چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟ نحوه پیدا کردن ShitCoin ها قبل از پامپ شدن

1402/06/30
چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟ نحوه پیدا کردن ShitCoin ها قبل از پامپ شدن

بازار کریپتوکارنسی ها یکی از بهترین روش ها برای کسب سود های چند هزار درصدی بوده. با توجه به استقبال بسیار زیادی که تو یکی دو سال گذشته از ارز های دیجیتال شده و خرید ارز دیجیتال که وجود داشته، تعداد رمز ارزها و پروژه های این حوزه هم افزایش پیدا کرده. یکی از پر سود ترین حوزه های این بازار خرید شت کوین هستش. Shitcoin به ارزهایی گفته میشه که پشتوانه خاصی رو ندارن ولی به خاطر استقبال مردم، رشد های قابل توجهی رو انجام میدن.

البته هر شت کوینی ارزش خریدن رو نداره. تو این مقاله میخوایم بهتون یاد بدیم که چطور شت کوین های انفجاری را پیدا کنید؟ در صورتی که نگاهی به نمودار Shitcoin های مختلف بندازیم، متوجه حرکت های ناگهانی این دسته از ارزهای دیجیتال میشیم. نکته مهم اینه که بتونیم قبل از پامپ، شت کوین مورد نظر رو شناسایی و خریداری کنیم و همچنین قبل از دامپ و سقوط قیمت اونو بفروشیم. با مطالعه ی این مطلب میتونین سود های چند هزار درصدی رو تو مدت کوتاهی بدست بیارین.

در انتهای این مقاله هم بهترین پلتفرم هایی که از طریق اون ها می تونین خرید و فروش شت کوین ها رو انجام بدین، رو بهتون معرفی خواهیم کرد. این مقاله رو تا انتها بخونین و شت کوین های انفجاری رو پیدا و در بهترین پلتفرم ها خرید و فروش شون رو انجام بدین.

شت کوین چیست؟

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟  | شت کوین چیست؟

قبل از اینکه بخوایم در مورد راه های پیدا کردن شت کوین های انفجاری و مستعد رشد با هم صحبت کنیم، باید کمی با مفهوم شت کوین آشنا بشیم. طبق داده هایی که تو دیتابیس موتور های جستجو وجود دارن، اولین بار تو تاریخ دوم نوامبر سال 2010 از این واژه برای توصیف ارزهای بی ارزش در انجمن بیت کوین تالک (Bitcoin Talk) استفاده شده. در حال حاضر از اصطلاح Shitcoin برای معرفی ارزهایی استفاده میشه که هدف و پروژه ی خاصی ندارن.

با توجه یه اینکه این دسته از رمز ارزها هیچ هدف گذاری مشخصی رو برای آینده ندارن، به احتمال زیاد تو یه مدت کوتاه از بازار حذف میشن. تو چنین شرایطی، زیان های هنگفتی به سرمایه گذار های اون ارز وارد میشه. شاید براتون سوال باشه که چرا این نوع ارزهای دیجیتال رو بی هدف میدونیم؟

هر ارزی که به بازار عرضه میشه، به شکل مفصل تو وایت پیپر خود در مورد اهداف، برنامه ها، نحوه عملکرد و. . . صحبت میکنه. این اطلاعات برای آشنایی سرمایه گذارها با پروژه ی مربوطه بسیار مهم و کاربردی هستش. معمولا شت کوین ها، وایت پیپر مناسبی رو ارائه نمیدن. البته اینکه پروژه ای وایت پیپر داشته باشه، دلیلی بر Shitcoin بودنش نیست.

از ویژگی های دیگه ای که میتونیم برای شت کوین ها مطرح کنیم، مارکت کپ یا حجم بازار بسیار پایینه. بیشتر ارزهایی که از نظر سرمایه بین رتبه های پایین بازار کریپتوکارنسی ها قرار میگیرن، یه شت کوین به حساب میان. توجه داشته باشین که، وجود این ویژگی ها شت کوین بودن اون ارز نیست و شما باید جوانب بیشتری رو برای خرید شت کوین ها بررسی کنین. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنیم.

