آلت کوین چیست؟ | بررسی مزایا و معایب Altcoin |معرفی انواع آلت کوین های معروف

1402/07/01
آلت کوین چیست؟ | بررسی مزایا و معایب Altcoin |معرفی انواع آلت کوین های معروف


این روزا اگه تو بازار ارزهای دیجیتال فعال و خرید ارز دیجیتال داشته باشین، کلمه های بیت کوین، ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال، آلت کوین رو زیاد شنیدین و احتمالا با این اصطلاحات ارز های دیجیتال اشنایی دارین. هر چقدر دانش و اطلاعات خودتون رو در این بازار بالاتر ببرین، شانس این رو دارین که سود بهتری از این بازار بدست بیارین.

به همین دلیل در ادامه مقاله های آموزشی  میخوایم Altcoin ها یکی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا به اطلاعاتتون در این حوزه افزوده بشه. احتمالا  تا حالا این سوال ذهنتونو درگیر کرده باشه که آلت کوین چیست؟ اصلا هدف به وجود اومدن Altcoin ها چیست؟ یا اصلا به کدوم ارز ها میگن آلت کوین؟ ایا هر ارزی که به چشم میخوره یه نوع آلت کوینه؟ اگه این مقاله رو تا آخر دنبال کنین به جواب تک تک این سوال ها خواهین رسید پس با ما همراه باشین:

آلت کوین چیست؟

آلت کوین چیست؟

در تعریف آلت کوین چیست؟ باید عرض کنیم که به همه ارز های رمزنگاری شده بعد از بیت کوین، Altcoin می گن. آلت کوین ها در برخی موارد می تونن جانشین بهتری به جای بیت کوین باشن، به این دلیل که برخی ویژگی های بخصوصی در آلت کوین ها هستش که اونها رو در مقایسه با بیت کوین کاربردی تر نشون میده . در زمانی که داریم این مقاله رو می نویسیم؛ بیشتر از 38 درصد حجم بازار رو Altcoin ها یا همون ارز های رمزنگاری شده تشکیل داده و باقی حجم بازار رو بیت کوین و اتریوم تشکیل میدن. شاید قبلنا همه بفکر این بودن که با سرمایه گذاری روی بیت کوین به درامد در این بازار برسن. ولی این روزها این قضیه به کل فرق کرده و خرید و فروش آلت کوین ها در بعضی موارد سودهای بیشتر از بیت کوین هم به سرمایه گذارهاش داده؛ فقط نکته مهم این هستش که بدونیم چه آلت کوینی در حال حاضر مستعد رشد هستش و میشه روش سرمایه گذاری کرد.

در مورد دلیل پیدایش Altcoin ها باید بگم که بیت کوین در زمان پیدایش، یک ارز دیجیتال فوق العاده به شمار میومد ولی خب هدف اصلیش ایجاد یک سیستم جدید انجام معاملات بود که مردم سراسر دنیا بتونن با استفاده از اون خرید و فروش های خودشونو انجام بدن. اما خب یکسری نواقصی هم داشت که ارزهای دیجیتال دیگه یا همون آلت کوین ها بوجود اومدن که اون ها رو برطرف کنن. مثلا اتریوم قرارداد های هوشمند رو به دنیای ارزهای دیجیتال اورد یا تتر ارزهای با ثبات قیمت رو به این حوزه اضافه کرد و غیره. در اصل الت کوین ها یه جورایی اومدن تا به کامل تر شدن صنعت بلاکچین کمک کنن.

