معرفی کیف پول ترون لینک(Tronlink Wallet)

1402/01/20

پلتفرم ترون به عنوان یکی از ارائه دهنده معروف ترین ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پوا ترون لینک رو به کاربرانش توصیه می کنه. کیف پول ارز دیجیتال ترون لینک یکی از امن ترین کیف پول های موجود هست که علاوه بر پشتیبانی اختصاصی از توکن بومی شبکه ترون (TRX) از ارزهای دیجیتال دیگه هم پشتیبانی می‌کنه. کیف پول ترون لینک برای کسانی که در بلاک چین ترون و معاملات ارزی با رمزارز ترون فعالیت می کنن، مناسب هست.

کیف پول ترون لینک (Tronlink wallet) چیست؟

کیف پول ترون لینک

ترون لینک از امن ترین کیف پول ها و جامع ترون (TRX Wallet) هست که پلتفرم ترون استفاده از اون رو به کاربرانش توصیه می کنه. کیف پول ترون لینک دسترسی به بلاک چین TRON رو آسون کرده و تعامل با برنامه های غیرمتمرکز رو ساده می کنه.

کیف پول ترون لینک شبیه کیف پول های دسکتاپ هست و در محیط Sandbox اجرا میشه و از رمزگذاری قدرتمند برای حفظ و امنیت اطلاعات کیف پول کاربران استفاده می کنه. تیم توسعه‌دهنده کیف پول ترون لینک، صرف‌نظر از میزان موجودی TronLink wallet کاربران، وظیفه محافظت از سرمایه و اطلاعات شخصی افراد به عهده دارن.

توسعه دهندگان می تونن با ادغام Tronlink با قراردادهای هوشمندی که برای Dapp های خودشون داخل مرورگر ایجاد می کنن، تعامل داشته باشن. نکته قابل ذکر این هست که ترون لینک ابتدا در وب‌ سایت رسمی TRON راه‌اندازی و توسط بنیاد TRON پشتیبانی شد.

همونطور که اشاره کردیم ترون لینک (Tronlink) پرطرفدارترین والت ترون هست که در سه نسخه Chrome wallet، IOS//Android Extension ارائه میشه. والت ترون لینک با استفاده از یک رابط راحت و کاربردی، این امکان رو برای وب سایت‌ها فراهم کرده تا از فواید قراردادهای هوشمند در بلاک چین ترون بهره‌مند بشن.

کیف پول ترون لینک علاوه بر ارز دیجیتال TRX از سایر ارزهای دیجتال در بازار کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کنه. از آنجایی که کیف پول ترون لینک قابلیت دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند رو برای کاربران فراهم کرده، بسیاری از متخصصان این بازار، کیف پول ترون برای بلاکچین ترون رو به کیف پول متامسک در بلاکچین اتریوم تشبیه می‌کنن.

مقاله پیشنهادی: هک کیف پول ارز دیجیتال و بررسی آن

مزایای کیف پول ترون لینک (Tronlink wallet):

  • امکان دخیره، دریافا و ارسال ترون
  • مشاهده هیستوری تراکنش ها
  • رابط کاربری ساده

کیف پول ترون لینک از ارز TRX و همه توکن های TRC-10 و TRC-20 پشتیبانی می کنه. همپنین کیف پول ترون لینک غیرمتمرکز هست و امنیت دیتاها رو از طریق ذخیره محلی کلید خصوصی، جداسازی فیزیکی و رمزگذاری الگوریتم چندلایه تضمین می‌کنه.

معایب کیف پول ترون لینک (Tronlink wallet):

  • ذخیره کلید خصوصی کاربران در دستگاه که این سبب قرار گرفتن کلید خصوصی در معرض هکرها میشه.
  • از سایر ارزهای دیجیتال مثل توکن‌های اتریومی، BSC و… پشتیبانی نمی‌کنه.

قابلیت فریز کردن و از فریز درآوردن

قابلیت فریز کردن و از فریز درآوردن

کاربران با فریز کردن ترون های خودشون می تونن به انتخاب خودشون انرژی، پهنای باند (Bandwidth) یا توان (Power) به دست بیارن. البته نقطه قابل توجه این هست که با فریز کردن ترون ها تا 3 روز امکان معامله وجود نداره و بعد از 3 روز می توان اون ها رو Unfreeze کرد.

با به دست آوردن پهنای باند دیگه نیازی به پرداخت کارمزد برای تراکنش ها نیست. از آپشن انرژی برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده میشه و از توان برای رای دادن به توسعه دهندگان ترون استفاده میشه. به صورت کلی کاربران با فریزکردن هر روزه ترون ها، مقدار مشخصی از 3 آیتم ذکر شده رو کسب می کنن که می توان از اون ها برای تسهیل انجام معاملات استفاده کرد.

