کیف پول ترون چیست؟ انوع کیف پول TRX کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول TRON

1402/06/13
کیف پول ترون چیست؟ انوع کیف پول TRX کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول TRON

ارز دیجیتال ترون پله های ترقی رو با سرعت زیادی طی کرد و در حال حاضر یکی از 20 ارز دیجیتال برتر و محبوب جهانه. بلاکچین ترون قصد داره سیستم اینترنت غیر متمرکز در سراسر جهان راه اندازی کنه (اگر دوست دارین راجبش بیشتر بدونین، مقاله ترون چیست؟ مطالعه کنین). با توجه به هدف بلند پروازانه ترون و تیم حرفه ای که مسئولیت گسترش ارز دیجیتال TRX داره، خیلی ها اطمینان دارند که این پروژه می تونه باعث تغییرات مهمی در فناوری جهانی بشه. حتی جاستین سان موسس بنیاد ترون که یکی از فعالان معتبر در عرصه ارزهای دیجیتالیه، بارها به وضوح گفته که ترون بسیار کارآمدتر از اتریوم است و به زودی گوی سبقت رو از اتریوم می گیره. با توجه به اینکه فعلاً قیمت ترون خیلی کمتر از اتریومه،ب نظر میرسه خرید ترون در زمان حال و فروش اون بعد از افزایش قیمت می تونه سود خوبی رو در اختیار شما قرار بده. اما مسلماً یک چنین خرید هایی، سرمایه گذاری طولانی مدت هستند، پس حتماً باید توکن هاتون رو به یه کیف پول معتبر منتقل کنین، تا از خطر هک و دزدی در امان بمونین. به همین دلیل من تو این مقاله تصمیم گرفتم که ضمن پاسخ دادن به این سوال که بهترین نوع کیف پول ترون چیست؟ نحوه ساخت کیف پول TRON رو هم بهتون آموزش بدم.

ضرورت داشتن کیف پول ترون چیست؟

بر اساس آماری که دانشگاه کمبریج منتشر کرده فقط تو سه ماه اول سال 2021 بیشتر از 100 میلیون نفر به کاربران و سرمایه گذاران دنیای ارز های دیجیتال اضافه شدن. اینکه همه روزه به طرفداران عرصه ارزهای دیجیتال افزوده میشه، خودش بهترین دلیله تا مطمئن بشین که تو آینده نزدیک ارزهای دیجیتالی نقش خیلی مهمی رو در اقتصاد و حتی اجتماع ایفا خواهند کرد. دیگه تقریباً همه فهمیدن که آینده و پول تو ارزهای دیجیتاله، متاسفانه دیگه حتی دزدها و کلاهبردارها هم اینو فهمیدن. بخاطر همین روز بروز کلاهبرداری و فیشینگ بیشتری تو این عرصه اتفاق میوفته و امن نگه داشتن ارزهای دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می کنه. در واقع درسته که رمز ارزها قابل دیدن و لمس نیستن. ولی حفاظت از اون ها به اندازه محافظت کردن از پول های کاغذی و یا جواهرات مهمه و باید در نگهداری از ارزهای دیجیتال هم دقت کنیم. مطمئناً شما هم قبول دارین که مهمترین وسیله ای که هر سرمایه گذار ارزهای دیجیتال و تریدرها با اون سروکار دارن، کیف پول ارز دیجیتالشون هستش. به خاطر نقش مهمی که کیف پول های ارز دیجیتال در محافظت از دارایی های ارز دیجیتال ما دارن، تصمیم گرفتم که تو این مقاله اینو که بهترین نوع کیف پول TRON چیست؟ یا اصلاً یه کیف پول خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ بهتون بگم.

کیف پول TRX چیست؟ یک کیف پول دیجیتالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کیف پول ترون چیست؟ | ویژگی های کیف پول TRON

مسلماً مهمترین مشخصه هر کیف پولی میزان امنیت اونه. یکی از مولفه های امن بودن هر کیف پولی اینه که اون کیف پول اطلاعات و کلید های خصوصی شما رو در چه بستری ذخیره می کنه؟ کیف پول هایی که کلید خصوصی رو تو فضای آفلاین ذخیره می کنن (Cold wallet)امنترند! احتمال  هک کیف پول هایی که  کلید های خصوصی شما رو روی سرور های خودشون و یا فضای متصل به اینترنت ذخیره می کنن (Hot wallet)بیشتره. البته هر کدوم از این کیف پول ها مزایا و معایب خودشون دارن که در ادامه این مقاله شما رو با این ویژگی ها آشنا می کنم.