آشنایی با آلت کوین ها:

تعدادی از Altcoin ها از همون کد های ساختاری بیت کوین برای کوین های خودشون استفاده کردن و وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن و تعداد خیلی زیادی از اون ها هم بلاکچین های خودشون رو طراحی کردن و با ساختارهای جدیدی وارد این بازار شدن . آلت کوین ها طی فرایندهای استخراجی، که توسط کاربرانشون انجام میشه، مشکلات مربوط به ساخت بلوک ها رو حل کردن. همچنین راه های امن و ارزانی رو برای انجام تراکنش های وب ارائه دادن. اما بین آلت کوین ها با وجود بسیاری از ویژگی هایی که بطور گسترده ای با هم همپوشانی دارن، تفاوت هایی هم بینشون وجود داره که در ادامه مقاله " آلت کوین چیست؟" به بررسی هر کدوم میپردازیم:

ساختار آلت کوین ها و مزایا و معایب Altcoin 

همونطور که از گویش و نوشتار عبارت آلت کوین مشخصه، این عبارت از ترکیب دو کلمه ی مختلف ساخته شده. اولین کلمه آلت (alt) هستش که به معنی جانشین یا جایگزین شدن و کلمه بعدی نیز کوین (coin) که به معنی سکه هستش. به عبارتی آلت کوین یعنی جانشینی برای بیت کوین. بحث بعدی که می خوایم راجبش توضیح بدیم مزایا و معایب آلت کوین هاست. هر کدام از آلت کوین ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن که تو این قسمت با برخی از مهمترینشون که تو بیشتر آلت کوین ها وجود دارن، آشنا میشیم.

مزایای آلت کوین چیست؟

از جمله مزایای آلت کوین ها اینه که ایراد های بیت کوین رو مثل سرعت پایین تراکنش ها و هزینه بالای استخراج رو برطرف کردن:

برطرف کردن نقص سرعت بیت کوین:

معمولا سرعت انجام تراکنش ها در آلت کوین ها بیشتر از بیت کوین است. حتی بسیاری از آلت کوین ها با هدف بهبود شبکه بیت کوین و حل مشکلات مربوط به این شبکه به وجود اومدن. با کاهش سرعت رشد و با توجه به مدت زیادی که انتقال بیت کوین طول میکشه، اکنون تریدرها به سمت بازار آلت کوین ها جذب شدن و بخش عمده ای از سرمایه ها شون رو روی Altcoin ها گذاشتن. دلیل چنین کاری اینه که، آلت کوین ها در بازه زمانی کم رشد چشمگیری رو نسبت به بیت کوین دارن، که این یکی از مزایای مهم آلت کوین ها محسوب میشه. همین مسئله علاقه تریدر ها رو نسبت به آلت کوین ها بیشتر کرده و باعث شده که خرید و فروش بیشتری نسبت به بیت کوین داشته باشن.

از مزایا دیگه ی آلت کوین ها میتونیم به، ایجاد فضایی برای رقابت با بیت کوین و کارمزد پایین تری نسبت به اون اشاره کنیم. البته این ها فقط گوشه ای از مزیت و برتری های آلت کوین ها نسبت به بیت کوین هستن.

معایب آلت کوین و راههای کم اثر کردن این معایب

آلت کوین ها در کنار مزایایی که دارن، برخی معایب و ایراداتی بهشون وارده. از معایب آلت کوین ها میشه به داشتن نوسانات زیاد قیمتی، محدود بودن راه های خرید و فروش آلت کوین ها و امکان کلاهبرداری از افراد کم تجربه اشاره کرد. در ادامه در مورد مهممترین معایب آلت کوین ها و راههای کم اثر کردن اونها رو خدمتتون معرفی میکنیم:

نوسان زیاد قیمتی در آلت کوین ها:

نوسان زیاد قیمت یه ارز دیجیتال تو برخی از موارد میتونه جزو معایب برای اون ارز محسوب بشه. نوسان برخی اوقات باعث افزایش قیمت آلت کوین ها میشه که به سرمایه گذارها سود میرسونه. ولی گاهی اوقات این نوسان ها باعث نزول قیمت اون ارز میشه که ممکنه به سرمایه گذارها ضرر های مالی زیادی رو وارد کنه. در نتیجه داشتن نوسان قیمتی زیاد برای یه آلت کوین، ویژگی خوبی نیست و حتی ممکنه که خطرناک باشه. تو اینجور مواقع نباید طمع کرد و در حالی که تو سود هستیم و ارزمون همچنان در حال رشده، سیو سود کنیم. اینکار بهترین گزینه برای کاهش ریسک های حاصل از نوسانات قیمتی هستش و به نوعی یه راه پیشگیری از ضرر های احتمالی. همچنین بررسی اخبار یا فاندامنتال آلت کوین ها قبل از خرید و فروش آلت کوین هم میتونه تا حد زیادی سودمون رو بالا ببره.

