کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH | آموزش ساخت کیف پول دش

1402/06/27
کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش


به احتمال زیاد یا مفهوم کیف پول های ارز دیجیتال (Crypto Wallet) تا حدودی آشنا هستین. کیف پول های ارز دیجیتال در واقع نرم افزار هایی هستند که بستر نگه داری ارز بعد از خرید ارز دیجیتال شما رو فراهم می کنن. همونطور که می دونید در سرمایه گذاری بر ارز های دیجیتال، کیف پول ها یک ابزار کلیدی به حساب میان. چرا که شما نیاز دارید بعد از خرید ارز آدرس کیف پولتون رو جهت واریز اون ارز ها وارد کنید.

کیف پولی که هم سهولت کاربری داشته باشه و هم از لحاظ امنیت مطمئن باشه، آسودگی خاطر و امنیت سرمایه گذاری رو برای کاربر به ارمغان میاره. در این مقاله قصد داریم کیف پول هایی رو با دو معیار سهولت کاربری و امنیت بالا برای نگه داری ارز دیجیتال دش معرفی کنیم. در این مقاله به طور تخصصی در ارتباط با کیف پول های دش صحبت خواهیم کرد و برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در مورد خود ارز دیجیتال دش می تونید به مقاله " ارز دیجیتال دش چیست؟ " مراجعه کنید.

البته یک معرفی اجمالی از خود دش هم در ابتدای کار خواهیم داشت و سپس به بحث کیف پول ها دیجیتالی ورود می کنیم. بعد از معرفی کیف پول های مناسب ارز دیجیتال دش، آموزش ساخت کیف پول دش در هر کدوم از این پلتفرم ها رو هم به تفضیل ارائه خواهیم داد.

ارز دیجیتال دش چیست؟

کیف پول دش چیست؟ | ارز دش

دش با نماد DASH یکی از ارز های دیجیتالی هستش که با الهام گرفتن از کد هسته بیت کوین و در جهت برطرف کردن یک سری ایرادات شبکه بیت کوین توسعه داده شد. توسعه دهندگان دش معتقد بودن که بیت کوین دو عیب اساسی داره، یک تراکنش های بیت کوین ناشناس و غیر قابل شناسایی نیستن و دوم اینکه سرعت تراکنش ها در شبکه بیت کوین بسیار پایینه. البته این دو نقد تیم توسعه دش به شبکه بیت کوین کاملا وارده و بیت کوین از چنین مشکلاتی رنج میبره. ارز دیجیتال دش در سال 2014 با هدف رفع این مشکلات متولد شد.

رمز ارز دش جز دسته ارز هایی هستن که به پیگیرگریز بودن معروفن. یعنی بعد از انجام یک تراکنش طرفین تراکنش و مقدار ارز معامله شده برای هیچ کسی قابل پیگیری و رهگیری نخواهد بود. نقطه قوت دوم دش در سرعت بالای تراکنش های اون هستش. بیت کوین معمولا در یک دقیقه یک تراکنش رو انجام میده ولی دش در یک ثانیه به طور میانگین 56 تراکنش رو بررسی و تایید می کنه.

ارز دیجیتال DASH از این نظر که حریم خصوصی کاربران رو حفظ می کنه و سرعت بالایی داره مورد توجه بسیاری از کاربران دنیای ارز های دیجیتال هستش و پیش بینی میشه روند جلب توجه ها به سمت دش همچنان با سرعت بیشتری ادامه داشته باشه. قیمت دش هم در یک سال اخیر حدود 180 درصد رشد داشته و سود خوبی رو عاید سرمایه گذار هاش در یک سال گذشته کرده.

اگر بعد از بررسی ها لازم به این نتیجه رسیدین که ارز دیجیتال DASH برای سرمایه گذاری مناسبه و قصد خرید دش رو دارید، باید بدونید که نیاز به یک کیف پول هم خواهید داشت تا ارز هاتونو به اون واریز کنید. در ادامه به آموزش خرید DASH، تعریف کیف پول و مفاهیم اون و همچنین معرفی و آموزش کیف پول های مناسب دش خواهیم پرداخت.

آموزش خرید دش

در حال حاضر بیشترین حجم خرید و فروش رمز ارز ها من جمله ارز دیجیتال DASH در بستر صرافی های آنلاین ارز دیجیتال انجام میشه. صرافی های داخلی و خارجی زیادی هستند که رمز ارز دش رو پشتیبانی می کنن. همونطور که می دونید صرافی های خارجی یا برای کاربران ایرانی محدودیت دارن و یا اینکه مثل صرافی معروف بایننس کلا به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیدن.