البته بجز مشخصات کلی کیف پول یک سری اقدامات امنیتی هست که شما باید خودتون شخصاً رعایتشون کنین تا ارز دیجیتال ترون تون در امنیت حفظ بشه. یکی از مواردی که باید بهش دقت کنین، انتخاب وب سایتیه که ازش کیف پول خودتون دانلود می کنین. سعی کنین که کیف پول خودتونو  حتماً از سایت انحصاری توسعه دهنده اون کیف پول دانلود کنین. چون در حال حاضر می تونین کیف پول های ارز دیجیتال در سایت های مختلفی پیدا کنین ولی همه این سایت ها به حدی معتبر نیستن که بخواین ازشون کیف پول دانلود کنین و احتمالش هست که کیف پول های موجود در این سایت ها با وجود اینکه کاملاً مشابه کیف پول های معتبر  هستن، ولی به بد افزارها آلوده شده باشن، به این ترتیب هکرها می تونن هر زمان که خواستن کیف پول شما رو خالی کنن. به خاطر داشته باشین که کیف پول شما وظیفه نگهداری از دارایی های شما رو داره، پس از دانلود نرم افزار  کیف پول از گوگل پلی و اپ استور شدیداً خودداری کنین. فراموش نکنین که خیلی مهمه که کیف پول خودتون از سایت مرجع اصلی دانلود و نصب کنین.

نکته بعدی که باید به اون توجه کنین حفاظت درست از کلمات سید (کلمات بازیابیه). ا گر کیف پول شما به هر دلیلی از دسترستون خارج بشه، شما با کمک کلمات کلیدی می تونین محتویات کیف پول رمز ارزی خود را بازیابی کنین و توکن هاتون را پس بگیرین. از طرف دیگه اگه این مجموعه کلمات به دست آدم نااهل بیوفته، می تونه کیف پول شما رو خالی بکنه. پس اگر کسی از کلمات بازیابی کیف پول خودش تو گاو صندوق محاظت کنه، کار عجیبی نکرده، شما هم تو محافظت از کیف پول خودتون جدی باشین و دقت کنین.

ویژگی های کیف پول ترون:

کیف پول ترون (Tron Wallet) یک نرم‌افزار یا وسیله ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال ترون (TRX) و دیگر اسمارت کانترکت‌ها و توکن‌های مبتنی بر ترون می‌باشد. این کیف پول‌ها می‌توانند به صورت وبی، دسکتاپ، یا موبایل موجود باشند و معمولاً از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:

مدیریت امنیتی: کیف پول‌های ترون به شما این امکان را می‌دهند که کلیدهای خصوصی خود را به صورت امن ذخیره و مدیریت کنید. برخی از آنها از رمزنگاری قوی برای حفظ امنیت کلیدها استفاده می‌کنند.

پشتیبانی از توکن‌ها: بیشتر کیف پول‌های ترون قابلیت پشتیبانی از توکن‌های ترونی (TRC-10 و TRC-20) و دیگر ارزهای دیجیتال مبتنی بر ترون را دارند. این به شما این امکان را می‌دهد که توکن‌های مختلف را در کیف پول خود نگهداری و مدیریت کنید.

ارسال و دریافت ترون: کیف پول‌های ترون به شما اجازه می‌دهند تا ترون (TRX) را به سادگی ارسال و دریافت کنید. شما می‌توانید آدرس مقصد را وارد کرده و مقدار TRX مورد نظر را انتقال دهید.

QR Code Scanner: بسیاری از کیف پول‌های ترون دارای ابزارهای اسکن کد QR هستند که به شما اجازه می‌دهند آدرس‌ها و تراکنش‌ها را با اسکن کد QR به سادگی وارد کنید.

پشتیبانی از دسکتاپ و موبایل: برخی از کیف پول‌های ترون برای دسکتاپ (مانند کیف پول TronLink) و برخی دیگر برای دستگاه‌های موبایل (مانند کیف پول TronWallet) در دسترس هستند. شما می‌توانید کیف پول مناسب برای سیستم عامل و دستگاه خود انتخاب کنید.