محدود بودن راه های خرید و فروش آلت کوین ها و امکان کلاهبرداری:

کسانی که اطلاعات کافی در مورد این بازار مالی جدید رو ندارن به راحتی می تونن سرمایشون رو تو این بازار از دست بدن. آلت کوین ها به دلیل ساختار غیر متمرکزی که دارن، فضای مناسبی برای کلاه برداران و افراد سودجو ایجاد کردن. حتی با وجود اینکه آلت کوین ها، امنیت بالایی رو دارن ولی به راحتی میتونن مورد حمله سایبری قرار بگیرن. شبکه ی بعضی از آلت کوین ها هم بدون پشتیبان فعالیت میکنن و اگه ضرر مالی به سرمایه گذار ها وارد بشه یا مشکل امنیتی تو شبکه بوجود بیاد، کسی پاسخگو نیست. یکی از راه های امن خرید و فروش آلت کوین ها مراجعه به صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هست که بیش از 500 نوع آلت کوین تو لیست خریدش داره.

انواع آلت کوین ها

در ادامه مقاله " nAltcoi چیست؟" انواع آلت کوین ها رو مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر چه بیت کوین یکی از اولین ارز های رمز نگاری هستش، ولی بی عیب و ایراد نیست، بسیاری از الت کوین های موجود تو بازار به دنبال راهی برای حل مشکلات بیت کوین هستن و نمونه های دیگه ای از الت کوین ها وجود دارن که خودشون رو از بیت کوین جدا میکنن. مثلا استیبل کوین ها که تو اونها از نوسان هایی که تو بیت کوین دیده میشه، خبری نیست. از این دسته از ارزهای دیجیتال برای تراکنش های روزانه و در امان موندن از نوسانات بازار استفاده میشه. در ادامه دسته بندی های مختلفی که تو آلت کوین ها وجود داره، بهتون توضیح میدیم. همچنین در مورد کاربرد های هر کدوم صحبت میکنیم:

  1. کوین ها و توکن های دیجیتالی: اتریوم، ریپل و ترون از رمز ارز های معمولی شناخته شده هستن که تو این دسته قرار می گیرن. به عبارت دیگه رمز ارز های معمولی که به اسم آلت کوین شناخته می شن، تماما به این دسته تعلق دارن.
  2. استیبل کوین ها: آلت کوین هایی هستن که قیمت ثابتی دارن و هدفشون کم کردن ریسک خرید و فروش ها تو بازار ارز های دیجیتال هستش، تو این دسته قرار دارن. از مهمترین ارزهای این گروه میتونیم تتر، لیبرا، دای و یو اس دی کوین رو بهتون معرفی کنیم.
  3. گس کوین ها: کمتر شناخته شده ترین آلت کوین ها، این دسته هستن. هدف گس کوین ها اینه که کارمزد تراکنش های سایر آلت کوین ها رو پرداخت کنن. مثل وی تور (vethor).

