هک کیف پول ارز دیجیتال و بررسی آن

1401/09/30
هک کیف پول ارز دیجیتال و بررسی آن

هک شدن کیف پول ارز دیجیتال؛ ترسی که به جون معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال افتاده و روش های مختلفی داره. این روزها بازار ارزهای دیجیتال خیلی داغه و هر روز تعداد افراد بیشتری شروع به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می کنند. سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال خودشون رو در کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری نگهداری می کنند. یکی از نگرانی هایی که برای افراد پیش میاد این هست که آیا امکان هک کیف پول ارز دیجیتال وجود داره؟ جواب کوتاه به این سوال، بله هست. ولی در صورتی که شما نکات مهم برای افزایش امنیت کیف پول رو بدونین، از این خط در امان می مونین. بنابراین، سعی کنین تا با استفاده از تکنیک هایی امنیت کیف پول خودتون رو تامین کنین تا مورد هک قرار نگیرین.

هک کردن از زمانی که دسترسی به کنترل تکنولوژی محاسبات ایجاد شد، وجود داشت. حتی قبل از استفاده گسترده از اینترنت، کامپیوترهایی که از تکنولوژی حفاظت پسورد استفاده می کردن، مورد هک و استمثار قرار گرفتن. خرید و فروش ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی هک کیف پول ارز دیجیتال در بازار خیلی مشکل سازه. چون تراکنش ها در بلاک چین غیرقابل برگشت هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله اطلاعاتی در مورد هک کیف پول ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های هک کیف پول رمزنگاری شده بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این روش ها آشنا بشین.

هک کیف پول ارز دیجیتال

هک کیف پول ارز دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا هک کیف پول ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که هک کیف پول ارز دیجیتال چجوریه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول های ارز دیجیتال از ایمنی 100 درصدی برخوردار نیستن. به همین دلیل هست که هک این نوع کیف پول ها برای هکرها انگیزه زیادی به وجود میاره. چون می تونن بیشترین میزان سرمایه رو با هک کیف پول صرافی ها به سرقت ببرن. متاسفانه در برخی موارد وقتی چنین هک هایی اتفاق می افته، کاربران نمی تونن دارایی های دیجیتال خودشون رو از صرافی ها بازیابی کنند و حتی ممکنه کل سرمایه و ارزهای دیجیتال خودشون رو در اثر هک شدن از دست بدن.

مقاله پیشنهادی: روش های جلوگیری از هک شدن ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین در دنیای امروز، کیف پول ارز دیجیتال هدف اصلی هکرهاست. ولی اینکه هک کیف پول ارز دیجیتال توسط هکرها چجوری امکان پذیر هست و برای محافظت از دارایی خود چه کاری میشه انجام داد، سوالی هست که خیلی از معامله گران باهاش سروکار دارن. همچنین خالی شدن کیف پول ارز دیجیتال و نبود رمز ارزهایی که قبلا در اون داشتیم، بدون اینکه هیچ عملیاتی روی اون ها انجام بدیم، نشونه هک شدن کیف پول ما هست. هک کیف پول اتفاق نمی افته، مگه اینکه خودمون بی گذار به آب زده باشیم. بنابراین، سعی کنین تا امنیت کیف پول خودتون رو افزایش بدین تا هک نشین و سرمایتون رو از دست ندین.

روش های هک کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟

روش های هک کیف پول ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، هک کیف پول ارز دیجیتال مثل هک شدن حساب های بانکی هست. سرقت از کیف پول دیجیتال از طریق نفوذ به شبکه اصلی کیف پول اگه غیرممکن نباشه، به این راحتی ها نبود و حتی ممکنه نیاز به سال ها زمان داشته باشن. به همین دلیل هکرها به دنبال هک کیف پول ارز دیجیتال از این طریق نیستن و سعی دارن تا از روش های دیگه ای برای هک کیف پول ارز دیجیتال اقدام کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های هک کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

• حملات فیشینگ

یکی از انواع روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، حملات فیشینگ هست. بهتره بدونین حملات فیشینگ یا پیشینگ نوعی تکنیک سرقت اطلاعات هست که توسط هکرها مورد استفاده قرار می گیره. هکرها از سایت های شبیه سازی شده به طور قابل توجهی شبیه سازی شده که به پلتفرم های ارزهای دیجیتال قانونی هستن، استفاده می کنند تا از سرمایه گذاران و معامله گران کلاهبرداری کنند. اسم دامنه های گمراه کننده هم عمدا برای اینجور طرح ها انتخاب میشن. برای مثال از آدرس Binance.co به جای Binance.com استفاده می کنند.

• کیف پول های تقلبی

یکی دیگه از روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، استفاده کردن از کیف پول های تقلبی و الکی هست که باید این ولت ها رو تشخیص بدین. معمولا هکرها افرادی رو مورد هک قرار میدن که از قبل کیف پول سخت افزاری داشته باشن. هکرها این کاربران رو فریب میدن تا از یه جایگزین بهبود یافته برای کیف پول سخت افزاری خودشون استفاده کنند که برای سرقت کدهای ارزهای دیجیتال طراحی شدن. در حالی که کیف پول های پیشنهاد شده تقلبی بوده و زمانی که دارایی ها به این ولت فرستاده میشن، برداشته شده و به سرقت برده میشن.

مقاله پیشنهادی: 14 توصیه مهم برای حفظ امنیت کار در بازار ارزهای دیجیتال

• سوء استفاده از پیامک تایید هویت دو مرحله ای

یکی دیگه از روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، سوء استفاده از پیامک تایید هویت دو مرحله ای هست. احراز هویت دو مرحله ای از طریق پیامک یکی از رایج ترین فناوری های تایید اعتبار امروزی هست. با این وجود می بینیم که در موارد زیادی در معرض سوء استفاده قرار می گیره. در بعضی موارد عوامل مخرب و هکرها می تونن پیامک های تایید هویت رو از طریق تعویض سیم کارت رهگیری کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعاتی در مورد هک کیف پول ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های هک کیف پول رمزنگاری شده بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این روش ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، کیف پول های ارز دیجیتال از ایمنی 100 درصدی برخوردار نیستن. به همین دلیل هست که هک این نوع کیف پول ها برای هکرها انگیزه زیادی به وجود میاره. چون می تونن بیشترین میزان سرمایه رو با هک کیف پول صرافی ها به سرقت ببرن.


نظرات کاربران در مورد هک کیف پول ارز دیجیتال و بررسی آن
سوال امنیتی :3+62 = ?