کارمزد صرافی بایننس بیشتر است یا کوکوین؟

1402/03/04

مقایسه کارمزد بایننس و کوکوین؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث صرافی ارز دیجیتال به دست بیارین؟ آیا می دونین صرافی بایننس(Binance) چیست؟ صرافی کوکوین(Kucoin) چطور؟ این دو صرافی چه ویژگی هایی دارن؟ کارمزدها در بایننس و کوکوین چقدر هست؟ به نظر شما صرافی کوکوین برای کدوم کشور هست؟ انواع کارمزدها در صرافی بایننس کدامند؟ در صرافی کوکوین چه کارمزدهایی باید پرداخت کرد؟

کارمزد صرافی یکی از اصلی ترین فاکتورهایی هست که کاربران برای مقایسه پلتفرم های معاملاتی رمزارزها استفاده می کنند، چون در مقایسه با معیارهای دیگه به راحتی قابل تشخیص و مقایسه هست. مثلا داده های کافی برای مقایسه حجم معاملات صرافی ها در دسترس نیست، ولی هیچ صرافی ارز دیجیتال رو نمیشه پیدا کرد که کارمزد معاملاتش رو به صورت شفاف به کاربران اطلاع نده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه کارمزد بایننس و کوکوین، اطلاعاتی درباره صرافی بایننس(Binance) و صرافی کوکوین(Kucoin) به شما ارائه کنیم و به بررسی کارمزدهای صرافی بایننس و کوکوین بپردازیم تا بهترین صرافی رو برای انجام معاملات انتخاب کنین.

آشنایی با صرافی بایننس(Binance)

آشنایی با صرافی بایننس(Binance)

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی بایننس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی بایننس یا Binance یکی از صرافی های محبوب ارزهای دیجیتال هست که تجارت رمزارزهای مختلفی رو ارائه میده. بایننس بزرگ ترین پلتفرم معاملاتی دنیا هست و هر روز میلیون ها تریدر از سراسر دنیا رمزارزهای مختلف رو در این پلتفرم خرید و فروش می کنند. بایننس در بین تریدرهای ایرانی هم بیشترین محبوبیت رو داره و با وجود تحریم ها، همچنان هزاران تریدر ایرانی در این صرافی فعالیت می کنند.

جالب اینجاست که بدونین بایننس یه بستر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که میلیون ها کاربر از سراسر دنیا از این پلتفرم استفاده می کنند و اقدام به خرید و فروش رمزارزها می کنند. صرافی بایننس توسط شخصی به اسم چانگ پنگ ژائو راه اندازی شده که خدمات و امکانات زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه. بایننس احراز هویت رو اجباری کرده و کاربران برای استفاده از خدمات این صرافی حتما باید احراز هویت انجام بدن. از اونجایی که کشور ایران تحریم شده، احراز هویت کاربران ایرانی در صرافی بایننس غیرممکن شده.

مقاله پیشنهادی: کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

آشنایی با صرافی کوکوین(Kucoin)

صرافی کوکوین(Kucoin) پلتفرمی امن و معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست. این صرافی فعالیت خودش رو از سال 2017 شروع کرد و از اون زمان تاکنون تونسته پرقدرت به راهش ادامه بده و بیشتر از 10 میلیون کاربر جذب کنه. در این پلتفرم بیشتر از 600 نوع ارز دیجیتال رو میشه مبادله کرد و همین موضوع باعث شده تریدرهای زیادی این صرافی رو برای فعالیت خودشون انتخاب کنند. صرافی کوکوین با بهره گیری از رابط کاربری ساده و کاربرپسند و تضمین امنیت سرمایه تریدرا یکی از پلتفرم های قدرتمند برای تریدرهای تازه کار و حرفه ای شناخته میشه.

