مقایسه تتر و یو اس دی کوین

1401/08/14


حتما شما هم تا حالا اسم دو استیبل کوین معروف یعنی تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) رو شنیدید یا خرید تتر و یو اس دی کوین رو انجام دادین. اگه برای شما هم سواله که کاربرد این استیبل کوین ها توی بازار ارزهای دیجیتال چی هست؟ نسبت به ارزهای دیجیتال دیگه چه تفاوتی دارند؟ مزایای هر کدومشون چی هست؟ و در مقایسه باهم کدوم یکی بهتره و مزیت های بیشتری داره؟ تا آخر مقاله ما رو همراهی کنید، چون که قصد داریم در مورد این موضوع یه سری مطالب رو ارائه کنیم تا با این توضیحات و بررسی ها بدونین که آینده  تتر چطور می تونه باشه. 

برای مقایسه تتر و یو اس دی کوین در این مقاله، ابتدا مفهوم استیبل کوین رو براتون توضیح میدیم و بعد به طور تخصصی هر کدوم از استیبل کوین های تتر و یو اس دی کوین رو براتون معرفی خواهیم کرد؛ و در آخر با مقایسه ای که بین این دو کوین انجام میدیم، مزیت ها و ویژگی هر کدومشون رو به طور کامل خواهید فهمید. 

از اونجایی که هم تتر و هم یو اس دی کوین، هر دو ارز فیات دلار رو پشتیبانی میکنن؛ باعث شده که اهمیت خاصی در بین معامله گرها و اشخاصی که توی بازار ارزهای دیجیتال فعالیت میکنن داشته باشند. جدیدا رقابت جالبی بین بازار خرید واسه تتر و یو اس دی کوین شکل گرفته، و بعضی خبرهای جدید نشون دهنده این هستن که بازار یو اس دی کوین تونسته که تتر رو پشت سر بگذاره و ازش پیشی بگیره؛ پس واقعا مقایسه تتر و یو اس دی کوین ارزش بررسی کردن رو داره.

البته تا الان باید به اهمیت استیبل کوین هایی مثل تتر و یو اس دی کوین در بازار ارزهای دیجیتال پی برده باشین و این نکته رو متوجه شده باشین استیبل کوین ها چون قیمت ثابتی دارن در زمانی که از خرید ارزهای دیجیتال سود خوبی بدست آوردین و می خواین اون ها رو بقروشین، بهترین گزینه برای ذخیره و سیو سود معاملات به شما میان. حالا در این بازار چون استیبل کوین های زیادی داریم موضوع مهم این هستش که سرمایه خودتون رو به استیبل کوینی تبدیل کنین که امنیت بالاتری داره و ریسک سرمایه گذاری در اون کمتر باشه. اگه این موضوع برای شما مهم هستش این مقاله می تونه برای شما مفید باشه.

مقایسه تتر و استیبل کوین

به همین خاطر ما هم تصمیم گرفتیم که این دو استیبل کوین رو باهم مقایسه کنیم، تا برای کسایی که هنوز از بین انتخاب این دو ارز پایدار مردد هستن تونسته باشیم شفاف سازی لازم رو بکنیم. با اطلاعاتی که از طریق مقایسه تتر و یو اس دی کوین، در مورد این دو توکن در اختیارتون قرار خواهیم داد؛ امیدواریم که بتونیم بهتون کمک کنیم که با دید باز تری هر کدوم از این استیبل کوین ها رو انتخاب بکنید و ازشون استفاده کنید. و همچنین علاوه بر آشنا شدن با مزیت های هر کدوم از این کوین ها معایب و محدودیت هاشون رو هم بشناسید. 

قبل از ورود به بحث مقایسه این دو کوین معروف، اول مفهوم استیبل کوین رو براتون به صورت اصولی شرح میدیم تا بتونید که از این طریق ساختار پایه تتر و یو اس دی کوین رو بهتر درک بکنید و با فلسفه وجودیشون بیشتر آشنا بشید. 

شاید برای تان مفید باشد: اهمیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال

مفهوم استیبل کوین 

استیبل کوین یا ارز پایدار به ارزهایی گفته میشه که ارزششون همواره ثابت هست. برخلاف ارزهای دیجیتال که ارزششون با افزایش و کاهش تقاضا تغییر میکنه، استیبل کوین ها به دلیل این که توسط یک یا چند ارز فیات مثل دلار، یورور، پوند و... پشتیبانی میشن ارزششون کاملا بستگی به قیمت ارز فیاتی داره که پوشش میدن. 

