چرا با اینکه تتر باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟

1402/01/24

چرا با اینکه تتر رمزارزی باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟ اصلا می دونین تتر چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال داره و چرا خرید تتر اینقدر در این بازار حجمش بالاست؟ چرا قیمت تتر با دلار برابر است؟ سرمایه گذاری روی تتر همانند سرمایه گذاری روی دلار هست؟ پشتوانه تتر چجوری عمل می کنه؟ چه افرادی از تتر استفاده می کنند؟ به نظر شما تتر می تونه جایگزین مناسبی برای دلار باشه؟ ویژگی های USDT به عنوان یه استیبل کوین چیست؟

هرچند سابقه ظهور ارزهای دیجیتال به دهه اول 2000 برمی گرده، ولی یکی دو سالی هست که توجه روی اون ها زیاد شده. قدیمی ترین و اولین رمزارز بیت کوین بود که امروزه هم معروف ترین ارز دیجیتال محسوب میشه، ولی در کنار بیت کوین، ارزهای دیجیتال مختلفی در این فضا به وجود اومدن که کاربردهای مختلفی هم دارن. یکی از این رمزارزها تتر هست که قیمتی برابر با دلار آمریکا داره، ولی بعضی وقت ها دچار نوسان میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا با اینکه تتر رمزارزی باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل نوسان قیمت تتر بپردازیم.

آشنایی با استیبل کوین تتر

آشنایی با استیبل کوین تتر

احتمالا این سوال واستون پیش بیاد که تتر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال هست که همواره قیمت ثابتی داره. ارزش این ارز دیجیتال همیشه برابر با 1 دلار آمریکا هست. گروهی از رمزارزها وجود دارن که استیبل کوین یا رمزارز باثبات شناخته میشن. این چنین ارزهایی پشتوانه کالایی یا دارایی های دیگه به حساب میان. به همین دلیل هر زمان قیمت پشتوانه اون ها تغییر کنه، قیمت ارزهای دیجیتال باثبات هم نوسان می کنند. تتر هم در دسته ارزهای دیجیتال باثبات قرار داره. از تتر برای انتقال پول به صرافی یا کیف پول برحسب دلار استفاده و بکار گرفته میشه.

جالب اینجاست که بدونین تتر از نظر ارزش بازار، به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ شناخته میشه. امروزه این ارز دیجیتال بعضی از اقتصاددانان رو نگران کرده، جوری که اون رو یه خطر بالقوه برای ثبات مالی می دونن. در همین حال، بعضی از سرمایه گذاران بر این باور هستن که از دست دادن اعتماد به تتر می تونه یه خطر بزرگ برای بازار ارزهای دیجیتال باشه. مشائل پیرامون تتر پیامدهای مهمی برای دنیای نوظهور ارزهای دیجیتال داره. قیمت تتر معمولا معادل یک دلار هست، ولی همیشه اینجوری نیست. در اصل بارها نوسانات در قیمت تتر سرمایه گذاران رو ترسونده.

مقاله پیشنهادی: امنیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال چقدر است

تتر؛ بهترین رمزارز برای حفظ سرمایه!

تتر(USDT) یکی از بهترین استیبل کوین ها موجود در بازار هست که در زمان وجود نوسانات شدید یا منفی در بازار کریپتو، سرمایه شما رو از ریسک ضرر در امان نگه می داره، چون قیمت تتر همواره 1 دلار بوده و دچار پامپ و دامپ نمیشه. با توجه به وجود تحریم های مالی علیه ایران که مانعی بر سر راه تریدرهای ایرانی هستن، صرافی های معتبر ایرانی مثل صرافی اینانس به کمک کاربران ایرانی اومدن. اگه قصد خرید تتر به تومان رو دارین، می تونین در صرافی اینانس ثبت نام و احراز هویت کرده و تتر بخرین.

چرا با اینکه تتر باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟

چرا با اینکه تتر باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟

همونطور که گفتیم، قیمت تتر همواره برابر با 1 دلار آمریکا هست و صرافی بیت فینکس که شرکت عرضه کننده استیبل کوین تتر(USDT) هست قیمت اون رو ثابت نگه می داره. با این حال بعضی از مواقع دیده میشه که قیمت تتر دچار نوسانات کم در حد چند سنت و بیشتر و گاهی کمتر از یک دلار میشه. این اتفاق یا نوسان قیمت تتر می تونه سه دلیل داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل نوسان قیمت تتر بپردازیم تا بدونین چرا تتر نوسان قیمتی داره.

بیشتر بخوانید: افزایش و کاهش دامیننس تتر نشانه چیست؟

  • ریسک طرف مقابل

یکی از دلایل نوسان قیمت تتر، ریسک طرف مقابل هست. بعضی وقت ها اخبار و اطلاعاتی مبنی بر به هم ریختن کل سیستم تتر منتشر میشه و به طور کلی اخبار منفی، باعث کاهش لحظه ای قیمت تتر میشه که این قیمت با خرید و فروش های مداوم دوباره به تعادل میرسه.

  • امتیاز تسهیلات

یکی دیگه از دلایل نوسان قیمت تتر، امتیاز تسهیلات هست. زمانی که تتر تسهیلات بیشتری در مقابل دلار فیات به تریدرها میده و استفاده از اون به علت سرعت و سهولت کاربر افزایش پیدا می کنه، قیمت اون هم بالا میره و این امتیازی هست که تتر داره!

  • عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا هم یکی دیگه از دلایل نوسان قیمت تتر هست. افراد در زمان کاهش ارزش دارایی هاشون و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال، اون ها رو به تتر تبدیل می کنند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا، کم شدن نقدینگی و افزایش قیمت تتر میشه. همچنین با افزایش قیمت رمزارزها، افراد تترهای خودشون رو به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند که همین موضوع هم باعث افزایش عرضه، بالا رفتن نقدینگی و کاهش قیمت تتر میشه.

حفظ ارزش سرمایه در برابر نوسانات رمزارزها

حفظ ارزش سرمایه در برابر نوسانات رمزارزها

در نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال، مثلا کاهش شدید قیمت اتریوم و بیت کوین، با تبدیل اون ها به تتر می تونین ارزش دارایی ها و سرمایه خودتون رو حفظ کنین ودر فرصت بهتری اقدام به خرید دوباره ارز دیجیتال خودتون به میزان بیشتر کنین. در اصل ثبات قیت تتر، سرعت بالای انجام تراکنش ها و کارمزد ناچیز انتقال اون باعث شده تا خیلی از تریدرها و معامله گران از تتر برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم استفاده کنند.

البته به این موضوع توجه داشته باشین، با اینکه تتر از نوسانات شدید قیمت ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها در امان هست، ولی همچنان تحت تاثیر افزایش و کاهش قیمت ارزهای فیات قرار داره. یعنی با افزایش یا کاهش نرخ برابر دلار نسبت به سایر ارزهای فیات یا طلا، قیمت تتر هم نوسان می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا با اینکه تتر رمزارزی باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل نوسان قیمت تتر بپردازیم. همونطور که گفتیم، تتر نوعی استیبل کوین شناخته میشه که به ارزهای فیات میخکوب شده و با نماد USDT معامله میشه. قیمت تتر برابر با یک دلار آمریکا هست که بعضی وقت ها به دلایل مختلفی دچار نوسان قیمت میشه.


نظرات کاربران در مورد چرا با اینکه تتر باثبات است، قیمت آن نوسان می کند؟
سوال امنیتی :4+68 = ?