کارمزدها در صرافی بایننس و کوکوین

کارمزدها در صرافی بایننس و کوکوین

با اینکه صرافی بایننس(Binance) و کوکوین(Kucoin) از نظر مدل کسب و کار شبیه هم هستن، ولی ساختار اون ها واسه کسر کارمزدها متفاوت هست. به صورت کلی، صرافی بایننس ساختار کارمزد بهتری نسبت به صرافی کوکوین داره. بهتره بدونین شروع دریافت کارمزد در دو صرافی بایننس و کوکوین از 0.1 درصد شروع میشه، ولی در این میان تفاوت هایی هم وجود داره که می تونه برای بعضی از کاربران اهمیت زیادی داشته باشه. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت کارمزد صرافی بایننس و کوکوین بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: مقایسه کارمزد معاملات در صرافی های OTC و P2P

کارمزدها در صرافی بایننس

همونطور که گفتیم، بایننس(Binance) یکی از بهترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این صرافی اقدام به خرید و فروش رمزارزها کنین. این صرافی کارمزدهای مختلفی رو از کاربران دریافت می کنه. این کارمزدها عبارت هستن از:

  • کارمزد معاملات: اگه شما یه تریدر معمولی با حجم تراکنش های پایین هستین، صرافی بایننس ساختار دریافت کارمزد بهتری رو ارائه میده و می تونه گزینه خوبی باشه. کارمزد معاملات در صرافی بایننس از 0.1 درصد شروع میشه و اگه از توکن BNB برای پرداخت استفاده بشه، شامل 25 درصد تخفیف در کارمزدها میشه.
  • کارمزد سپرده گذاری: صرافی Binance برای واریز رمزارز به این صرافی کارمزدی برای کاربر در نظر نمی گیره، ولی برای برداشت از این صراف کارمزدها تغییر می کنه. این صرافی برای واریز ارزهای فیات با توجه به روش سپرده گذاری کارمزد مختلفی رو دریافت می کنه. بعضی وقت ها ممکنه تا 4 درصد از کل مبلغ سپرده گذاری رو به عنوان کارمزد دریافت کنه.
  • کارمزد برداشت: کارمزد برداشت ارز دیجیتال و ارز فیات بایننس متغیر هست. در زمان برداشت رمزارز از حساب کاربری خود در بایننس، کارمزد بلاک چین مورد نظر به علاوه کارمزد صرافی  ارز دیجیتال بایننس واسه شما محاسبه میشه.

کارمزدها در صرافی کوکوین

کارمزدها در صرافی کوکوین

حائز اهمیت هست که بدونین صرافی ارز دیجیتال کوکوین یا Kucoin هم سعی می کنه تا یکی از ارزون ترین و کم هزینه ترین پلتفرم های معاملاتی ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال باشه. به این ترتیب، شما می تونین با کمترین کارمزد پرداختی معاملات خودتون رو در این صرافی انجام بدین. کارمزدها در صرافی کوکوین به شرح زیر هست:

  • کارمزد معاملات: اگه شما یه تریدر حرفه ای با حجم تراکنش های بالا هستین، کوکوین بهترین ساختار دریافت کارمزد رو ارائه میده. در صرافی کوکوین برای معاملات رمزارزها با همدیگه کارمزد 0.1 در نظر گرفته شده. این کارمزد برای معامله ارز دیجیتال با ارز فیات محاسبه نمیشه.
  • کارمزد سپرده گذاری: صرافی کوکوین از سپرده گذاری ارز فیات پشتیبانی نمی کنه، ولی اگه می خواهین با ارز فیات رمزارز بخرین، در لحظه و به صورت مستقیم کارمزد شما محاسبه میشه و خرید شما انجام میشه که کارمزدی بین 3 تا 12 درصد از کل مبلغ تراکنش در نظر گرفته میشه.
  • کارمزد برداشت: برای برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری در صرافی Kucoin، کاربران باید کارمزد بلاک چین رو علاوه بر کارمزد در نظر گرفته شده پرداخت کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه کارمزد بایننس و کوکوین، اطلاعاتی درباره صرافی بایننس(Binance) و صرافی کوکوین(Kucoin) به شما ارائه کنیم و به بررسی کارمزدهای صرافی بایننس و کوکوین بپردازیم تا بهترین صرافی رو برای انجام معاملات انتخاب کنین. همونطور که گفتیم، بایننس و کوکوین هر دو فول های صنعت کریپتو هستن که هر کدوم کارمزدهای متفاوتی از کاربران دریافت می کنند. صرافی بایننس کارمزدهای نسبتا پایین تری در مقایسه با کوکوین از کاربران دریافت می کنه.


نظرات کاربران در مورد کارمزد صرافی بایننس بیشتر است یا کوکوین؟
سوال امنیتی :3+99 = ?