مثلا اگه یک استیبل کوین وجود داشته باشه که یورو رو به عنوان ارز فیات اصلی پشتیبان خودش قرار بده، ارزش یورو هرچقدر که تغییر بکنه قیمت اون استیبل کوین هم به همون اندازه تغییر خواهد کرد. در واقع هر استیبل کوین با ارز فیات مورد نظرش همیشه قانون نسبت یک به یک رو رعایت میکنه و ارزشش برابر با قیمت بازار اون ارز فیات خواهد بود. 

اصلی ترین ویژگی این ارزهای پایدار یا استیبل کوین ها این هست که به فضای بازار رمزارزها ثبات نسبی میبخشن و باعث میشن که بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال کمی ثبات پیدا بکنه و از نوسان های خیلی صعودی یا نجومیش کمی کاسته بشه. 

همچنین اکثر تریدر ها از استیبل کوین ها به عنوان ارز پایه برای معامله کردن استفاده میکنن، به این شکل که مقدار پولی رو که قصد دارند باهاش ترید بکنن به استیبل کوین هایی مثل تتر و یا یو اس دی کوین تبدیل میکنن و بعد این کوین ها رو با ارز دیجیتالی که مد نظرشون هست مبادله میکنن.

تتر یا اس  یو دی کوین

انجام خرید و فروش از این طریق باعث میشه که سرعت معامله تریدر ها به میزان چشم گیری افزایش پیدا بکنه، و همچنین یک گزینه مطلوب مخصوصا برای معامله گرهای ایرانی هست؛ که به دلیل محدودیت های بین المللی قادر به تراکنش و انجام انتقال توی بازارهای جهانی از طریق پول ملی نیستن. 

یکی از کاربرد استیبل کوین ها ارزش ذاتیشون برای سرمایه گذاری هست.ارزش این ارزهای پایدارهمواره ثابته درنتیجه یک گزینه مناسب برای کسایی که میخوان از این طریق ارزش داراییشون رو حفظ کنن. 

اهمیت استیبل کوین ها 

اهمیت استیبل کوین ها رو با توجه به مزیت ها و کاربردهایی که نسبت به ارزهای دیجیتال دیگه دارند میتونیم به سه ویژگی اصلی تقسیم بکنیم. 

1. ارزش ثابت 

همون طور که گفتیم استیبل کوین یا ارزهای پایدار با توجه به ارزش ثابتی که در مقایسه با رمزارهای دیگه دارن میتونن منبعی برای ذخیره ارزش باشند، به همین دلیل خریدشون نه تنها ریسک خیلی پایینی داره، بلکه در بیشتر شرایط یه ابزار معاملاتی عالی هستش که میتونه ارزش سرمایه گذاری کردن هم داشته باشه. 

شما با خرید ارزهای پایدار از این موضوع خیالتون راحت میشه که ارزش پولی که برای خرید این کوین ها پرداختین هیچ وقت پایین نمیاد، این در حالی هست که با خرید رمزارزهایی مثل بیت کوین این امکان وجود داره با سقوط ارزش بازار حتی بیشتر از نصف ارزش پولتون رو هم از دست بدید. 

2. ماهیت شفاف 

ویژگی مهم دیگه در مورد استیبل کوین ها این هست که به دلیل استفاده از تکنولوژی بلاکچین توی ساختارشون، بسیار امن هستند و تمام تراکنش ها به دلیل ماهیت شفاف سیستم بلاکچینی به صورت کامل توی این شبکه ثبت میشه و این باعث میشه که نه تنها امنیت بی نظیر و بالایی پیدا بکنن، بلکه قابلیت پیگیری تمام تراکنش هایی که انجام میدین هم توی این سیستم براتون وجود داره.

3. قابلیت انتقال سریع و نا محدود 

استیبل کوین ها به دلیل شبکه انتقالی مستقلی که دارن قابلیتی رو در اختیار معامله گران و سرمایه گذارها میگذارند که بتونن اون ها رو به هر حسابی توی هر جایی از جهان که خواستن بدون محدودیت خاصی منتقل بکنند. این آزادی نامحدود در کنار قابلیت انتقال سریع باعث شده که امروزه استیبل کوین ها به عنوان ارزهای پایداری که علاوه بر ارزش ثابت، انعطاف بالایی دارند هم مطرح بشن. 

