها در صرافی وان اینچ

قبل از اینکه آموزش سواپ در صرافی وان اینچ رو بهتون بدیم، باید بیشتر با نحوه کار این پلتفرم آشنا بشیم. یکی از مسائل مهمی که باید در مورد اون بهتون توضیح بدیم، مسیریابی سفارش ها در صرافی 1Inch هستش. تو این صرافی از یه API اختصاصی و ویژه به نام Pathfinder استفاده میشه که یه الگوریتم کشف و مسیریابی برای سفارشات ثبت شده است. Pathfinder بهترین مسیر هایی که برای تبادل توکن ها وجود داره رو بررسی و پیدا میکنه و اون ها رو به ما پیشنهاد میده.

 همچنین در صورتی که لازم باشه مبادله رو با استفاده از چندین صرافی و با عمق بازار های مختلف انجام میده. به لطف این API نرخ ارز و یا کارمزدی که کاربر باید پرداخت کنه، بهتر از میزانیه که با استفاده از یک صرافی پرداخت میکنه. تو تصویر زیر میتونین شکل شماتیک این مبادلات رو مشاهده کنین.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

Pathfinder یکی از مهمترین دستاورد هایی بود که بهره مندی از اون با ارتقا وان اینچ به نسخه 2 امکان پذیر شد. تو پسفایندر از عمق بازار به عنوان یه پل ارتباطی بین توکن های مبدا و مقصد استفاده میشه. تو این الگوریتم از رویکرد های پیچیده تری برای تقسیم مبادلات تو پروتکل های مختلف بوجود امده. همچنین با استفاده از این API بخشی از مبادلات با یک پروتکل خاص بین عمق بازارهای مختلف تو همون پروتکل تقسیم میشه. به این ترتیب با در نظر گرفتن کارمزد هم بهترین نرخ برای کاربر ها ارائه داده میشه.

درآمد صرافی وان اینچ

احتمالا با توجه به توضیحاتی که تا به الان تو مقاله معرفی صرافی وان اینچ در اختیارتون گذاشتیم، بای شما هم سوال شده که این صرافی چطور درآمد کسب میکنه؟ در پاسخ به این سوال باید بگیم که، درسته که تو صرافی غیر متمرکز وان اینچ هیچ هزینه ای از کاربر ها دریافت نمیشه، اما این پلتفرم از راه های دیگه ای برای خودش درآمد زایی کرده. برای مثال تو این پلتفرم قسمتی از کارمزد مبادله رو که به تامین کننده های نقدینگی اختصاص پیدا کرده، دریافت میکنه. همچنین صرافی 1Inch با استفاده از نوسانات مثبتی که تو بازار اتفاق میفتن، درامد کسب میکنه.

کارمزد صرافی 1Inch چگونه تعیین میشود؟

یکی دیگه از مسائلی که قبل از آموزش صرافی 1Inch باید بهش بپردازیم، نحوه تعیین کارمزد ها تو این پلتفرم هستش. قبلا هم اشاره کرده بودیم که یکی از نقاط مثبت صرافی وان اینچ اینه که کارمزد استفاده از 1Inch صفر است. تو این پلتفرم هیچ کارمزد برای مبادله، برداشت یا سپرده گذاری توکن هاتون پرداخت نمیکنین. تنها هزینه ای که کاربر ها تو این پلتفرم پرداخت میکنن، مربوط مبادلات غیرمتمرکزیه که برای تامین نقدینگی معاملات ازش استفاده شده. البته وان اینچ در تلاشه که با استفاده از قفل نامحدود (Infinity Unlock) و توکن CHI این هزینه رو هم محدود کنه.

نزدیک ترین رقیب صرافی 1Inch یونی سوآپ هستش که برای سفارشات خود کارمزد ثابت 0.3% رو در نظر گرفته. همچنین بالانسر (Balancer) این صرافی، با توجه به استخری که برای تراکنش هاتون انتخاب میکنین، هزینه ی متغییری رو از شما دریافت میکنه. با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم، هیچ صرافی غیر متمرکزی وجود نداره که ماملات رو بدون هزینه انجام بده. این مسئله میتونه بزرگترین نقطه قوت صرافی غیر متمرکز وان اینچ محسوب میشه.

