کیف پول دای چیست؟ | بهترین کیف پول ارز DAI | آموزش ساخت کیف پول DAI

1402/07/01
کیف پول دای چیست؟ | بهترین کیف پول ارز DAI | آموزش ساخت کیف پول DAI

جمله مشهوری هستش که میگه آینده به کسانی تعلق داره که امکانات رو پیش از ظهورشون پیش بینی میکنن. شاید این جمله در مورد ارزهای دیجیتال هم صدق کنه؛ کسانی که در سال های اولیه پیدایش بیت کوین پیش بینی فراگیر شدن این رمز ارز رو کرده بودن، امروزه در چه جایگاهی قرار دارن؟ آیا ساتوشی ناکاموتو اگه بخواد الان یک میلیون بیت کوین خودش رو بفروشه فرد موفقی خواهد بود یا نه؟ جواب این سوالات رو خودتون میدونین و نیازی نیستش اونا رو جواب بددم.

بازار ارزهای دیجیتال یک دنیای جدید برای انجام تبادلات مالی و هزاران کار دیگه به سبک بهتر و در یک بستر بنام بلاک چین هستش. همونطور که میدونین امروزه برای نگهداری ارزهای دیجیتال از یک پلتفرم های مخصوصی بنام کیف پول استفاده میشه. در این مقاله می خواهیم آموزش ساخت یکی دیگر از کیف پول های ارز دیجیتال به نام  کیف پول دای رو به شما یاد بدیم تا اگه قصد تبدیل ارزهای خودتون به این استیبل کوین رو داشتین، به راحتی بتونین اون رو در کیف پول های مناسب اون نگهداری کنین. مقاله رو تا انتها بخونین و با بهترین کیف پول DAI آشنا بشین.

ارز دیجیتال دای DAI چیست؟

در مقاله آموزش ساخت کیف پول DAI دوست داریم اول شما رو تا حدودی با این ارز دیجیتال آشنا کنیم. در اصل دای یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات قیمت هستش که قیمتش ثابت و همیشه در حد 1 دلار آمریکا در نظر گرفته میشه. استیبل کوین ها در یک دسته مجزا در بازار رمز ارزها قرار میگیرن که با قیمت ثابت شون کمک میکنن نوسانات بازار رمز ارزها کاهش پیدا کرده و ثبات بیشتری به خود بگیرن.این استیبل کوین بر بستر اتریوم راه اندازی شده و یک توکن ERC 20 هستش.

ارز دیجیتال دای چیست؟

این توکن یک تفاوت اساسی با استیبل کوین هایی مثل تتر داره و اون هم این هستش که در مورد تتر پشتوانه اش دلار امریکا هستش و به ازای هر توکن تتر یک دلار امریکا در بانک نگهداری میشه. ولی در مورد دای این قضیه متفاوت بوده و از ارزهای فیات به عنوان پشتوانه استفاده نمیشه. بلکه پشتوانه استیبل کوین دای، ارز دیجیتال اتریوم ETH و بت BAT هستن. 

مزیتی که استیبل کوین DAI نسبت به سایر ارزهای دیجیتال با ثبات قیمت داره این هستش که بصورت کاملا غیرمتمرکز بوده و هیچ نهادی هیچ کنترلی روی اون نداره. در حالی که در مورد خرید تتر این قضیه متفاوت بوده و چون پشتوانه این استیبل کوین، دلار آمریکا بوده و در بانک ها نگهداری میشه، می تونه تحت نظارت حکومت ها قرار بگیره. بنابراین رمز ارز دای می تونه یک جایگزین خیلی بهتر به جای تتر برای کاربران ایرانی باشه که در هنگام خرید ارز دیجیتال نگران مشکلات بوجود اومده در این بازار بخاطر تحریم های بین المللی آمریکا هستن.

بهترین کیف پول های دای

در ادامه مقاله آموزش ساخت کیف پول دای می خوایم چند کیف پول مناسب دای رو به شما معرفی کنیم که اگه قصد خرید دای یا تبدیل رمز ارزهای خریداری شده در این بازار به دای رو داشتین، بدونین که چه کیف پول هایی برای این استیبل کوین مناسب هستن و از اونا برای نگهداری دای استفاده کنین. می تونین این کیف پول ها رو روی موبایل خودتون نصب کنین و بعد نصب از اون ها استفاده کنین یا اون ها رو روی PC نصب کرده و ارزهای دیجیتال خودتون رو در اون ها نگهداری کنین. 

نکات مهم قبل از استفاده از کیف پول دای

قبل اینکه از کیف پول دای استفاده کنین، لازم هستش که یکسری نکات خیلی مهم رو در مقاله آموزش ساخت کیف پول دای مورد کیف پول ها بدونین و بعدش شروع به استفاده از این کیف پول کنین. 