از اونجایی که صدها نوع مختلف استیبل کوین وجود داره، لازم هست که شناخت لازم و کافی رو موقع خرید کردن این کوین ها داشته باشیم، تا دچار اشتباهات مشکل ساز واسه خودمون نشیم. تتر و یو اس دی کوین از جمله معروف ترین ارزهای پایدار و در واقع به نوعی پرچمدار استیبل کوین ها با حجم بازار عظیمی که دارند محسوب میشن. به همین خاطر هست که در اینجا قصد داریم به صورت اساسی و کامل مقایسه تتر و یو اس دی کوین رو انجام بدیم. اجازه بدید که اول از همه با بیان ویژگی های تتر این مقایسه رو شروع بکنیم. 

تتر چیست؟ 

تتر (Tether) که با نام اختصاصی USDT در بین ارزهای دیجتال شناخته میشه، یکی از معروف ترین استیبل کوین هاست و گفته میشه که مقام اول رو با بیشترین حجم بازار، نسبت به ارزهای پایدار دیگه در اختیار داره. در واقع با شنیدن اسم استیبل کوین اولین ارزی که به ذهن کاربر ها میاد رمزارز تتر هست. 

امروزه استفاده از تتر به قدری در بازار ارزهای دیجیتال متداول شده که بعد از بیت کوین و اتریوم، این استیبل کوین سومین رمزارزی هست که برای خریدش تقاضای خیلی بالایی وجود داره، و ارزش بازارش چیزی در حدود 62 میلیارد دلار برآورد میشه. 

توی نقاط مختلفی از جهان مثل هونگ کونگ، کانادا و ایالات متحده شرکت های اختصاصی برای رمزارز تتر تاسیس شدند که به کاربرهاشون به ازای هر میزان از تتر مستقیما پول نقد ارائه میکنند و پشتیبانی دلاری این رمزارز رو به صورت 24 ساعته تضمین میکنن. 

در ایران هم این رمزارز طرفدارای خاص خودش رو داره، چنانچه توی اخبار اخیر هم شاهد این بودیم که استفاده از این استیبل کوین به قدری در بین ایرانی ها معروف شده که کم کم داره جانشین خرید مستقیم دلار توی صرافی ها میشه وحتی بعضی ها بر این اعتقاد دارن که تتر جایگزین دلار در ایران خواهد شد. 

تتر به دلیل این که به صورت توکن عرضه میشه نه به صورت کوین، بلاکچین اختصاصی برای خودش نداره و به همین دلیل از طریق اکثر شبکه های انتقالی به راحتی قابل معامله هست. 

به طور خلاصه اگر در بین استیبل کوین ها دنبال قدیمی ترین و معتبر ترین ارز پایداری هستید که تا حالا وجود داشته، تتر (USDT) اولین رمزارزی هست که باید دنبالش باشید. 

چند نکته مهم در مورد تتر 

از اونجایی که مقایسه تتر و یو اس دی کوین ممکنه که برای بعضی ها مخصوصا اون هایی که توی بازار ارزهای دیجیتال تازه وارد هستند کمی سردرگم کننده باشه، در این قسمت ویژگی های مهم تتر رو نسبت به بقیه استیبل کوین ها به صورت جدا توضیح میدیم تا با مزایا و معایبی که داره به طور کامل آشنا بشید.

• سرعت انجام تراکنش های تتر نسبت به استیبل کوین های دیگه و همین طور بقیه ارزهای دیجیتال خیلی بالاتره، به طوری که انجام معاملات چند ثانیه ای هم از طریق این ارز پایدار گزارش شده. اگه به دنبال یک استیبل کوین با سرعت انتقال بالا برای انجام معاملات آربیتراژی هستید USDT میتونه که اولین انتخاب شما باشه. 

• ارز فیات دلار که توی اکثر معاملات جهانی کاربرد داره از استیبل کوین تتر پشتیبانی میکنه و ارزش تتر همیشه با ارزش دلار برابری میکنه. در واقع با توجه به شرایط فعلی این که به صورت مستقیم دلار بخرید و یا این که اقدام به خرید تتر کنید، زیاد فرقی نمیکنه؛ چون که ارزش هر دو این رمزارز ها با نسبت یک به یک کاملا برابره. 

• برخلاف بعضی ارزهای دیجیتال که کارمزهای انتقال بالایی دارند، استیبل کوین تتر از جمله رمزارزهایی هست که دارای کم ترین میزان کارمزد هست. این ویژگی باعث میشه که انتقال تتر با میزان سرمایه کم هم کاملا امکان پذیر باشه.