البته در گذشته کاربران ایرانی با هویت سازی مجازی و استفاده از آی پی کشور های دیگه با صرافی هایی مثل بایننس کار می کردن که اونم به خاطر اجباری شدن احراز هویت کاربران در بایننس عملا منتفی شد. در حال حاضر بهترین گزینه پیش روی کاربران ایرانی جهت فعالیت در بازار جذاب و پرسود رمز ارز ها استفاده از پلتفرم صرافی های داخلی هستش.

خوشبختانه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پیشرفت خوبی کردن و ارز های محبوب و مورد علاقه کاربران رو پشتیبانی می کنن. به علاوه اینکه دردسر ها، هزینه های اضافی و مشکلات صرافی های خارجی مثل پرداخت بین المللی، زبان کاربری و ریسک مسدود شدن حساب و بلوکه شدن دارایی ها رو ندارن.

 صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس با پنج سال سابقه در ارائه پلتفرم های هوشمند معاملاتی از ارز دیجیتال دش و 600 رمز دیگه پشتیبانی می کنه و امکانات فروش و خرید DASH و بقیه 600 رمز ارز رو فراهم کرده. برای استفاده از خدمات ایران بایننس کافیه ثبت نام و احراز هویت انجام بدید. شایان ذکره که برخی از صرافی ها خدمات کیف پول آنلاین و تحت وب هم ارائه میدن و بعد از خرید ارز هاتون می تونید اونا رو در بستر خود صرافی نگه داری کنید.

صرافی ایران بایننس بنا به دلایلی کیف پول تحت وب ارائه نمیده و ارز های کاربران رو به کیف پول شخصی اونا واریز می کنه. موارد متعددی اتفاق افتاده که کیف پول های آنلاین و تحت وب هک شدن و دارایی کاربرانشون به سرقت رفته، از این رو ایران بایننس جهت امنیت سرمایه کاربران و آسودگی خاطرشون ترجیح داده ارز های مشتریان رو به کیف پول شخصی اونا واریز کنه.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

پول فیزیکی رو میشه به صورت اسکناس در گاو صندوق یا به شکل اعتبار دیجیتالی در حساب بانکی نگه داری کرد. ارز های دیجیتال برخلاف ارز های رایج (دلار، یورو و ....) ذات فیزیکی ندارن و همه ماهیت اونا دیجیتالی هستش. برای نگه داری از این ارز ها هم به طبع نیاز به یک پلتفرم دیجیتالی خواهیم داشت. نکته ای که هست و باید بدونید اینه که موقع ارسال یا دریافت مقدار مشخصی ارز دیجیتال، رمز ارزی بین طرفین جابجا نمیشه و ارز های دیجیتال همیشه در بستر بلاکچین هستن.

در بحث نقل و انتقال رمز ارزی فقط مالکیت ارز های دیجیتال در بلاکچین جابجا میشه. به عبارتی وقتی شما ارزی رو دریافت می کنید در واقع مالکیت اون مقدار ارز ها در شبکه بلاکچین به شما انتقال داده شده. بنابراین هر موقع از ارسال و دریافت ارز دیجیتال صحبت می کنیم، در واقع منظورمون انتقال مالکیت اون هستش نه خود ارز. خب کیف پول ها با چه مکانیزمی این نقل و انتقال رو انجام میدن و مالکیت ها رو تغییر میدن؟

اینجا میرسیم به دو مفهوم کلید عمومی (Public key) و کلید خصوصی (Private key). در اصل کیف پول های ارز دیجیتال بستری برای تولید و نگه داری از کلید های عمومی و خصوصی کاربران هستن و بدین طریق دارایی های دیجیتال رو مدیریت می کنن. در ادامه مفاهیم کلید های عمومی و خصوصی رو باز تر خواهیم کرد و با نحوه کار کیف پول ها در شبکه بلاکچین بیشتر اشنا میشید.

 مفهوم کلید های عمومی و خصوصی

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

کلید عمومی در شبکه بلاکچین به معنای آدرس کیف پول و حساب کاربری شماست. در واقع کلید عمومی که بهش آدرس عمومی هم میگن، همون آدرسیه که می تونید در اختیار بقیه قرار بدید و افراد با استفاده از اون می تونن به حساب شما رمز ارز واریز کنن. این کلید رو می تونید بدون نگرانی در اختیار دیگران قرار بدید و به منزله شماره حساب شماست.