نکات مهم در مورد شت کوین ها

شت کوین‌ها (Shitcoins) در دنیای ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) به عنوان ارزهایی با کیفیت نادرست یا ناشناخته شناخته می‌شوند و معمولاً به عنوان سرمایه‌گذاری نادرست و بسیار خطرناک مطرح می‌شوند. اگر به فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید تا از خرید شت کوین‌ها پرهیز کنید و سرمایه‌گذاری خود را در ارزهای دیجیتال معتبر و ارزشمند تر انجام دهید:

1. تحقیق و تجزیه و تحلیل: هرگز سرمایه‌گذاری نکنید تا زمانی که تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیقی انجام نداده‌اید. تحقیق در مورد تکنولوژی، تیم توسعه‌دهنده، کاربردها، و مشروعیت پروژه بسیار مهم است.

2. پشتوانه و استقرار در بازار: ارز دیجیتال باید پشتوانه و حمایت مالی مناسب داشته باشد و در بازار مورد تأیید و قبول قرار گرفته باشد.

3. امنیت: اطمینان حاصل کنید که ارز دیجیتال از لحاظ امنیتی کاملاً مورد بررسی و تست قرار گرفته است و تاریخچه حملات امنیتی ندارد.

4. تیم توسعه‌دهنده: اعتبار و تجربه تیم توسعه‌دهنده در توسعه و اجرای پروژه بسیار مهم است.

5. شفافیت: اطمینان حاصل کنید که پروژه اطلاعات شفافی درباره اهداف، عملکرد، و اطلاعات مالی ارائه می‌دهد.

6. تاریخچه: مطالعه کنید که پروژه تاریخچه و موفقیت‌هایی در گذشته داشته است یا نه.

7. اطلاعات کامل: برخی از شت کوین‌ها اطلاعات نادرست یا ناکاملی درباره خود ارائه می‌دهند. از دقت کافی در تجزیه و تحلیل استفاده کنید و از اطلاعات موثق اطمینان حاصل کنید.

8. ریسک مالی: همیشه مراقب باشید که سرمایه‌گذاری کردن در ارز دیجیتال به ریسک مالی همراه است و ممکن است سرمایه شما را از دست بدهید. هیچ‌گاه سرمایه‌ای را سرمایه‌گذاری نکنید که نمی‌توانید از دست بدهید.

9. پیش بینی قیمت: از ایجاد تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس پیش‌بینی‌های بی‌معنی و بدون تحلیل علمی خودداری کنید. تحلیل‌های مستند و منطقی از اهمیت بسیاری برخوردارند.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

تو اولین قدم برای پیدا کردن Shitcoin انفجاری، باید وارد سایت CoinMarketCap بشین. این وب سایت یکی از مهمترین بستر هاییه که برای رتبه بندی و معرفی ارز های مختلف کاربرد داره. هر رمز ارزی که به بازار عرضه میشه تو این وب سایت به ثبت میرسه. این سایت یکی از مهمترین ابزار های ما برای پیدا کردن Shitcoin انفجاری است. روش های مختلفی برای پیدا کردن شت کوین های انفجاری تو کوین مارکت کپ وجود داره، اما ساده ترین اون به شرح زیر هستش.

تو منویی که بالای سایت تعبیه شده، امکان دسترسی های سریع و راحت به برخی از مهمترین امکانات کوین مارکت کپ بهتون داده شده. از این منو گزینه ی Watchlist رو انتخاب کنین. با استفاده از قسمت میتونین از تعداد افرادی که یه ارز رو تو واچ لیستشون قرار دادن و اون ارز دیجیتال رو تحت نظر گرفتن، آگاه بشین. این داده باعث آشنایی با ارزهای مستعد رشد میشه.