معروف ترین آلت کوین ها کدامند؟

آلت کوین چیست؟ معروفترین آلت کوین ها

 اکنون که ما در سال 2021 قرار داریم و بیش از یک دهه از ساخت اولین ارز دیجیتال (Bitcoin) گذشته، آلت کوین های زیادی به وجود اومدن و به بازار عرضه شدن ولی به همون سرعت هم از صفحه بازار پاک شدن اما بعضی از این آلت کوین ها باقی موندن و صعود قیمتیِ زیادی هم تجربه کردن. از معروفترین آلت کوین ها میشه به اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو و.... اشاره کرد. در ادامه به برخی از این آلت کوین ها که توجه سرمایه گذاران رو به خودشون جذب کرده و تونسته همچنان تو بازار بمونن و سود های قابل توجهی رو به سرمایه گذارهاشون بدن، معرفی میکنیم:

اتریوم (ETH)

اتریوم از معروف ترین آلت کوین موجود در بازار هستش که یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فنآوری بلاک چینه که توسعه دهندگان رو قادر میکنه تا برنامه های خودشون رو روی این شبکه پیاده سازی و اجرا کنن. شبکه ی اتریوم هم یه ارز اختصاصی مثل بیت کوین داره که به این رمز ارز اتر گفته میشه و با نماد ETH تو بازار های مالی معامله میشه. اما نکته ی قابل توجه اینه که اتریوم کاربرد های بسیار بیشتر و متفاوت تری رو نسبت به بیت کوین داره. از جمله این کاربرد ها میتونیم به بهبود خدمات بانکی، بازار های پیش بینی، توکن سوزی از دارایی واقعی، مدیریت هویت دیجیتال، دموکراسی سیاسی، احترام به حریم خصوصی، ذخیره امن اطلاعات، ایجاد انقلابی تو حوضه سلامت و... اشاره کنیم. برای خرید اتریوم و فروش اون می تونین با مراجعه به سایت صرافی ایران بایننس و انجام ثبت و نام و احراز هویت، اقدام کنین.

تتر (USDT)

از دیگر معروفترین آلت کوین تتر هستش که جزو دسته ی استیبل کوین هاست. پشتوانه این ارز دیجیتال، دلار هستش و ارزش قیمتی تتر نیز همواره برابر با یک دلاره . هدف از ایجاد تتر اینکه از نوسانات بازار پیشگیری بشه و فرصتی برای انجام معاملات با نرخ کارمزد ارزونتر به وجود بیاد. در حال حاضر تتر به عنوان محبوب ترین ارز پایدار تو دنیای کریپتوکارنسی ها شناخته میشه.

ریپل (XRP)

ارز XRP، توکن شبکه ریپل هست و هدف این ارز اینه که موقعیت مناسبی برای مبادلات مالی ایجاد کنه. در کل میتونیم ریپل رو یک شبکه انتقال پول سریع بین همه بانک های بین المللی معرفی کنیم که به دلیل بالا بودن سرعت تراکنش و همچنین هزینه ی پایین کارمزدها میتونه جایگزین خوبی برای سیستم های مالی قدیمی باشه. در حال حاضر ریپل به عنوان یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال دنیا شناخته میشه و خرید ریپل در صرافی ها من جمله صرافی ایران بایننس امکانپذیره.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین که با نماد اختصاری BNB شناخته میشه، یک ارز دیجیتال بسیار محبوبه. که (در زمان نگارش این مقاله) رتبه 3 بازار رو از نظر حجم بازار به خودش اختصاص داده. این ارز متعلق به معروفترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس هستش و بخش زیادی از محبوبیتش رو مدیون همین صرافیه. از بایننس کوین بیشتر برای تبادل ارز های رمزنگاری شده با هم استفاده میشه. بایننس کوین BNB از وقتی که وارد بازار شده پیشرفت های چشمگیری داشته و ارز محبوب چینی هاست. قراره که در نهایت 200 میلیون توکن بایننس تولید بشه، البته بخشی از این توکن ها تا به الان سوزانده شدن. برای خرید BNB مینونین به صرافی ایران بایننس مراجعه کنین.

سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا متعلق به بلاک چینی با همین اسم هستش. این بلاک چین کاربرد های زیادی رو داره و برای فعالیت خودش از قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز استفاده می کنه. سولانا که با نماد SOL تو سال 2017 توسط شخصی به نام آناتولی پاکونکو راه اندازی شده و یه رقیب جدی برای اتریوم و پولکادات به حساب میاد. ارز دیجیتال سولانا نسبت به دو ارز دیگه برتری هایی رو داره که مهمترین شون استفاده از یک بلاکچین منفرد هستش. به لطف این ویژگی، سولانا فعالیت خودش رو به دیگر زنجیره ها نمی سپاره.

کاردانو (ADA)

کاردانو یک پلتفرم مبتنی به بلاکچین هستش که مثل اتریوم امکان ایجاد و اجرای قرارداد های هوشمند رو فراهم می کنه. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش های این شبکه بسیار بیشتر از بلاکچین های قدیمی مثل اتریوم هست. کاردانو، به عنوان اتریوم ژاپنی هم شناخته میشه که دلیل اون شباهت زیاد این پلتفرم با اتریوم هستش. همچنین سرمایه گذاران اصلی این ارز ژاپنی ها هستن. بنیانگذار کاردانو، چارلز هاسکیسنون هستش که خودش یکی از اعضای تیم اتریوم بوده و سال 2015 پروژه کاردانو رو شروع کرده.

آیا آلت کوین ها برای سرمایه گذاری گزینه خوبی هستند؟

یکی دیگه از مبحث هایی که تو مقاله Altcoin چیست؟ براتون ارائه می دیم این هست که ایا الت کوین ها برای سرمایه گذاری خوب هستن یا نه؟، در اصل بسیاری از معامله گر ها به دلیل اینکه بیت کوین قیمت بالایی داره، روی الت کوین ها سرمایه گذاری می کنن. آلت کوین ها قیمت نسبتا ارزون تری رو دارن و با مبالغ بسیار کم نیز امکان خریدشون وجود داره. تو بسیاری از موارد معامله گرها روی آلت کوین هایی سرمایه گذاری می کنن که هیچ پشتیبانی ندارن و به همین خاطر در نهایت سرمایشون از دست میره.

از اونجایی که این فضا غیر قابل پیش بینی هستش، هیچ مطلبی از تضمین امن بودن الت کوین ها وجود نداره. پس بهتره روی آلت کوین های شناخته شده سرمایه گذاری کنیم. آلت کوین ها بازار بسیار گستره ای دارن که مدت زیادی از فعالیتشون نمیگذره. طبق اطلاعاتی که وجود داره، از زمان پیدایش اولین آلت کوین حدودا یک دهه می گذره و تا به الان چند صد آلت کوین به بازار افزوده شده. این دسته از ارزها، از همون ابتدا شور و شوق سرمایه گذاران رو به سمت خودش جذب کردن و مورد توجه واقع شدن. با توجه به اینکه آلت کوین ها دائما در حال نوسانن، برای کسب سود های خوب از این بازار باید پیگیر اخبار پروژه های پشت اونها بود. علاوه بر اون وجود دانش و مهارت تو این بازار برای کسب سود بسیار ضروریه. در صورتی که تو موقعیت و قیمت مناسبی وارد بازار معاملاتی یه ارز بشین، سود بسیاری کسب میکنین. برای مثال ارز اتریوم، از سال 2018 تا الان 45000 درصد رشد کرده.

