ورود مایکروسافت به متاورس

1400/09/01
ورود مایکروسافت به متاورس

مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکت های دنیاست که در زمینه فناوری های دیجیتالی و نرم افزار فعالیت می­کند. این شرکت ارزشی به بیش از 1 تریلیون دلار دارد. مایکروسافت برای اینکه از سایر شرکت ها، بخصوص فیسبوک عقب نماند وارد حوزه متاورس شده و فعالیت های گسترده­ای را در این زمینه شروع کرده، که یکی از این فعالیت ها عرضه Mesh  است. Mesh یک پلتفرم اشتراکی برای تجربه محیط‌ مجازی می­باشد که سال آینده به ‌طور مستقیم در مایکروسافت تیمز ارائه خواهد شد. شرکت مایکروسافت برای ترکیب پروژه ‌های واقعیت افزوده و هولو‌لنز، برای تماس‌‌های تصویری اقداماتی انجام داده است که در این فضا افراد بتوانند با آواتارهای انیمیشنی حضور یابند.

متاورس چیست؟

متاورس فضایی گسترده از شبیه سازی های سه بعدی بوده که در آن هویت و اطلاعات کاربران مشخص است. متاورس قصد دارد مرز بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتالی را از بین برده و با استفاده از تکنولوژی، یک زندگی مجازی برای انسان درست کند. فضایی که همه چیز در آن مجازی و کاملا دیجیتالی بوده و پایه مالی آن از طریق ارزدیجیتال تامین می­گردد. Metaverse یا متاورس در واقع یک دنیای علمی و تخیلی به حساب می آید، که می تواند بطور کامل زندگی ما رو دگرگون کند. به طوری که هر کاربر هویت مجازی خودش را داشته باشد مثل اکانت اینستاگرام.  

هدف مایکروسافت از پیوستن به متاورس

ورود مایکروسافت به متاورس

اخبار ارز دیجیتال گزارش میدهد: نیکول هرزکویتز مدیر عامل شرکت مایکروسافت طبق تحقیقاتی اعلام کرده، بعد از 30 دقیقه تماس تصویری افراد نمی توانند تمرکز خوبی داشته باشند. به همین حل مشکلات خستگی و عدم تمرکز، هدف اصلی ماست. مایکروسافت قصد دارد از طریق Mesh، بار مربوط به حضور در تماس‌‌های تصویری که گاه تمام روز طول می‌‌کشد را کمتر کند. برای این موضوع تیم مایکروسافت مجهز به آواتارهای سه‌‌بعدی شده است، که به لطف آن­ها افراد نیازی به استفاده از هدست واقعیت‌ مجازی نخواهند داشت.

 این آواتارها می‌توانند نماینده یک فرد در تماس‌‌های تصویری دو بعدی و سه‌‌ بعدی باشند. یکی از قابلیت های مایکروسافت این است که با استفاده از هوش‌مصنوعی، به صدای افراد گوش داده و سپس شخصیت انیمیشنی از آن ها بسازد. به این ترتیب اگر فرد تماس تصویری سه بعدی گرفته باشد، هنگامی‌ که گزینه بلند‌ کردن دست را انتخاب می‌کند، شخصیت انیمیشنی این کار را انجام می دهد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ورود مایکروسافت به متاورس
  • What I love to see and expect from metaverse is using this tech for my conferences, during the COVID time wehave been on conferences every day only online and now perhaps Metaverse can make it much better and mo re realistic!

سوال امنیتی :1+85 = ?