حالا تو صفحه ای که باروتون باز شده، باید دنبال ارز های محبوب تر باشین به همین خاطر از گزینه Popular استفاده میکنیم. لیستی که بهتون ارائه میشه، بر اساس تعداد فالوور ها رتبه بندی شده. قسمت Followers تعداد افرادی که این لیست رو دنبال میکنن، بهتون نمایش میده.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

با کلیک روی هر کدوم از این واچ لیست ها، از رمز ارزهای داخل اون اطلاع پیدا کنین (ما تو این آموزش از Watchlist اول استفاده کردیم). با توجه به حجم معاملات پایین (Volume 24h)، رتبه ی اون ارز و قیمتش، از شت کوین بودن اون ارز دیجیتال اطمینان پیدا کنیم. البته واچ لیست های دیگه ای هم وجود دارن که میتونن بهتون شت کوین های پامپ نشده بازار رو معرفی کنن. نکته مهمی که در این مورد وجود داره، استفاده از واچ لیست های برتر بازار هستش.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

روش دیگه ای که برای پیدا کردن شت کوین های انفجاری میتونین ازش استفاده کنین، شناسایی رمز ارزهاییه که به تازگی وارد بازار شدن. برای این منظور به صفحه ی اول سایت کوین مارکت کپ برمیگردیم و از منوی کریپتوکارنسی ها (CryptoCurrencies) گزینه ی ارزهایی که به تازگی اضافه شدن رو میزنیم. Recently Added، جدید ترین رمز ارزهایی که تو کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته وارد بازار شدن رو بهمون نمایش میده.

علاوه بر اون با یه نگاه سطحی میتونین اطلاعات مهمی رو مثل حجم بازار (Market Cap)، حجم معاملات، تغییرات قیمت شت کوین در یک و 24 ساعت اخیر، شبکه و بلاک چینی که استفاده میکنه و. . . بدست بیارین. از بین ارزهایی که تو این صفحه وجود دارن، میتونین شت کوین های انفجاری رو پیدا کنین. همچنین تو این صفحه گزینه ی Trending هم وجود داره که پروه های برتر و پر طرفدار رو بهتون نمایش میده. تو این قسمت هم امکان پیدا کردن شت کوین های انفجاری و مناسب براتون فراهم شده.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

با استفاده از این سه روش میتونین شت کوین های مناسبی رو برای خرید پیدا کنین. البته با توجه به ریسک هایی که تو این بازار وجود داره، نباید بی محابا اقدام به خرید Shitcoin کنین. تو بازار ارز های دیجیتال، هیچ گونه دامنه نوسانی وجود نداره و به همین خاطر ممکنه تو کمتر از چند دقیقه کل سرمایه تون رو از دست بدین. برای اینکه بتونیم میزان خطری که سرمایه گذاری رو شت کوین ها دارن رو کاهش بدیم، باید ویژگی های بیشتری رو بررسی و ارزیابی کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، بقیه ی مقاله رو از دست ندین.

کدام شت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

تو بازار ارز های دیجیتال بیش از 6 هزار ارز مختلف وجود داره و هر روز به این تعداد اضافه میشه. اما ما تو این بازار به دنبال شت کوین انفجاری هستیم. به همین خاطر باید یه سری ویژگی ها رو موقع انتخاب ارز مورد نظرمون بررسی کنیم. اولین ویژگی که قبل از خرید شت کوین باید بهش توجه کنیم، مارکت کپ یا حجم بازار هستش. معمولا ارزهایی که مرکت کپ اونا 50 تا 100 میلیون دلار هستش، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستن. این نوع از ارزهای دیجیتال با ورود حجم مناسبی از پول هوشمند، میتونن سود های بسیار زیادی رو به ما بدن.

یکی دیگه از مواردی که باید قبل از انتخاب یه ارز بهش توجه کنیم، شبکه یا بلاک چینی است که اون ارز ازش استفاده میکنه. بیشتر شت کوین ها تو بستر بایننس اسمارت چین (BSC) یا اتریوم (Ethereum) ساخته شدن. با توجه به اینکه کارمزد شبکه اتریوم بسیار بالاست، بهتره شت کوین هایی رو انتخاب کنین که تو بستر بایننس اسمارت چین هستن. اهمیت این مسئله وقتی مشخص میشه که قصد خرید Shitcoin با فروشش رو داشته باشین.