امنیت متعدد: برخی از کیف پول‌های ترون امکانات امنیتی مانند دوفاکتوری (2FA) و امضای چندمرحله‌ای را ارائه می‌دهند تا امنیت حساب‌های کاربری را افزایش دهند.

مرورگر توکن‌های ترون: برخی از کیف پول‌های ترون به شما امکان مرور و مدیریت توکن‌ها و اسمارت کانترکت‌ها را از طریق یک مرورگر داخلی می‌دهند.

پشتیبانی از دارایی‌های چندگانه: برخی از کیف پول‌های ترون قابلیت پشتیبانی از دارایی‌های متعدد را دارند، به این ترتیب می‌توانید دارایی‌های مختلف خود را در یک کیف پول مدیریت کنید.

 

کیف پول سرد چیست و چه تفاوتی با کیف پول گرم دارد؟

کیف پول TRON  چیست؟ | کیف پول سر و گرم ترون

کیف پول های سرد ارز دیجیتال ترون شما رو به صورت آفلاین ذخیره می کنن، بنابراین هک اون ها سخته و  از امنیت بالایی برخوردارن. اگه مهمترین اولیت شما برای انتخاب کیف پول فقط امنیت اونه، کیف پول های سرد بهترین انتخاب برای شماست. کیف پول های سرد در دو نوع کیف پول های سخت افزاری (قطعه ای شبیه USB) و کیف پول های کاغذی هستن. ولی چون این کیف پول ها به اینترنت متصل نمیشن استفاده از آن ها کمی مشکله. به همین دلیل این کیف پول ها برای نگهداری طولانی مدت ارز های دیجیتال آینده داری مثله بیت کوین، اتریوم، ترون و.... که احتمال داره در آینده جهش قیمت داشته باشن، استفاده میشن.

بیشتر فعالان بازار کریپتوکورنسی ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال (ترید کردن) علاقمندن و کیف پول های سرد اصلاًبرای عمل ترید مناسب نیستن. اگه شما هم می خواین از طریق ترید کردن پول در بیارین، بهتره از کیف پول های نرم افزاری معتبر (کیف پول های گرم) برای ذخیره ارز دیجیتال TRX خودتون استفاده کنین. البته این کیف پول ها به اندازه کیف پول های سرد امن نیستن ولی با رعایت تدابیر امنیتی مشکلی براتون پیش نمیاد و با سرعت بیشتر می تونین ارزهای دیجیتال خودتون جابه جا کنین و وارد بازار معاملات بشین.

کیف پول کاغذی ترون

کیف پول کاغذی ترون جزو  کیف پول های سرده و در برابر هک و فیشینگ از امنیت بالایی برخورداره. ولی استفاده از این کیف پول TRON خطرات خاص خودشو داره. این کیف پول از جنس کاغذه، یعنی با کمی غفلت می تونین گمش کنین یا به علت پاره شدن، کثیف بودن یا سوختن تمام داراییتون رو به فنا بدین!

ساخت کیف پول ترون کاغذی خیلی آسونه. کافیه کمی تو گوگل سرچ کنین و وارد یکی از سایت هایی که امکان ساخت کیف پول کاغذی رو بهتون میدن، بشین. بعد روی گزینه Generate New Address کلیک کنین. به همین راحتی شما تونستین یه کیف پول TRX کاغذی بسازین. حالا فقط باید از تصویر ارائه شده روی کاغذ پرینت بگیرین و در یک جای امن نگهش دارین.