کلید عمومی فقط برای رمز نگاری و رمز کذاشتن ساخته شده و با اون نمیشه چیزی رو رمزگشایی کرد. به مانند شماره حساب یا شماره کارت بانکی که می تونه در اختیار هر کسی باشه و افراد نمی تونن با این شماره ها چیزی رو از حساب خارج کنن و تنها می تونن به حساب واریز داشته باشن. این از مفهوم کلید عمومی، خب حالا نقش کلید خصوصی این وسط چیه؟

کلید خصوصی صرفا برای رمز گشایی به کار میره و به کاربر اجازه میده به دارایی های خودش دسترسی داشته باشه. کلید خصوصی تنها مخصوص دارنده کیف پول هستش و به عنوان شناسه دیجیتال کاربر عمل می کنه. بر خلاف کلید عمومی، کلید خصوصی کاملا محرمانه هستش و نباید در اختیار کسی قرار بگیره. همونطور که رمز کارت بانکی شما محرمانه هستش و اون رو در اختیار کس دیگه ای قرار نمی دید.

طول کلید خصوصی معمولا 64 کاراکتر هستش و نکته مهمی که باید بدونید اینه که این کلید قابل تغییر نیست. رمز کارت بانکی رو میشه در صورت لو رفتن تغییر داد ولی کلید خصوصی کیف پول تغییری نمی کنه، از این رو باید احتیاط بیشتری در نگه داری از کلید خصوصی به خرج بدید.

البته کیف پول ها هر کدوم تکنیک و روش خاصی رو جهت نگه داری از کلید های عمومی و خصوصی به کار میبرن که درجه امنیتی متفاوتی دارن و موضوع بعدیمون تفاوت بین کیف پول ها و روش هر کدوم در نگه داری از کلید های کاربران خواهد بود.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

کیف پول های موبایلی :

این کیف پول ها نرم افزار هایی هستن که بر رو سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و IOS نصب می شوند. از نظر میزان کاربرد، کیف پول های موبایلی بیشترین کاربرد و محبوبیت رو بین کاربران دارن. این کیف پول ها عمدتا رایگان هستن و رابط کاربری راحتی دارن.

امنیت این کیف پول ها هم بستگی به نحوه ذخیره سازی و نگه داریشون از کلید های عمومی و خصوصی کاربر داره. برای ارز دیجیتال DASH چند نمونه کیف پول مناسب نرم افزاری معرفی خواهیم کرد.

کیف پول های دسکتاپی :

این نوع کیف پول ها بر روی سیستم عامل های کامپیوتری مثل ویندوز، لینوکس و مک نصب میشن. اکثر کیف پول هایی که نسخه موبایلی دارن، نسخه دسکتاپی هم توسعه دادن و میشه همزمان از هر دوشون استفاده کرد. باید در نظر داشته باشید که در کیف پول های دسکتاپی، کلید های عمومی و خصوصی شما بر روی کامپیوتر شکا ذخیره خواهد شد و هر گونه دسترسی خارجی و هک سیستم شما می تونه امنیت دارایی های شما رو تهدید کنه.

کیف پول های آنلاین یا تحت وب :

این کیف پول ها در بستر سرور های آنلاین فعایت می کنن و به شکل افزونه قابل نصب روی مرور گر های وب هستن. از نظر امنیتی این نوع کیف پول ها کمترین امنیت رو دارن و مواردی از هک و سرقت دارایی هاشون گزارش شده. کیف پول صرافی ها هم از این نوع هستش و توصیه می کنیم بعد از خرید ارزدیجیتال از یک صرافی ارز دیجیتال، ارز هاتونو به یک کیف پول شخصی امن انتقال بدید و حدالامکان از نگه داری اونا در بستر کیف پول صرافی خودداری کنید.

کیف پول های سخت افزاری :

دستگاه های فیزیکی و مجزایی هستن که صرفا برای نگه داری ارز های دیجیتال ساخته شدن. در کیف پول های سخت افزاری کلید های عمومی و خصوصی کاربران بر روی سخت افزار فیزیکی دستگاه ذخیره میشه و دارایی ها به شکل افلاین نگه داری میشن. از این رو امکان دسترسی از راه دور به محتویات کیف پول وجود نداره.

به همین دلیل هستش که کیف پول های سخت افزاری رتبه نخست رو از لحاظ امنیت به خودشون اختصاص میدن. تنها راه دسترسی سارق به ارز های کیف پول، دسترسی فیزیکی به کیف پول و شکستن رمز عبور اون هستش.