معمولا ارزهای کوچک و کم اعتبار تو صرافی های بزرگی مثل بایننس، کوکوین، کوینکس و. . . وجود ندارن. به همین خاطر باید از صرافی های غیرمتمرکز برای معامله ی اونا استفاده کنین. میزان کارمزدی که این صرافی ها دریافت میکنن و کارمزد شبکه ی اتریوم مبلغ زیادی میشه. با توجه به ریسک بالایی که این ارزها دارن، بهتره کمترین هزینه رو صرف خرید شت کوین ها کنید.

بعد از اینکه یه ارز از این فیلتر ها با موفقیت عبور کرد، باید عمیق تر اون پروژه رو بررسی کنیم. برای اینکار لازم هستش که به صفحه اختصاصی اون ارز تو کوین مارکت کپ بریم. برای مثال ما تو این قسمت برای توضیح بهتر، از ارز دیجیتال دوج دش استفاده کردیم. توجه داشته باشین که این ارز به هیچ عنوان پیشنهادی برای سرمایه گذاری نیست. همونطور که تو این صفحه مشاهده میکنین، تمامی اطلاعات مهمی که در مورد این ارز وجود داره، به شکل یک جا در اختیارتون گذاشته شده. تو این قسمت باید موارد زیر رو بررسی کنین:

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

رتبه ارز از نظر مارکت کپ:

این عدد جایگاه این ارز رو تو بازار ارز های دیجیتال از نظر حجم بازاری که داره به ما نشون میده. بهتره ارزهایی رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین که رتبه اش بیشتر از 4500 یا 5000 هزار نباشه. چون این ارزها، ریسک زیادی رو دارن و ممکنه که هیچ وقت سود دلخواهتون رو به شما ندن. از طرف دیگه شت کوین هایی که رتبه شون زیر 2000 تا 1000 هستش، رشدشون رو کردن و یه همین خاطر هم نمیتونن برای سرمایه گذاری مناسب باشن.

واچ لیست:

قسمت بعدی مربوط به تعداد افرادی است که این شت کوین رو تو واچ لیستون قرار دادن و به دنبال فرصتی برای خریدش هستن. هر چه قدر که این عدد زیاد باشه و افراد بیشتری این ارز رو زیر نظر داشته باشن، اون شت کوین برای سرمایه گذاری مناسب تره.

Community:

این گزینه مربوط به صفحات رسمی این ارز تو شبکه های اجتماعی مختلف است. برای اینکه انتخاب درستی رو برای سرمایه گذاری داشته باشین، بهتره همه ی شبکه هایی که شت کوین مورد نظرتون توش حساب کاربری داره رو از نظر فعالیت و تعامل با کاربر ها بررسی کنین. هر چقدر میزان فعالیت و تبلیغات اون شت کوین بیشتر باشه، میتونه سرمایه گذار های بیشتری رو جذب کنه و رشد بهتری رو داشته باشه.

Contracts:

آدرسی که تو این قسمت وجود داره، مربوط به قرارداد هوشمندیه که این شت کوین روی اون ساخته شده. همونطور که مشاهده میکنین ارز انتخابی ما روی شبکه بایننس اسمارت چین و با استاندارد BEP20 بوجود اومده. در صورتی که روی این قسمت کلیک کنین، اطلاعات جزئی تری در مورد این شت کوین بهتون داده میشه.

رشد قیمتی:

قبل از خرید شت کوین نگاهی به نمودار قیمتی اون داشته باشین. در صورتی که پامپ های شدیدی تو اون ارز وجود داره، بهتره به سمتش نرین؛ چون این رشد قیمت ها میتونه نشون دهنده ی پایان رشد و دوره سود دهی اون ارز باشه. البته این مورد یه استثنا هم داره. بعضی از شت کوین ها هستن که بعد از یه پامپ و دامپ شدید، مجددا میتونن رشد های بالایی رو تجربه کنن. برای اینکه ز این دسته از رمز ارزها جا نمونین، بهتره که اونا رو تو واچ لیستتون قرار بدین و با مشاهده تحرکات و ورود پول هوشمند اقدام به خرید کنین.

