نظر ایلان ماسک درخصوص رکود و تورم ایالات متحدهv

1401/02/28
نظر ایلان ماسک درخصوص رکود و تورم ایالات متحدهv

براساس اظهارات ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اقتصاد ایالات متحده احتمالاً در رکودی است که احتمالا 12 تا 18 ماه ادامه خواهد داشت. وی افزود: دلیل واقعی تورم چاپ بیش از یک میلیارد پول بیشتر و افزایش نقدینگی توسط ایالات متحده بوده است.
ایلان ماسک، در پادکست All-Inروز دوشنبه، 16 می درباره اقتصاد ایالات متحده اظهار نظر کرده است. ماسک در مورد اینکه آیا اقتصاد ایالات متحده در رکود است یا خیر، گفت: ما احتمالاً در یک رکود هستیم و احتمالا وضعیت از امروز نیز بدتر خواهد شد، بازهای مالی ایالات متحده احتمالا 12 تا 18 ماه سخت پیش رو خواهد داشت و رونق عظیم اقتصادی پس از آن اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: ترس از رکود اقتصادی اخیراً افزایش یافته است زیرا فدرال رزرو سیاست های پولی را سخت تر کرده تا به کاهش تورم کمک کند و همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی ماهانه بلومبرگ از اقتصاددانان، احتمال رکود در سال آینده در حال حاضر 30 درصد می باشد.
طبق توضیحات ایلان ماسک، رکودها لزوما چیز بدی نیستند و باعث تخصیص سرمایه در مسیر های درست تر خواهد شد. رئیس تسلا با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها ناشی از چاپ پول است، افزود که کشورهایی مانند ونزوئلا قبلاً همین مسیر را طی کرده بودند.
مدیر اجرایی تسلا در حال حاضر در میانه پیشنهاد خرید برای خرید توییتر است. پیشنهاد 44 میلیارد دلاری وی برای خرید توییتر در حال حاضر متوقف شده است. ماسک همچنین اظهار داشت که احتمالا به دنبال قیمت کمتری برای توییتر باشد.

رابطه ای بین تورم و نرخ بهره

از آنجایی که نرخ های بهره ابزار اصلی مورد استفاده فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، برای مدیریت تورم می باشند، تورم و نرخ های بهره تمایل دارند در یک جهت حرکت کنند. به طور کلی، نرخ های بهره بالاتر پاسخ سیاستی به افزایش تورم است. برعکس، زمانی که تورم در حال کاهش است و رشد اقتصادی کند است، بانک های مرکزی نرخ بهره را کاهش می دهند تا اقتصاد را تحریک کنند.
فدرال رزرو قصد دارد به افزایش نرخ بهره در سال 2022 ادامه دهد تا بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته را مهار کند. معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی،PCE است. برخلاف شاخص قیمت مصرف کننده CPI، که بر اساس بررسی خریدهای مصرف کننده است، شاخص قیمت PCE هزینه ها و قیمت ها را از طریق دریافت های تجاری مورد استفاده برای محاسبه تولید ناخالص داخلی ردیابی می کند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نظر ایلان ماسک درخصوص رکود و تورم ایالات متحدهv
سوال امنیتی :2+66 = ?