بهترین کیف پول سخت افزاری ترون چیست؟

کیف پول ترزور

ساخت کیف پول ترون | بهترین کیف پول سخت افزاریترون

جالبه که بدونین کیف پول ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بود که برای نگهداری توکن های بیت کوین در فضای آفلاین ازش استفاده شد. کیف پول سخت افزاری ترزور توسط شرکت ساتوشی لبز واقع در جمهوری چک تولید و عرضه میشه. این کیف پول تی ار ایکس می تونه از بیشتر از 700 رمز ارز مختلف پشتیبانی بکنه. نگهداری رمز ارزها درون این کیف پول از امنیت بالایی برخورداره و تمام اطلاعات بصورت آفلاین ذخیره می کنه. این کیف پول تقریباً اندازه کوچیکی داره و حمل کردنش آسونه. در ضمن بر روی این قطعه یک صفحه نمایشگر کوچیک و دو تا دکمه تعبیه شده.  شما می تونین با کمک این دکمه ها تراکنش های کیف پول خودتون کنترل کنین. البته اگه شما دوست دارین کیف پول سخت افزاری شما رابط کاربری آسونتری داشته باشه، می تونین کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی رو بخرین. مدل تی از کوین هایی مثل مونرو و ریپل هم پشتیبانی می کنه و به صفحه نمایشگر لمسی مجهز شده، که همین موضوع باعث میشه کار کردن با اون آسونتر و لذت بخش تر باشه. ناگفته نماند که مدل تی تقریباً دو برابر مدل ساده قیمت دارد. اگه قصد خرید کیف پول ترزور دارین، حتماً این کیف پول رو از سایت اصلی بخرین چون طبق گزارش کوین تلگراف تا حالا چندین کیف پول ترزور تقلبی در بازارهایی مثل eBay و AliExpress به فروش رسیدن، پس بهتره هیچ ریسکی نکنین و این کیف پول با ارزش رو از سایت اصلی شرکت ساتوشی لبز بخرین. اگر مایل به ساخت کیف پول TRON  بر روی کیف پول ترزور هستین، به مطالعه این مطلب ادامه بدین چون در ادامه نحوه ساخت کیف پول ترون بر روی ترزور  رو آموزش دادیم.

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول سخت افزاری ترون | کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس یکی از کیف پول های سخت افزاری معروفه. این کیف پول از ارزهای مختلف و متنوعی پشتیبانی می کنه و  از امنیت بالایی برخورداره. کیف پول Ledger Nano X ظاهر جذاب و زیبایی داره. به خاطر امکانات ویژه ای که این کیف پول TRX داره (مثل امکان اتصال بوسیله بلوتوث یا داشتن باطری و...) طریقه کار کردن باهاش خیلی آسونتر از سایر مدل کیف پول های لجره! 

مهمترین کیف پول های نرم افزاری ترون

کیف پول ترون والت

یکی از معتبرترین کیف پول هایی که شما می تونین با خیال راحت ارز دیجیتال TRON توش ذخیره کنین، ترون والته. همونطور که از اسمش مشخصه این کیف پول مختص ارز دیجیتال ترون است که به صورت غیر متمرکز توسط بنیاد ترون طراحی و توسعه پیدا  کرده، در حال حاظر بر روی دو نسخه اندروید و اپل قابل نصبه. ترون والت یه کیف پول رمزنگاری شدست که بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده. نحوه کار با ترون خیلی ساده و روتینه. ترون والت یه کیف پول جاوا اسکریپت بر مبنای بلاکچینه که ایجاد شده تا به شما کمک کنه تا کلید خصوصی کیف پول تی ار ایکس خودتون به صورت آفلاین و امن نگه دارین. با استفاده از کیف پول TRON میشه توکن ها را با سرعت بیشتر ارسال و دریافت کرد. در ضمن با این اپلیکیشن می توان استیکینگ کرد و در SR رای داد. در طراحی ترون ولت از فناوری پیشرفته نظامی برای رمز نگاری این برنامه استفاده شده و رمز شما فقط توی دستگاه خودتون ذخیره میشه و هیچکدوم از اعضای ترون والت به کلید خصوصی شما دسترسی ندارن و اطلاعات شما به صورت کاملاً محرمانه حفظ میشه. اگه دوست دارین این کیف پول نصب کنین باید بدونین که مراحل نصب اکثر کیف پول ها تقریباً شبیه همه و اگه شما بلد باشین یک نوع کیف پول نصب کنین، بقیه کیف پول ها رو هم می تونین به راحتی نصب کنین. به همین دلیل ما در ادامه همین مطلب طریقه ساخت کیف پول ترون والت اموزش دادیم، شما با مطالعه این قسمت می تونین هر کیف پول دیگه ای رو فعال کنین، پس با ما همراه باشین.

کیف پول ایدو والت

نرم افزار Edoo wallet  که متناسب با پلتفرم های موبایلی و دسکتاب طراحی شده از طیف وسیعی از رمز ارزها از جمله ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی های جالب ایدو والت امکان پشتیبان گیری از دارایی های درون کیف پول هست. البته تعدادی از کاربران این پلتفرم به رابط کاربری و امنیت اون ایراداتی وارد می کنن.