ارز دیجیتال دای

نکته 1: اولین نکته این هستش که این رو بدونین هر کیف پولی در هنگام نصب به شما یکسری کلماتی رو میده که اصطلاحا بهشون کلمات بازیابی میگن. تعداد این کلمات در کیف پول های مختلف متنوع بوده و 12 یا 18 یا 24 کلمه هستش. این کلمات برای برگرداندن کیف پول شما در شرایطی هستش که به کیف پول قبلی خودتون دسترسی ندارین.

در هنگام نصب هر کیف پولی این کلمات رو یادداشت کرده و به کسی هم اونها رو نشون ندین. اگه کسی اون کلمات رو داشته باشه می تونه به کیف پول و دارایی های داخل اون دسترسی داشته باشه.

نکته 2: نکته بعدی که باید بهش توجه داشته باشین این هستش که  امروزه شبکه های مختلفی برای انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال یا یک کیف پول به یک کیف پول دیگه و برعکس استفاده میشه. مثل شبکه های ERC 20 یا BEP 20 یا TRC 20. هر کدوم از این شبکه ها سرعت و کارمزد متفاوتی دارن و یک ارز دیجیتال بر بستر هر کدوم از این شبکه ها یک ادرس جداگانه ای داشته و نمیشه یک ارز دیجیتال رو از یک شبکه به شبکه دیگه ارسال کرد. بنابراین وقتی می خواین یک ارز دیجیتال رو به یک کیف پول انتقال بدین، اولا توجه داشته باشین که از چه شبکه ای دارین استفاده می کنین و ثانیا ادرس مبدا کیف پول روی هر شبکه ای بود؛ ادرس مقصد رو هم روی همون شبکه قرار بدین.

معرفی انواع کیف پول DAI

در ادامه مقاله آموزش ساخت کیف پول DAI کیف پول هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنن رو بهتون معرفی می کنیم.

1. کیف پول تراست ولت Trust Wallet

تقریبا اکثر کسایی که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول هستن، کیف پول تراست ولت رو می شناسن یا از اون استفاده میکنن. این کیف پول بخاطر پشتیبانی از هزاران کوین و توکن و امنیت بالا یکی از بهترین کیف پول های بازار ارزهای دیجیتال بوده که از سال 2018 به بعد تحت مالکیت صرافی ارز دیجیتال بایننس قرار گرفت.این کیف پول این قابلیت رو داره که بتونین توکن های جدیدی رو هم به کیف پول اضافه کنین. شاید چون این کیف پول متعلق به صرافی بایننس هستش با خودتون فکر کنین که ایا میشه ازش استفاده کرد؟

کیفپول تراست ولت

در جواب باید گفت که بله می تونین ازش استفاده کنین چون که کلمات بازیابی کیف پول تون و همچنین کلید خصوصی کیف پول بر روی دستگاه خودتون ذخیره شده و کلمات بازیابی کیف پول هم در اختیار خودتون هستش و کسی بهشون دسترسی نداره. شما میتونین ارز دیجیتال DAI رو بر بستر شبکه های BEP 20 و BEP 2 بر روی تراست ولت ذخیره کنین.

از قابلیت های دیگه این کیف پول میشه به امکان خرید شت کوین ها در تراست ولت اشاره کرد. همچنین این کیف پول به شما این امکان رو هم میده بتونین به استیک تعدادی از رمز ارزها بپردازین. این کیف پول فقط بر روی موبایل قابلیت نصب داشته و برای کاربران ios و اندروید در دسترس هست.

اگه می خواین برای اولین بار کیف پول تراست ولت رو نصب کنین، یا قبلا این کیف پول رو نصب کردین و بطور کامل با این کیف پول آشنا نیستین؛ توصیه می کنیم، آموزش نصب تراست ولت رو که بصورت کامل بصورت ویدئو توضیح دادیم و مطالب مرتبط با اون رو هم بطور کامل توضیح دادیم رو مطالعه کنین.

2. کیف پول اتمیک Atomic Wallet

دومین کیف پولی که در مقاله آموزش ساخت کیف پول دای بهتون معرفی می کنیم و می تونین ازش برای نگهداری دای استفاده کنین و یک کیف پول مناسب دای هستش؛ اتمیک ولت بوده که می تونین از نسخه های موبایل چه ios  و چه اندروید و همچنین نسخه دسکتاپ اون استفاده کنین. این کیف پول قابلیت ذخیره ارز دیجیتال DAI رو بر بستر شبکه ERC 20 داشته و اگه ارز دیجیتال دای رو بر روی این شبکه دارین؛ می تونین اتمیک رو نصب کرده و رمز ارز دای رو در این کیف پول نگهداری کنین.

