هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

1401/06/27

ما سعی می کنیم در مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید بیت کوین و مزایای هولد کردن بیت کوین بپردازیم و تفاوت هولد و ترید بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم مالی بزرگ تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت محسوب بشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست ضروری محسوب میشه. در آخر نیز گام های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور میشه. برای مثال در مورد روندهای تاریخی و فعلی که بازار دنبال می کنه، تحقیق و بررسی کنین و از هر چیزی که ارزهای دیجیتال مختلف ارائه میدن، آگاه باشین و انواع کیف پول های رمزنگاری شده رو برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خودتون پیدا کنین و نحوه کار با اون ها رو یاد بگیرین.

بازار کریپتوکارنسی ها دارای ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. بیت کوین نیز یکی از همین رمز ارزهاست که شما می تونین اقدام به هولد یا ترید اون کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید بیت کوین و مزایای هولد کردن بیت کوین بپردازیم و تفاوت هولد و ترید بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 390.18 میلیارد دلار و سهم 37.43 درصدی از کل بازار در رتبه 1 کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین اولین رمز ارزی هست که راه اندازی شد و توسط شخص یا گروهی ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. به همین دلیل، بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال نیز شناخته میشه.

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

ارز دیجیتال بیت کوین فقط در بستر اینترنت خرید و فروش و توزیع میشه و به نوعی یه توزیع الکترونیکی داره. ارز دیجیتال بیت کوین به صورت غیرمتمرکز هست، یعنی هیچ شخص و یا نهاد یا ارگان و حتی هیچ دولتی اون رو کنترل نمی کنه و این شبکه به صورت ازاد و بدون سانسور کار می کنه. شبکه بیت کوین نیز جز غیر متمرکز بودن، یه شبکه همتا به همتا نیز به حساب میاد. احتمالا شنیدین که بیت کوین محدود هست و بعد از مدتی به پایان میرسه. این که بیت کوین محدود هست یه واقعیته و تنها 21 میلیون واحد بیت کوین تولید میشه. 

البته توجه داشته باشین که بعد از 21 میلیون واحد، بیت کوین به پایان نمیرسه، بلکه دیگه بیت کوین دیگه ای استخراج نمیشه، ولی در بستر اینترنت بین صرافی ها خرید و فروش میشه. ارز دیجیتال بیت کوین اولین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال معرفی شده در جهان هست که از ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی برخوردار هست که اون رو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار منحصر به فرد کرده. همچنین نحوه تولید و قیمت گذاری متفاوتی که نسبت به سایر پول های واقعی داره باعث شده تا این ارز دیجیتال دچار تورم و کاهش ارزش نشه.

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات کاربردی زیادی هست که برای فعالیت در این بازار باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنا بشین. هولد کردن ارز دیجیتال نیز یکی از ده اصطلاح برتر و مهمی هست که در معامله گر یا سرمایه گذار تازه وارد باید با مفهوم اون آشنا بشه. بهتره بدونین مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال که بعضی وقت ها با عنوان HODL هم شناخته میشه، مخفف عبارت کامل Hold on for dear life هست. هولد کردن ارزهای دیجیتال یه اصطلاح کاربردی و محبوب در بین سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه که از جهاتی میشه اون رو نقطه مقابل معاملات روزانه مثل روش اسکالپینگ دونست.

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

 بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با وعده ایجاد تغییر و حتی انقلاب در بازارهای مالی جهانی عرضه شدن. این دارایی ها ابتدا برنامه های کامپیوتری توزیع یافته ای بودن که از نظر مالی جدی گرفته نمی شدن. بیت کوین که امروز با ارزش ترین ارزهای دیجیتال جهان محسوب میشه، از سال 2009 با قیمتی بسیار ارزون قریبا فقط در معاملات غیرقانونی دارک وب معامله میشد.

همین موضوع نیز باعث شد تا رسانه ها توجه زیادی به بیت کوین داشته باشن. در این میان نیز هولد کردن ارز دیجیتال به سرعت به رویکردی در سرمایه گذاری تبدیل شد که در اون معامله بر اساس تغییرات قیمت کوتاه مدت منع میشد. همچنین معامله گران تازه کار ممکنه زمان مناسب برای انجام معامله و پول خودشون رو از دست بدن و کمتر از چیزی که با هولد ارز دیجیتال می تونن سود کنند، به دست بیارن.