کیف پول نرم افزاری کوبو

کیف پول موبایلی  Cobo یکی از کیف پول های ترون است که برای گوشی های اندروید و اپل قابل اجراست. این کیف پول امنیت بسیار بالایی داره و کلید های شخصی شما رو بر روی سِروِر خودش نگه نمیداره. این کیف پول از شیوه احراز هویت دو عاملی برای حفظ امنیتش استفاده می کنه. موقع ثبت نام و شروع کار با این کیف پول، هیچ اطلاعات شخصی از شما نمی گیره، به این ترتیب اگه حفاظت از حریم خصوصی براتون مهمه این کیف پول همونیه که شما می خواین! در ضمن کیف پول کو بو  از گستره وسیعی از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه.

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست همانگونه که از نامش پیداست، کیف پولی مطمئن و قابل اعتماد برای نگهداری ترون های شماست. این کیف پول یکی از جامع‌ترین کیف پول‌های موبایلی است که اخیرا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده.

با استفاده از کیف پول تراست میتونین ارزای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، توکن‌های ERC20، توکن‌های ERC223 و ترون رو ذخیره کنین. با استفاده از این کیف پول نیاز نیستش که نگران امنیت پول‌های خودتون باشین، به این دلیل که با استفاده از عبارت بازیابی که در هنگام نصب ایجاد می‌شه، کنترل کامل کیف پولتون در اختیار خودتونه. 

کیف پول TronLink

کیف پول ترون چیست؟ | کیف پول ترون لینک

نصب کیف پول ترون لینک خود جاستین سان توصیه می کنه. جاستین سان طی توئیتی اعلام گفته: «موقع همکاری با تیم ترون لینک متوجه شدم این تیم از افرادی سخت کوش، حرفه ای و دقیق تشکیل شده. والت ترون لینک کاملاً امن، راحت و مملو از ویژگی های برجسته ست.  پس استفاده از اون به همه کاربران جهانی ترون توصیه می کنم.»

والت ترون لینک سعی کرده که تمام امکانات و خدمات شبکه ترون یکجا در اختیار کاربرانش قرار بده. این والت امکان ساخت کیف پول ترون های فراوان در یک والت رو برای کاربران مهیا می کنه. به این ترتیب کاربران کیف پول TRON  لینک می تونن با نرم افزارهای مختلف، کروم، اپلیکیشن های موبایل و.. از برنامه های غیر متمرکز شبکه ترون استفاده کنن و حتی در سیستم رای دهی ترون لینک شرکت کنن. در ضمن کیف پول تون لینک از تمام ارزهای دیجیتال TRC10  و TRC20 پشتیبانی می کنه و با کمک این کیف پول میتونین به راحتی ارز دیجیتال TRON خودتون فریز بکنین.

آموزش ساخت کیف پول ترون بر روی کیف پول ترزور

شما می تونین از هر دو والت ترزور  وان و مدل تی برای ساخت کیف پول TRX خودتون استفاده کنین. برای اینکه تمام موارد ایمنی به درستی اجرا بشه، کیف پول ترزور  به صورت خالی برای مشتری ارسال میشه و شما باید خودتون آخرین فریمور رو به روی این کیف پول نصب کنین. در ادامه آموزش ساخت کیف پول TRON  بر روی کیف پول ترزور به صورت مرحله به مرحله به شما نشان می دهیم. پس اگر قصد ساخت کیف پول ترون دارین  با ما همراه باشین:

1.      کیف ترزور به وسیله کابل USB-C به کامپیوترتان وصل کنین.

کیف پول ترون | آموزش ساخت کیف پول TRON  | آموزش ساخت کیف پول ترزور

2.         مرورگر گوگل خودتون بر روی رایانه تان باز کنید.

3.         در سمت چپ صفحه روی گزینه I already own Trezor کلیک کنین.

4.         مدل دستگاه خودتون انتخاب کنین، بعد گزینه continue انتخاب کنین.

5.         تو این مرحله پیامی براتون نمایش داده میشه که ازتون می خواد برنامه TREZOR Bridge دانلود و نصب کنین. (این برنامه باعث برقراری ارتباط بین کیف پول ترزور و رایانه می شه.)