نحوه استفاده از کیف پول ترون لینک

نحوه استفاده از کیف پول ترون لینک

برای دانلود کیف پول ترون لینک به وب سایت این کیف پول به آدرس tronlink.org مراجعه کنین و یکی از موارد دانلود کیف پول برای سیستم عامل مربوطه رو انتخاب کنین.

1.ابتدا وارد وب سایت chrome web store بشین تا بتونین کیف پول ترون لینک رو به مرورگر کروم خودتون اضافه کنین.

2. روی گزینه Add to Chrome کلیک کنین تا اکستنشن ترون لینک به مرورگر کروم اضافه بشه.

3. روی گزینه اضافه شدن کلیک کنین و یک پسورد با حداقل 8 کاراکتر برای خودتون انتخاب کنین. پس از این روی گزینه Continue کلیک کنین.

4. برای اولین بار که می خواین کیف پول خودتون رو بسازین، روی گزینه Creat Account کلیک کنین. در دفعات بعدی می تونین با کلیک روی Restore Account حساب کاربری خودتون رو بازیابی کنین.

5. برای حساب کاربری تون اسمی حداقل با 4 کاراکتر انتخاب کنین.

6. سپس یک عبارت یادآوری که بهش Seed گفته میشه، ظاعر میشه که باید اون رو یادداشت کنین و در جایی امن نگه داری کنین.

7. حال این عبارت رو وارد می کنین و بعد از اینکه با کلیک روی Confirm اون رو تایید کردین، ساخت کیف پول تون تموم میشه.

گزینه های موجود در پلتفرم کیف پول ترون لینک

گزینه های موجود در پلتفرم کیف پول ترون لینک

  • در قسمت پایین پنجره اپلیکیشن، می تونین Assets (برگه سرمایه) رو انتخاب کنین. در این برگه آیتم هایی مثل Send، Freeze، Unfreeze، افزودن دارایی رو می تونین مشاهده کنین.
  • اگه گزینه Send رو انتخاب کردین، می تونین آدرس کیف پول و QR code خودتون رو ببینین و برای ارسال به فرستنده اون رو کپی کنین.
  • اگه قصد دارین ارز ترون رو به شخص دیگه ای ارسال کنین، می تونین از گزینه Send استفاده کنین که در این صورت باید آدرس گیرنده، نوع ارزدیجیتال، میزان ارز ارسالی رو وارد کنین.
  • با انتخاب گزینه Freeze یا Unfreeze با نحوه کار اون در ادامه آشنا میشین.

قوانین کار با گزینه Freeze

لازم هست که برای کار با کیف پول ترون و فریز کردن با قوانین اون آشنا بشین.

1.اگه ترون رو فریز کنین، می تونین ترون پاور (Tron power) دریافت کنین. برای هر ترونی که فریز می کنین، یک پاور برابر با یک رای دریافت می کنین.

2. علاوه بر دریافت ترون پاور می تونین به نسبت ترون فریز شده، پهنای باند یا انرژی کسب کنین.

3. به ازای هر روز که ترون های شما در فریز باشن، می تونین 5 هزار پهنای باند دریافت کنین.

4. اگه ارز TRX تون ور فریز کنین، حق رای هاتون باقی می مونن و می تونین ترون پاور دریافت کنین.

5. اگه ترون هاتون رو Unfreeze کنین، همه امکانات از جمله ترون پاور، پهنای باند و ترون انرژی رو از دست می دین.

امنیت کیف پول ترون لینک (Tronlink wallet)

امنیت کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک یک کیف پول HD هست. در واقع شما می‌تونین از طریق آپشن بازیابی، کیف پول خودتون رو برگردونین. همچنین تمام کلیدهای خصوصی شما در کامپیوتر یا موبایل خودتان ذخیره میشن و در اختیار سرورهای این کیف پول قرار نمی‌گیرن. به همین دلیل هست که حفظ امنیت دارایی‌های شما در این کیف پول تا حد زیادی به خودتون و رعایت مسائل امنیتی توسط شما بستگی داره.

مقاله پیشنهادی: تگ یا ممو (Memo) در کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

نتیجه و جمع بندی

آموزش کیف پول ترون لینک موضوع ضروری برای کارربان فعال در حوزه ترون هست تا بتونن با اطلاعات و دانش شون از کیف پول ترون استفاده کنن. ارزدیجیتال پلتفرم ترون، TRX هست که در ژوئن 2018 در دسترس افراد گرفت. فعالان حوزه ارز دیجیتال ترون، برای ذخیره‌سازی سرمایه خودشون نیاز به کیف پول ترون لینک دارن و استفاده از کیف پول‌های ویژه توکن‌های شبکه اتریوم بر پایه استاندارد ERC-20 مناسب نیست.


نظرات کاربران در مورد معرفی کیف پول ترون لینک(Tronlink Wallet)
سوال امنیتی :4+56 = ?