توکن اختصاصی وان اینچ ابزاری برای حاکمیت است که کاربرد های متعددی رو تو این پلتفرم داره. هزینه ها، جوایز و ایردراپ ها هم با استفاده از ارز 1Inch انجام میشن. البته این جوایز و ایردراپ ها هم با توجه به پیشنهادات DAO و رای گیری ها انجام میشن. اگه تو سایت صرافی وان اینچ به قسمت دائو (DAO) برید و سپس گزینه Governance رو انتخاب کنین، میتونید کارمزد های مبادله فعلی، پاداش های حاکمیتی و سایر پارامتر ها رو مشاهده کنین. همچنین پاداش شرکت تو حاکمیت و رای گیری ها رو هم میتونین تو این قسمت ببینید.

بر خلاف پروتکل های دیگه ای که از سیستم دائو استفاده میکنن، حداقل میزانی برای شرکت تو رای گیری های وان اینچ وجود نداره. به این ترتیب همه میتونن با هر تعداد توکنی که دارن تو رای گیری های این پلتفرم شرکت داشته باشن. البته میزان تاثیری که هر کاربر روی تصمیم گیری ها داره، وابسته یه تعداد توکن های اون فرد هستش.

صرافی 1Inch از کدام کیف پول ها پشتیبانی میکنه؟

از مقدمات دیگه ای که باید قبل از آموزش سواپ در وان اینچ بهتون بگیم، کیف پول هایی هستن که تو این صرافی میتونین ازش استفاده کنین. وان اینچ به عنوان یه پلتفرم اجماع کننده صرافی های غیر متمرکز و تامین کنندگان نقدینگی هستش. برای اینکه بتونین از امکانات این پلتفرم استفاده کنید، نیازی به ثبت نام صرافی وان اینچ نیست. همه ی چیزی که برای بهره مندی از خدمات این DEX بهش نیاز دارین، یه کیف پول دیجیتالیه که این صرافی ازش پشتیبانی میکنه. توجه داشته باشین که کیف پول شما حتما باید از شبکه اتریوم و یا بایننس اسمارت چین و همچنین از توکن های ERC20 - BEP20 و BEP2 پشتیبانی کنه.

صرافی غیر متمرکز 1Inch انعطاف بالایی رو به خرج داده و از انواع مختلفی از کیف پول های معروف پشتیبانی میکنه. از مهمترین و محبوبترین کیف پول هایی که میتونین با استفاده از اون به این صرافی متصل بشین میتونیم موارد زیر رو بهتون معرفی کنیم: متامسک (MetaMask)، تراست والت (Trust Wallet)، مای اتریوم والت (MEW)، والت کانکت (Wallet Connect) و کیف پول های لجر (Ledger). همچنین تو تصویر زیر میتونین تعداد بیشتری از کیف پول هایی که صرافی غیر متمرکز وان اینچ ازشون پشتیبانی میکنه رو مشاهده کنین. البته پیشنهاد ما اینه که با توجه به سادگی و استفاده آسان متامسک، این کیف پول رو انتخاب کنید.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

همچنین میتونین از کیف پول وان اینچ هم که به تازگی ارائه شده هم استفاده کنین. دانلود این کیف پول از پلتفرم هایی مثل گوگل پلی و اپ استور امکان پذیره. البته تو سایت صرافی وان اینچ هم لینکی برای دانلود این والت دیجیتالی وجود داره.

آموزش سواپ در 1Inch

بالاخره به مهمترین قسمت مقاله معرفی صرافی 1Inch رسیدیم. تو این بخش قراره که به طور کامل بهتون یاد بدیم که چطور از سایت وان اینچ برای تبادل توکن هاتون استفاده کنین. برای انجام معاملاتتون تو صرافی غیر متمرکز وان اینچ باید سه مرحله ای که تو ادامه بهتون شرح دادیم رو طی کنید؛ اما قبل از اون باید به سایت صرافی وان اینچ به ادرس 1inch.io مراجعه کنین و صرافی غیر متمرکز اون رو لانچ کنین. برای این کار کافیه که مثل تصویر زیر گزینه Lunch dAPP رو بزنید. البته به این مسئله توجه داشته باشین که دسترسی به این سایت بدون فیلتر شکن امکان پذیر نیست.