کیف پول های سخت افزاری توسط دو کمپانی لجر (Ledger) و تروزور (Trezor) تولید میشن که مدل های مختلف قیمتی بین 60 تا 300 یورو دارن. این کیف پول ها در بازار ایران هم موجود هستش و کاربران می تونن تهیه کنن.

کیف پول های کاغذی :

بعد از کیف پول های سخت افزاری، کیف پول های کاغذی امن ترین کیف پول ها به شمار میان. این نوع کیف پول ها در واقع نرم افزار هایی هستند که بعد از تولید کلید عمومی و خصوصی شما اون رو در جایی ذخیره نمی کنن و روی کاغذ چاپش می کنن. از همین رو فقط یک نسخه از اطلاعات کلید ها اونم به شکل فیزیکی روی کاغذ موجوده و دسترسی از راه دور برای محتویات کیف پول امکان پذیر نیست و تنها راهش دستیابی فیزیکی به برگه حاوی اطلاعات کلید ها هستش.

با این وجود باید بدونید که برگه کاغذ حاوی اطلاعات کلید های عمومی و خصوصی رو در یک جای امن و خارج از دسترس دیگران نگه داری کنید و در نظر داشته باشید که هر کسی که به اطلاعات کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشه در واقع به دارایی شما دسترسی داره.

در ادامه مقاله کیف پول ها مناسب ارز دیجیتال DASH رو با هم بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های کیف پول دش

کیف پول دش یکی از ابزارهای مهم در دنیای ارزهای دیجیتال است. اما قبل از انتخاب یک کیف پول دش، باید با ویژگی های آن آشنا شویم. یکی از ویژگی های مهم در کیف پول دش، امنیت است. یک کیف پول دش باید از تکنولوژی های کرپشن و هک محافظت کند تا اموال شما در امان باشند. همچنین، آسانی استفاده از کیف پول نیز اهمیت دارد. یک کیف پول دش باید برای کاربران عادی هم قابل فهم و استفاده باشد، نه فقط برای کاربران فنی و متخصص. همچنین، قابلیت پشتیبانی و در دسترس بودن نیز از ویژگی های حیاتی است. یک کیف پول دش باید قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف را داشته باشد و در تعامل با شبکه های بلاکچین قابلیت هماهنگی داشته باشد. همچنین، فرایند ثبت نام و احراز هویت نیز باید ساده و سریع باشد تا کاربران به راحتی بتوانند از کیف پول دش استفاده کنند. در نهایت، کاربران باید قادر باشند تراکنش های خود را در کیف پول دش مدیریت کنند و گزارش هایی از تراکنش های خود دریافت کنند. همه این ویژگی ها باعث می شوند که یک کیف پول دش مورد علاقه و اعتماد کاربران باشد و آنها را ترغیب کند تا از آن استفاده کنند.

بهترین کیف پول DASH

حالا که مفهوم کیف پول ارز دیجیتال رو متوجه شدیم و با انوع اون اشنا شدیم نوبت به معرفی کیف پول هایی برای نگه داری ارز دیجیتال دش میرسه. کیف پول هایی که از ارز دیجیتال DASH پشتیبانی می کنن زیاد هستن ولی ما سعی کردیم چند نمونه ای که هم امنیت قابل قبولی دارن و هم از نظر سهولت کاربری مناسب هستن رو انتخاب و براتون معرفی کنیم. آموزش ساخت کیف پول DASH رو هم بعد از معرفی کیف پول ها دریافت خواهید کرد.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

تراست ولت در حال حاضر محبوب ترین و پرکاربرد ترین کیف پول ارز دیجیتال هستش. این کیف پول محبوب بیش از 1500 ارز دیجیتال مختلف من جمله دش رو پشتیبانی می کنه و بیشتر از 5 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا داره. تراست ولت از سال 2018 تحت مالکیت صرافی بایننس قرار گرفته و در حال حاضر کیف پول توصیه شده این صرافی هستش.

این کیف پول صرفا برای موبایل هستش و برای  هر دو سیستم عامل های اندروید و IOS توسعه پیدا کرده. تراست ولت امنیت بالایی هم داره و کلید های خصوصی کاربر رو روی سخت افزار گوشی موبایل ذخیره می کنه. در این کیف پول قابلیت Swaping یا تبدیل ارز ها به همدیگه هم وجود داره و می تونید تو این کیف پول ارز های مختلف رو به هم تبدیل کنید.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