اطلاعات تکمیلی پیدا کردن شیت کوین انفجاری

تا اینجای مقاله "چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟" بهتون اطلاعات کافی رو در مورد پیدا کردن شیت کوین انفجاری، در اختیارتون گذاشتیم. حالا میخوایم اطلاعات تکمیلی تری رو در این باره بهتون بگیم. همونطور که اشاره کردیم با زدن کنتراکت، به سایت بایننس اسمارت چین اسکن (BSC Scan) انتقال پیدا میکنیم. در ادامه بیشتر با اطلاعاتی که از این سایت میشه بدست آورد، آشنا میشین.آوردآ

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟  | اطلاعات تکمیلی پیدا کردن شت کوین های انفجاری

Holders:

هولدر ها به تعداد ولت هایی که روی شبکه بایننس اسمارت چین برای این ارز وجود دارن، گفته میشه. معمولا شت کوین هایی که زیر 4 الی 5 هزار هولدر داشته باشن، ارز های پر ریسکی هستن و بهتره برای سرمایه گذاری انتخاب نشن. البته تو منوی پایین هم زبانه ای به اسم هولدر ها وجود داره که جزئیات بیشتری رو در مورد تعداد توکن های هر ولت در اختیارمون میذاره. هر چقدر پراکندگی توکن ها دست افراد بیشتری باشه، امکان دستکاری تو بازار کمتره.

توکن سوزی:

تیم بعضی از رمز ارزها برای افزایش ارزش اون ارز، بخشی از توکن های اونو به یه کیف پول بدون استفاده منتقل میکنن. هر شت کوینی که برای توکن سوزی برنامه ریزی کرده باشه، برای خرید بهتره. کیف پول هایی که برای این منظور اختصاص پیدا کردن رو با نماد Burn Address میتونین پیدا کنین. البته برخی از آدرس های رند که معمولا تمام کاراکتر هاش از صفر تشکیل شده هم به همین منظور مورد استفاده قرار میگیرن.

اطلاعات دیگه ای هم میشه از این سایت بدست آورد اما همین موارد برای ما کافی هستن.

خرید شت کوین های انفجاری

برای خرید شت کوین های معروف مثل شیبا، میتونین از صرافی  ارز دیجیتال های معتبر داخلی و خارجی استفاده کنین. اما برای خرید Shitcoin های انفجاری که کمتر شناخته شده هستن، باید از صرافی های غیر متمرکز استفاده کنید. قبلا تو یه مطلب مجزا به طور کامل در مورد نحوه خرید از صرافی های غیر متمرکز رو بهتون آموزش دادیم. توجه داشته باشین که برای اینکه بتونین با این روش اقدام به خرید شت کوین کنین، باید کیف پول تراست والت رو روی گوشیتون داشته باشین. البته نیازی به نگرانی در این مورد نیست چون تو مطلبی که تو قسمت راهنمای استفاده سایت گذاشتیم، آموزش ساخت کیف پول تراست ولت وجود داره.

البته باید این نکته رو هم در مورد صرافی های غیرمتمرکزی مثل پنکیک سواپ در نظر داشته باشین که بلاخره کشور ما هم در لیست کشورهایی قرار گرفت که این صرافی خدمات به کاربرهاش نخواهد داد. دلیل این اقدام پنکیک سواپ هم این هستش که کشور ما جزو کشورهایی هست که در سطح بین المملی تحریم شده و این صرافی ها هم طبق قوانین بین المللی نمی تونن با کاربران ایرانی همکاری کنن. مگه اینکه از آی پی ثابت کشورهایی استفاده کنین که این صرافی اون ها رو تحریم نکرده.

بهترین پلتفرم داخلی خرید شت کوین

در ادامه بهترین راه خرید شت کوین ها رو بعد از تحریم کاربران ایرانی توسط پنکیک سواپ بهتون معرفی خواهیم کرد که اون هم خرید شت کوین ها از طریق خود صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هستش. در اقدامی که این صرافی انجام داد؛ خرید بیش از 200 شت کوین رو با ریال امکان پذیر کرده و می تونین به راحتی وارد پنل کاربری خودتون بشین و بخش خرید شت کوین رو انتخاب کنین و بعد اینکه کیف ریالی تون رو شارژ کردین، شت کوین مد نظر خودتون رو خریداری کنین. آموزش خرید شت کوین در ایران بایننس رو می تونین مشاهده کنین و در سریع ترین زمان خرید مد نظر خودتون رو انجام بدین.