اتمیک ولت

این کیف پول برای اولین بار تو سال 2017 توسط شخصی بنام کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، برای نگهداری ارزهای دیجیتال معرفی شد. اتمیک از بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و قابلیت هایی مثل اکسچنج و استیکینگ رو هم داخل خودش داره که می تونین در بخش اکسچنج با استفاده از ارز اتریوم به خرید سایر ارزهای دیجیتال بپردازین. هر چند کارمزد بیشتری به نسبت صرافی های ارز دیجیتال داره. این کیف پول هم امنیت بالایی داشته و کلید های خصوصی و کلمات بازیابی کیف پول تون رو فقط در اختیار خودتون قرار میده. 

3. کیف پول لجر Ledger

لجر

بایننس چین ولت یک کیف پول دیجیتال است که توسط بایننس، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی های رمزارز در جهان، ارائه می‌شود. این کیف پول بسیار قدرتمند و امن است و به کاربران امکان می‌دهد رمزارزهای خود را به راحتی و بدون هیچ گونه واسطه ای ذخیره و مدیریت کنند. بایننس چین ولت با استفاده از فناوری بلاکچین و تکنولوژی رمزنگاری برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خود اقدام به ایجاد یک محیط بسیار امن و قابل اطمینان کرده است. همچنین، این کیف پول قابلیت‌هایی مانند ارسال و دریافت رمزارزها، ذخیره سازی امن اطلاعات کلید خصوصی و عمومی و مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با استفاده از بایننس چین ولت، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را به صورت امن و مطمئن در اختیار داشته باشند و به راحتی با آن‌ها تراکنش انجام دهند.

4. بایننس چین ولت Binance Chain Wallet

بایننس چین ولت

بایننس چین ولت یک کیف پول دیجیتال است که توسط بایننس، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی های رمزارز در جهان، ارائه می‌شود. این کیف پول بسیار قدرتمند و امن است و به کاربران امکان می‌دهد رمزارزهای خود را به راحتی و بدون هیچ گونه واسطه ای ذخیره و مدیریت کنند. بایننس چین ولت با استفاده از فناوری بلاکچین و تکنولوژی رمزنگاری برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خود اقدام به ایجاد یک محیط بسیار امن و قابل اطمینان کرده است. همچنین، این کیف پول قابلیت‌هایی مانند ارسال و دریافت رمزارزها، ذخیره سازی امن اطلاعات کلید خصوصی و عمومی و مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با استفاده از بایننس چین ولت، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را به صورت امن و مطمئن در اختیار داشته باشند و به راحتی با آن‌ها تراکنش انجام دهند.

5. کیف پول سیف پال SafePal

کیف پول سیف پل

کیف پول سیف پال یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌ها برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم است. با توجه به رشد روز افزون ارزهای دیجیتال، نیاز به یک راه امن برای ذخیره و مدیریت این ارزها احساس می‌شود و سیف پال به عنوان یک سخت افزار کیف پول به این نیاز پاسخ می‌دهد. این کیف پول قابل حمل و بدون ارتباط با اینترنت است و از تکنولوژی رمزنگاری قوی استفاده می‌کند تا اطلاعات شما را در برابر هکرها و دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کند. علاوه بر این، سیف پال دارای رابط کاربری ساده و دوستانه است که هرکسی، حتی کاربران تازه وارد، به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از کیف پول سیف پال، می‌توانید امنیت دیجیتال خود را به سطح بالاتری برسانید و به آرامش بیشتری در مورد اموال دیجیتال خود دست یابید.

 

کلام اخر

در مقاله آموزش ساخت کیف پول دای، بهترین کیف پول های استیبل کوین دای رو معرفی کردیم و بطور خلاصه در مورد این ارز دیجیتال هم صحبت کردیم. اگه میخواین این ارز دیجیتال رو بطور کامل بشناسین، مقاله ارز دیجیتال DAI چیست رو بخونین. یکی از بهترین قدم های شخصی که می خواد در این بازار به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازه این هستش که اطلاعات و دانش خودش رو تا جایی که لازم هستش بالا برده و سپس در این بازار خرید و فروش رمز ارزها رو انجام بدین.

یکی از مهمترین قدم های شما در بازار رمز ارزها آشنایی با کیف پول های ارزهای دیجیتال هستش که برای نگهداری رمز ارزها ازش استفاده میشه. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشه. موفق باشید. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس با پشتیبانی از 600 ارز دیجیتال برای خرید و فروش در کنار شماست.


نظرات کاربران در مورد کیف پول دای چیست؟ | بهترین کیف پول ارز DAI | آموزش ساخت کیف پول DAI
  • ممنون از مقاله ی خوبی که نوشتین. الان دیگه میدونم از کدوم کیف پول ها میتونم برای ارز دای استفاده کنم

سوال امنیتی :9+54 = ?