هولد کردن روشی از سرمایه گذاری هست که در اون سرمایه گذار بودجه ای رو برای خرید بیت کوین اختصاص میده با این امید که قیمت اون بالا بره و سود زیادی به دست میاره. سرمایه گذاری به این روش درست مثل سرمایه گذاری بر روی سایر دارایی ها مثل ملک، طلا، ماشین و... هست. شما با قیمت پایین تر از این دارایی رو خریداری کرده و بعد از یه بازه زمانی طولانی تر اون رو با قیمت بالاتر می فروشین. دید فرد در این روش بسیار طولانی مدت تر از ترید روزانه هست.

مقاله پیشنهادی: طلا بخریم یا بیت کوین؟

مزایای هولد کردن بیت کوین چیست؟

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

همونطور که گفتیم، هولد کردن بیت کوین به این معنی هست که شخصی با دید سرمایه گذاری بلند مدت اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین کنه و بیت کوین های خریداری شده خودش رو برای طولانی مدت در کیف پول رمزنگاری شده خودش ذخیره و نگهداری کنه. این روش مزایای زیادی به همراه داره که در این قسمت از مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ به بررسی مزایای هولد کردن بیت کوین بپردازیم.

• افزایش ارزش سرمایه

یکی از مزایای هولد کردن بیت کوین که باعث میشه تا این روش از سرمایه گذاری مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که هولد کردن بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال باعث میشه تا بتونین ارزش پول خودتون رو در طولانی مدت افزایش بدین و سود زیادی از تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

• عدم تصمیم گیری احساسی

یکی دیگه از مزایای هولد کردن بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال این هست که افرادی که اقدام به هولد ارز دیجیتال می کنند، معمولا کمتر درگیر بررسی نمودار میشن و این موضوع زمان کمتری رو از اون ها می گیره. به همین دلیل تصمیم گیری های لحظه ای در هولدرها کمتر به چشم می خوره و احتمال ضرر کردن اون ها کمتر هست.

• سادگی

یکی دیگه از مزایای هولد کردن بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال این هست که هولد یا سرمایه گذاری بلند مدت از پیچیدگی کمتری برخوردار هست و در نتیجه افراد با سطوح اگاهی و کمتر که قصد سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال رو دارن، می تونن نتایج بهترین به دست بیارن.

ترید کردن ارز دیجیتال چیست؟

ترید نیز یکی دیگه از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هست که شما نیز می تونین با استفاده از این روش سود زیادی به دست بیارین. بهتره بدونین منظور از ترید بیت کوین خریداری این ارز دیجیتال با قیمت پایین تر و سپس فروختن اون ارز دیجیتال با قیمت بالاتر هست. ولی مقصود از سرمایه گذاری این هست که بیت کوین رو برای مدت طولانی نگهداری کنیم و در زمان نیاز با قیمت بالاتر به فروش برسونیم.

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

تریدر ارز دیجیتال نیز ناچار هست که قیمت بیت کوین رو پیش بینی کنه. بنابراین برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین لازمه تا اخبار و حوادث این حوزه رو مورد توجه قرار بده و از طریق نمودارهای مختلف قیمت، روند قیمت ارز دیجیتال در بازار رو دنبال کنه. همچنین تریدر برای اینکه مهارت لازم رو در معاملات پیدا کنه، سرمایه و تلاش زیادی باید صرف کنه.

جالب اینجاست که بدونین ترید بیت کوین یا ترید ارز دیجیتال به معامله یا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفته میشه که با هدف کسب سود انجام می گیره. شخص معامله گر یا تریدر با هدف کسب سود از نمودارهای قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار استفاده می کنه. همچنین ترید یا معامله یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی هست و بیشتر برای معامله های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیره. در طرف دیگه معامله ها با هدف دریافت سود در بلند مدت به عنوان سرمایه گذاری مطرح میشن. بنابراین، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال ترید کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

مزایای ترید بیت کوین چیست؟

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

جالب اینجاست که بدونین ترید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره که شما نیز می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ به بررسی مزایای ترید بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای ترید بیت کوین بگیرین.

• نوسانات زیاد و سودهای کلان

یکی از مزایای ترید بیت کوین که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد و معامله گران قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که میشه سودهای زیادی از این روش به دست آورد. بهتره بدونین از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره، فرصت های کسب سود زیادی به وجود میاد که شما نیز می تونین با استفاده از ترید بیت کوین از این نوسانات سود کسب کنین.

• نبود محدودیت زمانی

یکی دیگه از مزایای ترید بیت کوین که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که هیچ محدودیت زمانی برای ترید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال وجود نداره. به عبارت دیگه، شما با ترید کردن می تونین بدون محدودیت زمانی و فقط با دسترسی به سیستم های معاملاتی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین.