6.         گزینه Install Firmware رو انتخاب کنین، منتظر بشین تا آخرین ورژن فریمور روی کیف پول TRON شما نصب بشه، وقتی تموم شد کیف پول خودتون از کامپیوتر جدا کنین و دوباره وصل کنین. دقت کنین اگر از قبل روی کیف پول ترزور شما فریمور دیگه ای نصب شده، سریعاً با واحد پشتیبانی ترزور تماس بگیرین، چون احتمالاً کیف پول شما قبلاً مورد استفاده و دستکاری قرار گرفته.

7.         کیف پول ترزور ابتدا از شما می خواد که  یه رمز پین کد مشخص کنین و حتماً کلمات بازیابی رو در جای امنی حفظ و نگهداری کنین. حالا بعد از نصب کیف پول ترزور خود باید اقدام به ساخت کیف پول تی ار ایکس خود کنین. پس:

8.         کیف پول ترزور به کامپیوتر وصل کنین، و برنامه TREZOR Bridge رو باز کنین.

9.         روی گزینه Create new  کلیک کنین.

کیف پول TRON | آموزش ساخت کیف پول سخت افزاری ترزور

10.       گزینه Create a backup را انتخاب کنین. حالا  لیست کلمات بازیابی کیف پول TRX براتون نمایش  داده میشه، اونها رو یادداشت و تو یه جای امن قایم کنین.

ساخت کیف پول ترون | آموزش ساخت کیف پول ترزور

11.       تو مرحله بعد تعدادی از کلمات بازیابی براتون نمایش داده میشه که شما باید اون ها رو انتخاب کنین.

کیف پول ترون | آموزش ساخت کیف پول ترون | کیف پول ترزور | کلمات بازیابی

12.       آخرین مرحله تنظیم یه پین کد قویه! یادتون باشه که پین کد شما نباید قابل حدس یا دارای یک الگوی خاص باشه. نهایت تعداد اعداد پین کد 9 رقمِ و هرچقدر پیچیده تر باشه بهتره (البته نباید به حدی پیچیده باشه که نتونین حفظش کنین یا فراموشش کنی!)

•          در ضمن برای اینکه پیدا کردن رمز کیف پول شما برای دیگران سخت تر  بشه، کیف پول ترزور هر بار که کاربر  بخواد رمز ورود بزنه، بصورت پیش فرض ترتیب نمایش اعداد بهم میریزه!

کیف پول ترون | ساخت کیف پول TRON  در ترزور|

•          کیف پول ترزور به کاربرانش اجازه میده تا برای هر دستگاه نام دلخواهشونُ بذارن. (این ویژگی برای افرادی که چند تا کیف پول سخت افزاری دارن، میتونه خیلی مهم و بدرد بخور باشه).

آموزش ساخت کیف پول تراست ولت

. اول باید اپلیکیشن تراست ولت رو روی دستگاهتون دانلود و نصب کنین، همونطور که قبلا هم گفتیم برای دانلود تراست والت اندروید حتما از سایت رسمی Trust Wallet ، یا از اپ استور و گوگل پلی استفاده کنین. بعد از این که دانلود و نصب کیف پول ترون روی گوشی تون تموم شد، برنامه رو اجرا کنین و روی گزینه ی Create A New Wallet کلیک کنین. تو مرحله ی بعد از شما خواسته میشه که سیاست هایی که این اپلیکیشن برای حریم خصوصی و استفاده داره رو مطالعه کنین و برای ادامه ی مراحل، اونها رو قبول کنین. تو مرحله ی سوم از شما خواسته میشه که حتما از کیف پولتون بکاپ تهیه کنین.

کیف پول ترون | ساخت کیف پول TRON  در تراست ولت

تو این مرحله کلمات پشتیبانی به شما ارائه میشه و شما باید اونها رو روی یه کاغذ یادداشت کنین و جای امنی نگهدارین. فراموش نکنین که اگه گوشی شما به سرقت بره و یا اینکه دچار مشکلی بشه، برای اینکه بتونین با استفاده از یه دستگاه دیگه به کیف پولتون متصل بشین باید از این کلمات استفاده کنین و در صورتی که این کلمات رو گم کنین و نتونین بهشون دسترسی پیدا کنین، کیف پولتون رو برای همیشه از دست میدین.