مشکل اساسی آلت کوین چیست؟

مبحث بعدی که تو مقاله Altcoin چیست؟ واستون ارائه می دیم مشکلات آلت کوین هاست. با توجه به صحبت هایی که تو قسمت های قبلی بهتون ارائه کردیم، چون بازار آلت کوین ها تازه به راه افتاده و هنوز به بلوغ کامل نرسیده، هیچ معیار مشخص و دقیقی برای تحلیل و پیش بینی این ارز ها وجود نداره. برای سرمایه گذاری روی آلت کوین ها باید ریسک پذیر باشید، چون تو بیشتر مواقع آلت کوین ها از عواملی تاثیر میگیرن که دست ما نیست. مثلا یه بحث یا اختلاف بین بنیانگذار ها یا اعضای تیم اون ارز، نوسانات زیادی رو تو قیمت آلت کوین ها بوجود میاره. علاوه بر اون برخی از آلت کوین ها نمیتونن سرمایه ی کافی رو جذب کنن و به همین خاطر به طور کامل از بین میرن. تو چنین شرایطی پول سرمایه گذار های اولیه ای که روی اون آلت کوین سرمایه گذاری کردن، از بین میره و اون ارز، به یه ارز دیجیتال مرده تبدیل میشه. به همین دلیل باید برای سرمایه گذاری روی آلت کوین ها، تحمل از دست رفتن سرمایتون رو داشته باشین به عبارت دیگه از ریسک کردن نترسین.

اولین آلت کوین ها:

 نیم کوین (namecoin) اولین آلت کوین موجود در بازار ارز دیجیتال هستش که بر اساس کدهای بیت کوین بوده و از همان الگوریتم ها استفاده میکرد. نیم کوین هم دقیقا مثل بیت کوین تعداد کوین هاش ثابت بوده و به 14.7 میلیون عدد محدود شده بود. کاربرد نیم کوین این بود که اجازه ی استخراج از دامنه های بیت رو به کاربراش میداد. بعد از نیم کوین نیز آلت کوین دیگه ای به اسم لایت کوین (Litecoin) در سال 2011 معرفی شد. لایت کوین با بیت کوین چند تفاوت اساسی داشت، مثلا تعداد کوین های لایت کوین چهار برابر بیت کوین هستش.

ویژگی های آلت کوین ها

آلت کوین، یکی از معروف‌ترین و پراستفاده ترین ارزهای دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. یکی از ویژگی‌های بارز آلت کوین، طراحی غیرمتمرکز آن است که بدان معنی است هیچ سازمان یا نهادی کنترل و مدیریت آلت کوین را در دست ندارد. این به معنای این است که هیچ بانک مرکزی یا دولتی قادر به تعیین سیاست‌ها یا محدودیت‌های مالی بر روی آلت کوین نیست. همچنین، تراکنش‌هایی که با استفاده از آلت کوین انجام می‌شوند، به صورت عمومی قابل مشاهده هستند اما هویت افرادی که در این تراکنش‌ها شرکت می‌کنند، ناشناخته است. از این رو، آلت کوین به عنوان یک راه حل برای حفظ حریم شخصی و جلوگیری از تقلب در تراکنش‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، سرعت بالا و کرانه هزینه کم در انتقال آلت کوین نسبت به روش‌های معمول پرداخت، این ارز دیجیتال را برای تجارت بین‌المللی بسیار جذاب می‌کند. در نهایت، آلت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، امکان داشتن کیف پول دیجیتال را برای هر فرد فراهم می‌کند که باعث می‌شود از امنیت و دسترسی آسان به اموال خود برخوردار شود.

کاربرد های الت کوین چیست؟

بحث بعدی مقاله Altcoin چیست؟ در مورد کاربرد الت کوین هاست. با گذشت یک دهه، بازار ارزهای دیجیتال در حد چشمگیری پیشرفت کرده؛ دقیقا مثل تمام تکنولوژی های جهان. به همین علت هر روز آلت کوین های زیادی به وجود میان و هر یک از اونا کاربرد منحصر به فردی دارن. از کاربرد آلت کوین میتونیم به تتر اشاره کنیم. تتر یک Altcoin هستش و بسیاری از سرمایه گذارها برای نقل و انتقال های مالی خودشون از این رمز ارز استفاده می کنن. این ارز دیجیتال به خاطر بالا بودن سرعت تراکنش و کارمزد کم، چنین کاربردی رو پیدا کرده. بقیه آلت کوین ها هم در ساخت حساب های غیر متمرکز، سیستم های وام گرفتن یا وام دادن برای تامین سرمایه برای راه اندازی استارتاپ و ... مورد استفاده قرار میگیرن.