مزایا و معایب تتر

علاوه بر مزایایی که تتر داره در مقابل دو تا عیب اساسی هم داره که عبارت هستند از: 

• به دلیل این که گاهی عرضه و تقاضای این استیبل کوین دستکاری میشه، قیمتش همیشه با دلار کاملا برابر نیست و ممکنه زمان هایی که تقاضا واسش زیاد میشه، هزینه تمام شده اش نسبت به دلار کمی گرون تر و بالاتر تموم بشه. 

• دومین عیب اساسی تتر این هست که برخلاف دلار توسط هیچ سیستم و سازمان دولتی پشتیبانی نمیشه، در حالی که دلار توسط بانک مرکزی هر کشوری مورد پشتیبانی قرار میگیره. پس اگه روزی تتر توسط دلار پشتیبانی نشه و یا به هر دلیلی ارزش خودش رو از دست بده، هیچ سازمان رسمی وجود نخواهد داشت که جوابگو باشه. هرچند که این گزاره در مورد کل سیستم بلاکچین و بقیه رمزارزها هم صدق میکنه. 

یو اس دی کوین چیست؟ 

یو اس دی کوین (USDC) یکی دیگه از استیبل کوین های قوی هست که تونسته توجه علاقمندان به ارزهای پایدار رو به خودش جلب بکنه. این استیبل کوین نسبت به تتر جدیدتر هست و برای اولین بار توی سال 2018 عرضه شد. اما توی همین مدت زمان کوتاه تونسته که رشد خوبی بکنه و به عنوان یکی از پنج رمزارز قوی توی بازار ارزهای دیجیتال مطرح بشه. 

شرکت کوین بیس (Coinbase) و سیرکل (Circle) با همکاری همدیگه کنوانسیونی رو به اسم سنتر (Center) عرضه کردند که نتیجه اش تولید و عرضه این استیبل کوین به دنیای ارزهای دیجیتال شد. این ارز پایدار هم مثل تتر توسط ارز فیات دلار پشتیبانی میشه و کمپانی عرضه کننده اش میزان دلار متناسب با رمزارز رو بعد از انتشار هر یو اس دی کوین توی خزانه داری خودش نگهداری میکنه. 

این استیبل کوین به صورت توکن توی شبکه های انتقال بلاکچینی مختلفی معامله میشه، از جمله این شبکه ها عبارت هستند از: اتریوم، ترون، الگوراند، سولانا و استلار که اصلی ترین شبکه های انتقالی این استیبل کوین رو تشکیل میدن.

یو اس دی کوین هم مثل تتر با نرخ دلار نسبت یک به یک داره، در واقع ارزش هر یو اس دی کوین برابر هست با یک دلار آمریکا. 

به دلیل این که یو اس دی کوین توسط صرافی معروفی مثل کوین بیس پشتیبانی میشه، تونسته توی بازه زمانی خیلی کوتاهی اعتماد فعالان بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش جلب بکنه و توی پنج سال اخیر به قدری مطرح شده که اخیرا اخباری راجعبش مطرح میشه که نشون میده تقاضا واسه این استیبل کوین گاهی از تتر هم پیشی میگیره. اگه که یو اس دی کوین تونسته فقط توی پنج سال به عنوان یه رقیب جدی برای تتر تلقی بشه، باید منتظر موند و دید که چند سال دیگه این استیبل کوین چه آینده ای رو برای خودش رقم خواهد زد.

اکثر کیف پول های دیجیتال مطرح مثل تراست والت، کوبو، کوینومی و... از این استیبل کوین به صورت کامل پشتیبانی میکنن و شما میتونید که ‌این ارز پایدار رو از طریق انواع کیف پول های مختلف با خیال راحت و تا هر مدت زمانی که دوست داشتید نگهداری کنید. 

در کل مثل تتر،استیبل کوین یو اس دی USDC هم یک گزینه سرمایه گذاری خوب برای ذخیره ارزش دارایی میتونه باشه و پیش بینی میشه که با توجه به چشم اندازهای بلند پروازانه کمپانی سازندش، آینده درخشانی در انتظار این استیبل کوین باشه.