لازم به ذکره که اگه بخواین از این کلمات اسکرین شات بگیرین، اپلیکیشن بهتون تذکر میده که این روش برای نگهداری از این کلمات مناسب نیست (عکس وسط)؛ پس تنبلی نکنین و از این عبارت ها نسخه ی فیزیکی تهیه کنین. حواستون باشه که موقع ساخت کیف پول ارز دیجیتال، به هیچ عنوان نباید شخص دیگه ای جز خودتون به این عبارت ها دسترسی پیدا کنه. بعد از یادداشت عبارات روی گزینه ی Continue بزنین تا به مرحله ی بعد برین.

تو مرحله ی بعد (شکل سوم) از شما خواسته میشه که عبارات بازیابی رو به ترتیب وارد کنین تا نرم افزار مطمئن بشه که این عبارت ها رو به درستی یادداشت کردین. بعد از درست وارد کردن عبارت ها دوباره گزینه ی Continue رو بزنید.

آموزش ساخت کیف پول ترون | آموزش ساخت trx در تراست والت

بعد از گذروندن این مراحل کیف پول شما آماده ی استفاده میشه و پیام کیف پول شما با موفقیت ساخته شد به شما نمایش داده میشه. دومین پیام بعد از ساخت کیف پول، در مورد نوتیفیکیشن های کیف پوله و شما میتوین با زدن عبارت Enable اونا رو غیر فعال کنین.

کیف پول ترون | آموزش ساخت کیف پول TRON  در تراست ولت

الان کیف پول تون آماده ی استفاده ست. 

آموزش ساخت کیف پول ترون بر روی ترون والت  

  1.  قبل از اینکه به آموزش ساخت کیف پول ترون بپردازیم، باز تاکید می کنیم که سعی کنید کیف پول TRON (TronWalletMe) را از سایت اصلی این کیف پول دانلود و نصب کنین.
  2.   بعد از نصب کیف پول از شما می خواهد که به آن اجازه بدین براتون پیام ارسال کنه. با کلیک کردن بر روی گزینه ALLOW این اجازه را به کیف پول ترون والت بدید.
  3. صفحه ای برای شمال نمایش داده میشه که تو اون شرایط فعالیت در کیف پول ترون والت نوشته شده، بعد از خوندن قوانین تیک کنار گزینه I have read and agree to the terms را فعال کنین، بعدش بر روی گزینه continue کلیک کنید تا به مرحله بعد برید.
  4. .  بر روی گزینه Create Walletکلیک کنین.
  5. تو کادر باز شده یه رمز 6 رقمی بزنین و تو کادر بعدی همون رمز تکرار کنین.
  6. . 12کلمه عبارت بازیابی برای شما نمایش داده می شه، این کلماتُ در جای امنی یادداشت و حفظ کنین. بعد روی گزینه I’VE WRITTEN IT DOWN کلیک کنین.

ساخت کیف پول TRON  | آموزش ساخت کیف پول ترون ولت

 .7       در مرحله بعد کلمات بازیابی بصورت بهم ریخته برای شما نمایش داده میشن، باید مرتبشون کنین.

 . 8       تبریک میگم به همین سادگی شما موفق به ساخت کیف پول ترون خودتون شدین.

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بتونین با توجه به شرایط و نیازهای خودتون به سوال بهترین نوع کیف پول ترون چیست؟ یه جواب درست و درمون بدین. یادتون باشه ترون یکی از ارزهای دیجیتال خوش آتیه ست که در حال حاضر تونسته اسم خودشو بین 20 ارز دیجیتال برتر جا کنه و به قولی بُر بخوره بین کله گنده های ارزهای دیجیتال! شما می تونین با خرید ارز دیجیتال ترون به قیمت کم و ذخیره سازی طولانی مدت اون در کیف پول TRON در آینده سود خوبی بدست بیارین. سرمایه گذاری بر روی ترونُ جدی بگیرین و صد البته در ساخت کیف پول ترون خودتون و محافظت از کلمات بازیابی کیف پولتون دقت بکنین تا مبادا بعداً وقتی که کار از کار گذشت پشیمون بشین.

موفق و پر سود باشین: صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس.


نظرات کاربران در مورد کیف پول ترون چیست؟ انوع کیف پول TRX کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول TRON
سوال امنیتی :3+38 = ?