آلت سیزن چیست؟

آلت کوین چیست؟ | کاربرد آلت کوین ها

یکی از مباحثی که می خواهیم در مقاله AltCoin چیست؟ در موردش صحبت کنیم، در مورد آلت سیزن که به اصطلاح فصل آلت کوین گفته میشه، هستش. در اصل فصل الت کوین زمانی آغاز می شه که تسلط بیت کوین به بازار تو مقایسه با سایر ارز ها کم می شه. بیت کوین بزرگ ترین ارز از نظر حجم و ارزش بازار هستش و همچنین همراه با تتر، بیشترین حجم معاملات رو تو 24 ساعت دارن. بنابراین تسلط بیت کوین یکی از مهم ترین عامل هایی هست که باید برای شناسایی فصل Altcoin ها مورد توجه قرار بگیره. قبل از شروع آلت سیزین یا همون فصل آلت کوین ها، این ارزها از نظر ارزش بازار، جایگاه بیت کوین رو به دست میارن. به عبارت دیگه حجم پول بیشتری نسبت به بیت کوین واردشون میشه.

 تو چنین شرایطی معامله گر ها ترجیح میدن که سرمایه خودشون رو تو Altcoin ها سرمایه گذاری و یا اینکه بیت کوین های خودشون رو به آلت کوین تبدیل کنن. در نتیجه نسبت درصدی بین ارزش بازار آلت کوین ها و بیت کوین کاهش پیدا می کنه. به گفته کارشناسان، فصل آلت کوین-آلت سیزین-  زمانی اتفاق می افته که 75 درصد از 50 آلت کوین برتر تو 90 روز گذشته از نظر ارزش بازار حجم پول عملکرد بهتری رو نسبت به بیت کوین داشته باشن.

چگونه در فصل آلت کوین سود کنیم؟

آلت کوین چیست؟ | نحوه خرید و فروش آلت کوین ها در صرافی ها:

پیش بینی پایان فصل آلت کوین ها کار سختیه. به همین دلیل تخمین زمان فروش Altcoin ها یا به عبارتی تخمین سیو سود سخت تر میشه. ولی نشونه هایی وجود داره که با توجه به اون ها میتونین زمان مناسبی رو برای سیو سود پیدا کنین:

سود از پیش تعیین شده یا اوردر گذاری کردن:

از قبل تعیین کنین که چه میزان سودی رو از یه ارز میخواین و تو اون قیمت سفارش فروش بذارین. اینطوری وقتی که آلت کوین مورد نظر شما به بازده درصدی مشخصی رسید، صرافی به شکل اتوماتیک برای ارز شما ثبت فروش میکنه. این کار از ترس کاهش شدید قیمت بعد از صعود جلوگیری می کنه.

به شاخص های فنی توجه کنید:

هزاران اندیکاتور وجود دارن که اطلاعات مختلفی رو در اختیارتون میذارن. مثلا با تحلیل و بررسی نمودار Altcoin های مورد نظر میشه تا حدود زیادی از ادامه روند صعودی یا اصلاح اون ارز اطلاع پیدا کرد. همچنین اندیکاتور ها بهتون میزان خوشبینی نسبت به روند صعودی یک ارز رو نشون میدن. اگه احتمال بدیم که نمودار نزولی خواهد شد، آلت کوین مورد نظر رو تو روند صعودی میفروشیم و تبدیل به تتر میکنیم. سپس دنبال سطوح مناسبی برای خرید تو روند نزولی میشیم.

آلت کوین های سهمی:

ممکنه آلت کوین ها در طول دوره صعودیشون از نظر ارزش بازار سهمی داشته باشن. تاریخچه بازار ارزهای دیجیتال نشون داده که ارز ها به طور نا محدود حرکت صعودی نخواهند داشت. به همین خاطر سیو سود در طول دوره صعودی برای کاهش ریسک بسیار ضروریه. در غیر این صورت ممکنه دچار ضرر بشین.