چند نکتهمهم دربارهیو اس دی کوین

چند نکته مهم در مورد یو اس دی کوین 

از اونجایی که یو اس دی کوین یک رقیب جدی برای تتر محسوب میشه، قطعا ویژگی ها و مزیت های رقابتی خاصی برای خودش داره که تونسته توی مدت کوتاهی تا این اندازه رشد بکنه. مهم ترین مزیت های یو اس دی کوین عبارت هستند از: 

• پشتیبانی یو اس دی کوین خیلی قوی هست، به طوری که علاوه بر کمپانی اصلیش شرکت های شناخته شده دیگه ای این استیبل کوین رو توسط دلار آمریکا تامین سرمایه میکنند و ارزشش رو از طرف خوشون کاملا تضمین میکنن. 

• یو اس دی کوین توسط چند شبکه مختلف و همچنین صرافی ها و کمپانی های بزرگی ادغام شده که در راس اون ها صرافی بیس کوین قرار داره، و 24 ساعته از طریق صرافی های مختلفی پشتیبانی میشه. توی هر ساعت از شبانه روز هر زمان که مایل بودید، میتونید که این یو اس دی کوین ها تون رو بفروشید و در این مورد هیچ محدودیتی نخواهید داشت. 

• یکی از اصلی ترین مزیت های یو اس دی کوین این قابلیت هست که امکان انجام تراکنش بدون کارمزد رو توی نسخه 2.0 خودش معرفی کرده. در واقع توی این ورژن جدید یه ویژگی به اسم No Gas وجود داره که به کاربر این امکان رو میده تا بدون کسر شدن گس توی شبکه اتریوم تراکنش هاشون انجام بگیره. این ویژگی یو اس دی کوین باعث شده که توی یکی از گرون ترین شبکه ها، امکان انجام تراکنش برای USDC بدون کسر شدن هیچگونه گس(کارمزد) ممکن بشه. 

• علاوه بر شبکه اتریوم توی شبکه های دیگه هم این استیبل کوین در مقایسه با رقبای خودش کارمزد خیلی پایینی داره و گفته میشه که میانگین چیزی حدود 20 تا 60 سنت از انجام هر تراکنش کم میشه که واقعا مبلغ ناچیزی هست. از طرف دیگه سرعت انتقال خوب باعث شده که جذابیت این استیبل کوین در بین معامله گرها واسه انجام تراکنش دو برابر بشه. توی بعضی از شبکه ها مثل سولانا سرعت انتقال و انجام تراکنش USDC چیزی کم تر از 400 میلی ثانیه هست که رقم بینظریه. 

• شرکت هایی که ارزش یو اس دی کوین رو پشتیبانی میکنن به صورت شفاف میزان ذخیره دلارشون رو با کاربرهای خودشون به اشتراک میگذارند و همچنین سیستم پشتیبانی قوی دارن که برای رفع ابهام مخاطب هاشون به طور کامل به همه سوالات مشتری هاشون پاسخ میدن و اون ها رو راهنمایی میکنند. 

تتر یا استیبل کوین

همیشه در کنار هر مزیتی معایبی هم وجود داره، از جمعه معایبی که یو اس دی کوین داره و میتونه مشکل ساز بشه یک ایراد و نکته ضعف بزرگ هست و اون هم قابلیت شخصی سازی این استیبل کوینه. به این معنی که ساختار USDC به طریقی هست که صادر کننده این کوین همیشه کنترل کاملی روی این ارز داره و هر وقت که اراده بکنه میتونه بدون هیچ گونه مشورتی با کاربران، در مورد هر کوین صادر شده تغییراتی رو که دوست داره اعمال بکنه. 

هرچند که این ویژگی روی قابلیت تعویض کوین تاثیر نمیگذاره و قدرت انتقال یو اس دی کوین همواره در اختیار مالک اون هست. اما میتونه که ارزش ذاتی این استیبل کوین رو طبق سلیقه سازندگان این ارز تغییر بده، نه بر اساس مکانیسم های بازار. در این قسمت از مقاله توصیه میکنیم که مطلبی که با عنوان آیا تتر قابل بلوکه شدن هست؟ رو در سایت اینانس مطالعه کنین.

تتر یا یو اس دی کوین؟ 

رسیدیم به قسمت اصلی مقایسه تتر و یو اس دی کوین. با ظهور کردن استیبل کوین USDC به نظر میرسه که شرایط روز به روز داره برای تتر سخت تر میشه، با این که هنوز هم حجم بزرگی از بازار متعلق به تتر هست؛ ولی به دلیل ابهاماتی که نسبت به استیبل کوین تتر وجود داره، یو اس دی کوین به عنوان جانشینی برای تتر مطرح شده که با استقبال بالایی هم روبرو بوده. 