نکته مهمی که قبل از خرید یه شت کوین باید بهش توجه کنین، نقد شوندگی اون ارزه. متاسفانه تا به الان افراد زیادی با این مشکل مواجه شدن و نتونستن اصل سرمایه و سودشون رو از این بازار خارج کنن. به همین خاطر میخوایم روشی رو برای شناسایی چنین شت کوین هایی بهتون معرفی کنیم. برای اطلاع از میزان نقد شوندگی یه شت کوین باید از سایت poocoin.app استفاده کنیم.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟ اطلاعات تکمیلی پیدا کردن شت کوین انفجاری

تو این سایت قسمتی برای وارد کردن آدرس کنترکت وجود داره. بعد از این که آدرس Contract شت کوین مورد نظرتون رو وارد کردین، صفحه ی اختصاصی اون براتون باز میشه. تو سمت چپ صفحه میتونین میزان نقدینگی ارز مورد نظرتون رو تو صرافی غیر متمرکز پنکیک سوآپ ببینین. اگه این عدد کمتر از 50 یا 60 هزار دلار باشه، بهتره تو خرید شت کوین مورد نظرتون تجدید نظر کنین؛ چون این ارز به احتمال زیاد قابل نقد کردن نیست.

تو همین سایت قسمتی که زیر نمودار وجود داره، تراکنش های اخیر این ارز رو بهمون نمایش میده. توجه داشته باشین که معاملات شت کوین باید به شکل مستمر و دائمی در حال انجام باشن. اینطوری هیچ مشکلی تو فروش شت کوین هاتون ندارین. یکی دیگه از داده هایی که باید بهشون توجه کنین، ارزش دلاری معاملات هستش. همچنین تعداد معاملات خرید و فروش باید با هم متناسب باشن.

کلام پایانی

با توجه به داغ شدن بازار شت کوین ها، سوالات زیادی با عنوان چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟ از ما پرسیده میشد. به همین خاطر این مقاله رو براتون تهیه کردیم. امیدواریم اطلاعاتی که بهتون دادیم، به دردتون بخورن. آخرین نکته ای که باید بهتون یادآوری کنیم، اینه که قبل از خرید Shitcoin ها تمامی مواردی مطرح کردیم رو به طور کامل بررسی کنین. همچنین مبالغ زیادی رو برای این نوع از معاملات اختصاص ندین.

سربلند و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟ نحوه پیدا کردن ShitCoin ها قبل از پامپ شدن
  • عالی بییست.موفق باشید

    سپاس از این مقاله ی بسیار عالی . براتون بهترین ها را آرزومندم!

    عالی عالی عالی بود ممنونم از شما دوست عزیز

    عالی بود ممنون

    دستتون درد نکنه عالی بود

    مقاله کامل و عالی بود...

    ممنونم از مقاله عالیتون امیدوارم همیشه سلامت و پرسود باشین.یا حق

    دست شما درد نکنه واقعاً خیلی مفید بود خیلی از شما ممنونم

    عالی بود، خدا خیرت بده

    دستتون درد نکنه مطالب خوبی رابیان کردید

    دمتون گرم.خیلی عالی بود این پیدا کردن شت کوین ها

    بسیار عالی. تشکر فراوان . لطفا اگه اطلاعاتی در خصوص رمز ارزهای غیر قابل برداشت یا راه حلی که بشه برداشت انجام داد بفرمائید. مثلا رمز ارز GUSDT که پول ما را بلوکه کرد ،

    خیلی ادم با عشقی هستی ایشالا که بتونیم همه با این اطلاعات یه سود تپل بکنیم و یک عمر دعات کنیم

سوال امنیتی :7+75 = ?