همبستگی شاخص دلار آمریکا با بازارهای دیجیتال

1401/02/11
همبستگی شاخص دلار آمریکا با بازارهای دیجیتال

شاخص دلار آمریکا که در هفته های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است، به سطح مقاومت بلندمدت رسیده است. همچنین بازارهای مالی سنتی و سهام، بازارهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال به شاخص دلار آمریکا، DXY وابسته هستند. افزایش شاخص دلار آمریکا اغلب سیگنالی از عدم اطمینان و ترس در تمام بازارهای مالی است. علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا همبستگی منفی طولانی مدتی با قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال دارد.
انتشار گزارش های سه ماهه اخیر از شرکت های بزرگ ایالات متحده کمتر از حد انتظار بوده و با توجه به وضعیت ناپایدار جهانی در رابطه با جنگ اوکراین و تهدید مداوم همه گیری کووید19در چین، افزایش تورم در کشورهای غربی و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده رکود اقتصادی جهانی غیر قابل اجتناب است. تمامی این عوامل یک محیط ایده آل برای نقدینگی را ایجاد کرده است و افزایش شاخص دلار آمریکا غیر طبیعی نیست.

روند صعود به مقاومت بلندمدت DXY

در 29 و 30 آوریل، شاخص دلار آمریکا به سطح مقاومت بلندمدت خود رسیده و اوج خود را درست زیر سطح 104 ثبت کرده است و براساس نمودار هفتگی این سطح مقاومت از سال 2016 تا 2017 برقرار بوده و در مارس 2020 مجددا مورد آزمایش قرار گرفته است.
در ژانویه 2021 شاخص دلار آمریکا تا سطح 82 پایین آمد و پس از آن شاخص به مدت 5 ماه تثبیت شد و در می 2021 رشد 16.5 درصدی خود را آغاز کرده که تا به امروز نیز ادامه دارد. در این میان، دلار موفق شد دو سطح مقاومت مهم بترتیب 94.5 و نزدیک به 98 را پشت سر بگذارد و به عنوان سطح حمایت تایید کند. شاخص های فنی هفتگی نیز نشان دهنده خوانش های بسیار صعودی ست و نشان دهنده رسیدن به سطح خرید بیش از حد می باشند.

ارتباط DXY با بیت کوین و بازار آلت کوین

شاخص دلار آمریکا،DXY یک همبستگی منفی طولانی مدت با قیمت بیت کوین دارد. هنگامی که شاخص دلار افزایش می یابد، قیمت بیت کوین کاهش می یابد و بالعکس، نمودار بلند مدت ماهانه یک رابطه واضح را نشان می دهد که در هیچ دوره ای اینقدر قوی نبوده است.
اگر دوره رشد قوی شاخص دلار آمریکا با رسیدن به سطح مقاومت در منطقه 104 به پایان برسد، می تواند سیگنال صعودی برای ارز دیجیتال بیت کوین و بازار کلی ارزهای دیجیتال باشد. با این حال، از سوی دیگر، اگر شاخص دلار آمریکا بالاتر از سطح مقاومت شکسته شود، بیت کوین می تواند به کاهش خود ادامه داده و در بازار نزولی بلندمدت فرو رود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد همبستگی شاخص دلار آمریکا با بازارهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+79 = ?