مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر

1401/09/14
مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر

ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر، اطلاعاتی در مورد استیبل کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استیبل کوین ها بپردازیم و تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از استیبل کوین ها در معاملات ارزهای دیجیتال بگیرین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی رو برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و به طور کلی بازار رمز ارز، تعداد کاربران فعال این حوزه بالا رفته و حجم معاملات مارکت زیاد شده. در همین مواقع هست که وجود نوع خاصی از ارزهای دیجیتال به اسم استیبل کوین ها می تونه مفید واقع بشه. استیبل کوین ها به نوعی نقش ارزها ثابت و ایمن بازار رو دارن که انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر، اطلاعاتی در مورد استیبل کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استیبل کوین ها بپردازیم و تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: اهمیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استیبل کوین ها رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارزها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استیبل کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیبل کوین ها دسته ای از ارزهای دیجیتال هستن که ثبات قیمت رو به سرمایه گذاران ارائه میدن یا با پشتیبانی دارایی های خاص یا با استفاده از الگوریتم هایی عرضه خودشون رو بر اساس تقاضا تنظیم می کنند. اولین استیبل کوین در سال 2014 منتشر شد و از اون زمان به بعد مورد توجه قرار گرفت، چون استیبل کوین ها سرعت و امنیت یه بلاک چین رو ارائه میدن.

مقاله پیشنهادی: روش های تشخیص تتر های اصلی از تقلبی

جالب اینجاست که بدونین استیبل کوین نوعی کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال هست که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی شده. همچنین به عنوان ذخیره کننده ارزش و وسیله ای برای مبادله کاربرد داره. استیبل کوین به یه دارایی ثابت وابسته هست که این دارایی می تونه هرچیزی باشه. از طلا گرفته تا ارز فیزیکی یا نوعی دارایی که بشه قیمت اون رو مشخص کرد و در مورد اون به توافق کلی رسید. استیبل کوین رو میشه دلار دیجیتال یا یوروی دیجیتال دونست که بر روی بلاک چین های مختلف برای مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده میشه. استیبل کوین ها دارای انواع مختلف، کاربردها، مزایا و معایبی هستن که با توجه به این موارد مورد استفاده قرار می گیرن.

بررسی انواع استیبل کوین ها کدامند؟

بررسی انواع استیبل کوین ها کدامند؟

همونطور که گفتیم، استیبل کوین نوعی کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال هست که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی شده. همچنین به عنوان ذخیره کننده ارزش و وسیله ای برای مبادله کاربرد داره. استیبل کوین به یه دارایی ثابت وابسته هست که این دارایی می تونه هرچیزی باشه. استیبل کوین ها انواع مختلفی دارن که هرکدوم از اون ها مزایای خاص خودشون رو دارن. استیبل کوین های غیرمتمرکز یا متمرکز نمونه ای از استیبل کوین هاست. در ادامه همراه ما باشین تا با این استیبل کوین ها اشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: مقایسه تتر و یو اس دی کوین

• استیبل کوین غیرمتمرکز

یکی از انواع استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال، استیبل کوین غیرمتمرکز هست. با فراگیر شدن ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های امن، ورود این تکنولوژی به مسیر اصلی بازار کریپتوکارنسی ها و افزایش استفاده روزانه از این دارایی ها استیبل کوین های غیرمتمرکز به یکی از مهم ترین عضوهای این صنعت تبدیل شدن. با استفاده از استیبل کوین ها روند معاملات تسهیل و تسریع شده و این استیبل کوین ها هستن که در تشخیص سلامت حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان یه ابزار اجتناب ناپذیر مورد استفاده قرار می گیرن. از جمله از استیبل کوین ها غیرمتمرکز می تونیم به دای، یو اس دی و.... اشاره کنیم.