حریص نباشید:

اغلب اتفاق می افته که یه ارزی رو میخریم و سود خوبی بهمون میده، ولی به جای سیو سود و فروش، با خودمون میگیم اگه دوباره این ارز بره بالا و پولم چند برابر بشه چی؟! این در واقع یه تله ذهنی هستش که ممکنه ضرر زیادی رو بهمون وارد کنه. تو این جور مواقع بهتره که اون ارز رو بفروشیم یا حداقل بخشی از پولمون رو برداریم تا اگه هم نمودار ارز نزولی شد، سودمون رو از دست ندیم.

چرا همچنان Altcoin های جدیدی ساخته میشوند؟

در مقاله Altcoin چیست؟ به این موضوع می پردازیم که چرا همچنان آلت کوین های جدید ساخته میشن؟ برخی از تیم ها و توسعه دهنده ها هنوز هم که هنوزه در حال ساختن آلت کوین های جدیدی هستن. این کار میتونه دو تا دلیل فنی داشته باشه. یکی از این دلیل ها اینه که بیت کوین با وجود طراحی خاصی که داره، مشکلات و ایرادات زیادی رو داره و این تیم ها برای برطرف کردن این مشکلات، اقدام به ساخت Altcoin های جدیدی میکنن. برای مثال چون کارمزد معاملات بیت کوین بالاست و سرعت انجام تراکنش های پایینی داره، آلت کوین هایی به وجود اومدن که این مشکل رو برطرف کنن. دلیل فنی دیگه که وجود داره، مربوط به پول هستش. با افزایش قیمت بیت کوین و محبوبیت این حوزه، افراد به بازار ارز های دیجیتال به چشم یه کسب و کار پول ساز نگاه می کنن. اگه این تیم ها بتونن یه ارز جدیدی ایجاد کنن و پروژه ای که دارن رو به شهرت برسونن، در این صورت سود های زیادی رو از این بازار کسب خواهن کرد.

نحوه خرید و فروش آلت کوین ها در صرافی ها:

بعد از بررسی آلت کوین ها و دونستن ویژگی هاشون حتما قصد سرمایه گذاری روی آلت کوین ها دارین. بهترین روش برای خرید و فروش آلت کوین استفاده از صرافی های ایرانی معتبر هست که آلت کوین ها رو تو لیست خرید و فروششون جای دارن. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از صرافی ها معتبر ایرانی هست که بیش از 600 نوع آلت کوین تو لیست خرید و فروشش قرار داره و بعد از انجام ثبت نام و احراز هویت می تونین به راحتی اقدام به خرید و فروش آلت کوین ها بکنین.

جمع بندی:

در این مقاله شما رو با Altcoin ها آشنا کردیم. کلمه­ ی آلت کوین از دو بخش alt و coin تشکیل شده که به معنی جانشین برای بیت کوینه. داشتن نوسان زیاد و محدود بودن خرید و فروش این دسته از ارزهای دیجیتال از جمله معایب آلت کوین ها ست. بیت کوین برترین و محبوب ترین ارز در جهانه ولی در کنار اون آلت کوین ها هم محبوبیت خودشون رو دارن و سرمایه گذار های زیادی رو جذب خودشون کردن. در بازار ارز های دیجیتال، Altcoin های زیادی قله رو فتح می کنن و به درجات بالایی می رسن ولی بعضی از آلت کوین ها سقوط می کنن و از بازار حذف میشن. پس بهتره قبل از ورود به هر کاری، دانش اون کار رو هم داشته باشیم تا دچار مشکل نشیم. صرافی ایران بایننس با پشتیبانی از 600 الت کوین برای خرید و فروش در کنار شماست. موفق و پرسود باشین.


نظرات کاربران در مورد آلت کوین چیست؟ | بررسی مزایا و معایب Altcoin |معرفی انواع آلت کوین های معروف
سوال امنیتی :3+66 = ?