همچنین به این نکته توجه کنین که، همونطور که تو قسمت های قبلی این مطلب توضیح دادیم انجام این نوع تراکنش ها هزینه داره. با توجه به اینکه ما تو این آموزش از شبکه اتریوم استفاده میکنیم، کارمزد مربوط به هر تراکنش رو هم باید با استفاده از ارز اتریوم (ETH) پرداخت کنیم. پس لازمه تو کیف پولتون حتما اتریوم داشته باشین. خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس امکان پذیره و میتونین این رمز ارز رو با بهترین قیمت ممکن از این صرافی خریداری کنین.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

مرحله اول: کیف پول اتریوم خودتون رو به صرافی متصل کنین

  • بعد از لانچ کردن برنامه صرافی غیر متمرکز وان اینچ، باید کیف پولتون رو به این پلتفرم متصل کنین. برای اینکار کافیه گزینه ی Connect Wallet رو که تو گوشه سمت راست این پلتفرم وجود داره رو بزنید.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

  • تو قدم بعدی باید شرایط و ضوابط استفاده از این پلتفرم رو بپذیرید و تیک مقابل این گزینه ها رو فعال کنین. تو قسمت بعدی باید یک شبکه رو انتخاب کنین که با توجه به تنوع بالای توکن هایی که روی شبکه اتریوم وجود داره، پیشنهاد میدیم این شبکه رو انتخاب کنید. در نهایت هم باید کیف پول مورد نظرتون رو انتخاب کنین.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

  • تو این مرحله ما از کیف پول متامسک و شبکه اتریوم استفاده کردیم. همونطور که تو تصویر زیر میتونین مشاهده کنین، بری اتصال کیف پولمون باید رمز عبور اون رو تو پنجره جدیدی که برامون باز شده وارد کنیم.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

مرحله دوم: جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید

تو این مرحله از آموزش صرافی 1Inch میتونین توکن هایی که میخواین با هم تبادلشون کنین رو، انتخاب کنید. تو این حالت بهترین نرخ تبادل توکن ها بهتون نمایش داده میشه. به این ترتیب میتونین نرخ تبادل رو تو صرافی های مختلف با هم مقایسه و بهترین قیمت ممکن رو انتخاب کنین.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

گاهی اوقات ممکنه که توکن مور نظرتون رو تو لیست این صرافی پیدا نکنین. این موضوع به این معنیه که توکن مورد نظر شما هنوز تو لیست وان اینچ قرار نگرفته. تو چنین حالتی میتونین درخواست بدین که این توکن رو به لیستشون اضافه کنن.

مرحله سوم: توکن ها را تبادل کنید

برای تبادل توکن های مختلف، پارامتر های مختلفی وجود داره که باید بهشون توجه کنین. این امکان برای کاربرهای صرافی غیر متمرکز وان اینچ وجود داره که به دو شکل معمولی و یا لیمیت سفارششون رو تو این پلتفرم ثبت کنن. همچنین میتونین سفارش هاتون رو بر اساس حداکثر بازدهی یا کمترین میزان کارمزد اجرا کنین.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

تو قدم بعدی باید قفل توکن هاتون رو باز کنین یا اصطلاحا اونا رو آنلاک کنین. تو ایم مرحله دو گزینه مختلف وجود داره که Simple Unlock توکن های شما رو فقط برای این تبادل آنلاک میکنه. همچنین گزینه Infinity Unlock توکن های شما رو برای همیشه آنلاک میکنه. گزینه اول تو بلند مدت گرون تر در میاد ولی امنیت بیشتری رو برای توکن های شما فراهم میکنه.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

بعد از انلاک شدن توکن ها میتونین با انخاب گزینه Swap Now، تبادل توکن هاتون رو تایید کنین. تو این مرحله همه ی جزئیات مبادله به شما نمایش داده میشه و باید یه بار دیگه این تراکنش رو تایید کنین. تو مرحله بعد باید انجام تراکنش رو با استفاده از کیف پولتون تایید کنین تا جزئیات تراکنش به بلاک چین ارسال بشه.

معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)

آیا میتوان به صرافی وان اینچ اعتماد کرد؟

همونطور که میدونین تو دنیای ارزهای دیجیتال امنیت یکی از حیاتی ترین مسائل هستش و نگرانی های بسیاری با توجه به غیر قابل برگشت بودن تراکنش ها تو این زمینه وجود داره. تو صرافی غیر متمرکز وان اینچ از یه سیستم تجمع دکس غیر حضوری برای افزایش امنیت استفاده شده. به عبارت دیگه این صرافی به توکن ها یا رمز ارزهاب شما دسترسی نداره و به همین خاطر امنیت شما تضمین شده است.

همچنین تو این پلتفرم بر خلاف صرافی های متمرکز، رمز ارزهای شما تماما در اختیار خودتون هستن و نیازی نیست که برای انجام یک معامله توکن هاتون رو به یه کیف پول انلاین انتقال بدین. مسئله ی دیگه ای که در مورد امنیت صرافی غیر متمرکز 1Inch وجود داره اینه که، این پلتفرم تا به الان هک نشه و هیچ تهدید امنیتی جدی نداشته. البته با توجه به اینکه هیچ گونه اطلاعات شخصی برای ثبت نام تو این کیف پول از سما دریافت نمیشه و سرمایه های دیجیتالی شما هم در دست خودتون قرار گرفته، با هک شدن این پلتفرم هیچ خطری شما رو تهدید نمیکنه.

درامد صرافی وان اینچ

حتما برای شما هم این سوال پیش میاد که درامد صرافی وان اینچ از کجاست و چطور کسب درامد میکنه؟ باید به این سوال اینطور جواب بدیم که در صرافی غیر متمرکز وان اینچ با اینکه هیچ هزینهای از کاربرا دریافت نمی شه اما راههای دیگه ای برای کسب درامد داره به عنوان مثال این صرافی با استفاده از نوسانات قیمتی که در بازار اتفاق میوفته درامد کسب میکنه و یا اینکه قسمتی از کارمزد های مبادلات رو به تامین کنندگان نقدینگی می ده و به این صورت برای خودش درامد بدست میاره. برای مطالعه بیشتر توصیه میکنیم مقاله صرافی و ارز دیجیتال 1Inch چیست؟ رو مطالعه کنید.

 

پشتیبانی صرافی وان اینچ

یکی دیگه از مسائلی که ممکنه در مورد این پلتفرم ذهن شما رو درگیر گرده باشه، تیم پشتیبانی اونه. به همین خاطر لازم میدونیم بگیم که درسته این صرافی یکم بی در و پیکر به نظر میاد و پشتیبانی خاصی موقع استفاده از اون وجود نداره؛ اما تیم وان اینچ به کمک چندین پل ارتباطی مختلف با مشتریانشون ارتباط دارن که شامل موارد زیر هستن:

  1. پشتیبانی ایمیل support@1inch.exchange
  2. مرکز راهنمایی صرافی وان اینچ
  3. چت زنده
  4. گروه تلگرام
  5. شبکه های اجتماعی مختلف مثل توییتر و یوتیوب

جمع بندی

با توجه به اینکه همه ی دنیا به سمت غیر متمرکز شدن حرکت میکنه، صرافی های غیر متمرکز میتونن جایگاه فعلی صرافی های متمرکز رو تصاحب کنن. با توجه به این مسئله و با در نظر گرفتن ویژگی های منحر به فرد صرافی وان اینچ میتونیم به این نتیجه برسیم که آینده وان اینچ بسیار درخشانه و میتونه به برترین صرافی غیر متمرکز جهان تبدیل بشه. تو این مقاله به اموزش صرافی 1Inch پرداختیم و شما رو با این پلتفرم آشنا کردیم.

همچنین بهتون یاد دادیم که چطور با استفاده از این صرافی توکن های ERC20 رو روی شبکه اتریوم تبادل کنین. توجه داشته باشین که برای فعالیت تو این پلتفرم معاملاتی غیر متمرکز، حتما باید مقداری ارز دیجیتال اتریوم داشته باشین. لازم به ذکره که برای خرید اتریوم میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. البته با استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین هم میتونین از قابلیت های این صرافی استفاده کنین. به همین خاطر تو یک مقاله دیگه آموزش سواپ در وان اینچ با شبکه بایننس اسمارت چین رو بهتون آموزش میدیم.


نظرات کاربران در مورد معرفی صرافی وان اینچ (آموزش سواپ در صرافی 1Inch)
سوال امنیتی :4+97 = ?