• استیبل کوین متمرکز

یکی دیگه از انواع استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال، استیبل کوین های متمرکز هست. ارز دیجیتال تتر یکی از بزرگ ترین استیبل کوین های متمرکز هست که توسط شرکت Tether راه اندازی و عرضه شده. بهتره بدونین فقط عرضه ارز دیجیتال تتر متمرکز بوده و تراکنش های اون در بلاک چین به صورت غیرمتمرکز و ناشناس انجام میشن. توجه داشته باشین که استیبل کوین های متمرکز با استیبل کوین های غیرمتمرکز تفاوت های زیادی داره که در ادامه این تفاوت ها رو برای شما بررسی می کنیم.

تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر

تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر

همونطور که گفتیم، استیبل کوین ها به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم میشن که هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و با هم متفاوت هستن. ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین متمرکز هست که با سایر استیبل کوین های غیرمتمرکز در زمینه های زیادی تفاوت داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر بپردازیم.

• ارزش بازار

یکی از تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر، ارزش بازار اون هاست. بهتره بدونین بیشترین ارزش بازار استیبل کوین ها با اختلاف زیادی در اختیار تتر یا USDT قرار داره. دلیل اصلی این ارزش بازار این هست که در همه معاملات ارزهای دیجیتال، تتر معمولا یکی از جفت ارزهای اصلی محسوب میشه. در بین استیبل کوین ها، تتر با در دست داشتن 78 درصد از حجم معاملات، در رتبه اول بازار استیبل کوین ها قرار گرفته. بعد از تتر استیبل کوین USD با حجم معاملات 12 درصد و ارز دیجیتال PAX با حجم معاملات 3.4 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارن.

• آدرس های فعال

یکی دیگه از تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر، تعداد آدرس های فعال اون هاست. توجه داشته باشین که رشد بازار تتر به معنی افزایش تعداد کوین ها نیست و این رشد به دلیل افزایش تعداد آدرس های فعال هست. بهتره بدونین تعداد آدرس های فعال استیبل کوین های غیرمتمرکز نسبت به ارز دیجیتال تتر زیاد هست که همین موضوع باعث میشه تا قیمت این استیبل کوین ها ثابت بمونن. تعداد آدرس های فعال استیبل کوین PAX، 733 درصد رشد و آدرس های فعال BUSD 660 درصد رشد داشتن. در حالی که تعداد آدرس های فعال ارز دیجیتال تتر در یه بازه زمانی مشخص 380 درصد رشد به همراه داشته.

• تعداد تراکنش

یکی دیگه از تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر، تعداد تراکنش اون هاست. بهتره بدونین از نظر تراکنش های روزانه، تتر با ثبت رکورد 127.477 عدد تراکنش در طی 24 ساعت نسبت به سایر استیبل کوین ها در رتبه اول قرار داره که این موضوع نشون دهنده تسلط تتر بر بازار استیبل کوین هاست. دلیل اصلی تعداد بالای تراکنش های تتر، عرضه تعداد زیادی تتر در بلاک چین اتریوم هست. چون در این بلاک چین تراکنش ها در کمتر از یه دقیقه به انجام میرسن که معامله گران دوست دارن تا با تتر تراکنش های خودشون رو انجام بدن.

• حجم تراکنش

یکی دیگه از تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر، حجم تراکنش های اون هاست. حجم تراکنش برای هر استیبل کوین متفاوت هست و بستگی به نوع کاربری اون شبکه داره. بنابراین، اگه فعالیت های کوچیک در یه شبکه بیشتر باشه، حجم استیبل کوین های غیرمتمرکز جابجا شده کمتر هست. به همین دلیل مشاهده میشه که حجم تراکنش های تتر 6800 دلار بوده و این در حالی هست که ارزش تراکنش ها برای USDC برابر با 18.800 هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر، اطلاعاتی در مورد استیبل کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع استیبل کوین ها بپردازیم و تفاوت استیبل کوین های غیرمتمرکز با تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، . استیبل کوین به یه دارایی ثابت وابسته هست که این دارایی می تونه هرچیزی باشه. استیبل کوین ها انواع مختلفی دارن که هرکدوم از اون ها مزایای خاص خودشون رو دارن. استیبل کوین های غیرمتمرکز یا متمرکز نمونه ای از استیبل کوین هاست.


نظرات کاربران در مورد مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر
سوال امنیتی :5+58 = ?