پارامترهای مهم در شناسایی آلت سیزن کدامند؟

1402/03/08

پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن؛ آیا دوست دارین با این موارد آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از آلت سیزن(Altseason) چیست؟ نکات مهم در شناسایی آلت سیزن کدامند؟ به نظر شما آلت سیزن بعدی کی اتفاق می افته؟ چه رمزارزهایی در آلت سیزن مناسب سرمایه گذاری  و خرید ارز دیجیتال هستن؟ چجوری میشه فصل آلت کوین ها رو تشخیص داد؟ عوامل موثر بر آلت سیزن ها چیست؟

آلت سیزن یکی از اصطلاحات مشهور در بازار رمزارزهاست و به زمان هایی اشاره می کنه که در اون تمایل کاربران برای خرید آلت کوین ها بیشتر از تمایل اون ها نسبت به خرید بیت کوین هست. در واقع آلت سیزن سرمایه گذاری بیشتری بر روی آلت کوین ها انجام میشه. معمولا در زمان آلت سیزن ها، آلت کوین ها رشدهای انفجاری و چند هزار درصدی رو تجربه می کنند و به همین دلیل، تشخیص زمان آلت سیزن خیلی مهمه. ما سعی می کنیم در مقاله پارامترهای مهم در شناسایی آلت سیزن کدامند؟ اطلاعاتی درباره آلت سیزن یا Altseason به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در شناسایی آلت سیزن بپردازیم تا بتونین این دوره زمانی رو تشخیص بدین.

آلت سیزن چیست؟

آلت سیزن چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آلت سیزن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آلت سیزن یا Altseason یکی از چرخه های اصلی بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون بازه قیمت خیلی از کوین ها در مقابل بیت کوین دچار رشد زیاد و قابل توجهی میشه. تریدرها و سرمایه گذاران به این دوره زمانی که بیشتر رمزارزها شروع به حرکت های صعودی دسته جمعی می کنند، آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها میگن. یکی از مهم ترین آلت سیزن ها در دسامبر سال 2017 اتفاق افتاد که در اون دوره بعضی رمزارزها با رشد 100 تا 400 درصدی روبرو شدن. اگه آلت سیزن رو پیش بینی کنین، می تونین سود زیادی به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین آلت سیزن یا Altseason وقتی اتفاق می افته که قیمت بیت کوین به آخرین مرحله صعودی یعنی به اوج خودش یا نزدیک به اوج برسه. در چرخه های قبلی بیت کوین، جریان پول از یه الگوی ساده پیروی می کرد و در یه فصل جایگزین به پایان می رسید. با نگاهی به چرخه بازار می فهمیم که در چندین مرحله از این چرخه بزرگ همپوشانی وجود داره. آلت سیزن معمولا با کاهش نسبت سلطه ارز دیجیتال بیت کوین بر کل بازار رمزارزها نسبت به قبل از شروع فصل مشخص میشه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت آلت کوین و بیت کوین چیست؟

چه چیزی باعث ایجاد آلت سیزن می شود؟

بعد از اینکه ارز دیجیتال بیت کوین یه حرکت صعودی قیمت رو تجربه کرد، برای مدتی تثبیت میشه و به یه سمت حرکت می کنه. این موضوع باعث میشه تا سرمایه گذاران به دنبال مکان های سودآورتر برای قرار دادن پول خودشون باشن. اون ها معمولا بیت کوین خودشون رو با اتریوم یا سایر رمزارزها معامله می کنند که مقدار کل سهم بازار کریپتو اختصاص داده شده به بیت کوین رو کاهش میده و باعث ایجاد آلت سیزن میشه. طول یه دوره Altseason معمولا نتیجه روند جدیدی در صنعت ارزهای دیجیتال هست که تریدرها و معامله گران سودهای زیادی از این دوره به دست میارن.

پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن کدامند؟

پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن کدامند؟

همونطور که گفتیم، آلت سیزن یا Altseason رو میشه یه بازه زمانی در نظر گرفت که در اون روند بازار ارزهای دیجیتال صعودی هست و قیمت آلت کوین ها افزایش پیدا می کنند. شما می تونین در این دوره زمانی با نوسان گیری و سرمایه گذاری در آلت کوین ها سود زیادی به دست بیارین. شما برای شناسایی آلت سیزن باید پارامترهای زیادی رو در نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن بپردازیم تا بتونین آلت سیزن رو تشخیص بدین.

  • نسبت ETH به BTC

یکی از پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن، نسبت اتریوم به بیت کوین هست. بهتره بدونین ETH اصلی ترین شاخص در شناسایی قدرت آلت سیزن هست، چون اتریوم رهبر آلت کوین ها محسوب میشه. رشد ارزش اتریوم نسبت به ارزش بیت کوین نشون دهنده این هست که علاقه و پول سرمایه گذاران به سرعت در حال روانه شدن به سمت آلت کوین هاست. در زمان تشخیص آلت سیزن، باید نسبت ETH به BTC رو زیر نظر بگیرین.

  • اندیکاتور Total2

یکی دیگه از پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن، اندیکاتور Total2 هست. توجه داشته باشین که اندیکاتور TOTAL2 ارزش بازار کل 125 آلت کوین برتر رو واسه تریدرها و معامله گران نشون میده. به کمک این پارامتر متوجه میشین که جریان پول جدیدی به بازار آلت کوین ها وارد شده. در این اندیکاتور به بسته شدن کندل ها در بالا و پایین حمایت ها و مقاومت ها دقت کنین.

  • دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین هم یکی دیگه از نکات مهم در شناسایی آلت سیزن هست. افزایش دامیننس بیت کوین باعث کاهش ریسک و علاقه به آلت کوین ها میشه و در نتیجه قیمت آلت کوین ها ثابت می مونه یا کاهش پیدا می کنه، ولی کاهش دامیننس بیت کوین باعث افزایش ریسک و افزایش علاقه به آلت کوین ها میشه و در نتیجه قیمت اون ها پامپ میشه. برای مثال، شکسته شدن حمایت دامیننس بیت کوین به سمت پایین منجربه وقوع آلت سیزن بزرگ سال 2021 شد.

  • دامیننس تتر

یکی دیگه از پارامترهای کلیدی در شناسایی آلت سیزن، دامیننس تتر یا USDT Dominance هست. دامیننس تتر در اصل جریان ورود و خروج ارز تتر به بازار ارزهای دیجیتال رو نشون میده. افزایش دامیننس تتر یعنی افراد سرمایه خودشون رو به استیبل کوین ها میبرن و این یه سیگنال خرسی یا نزولی هست، ولی کاهش دامیننس تتر یعنی افراد به دنبال سرمایه گذاری در آلت کوین ها هستن و این یه سیگنال صعودی یا گاوی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پارامترهای مهم در شناسایی آلت سیزن کدامند؟ اطلاعاتی درباره آلت سیزن یا Altseason به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در شناسایی آلت سیزن بپردازیم تا بتونین این دوره زمانی رو تشخیص بدین. همونطور که گفتیم، آلت سیزن یکی از چرخه های اصلی بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون بازه قیمت خیلی از کوین ها در مقابل بیت کوین دچار رشد زیاد و قابل توجهی میشه.


نظرات کاربران در مورد پارامترهای مهم در شناسایی آلت سیزن کدامند؟
سوال امنیتی :8+47 = ?