اگر شما هم قصد دارید که تترهای خودتون رو با یو اس دی کوین جایگزین کنید، این قسمت رو دقیق مطالعه کنید. چون که قصد داریم این دو ارز پایدار رو در اینجا باهم مقایسه کنیم و ببینیم که واقعا کدوم یکی بهتره و مزیت هرکدومشون نسبت به اون یکی چی هست. 

• مقایسه تتر و یو اس دی کوین نشون دهنده اینه که این دو استیبل کوین توی ساختار متمرکزشون که از طریق کمپانی سازندشون انجام میشه، باهم دیگه مشترک هستن. در واقع این ارزهای پایدار گرچه از فناوری بلاکچین استفاده میکنند، ولی مثل ارزهای دیگه قابلیت ماین شدن ندارند و به صورت متمرکز شرکت سازندشون با توجه به حجم ارز فیاتی که در اختیار داره اقدام به انتشار این استیبل کوین ها میکنه. 

• مورد بعدی در مقایسه تتر یو اس دی کوین مربوط به کمپانی های سازنده این دو استیبل کوین هست. شرکت های پشتیبانی کننده تتر اغلب به سوالات ناخوشایند کاربران در مورد ابهامات موجود در مورد این ارز پایدار پاسخی نمیدن. این در حالی هستش که در مورد یو اس دی کوین سوالی نیست که بی پاسخ مونده باشه و اطلاعات دقیقی در مورد میزان ذخیره نقدی، نحوه قانون گذاری در مورد این استیبل کوین، نحوه عرضه شدنش و شیوه های پشتیبانیش همگی برای عموم در دسترس هست. 

• اسناد اثبات وجوه، که واسه استیبل کوین تتر تا حالا عرضه شدن قانع کننده نبودن و مشخص نیست که آیا واقعا تتر به همون میزان که ادعا میشه ذخیره ارز فیات دلارش میتونه پاسخگو باشه یا نه. در حالی که یو اس دی کوین در این مورد، اسناد اثبات وجوه دقیقی رو به صورت شفاف منتشر میکنه که توانایی و قدرت این ارز پایدار رو به طور کامل اثبات میکنه. 

• از طرف دیگه چون که تتر از قدیم در بازار وجود داشته و تا الان هم نشون داده به تعهداتی که بر عهده داره میتونه پایبند باشه، هنوز به عنوان معتبرترین استیبل کوین توی بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه؛ در حالی که یو اس دی کوین معلوم نیست که روند فعلیش رو بتونه با همین کیفیت توی بلند هم حفظ بکنه یا نه. 

• یک نکته مهم دیگه که در مورد مقایسه تتر و یو اس دی کوین باید بهش دقت کنید اینه که این استیبل کوین نسبت به تتر توی صرافی های کمتری پشتیبانی میشه و اکثر صرافی های ایرانی هم فعلا از یو اس دی کوین پشتیبانی نمیکنن، و خرید تتر از داخل ایران نسبت به USDC در حال حاضر خیلی راحت تر و به صرفه تره. 

• و در آخر این نکته رو هم در نظر داشته باشید که با توجه به افزایش و رشد خیلی بالای یو اس دی کوین، هنوز تتر ارز بازاریش بر اساس حجم معاملات بالایی که داره چند برابر USDC هست.

کلام پایانی 

با مقایسه تتر و یو اس دی کوین حتما شما هم به این نتیجه رسیدید که در حال حاضر این دو استیبل کوین چندان تفاوت آشکار و چشم گیری باهم دیگه ندارند و دوش به دوش هم توی بازار ارزهای دیجیتال مشغول رقابت کردن باهمدیگه هستند.

شما میتونید بر اساس شرایط و موقعیت فعلیتون هر کدوم از این دو ارز پایدار رو که دوست داشتید خریداری کنید و از این طریق به ذخیره ارزش سرمایه تون بپردازید و یا ازشون استفاده های متعدد دیگه ای بکنید.

فقط گذشت زمان ثابت خواهد کرد که آیا یو اس دی کوین تا چند سال آینده میتونه همچنان با حفظ کردن کیفیت فعلیش خودش رو گسترش بده و با تتر رقابت بکنه یا نه، فقط باید منتظر موند و دید که چه خواهد شد. 


نظرات کاربران در مورد مقایسه تتر و یو اس دی کوین
سوال امنیتی :6+68 = ?