مقایسه سولانا و کاردانو؛ دو رقیب اتریوم در مقابل هم!!

1401/10/19
مقایسه سولانا و کاردانو؛ دو رقیب اتریوم در مقابل هم!!

کاردانو و سولانا؛ دو رقیب جدی برای اتریوم!! موضوع بحث امروز ما مقایسه این دو رمز ارز هست. بدون شک سولانا و کاردانو بعد از اتریوم دو مورد از بهترین بلاک چین های بازار ارز دیجیتال محسوب میشن. در اصل اتریوم اولین بلاک چین مورد استفاده در جهان از نظر ارزش بازار هست و میزان تراکنش های انجام شده بالایی داره. ولی با این حال به دلیل مشکلات مقیاس پذیری که در این شبکه محبوب وجود داره، سایر بلاک چین های رقیب مثل سولانا، کاردانو، پولکادات و.... به وجود اومدن تا مشکلات بلاک چین اتریوم رو برطرف کنند. ولی آیا واقعا این بلاک چین ها شبکه بهتری رو نسبت به اتریوم ارائه میدن؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال، ابتدا باید به مقایسه سولانا و کاردانو بپردازیم و سپس بهترین پروژه برای سرمایه گذاری رو انتخاب کنیم.

در بحث مقایسه سولانا با کاردانو، به مواردی که نشون دهنده شباهت ها و تفاوت های این دو هستن، اشاره شده. ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یه پروتکل نسل سوم بلاک چین هست که باعث تسهیل ایجاد یه اکوسیستم مالی غیرمتمرکز میشه و شاید تو شبد تون خرید کاردانو هم بوده. کاردانو از برخی جهات با سولانا شباهت هایی داره، چون توسعه دهنده های اون می تونن برای کاربران خودشون برنامه های کاربردی سفارشی به وجود بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه سولانا و کاردانو، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سولانا و کاردانو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت سولانا با کاردانو بپردازیم تا اگه قصد خرید سولانا یا کاردانو رو دارین، بتونین بهترین پروژه رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین.

آشنایی با ارز دیجیتال سولانا

آشنایی با ارز دیجیتال سولانا

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال سولانا رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سولانا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سولانا یا Solana نوعی پروتکل بلاک چین لایه 1 در نظر گرفته میشه که از اثبات تاریخچه به عنوان مکانیسم اجماع خودش استفاده می کنه. بر اساس اعتبار اختلاف زمان بین دو رویداد در بلاک چین هست. این مکانیسم قبل از اجماع اثبات سهام اجرا میشه، در نتیجه توان عملیاتی تراکنش در شبکه رو به بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه افزایش میده و تا 100 هزار تراکنش در ثانیه هم مقیاس پذیر هست.

جالب اینجاست که بدونین سولانا نوعی شبکه بلاک چین منبع باز هست که امکان استقرار برنامه های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند با SOL رو به عنوان ارز رمزنگاری شده بومی اون فراهم می کنه. شبکه سولانا در مارس 2020 توسط گروهی از برنامه نویسان کامپیوتر به رهبری آناتولی یاکوونکو تاسیس شد. در مورد توکنومیک SOL هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر عرضه توکن های سولانا وجود نداره، ولی حدود 489 میلیون توکن SOL در گردش منتشر شد. ولی حدود 260 میلیون وارد بازار شده. همچنین سولانا با طرحی برای حل مشکل پیش روی اتریوم و بیت کوین یعنی همون مقیاس پذیری، تراکنش سریع و هزینه تراکنش کم وارد بازار کریپتو شد.

آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو

آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو؛ رقیب جدی برای اتریوم! کاردانو نوعی ارز دیجیتال نسل سوم هست که با استفاده از دفتر کل غیرمتمرکز به سرعت بخشیدن تراکنش های همتا به همتا کمک می کنه. ویتالیک بوترین که یکی از بنیانگذاران اتریوم هست، کاردانو رو راه اندازی کرد. کاردانو نوعی بلاک چین منبع باز و غیرمتمرز هست که خیلی شبیه به اتریومه. البته توجه داشته باشین که کاردانو در سال 2015 توسط شخصی به اسم چارلز هاسکینسون با هدف ایجاد راه حل هایی برای رفع مشکلات بلاک چین اتریوم به وجود اومده و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. این رمز ارز به دلیل داشتن ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی که داره به عنوان رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم محسوب میشه.

اارز دیجیتال کاردانو یکی از بزرگترین و بهترین پروژه های ارز دیجیتال موجود در بازار هست که ویژگی های زیادی داره که موفق شده تا مکانیسم های اعتبارسنجی اثبات سهام رو با موفقیت پیاده سازی کنه. کاردانو از زیرساختی قوی برخوردار هست و به عنوان شبکه بلاک چین فعالیت می کنه. در کنار این، پروژه کاردانو نوعی توکن ارز دیجیتال بومی به اسم ADA رو هم تولید می کنه. ارز دیجیتال کاردانو یا همون آدا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2022 محسوب میشه. این رمز ارز محبوب در سال 2017 توسط دو مورد از شناخته شده ترین افراد فعال در بازار با اسم های چارلز هاسکینسون و جری وود راه اندازی شد.

تفاوت سولانا با کاردانو چیست؟

تفاوت سولانا با کاردانو چیست؟

همونطور که گفتیم، کاردانو و سولانا رقبای اتریوم هستن که امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز با کیفیت رو برای سازنده ها فراهم می کنند. هر دوی این شبکه های بلاک چین جدید پتانسیل زیادی برای رقابت با رهبر قرارادادهای هوشمند دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت سولانا با کاردانو بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین و بتونین بهترین پروژه رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین.

• یکی از تفاوت سولانا با کاردانو این هست که کاردانو به عنوان یه شبکه فوق العاده قوی، به تمرکززدایی تمرکز کرده، ولی نتونسته به اندازه سولانا در اکوسیستم تاثیرگذار باشه. همچنین سولانا توان عملیاتی بالایی رو با هزینه های کمتر به کاربران خودش ارائه میده. به این ترتیب، سولانا نسبت به کاردانو بیشتر مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران بازار قرار گرفته.

• یکی دیگه از تفاوت سولانا با کاردانو این هست که با اینکه کاردانو و اتریوم مکل هم هستن و در مقابل سولانا قرار دارن، ولی سولانا می تونه به زودی این دو رمز ارز رو مورد هدف قرار بگیره و از اون جلو بزنه. در اصل سولانا رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم و کاردانو هست.

• یکی دیگه از تفاوت سولانا با کاردانو این هست که سرعت رشد دیفای در سولانا نسبت به کاردانو خیلی زیاده و دلیلش هم این هست که سرعت عملیاتی تراکنش ها در شبکه سولانا بالا هست.

• یکی دیگه از تفاوت سولانا با کاردانو این هست که کاردانو فقط 45 میلیارد توکن داره و از این تعداد تا الان 33.815.283.458 توکن در چرخه معاملات وجود داره. در حالی که تعداد توکن های سولانا محدود نیست و تا الان حدود 509.600.134 از اون وارد معاملات شده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه سولانا و کاردانو، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سولانا و کاردانو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت سولانا با کاردانو بپردازیم تا بتونین بهترین پروژه رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که کاردانو و سولانا رقبای اتریوم هستن که امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز با کیفیت رو برای سازنده ها فراهم می کنند. هر دوی این شبکه های بلاک چین جدید پتانسیل زیادی برای رقابت با رهبر قرارادادهای هوشمند دارن. این دو ارز دیجیتال با وجود شباهت ها، تفاوت هایی هم با یکدیگه دارن که همین موضوع باعث میشه تا از همدیگه متمایز بشن.


نظرات کاربران در مورد مقایسه سولانا و کاردانو؛ دو رقیب اتریوم در مقابل هم!!
سوال امنیتی :2+87 = ?