چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟

1402/02/13

خطراتی که بیت کوین های ما را تهدید می کند؛ آیا دوست دارین با این خطرات آشنا بشین؟ آیا تحریم های آمریکا برای بیت کوین ها ما تهدید محسوب میشه؟ هک شدن و گم کردن کیف پول چطور؟ چجوری امنیت بیت کوین های خودمون رو تامین کنیم؟ در زمان نگهداری ارز دیجیتال بیت کوین به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ رعایت چه مواردی برای افزایش امنیت در زمان خرید بیت کوین الزامی هست؟

همواره بزرگ ترین و اصلی ترین نگرانی دارنده های ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) یا سایر ارزهای دیجیتال، خطرات و مشکلاتی هست که دارایی ها و سرمایه اون ها رو تهدید کرده و در معرض سرقت قرار میده. همچنین این روزها پیام های زیادی نسبت به از دست دادن ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی دریافت کردیم. به همین منظور لازم دونستیم در مقاله چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین یا Bitcoin به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات تهدیدکننده بیت کوین بپردازیم تا بتونین با جلوگیری از این مشکلات امنیت بیت کوین ها و سایر رمزارزهای خودتون رو تامین کنین.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین چیست؟ ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول دیجیتالی نوپا و نوظهوری هست که شما می تونین این رمزارز رو مثل تراکنش های بانکی خودتون واسه یه نفر دیگه بفرستین. با این تفاوت که بانک ها و موسسه های مالی متمرکز یا حتی دولت ها دیگه از معاملات یا تراکنش های شما مطلع نمیشن. بیت کوین به وسیله یه الگوریتم ریاضی به وجود میاد و فعالیت می کنه. در این رمزارز وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش ها بر عهده دستگاه های محاسباتی هست که کار تولید رو هم بر عهده خودشون دارن. الگوریتم ریاضی این ارز دیجیتال در اصل نوعی فناوری رمزنگاری شده بر پایه بلاک چین هست که همزمان با فراهم کردن شفافیت شبکه، حریم خصوصی کاربران رو حفظ می کنه.

آیا بیت کوین امنیت دارد؟

جالب اینجاست که بدونین امنیت فناوری بلاک چین و آشنایی با ترفندهای هک شدن ارز دیجیتال بیت کوین، همواره یکی از چالش ها و دغدغده های اصلی کاربران این ارز دیجیتال محبوب هست. توسعه دهنده و سازنده های این پلتفرم همه سعی خودشون رو واسه کم کردن خطرهای امنیتی و احتمال سرقت دارایی های کاربران شبکه انجام دادن. این تلاش ها تا حدود زیادی هم موفقیت آمیز بوده.

توجه داشته باشین که هیچ چیز غیرممکنی وجود نداره. رویدادها و اتفاقاتی که در تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) ثبت شده، نشون میده که امکان هک شدن ارز دیجیتال بیت کوین و بلاک چین اون خیلی پایینه، ولی محال یا غیرممکن نیست. رمزنگاری تراکنش ها دلیل دیگه امن بودن شبکه بیت کوین هست. همه تراکنش های همتا به همتای بیت کوین رمزنگاری شده و امکان دخالت در این فرایند غیرممکن هست.

چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟

چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟

مقاله پیشنهادی: آینده بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از قوی ترین رمزارزهای موجود در بازار کریپتو هست و به نوعی پادشاه بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. ارز دیجیتال بیت کوین بر هر مانعی از زمان حضورش عبور کرده، ولی به این معنی نیست که همه حمله های ممکن به بیت کوین رو از وسط برداشتیم و بیت کوین در تبدیل شدن به یه ارز جهانی دارای شانس پیروزی 100 درصدی هست. خطراتی وجود دارن که بیت کوین های ما رو تهدید می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی خطرات تهدیدکننده بیت کوین بپردازیم.

  • تحریم های کشور آمریکا

یکی از خطراتی که بیت کوین های ما رو تهدید می کنه، تحریم های کشور آمریکا هست. این مشکل وقتی گریبان گیر کاربران ایرانی میشه که ارز دیجیتال بیت کوین خودشون رو در صرافی ها یا کیف پول های تحت کنترل کمپانی ها ذخیره کردن. صرافی هایی مثل بایننس، علاوه بر ارائه کیف پول و آدرس اختصاصی، خودش هم به اون ها دسترسی کامل داره و می تونه دارایی ها و بیت کوین ها کاربران رو در صورت لزوم فریز کنه.

بنابراین، سعی کنین تا رمزارزها و بیت کوین های خودتون رو در پلتفرم ها، صرافی ها و کیف پول هایی ذخیره کنین که با کاربران ایرانی مشکلی ندارن و امکان مسدود شدن یا شناسایی شما وجود نداشته باشه. همچنین سعی کنین تا از ولت هایی برای نگهداری بیت کوین های خودتون استفاده کنین که کسی جز شما به ولت دسترسی نداشته باشه تا امنیت دارایی هاتون حفظ بشه.

  • هک شدن حساب کاربری

یکی دیگه از خطراتی که بیت کوین های ما رو تهدید می کنه، هک شدن حساب کاربری هست. این روزها هکرها هم بیکار ننشستن. اون ها منتظر می مونن تا از کوچیک ترین اشتباه کاربران بهنفع خودشون و جهت سرقت اطلاعات و دارایی ها استفاده کنند. از ابزارهایی که این هکرها به کار می گیرن، میشه به روابط اجتماعی، بدافزارها و تله های اینترنتی اشاره کرد. نکته ای که باید رعایتش کنین این هست که خطا نکنین تا پولتون به باد بره. برای این کار باید به امنیت یا ایمنی خودتون ارزش قائل بشین.

  • گم کردن کیف پول

گم کردن کیف پول هم یکی دیگه از خطراتی هست که بیت کوین های ما رو تهدید می کنه. از نسخه دسکتاپ استفاده کنین یا موبایل در هر حال خطر گم شدن اون وجود داره. دلایلی مثل پاک شدن اطلاعات از هارددیسک کامپیوتر، سرقت گوشی موبایل یا خرابی گوشی می تونن باعث بروز چنین دردسری بشن. در صورت چنین اتفاقاتی بدون بک آپ هیچ راهی برای برگردوندن موجودی کیف پول وجود نداره. همه کیف پول های معتبر در زمان ساخت به شما عبارت ریکاوری 12 یا 24 کلمه ای میدن که با یادداشت کردن این کلمات می تونین از ولت خودتون بک آپ تهیه کنین.

مقاله پیشنهادی: پشتوانه بیت کوین چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین یا Bitcoin به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات تهدیدکننده بیت کوین بپردازیم تا بتونین با جلوگیری از این مشکلات امنیت بیت کوین ها و سایر رمزارزهای خودتون رو تامین کنین. همونطور که گفتیم، وقتی قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین یا سایر رمزارزها رو دارین، باید به نکات مهمی توجه داشته باشین تا بتونین امنیت دارایی های خودتون رو تامین کنین و ضرر نکنین.

 


نظرات کاربران در مورد چه خطراتی بیت کوین های ما را تهدید می کند؟
سوال امنیتی :5+41 = ?