• بازدهی سریع

یکی دیگه از مزایای ترید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال این هست که بازدهی و رسیدن به سود در این روش سریع بوده و شما می تونین خیلی زود به سود برسین. از اونجایی که ترید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال برای بازده های کوتاه مدت طراحی شده، می تونه این امکان رو به تریدرها بده تا از فرصت های زیادی استفاده کنند.

تفاوت هولد و ترید بیت کوین چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ تفاوت هولد و ترید بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین ترید بیت کوین همانند ترید یا معامله در هر بازار مالی دیگه با هدف کسب سود از تغییرات قیمت در بازه های زمانی مختلف انجام میشه.

 تریدرهای ارز دیجیتال افرادی هستن که به خوبی با قوانین و اصول معاملات مالی آشنایی دارن، به ابزارهای تکنیکال به خوبی وسلط هستن و اخبار بازار و تغییرات قیمت رو پیگیری می کنند. این دسته از افراد با شناسایی موقعیت هایی که در اون ها قیمت کاهش پیدا می کنه، ارز دیجیتال رو می خرن. سپس با شناسایی زمان مناسب برای فروش و کسب سود حداکثری اون رو به فروش می رسونن.

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

جالب اینجاست که بدونین هولد بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در مقابل با هدف سود بردن از نوسانات قیمتی کوتاه مدت بازار انجام نمیشه. بلکه برعکس درست برای جلوگیری از متضرر شدن سرمایه گذار تحت تاثیر احساسات در بازارهای پرنوسان تعریف شده. در این روش معامله گر یا سرمایه گذار بیت کوین مقدار زیادی بیت کوین می خره و برای روزی که با فروش اون بتونه چند برابر سود کنه، نگهداری می کنه. سرمایه گذارانی که در بازار ارزهای دیجیتال از این روش برای سرمایه گذاری استفاده می کنند، با تزریق منابع مالی برای بلند مدت به این شبکه ها، سهم چشمگیری در ثبات ارزش این سیستم ها دارن.

در حالی که ترید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی بسیار کوتاه امکان پذیر میشه، سرمایه گذارانی که به دنبال هولد بیت کوین یا ارزهای دیجیتال هستن، به تغییرات قیمت کوتاه مدت اهمیتی نمیدن، اگرچه این دسته از سرمایه گذاران نمی تونن در طول روز همانند معامله گران حرفه ای چندین معامله موفق داشته باشن، در بلند مدت اکثر به همون میزان معامله گران کوتاه مدت و حتی بیشتر سود به دست میارن.

هولد بیت کوین بهتر است یا ترید؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که هولد بیت کوین بهتر است یا ترید؟ واقعیت این هست که هر دو روش می تونه مزایای خاص خودش رو داشته باشه. بنابراین بعد از کسب اطلاعات لازم در مورد ترید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال می تونین کل سرمایه خودتون رو به دو بخش هولد و بخش ترید تقسیم کنین.

برای مثال 60 درصد از کل سرمایه خودتون رو بر روی ارزهای دیجیتال یا بیت کوین سرمایه گذذاری کنین که فکر می کنین در بلند مدت سود زیادی رو برای شما به ارمغان میارن. سپس می تونین این ارزهای دیجیتال رو تا زمانی که به اهداف قیمتی مشخص شده شما برسن، نگهداری و ذخیره کنین و بعد از رسیدن به هدف های قیمتی اون ها رو بفروشین.

هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟

از طرف دیگه می تونین 40 درصد از کل سرمایه یا دارایی های خودتون رو بر روی ارزهای دیجیتالی ترید کنین که نوسانات قیمتی بیشتری دارن و می تونن در بازه زمانی کوتاه مدت سود زیادی رو برای شما به ارمغان بیارن. همچنین تعیین درصد سرمایه گذاری در هر کدوم از دو روش هولد بیت کوین یا ترید بیت کوین به اهداف سرمایه گذاری، شرایط و انگیزه های خودتون بستگی داره.

توجه داشته باشین که هر فرد شرایط خاص خودش رو داره و روشی که برای فرد دیگه مناسب هست، امکان داره برای شما مناسب نباشه.

مقاله پیشنهادی:  بیت کوین در چه شبکه هایی قابل خرید و فروش است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هولد یا ترید بیت کوین؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترید بیت کوین و مزایای هولد کردن بیت کوین بپردازیم و تفاوت هولد و ترید بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، هولد کردن و ترید بیت کوین دو روش عالی برای کسب سود از تغییرات قیمتی بیت کوین هستن که هر کدوم از این روش ها مزایا و ویژگی های خاص خودشون رو دارن و شما می تونین با استفاده از این روش ها سود به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد هولد یا ترید بیت کوین؟ کدام بهتر است؟
سوال امنیتی :1+59 = ?