اتمیک ولت از کیف پول های نرم افزاری هستش که برای اندروید، IOS و ویندوز توسعه پیدا کرده. اتمیک با پشتیبانی از 500 نوع ارز دیجیتال مختلف من جمله رمز ارز دش از کیف پول های محبوب بازار هستش و بیش از 1 میلیون کاربر ازش استفاده می کنن. رابط کاربری ساده ای داره و رتبه امنیتیش قابل قبوله. این کیف پول هم قابلیت Swaping داره و می تونید داخل خود کیف پول ارز ها رو به همدیگه تبدیل کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

لجر نانو اس پرفروش ترین کیف پول سخت افزاری در دنیا هستش که به گفته کمپانی فرانسوی لجر تاکنون بیش از 1 میلیون دستگاه از این کیف پول در سراسر دنیا فروخته شده. قیمتی حدود 60 یورو داره که به پول خودمون میشه چیزی حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومن. لجر نانو اس کلید های عمومی و خصوصی کاربر رو روی سخت افزار فیزیکی خودش ذخیره می کنه و بدین طریق امنیت بالایی برای دارایی های دیجیتال فراهم می کنه.

لجر مدل نانو اس ارز دیجیتال DASH رو هم پشتیبانی می کنه و عمدتا توسط کسانی استفاده میشه که امنیت براشون در اولویت اول قرار داره و یا حجم بالایی از ارز های دیجیتال رو معامله می کنن. برای انتقال ارز با این کیف پول کافیه اون رو به یک کامپیوتر متصل به اینترنت وصل کنید و بعد از اتمام کار اون رو از سیستم جدا کنید.

آموزش ساخت کیف پول دش در تراست ولت

برای ساخت کیف پول دش در تراست ولت اول باید نرم افزار کیف پول رو متناسب با سیستم عاملتون از سایت اصلی اون به آدرس Trustwallet.com دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه، اجراش کنید و در صفحه اول گزینه Create new wallet رو بزنید.

بعد از تعیین رمز عبور برای کیف پولتون، تراست ولت چند کلمه تحت عنوان کلمات بازیابی بهتون میده که باید اونا رو در یک جای امن یادداشت کنید. کلمات بازیابی برای اینه که در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار دارایی شما از دست نره و بتونید محتویات کیف پول رو بازیابی کنید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

بعد از یادداشت کلمات بازیابی گزینه Continue رو بزنید به مرحله بعد برید تا پیام Wallet created براتون نمایش داده بشه. با نمایش این پیام کار به پایان رسیده و کیف پول آماده استفاده هستش. همونطور که میبینید فرآیند ساخت کیف پول دش و حساب کاربری در تراست ولت بسیار راحت هستش.

آموزش اضافه کردن ارز دیجیتال دش در تراست ولت

تراست ولت به طور پیش فرض ارز های بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین رو نمایش میده و برای اضافه کردن ارز به تراست والت باید به این طریق عمل کنید. در گوشه بالا سمت راست آیکون خط و نقطه رو بزنید و وارد منو سرچ ارز ها بشید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

با وارد کردن نام DASH ، ارز دیجیتال دش براتون نمایش داده میشه و با فعال کردن کلید سمت راست، اون ارز رو به لیست کیف پول اضافه می کنید. گاها رخ میده که نام ارز نمایش داده نمیشه و اون موقع باید مطابق تصویر زیر برای اضافه کردن ارز باید روی گزینه Add custom token کلیک کنید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

برای پیدا کردن اطلاعات به وب سایت Etherscan مراجعه کنید و نام ارز مورد نظر رو سرچ کنید. بعد از سرچ اطلاعات نمایش داده میشه و اطلاعات مورد نیاز برای وارد کردن در تراست ولت به این شرحه: Contract، Symbol، Token name، Address و Decimal

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

از قسمت Contract آدرس رو کپی کنید و به کیف پول در قسمت Add Custom Token منتقل کنید. البته قبل از این کار در اولین بخش شبکه ارز دیجیتال DASH رو انتخاب می کنیم. به محض وارد کردن آدرس بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه که اگر این طوری نشد دوباره به Etherscan مراجعه و اطلاعات رو کپی کنید. بعد از انجام دادن همه این مراحل روی گزینه Done کلیک کنید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

بعد از طی این مراحل ارز دیجیتال DASH به لیست کیف پول تراست ولت اضافه شده و آماده به کارگیری هستش. البته بگم که خوشبختانه ارز دیجیتال دش در لیست خود کیف پول هست و معمولا کاربران به ندرت درگیر مراحل Add Custom Token میشن.

آموزش ساخت کیف پول DASH در اتمیک ولت

کیف پول اتمیک رو دانلود و نصب می کنید. بعد از اجرای برنامه روی گزینه Create new wallet کلیک کنید. در مرحله بعد باید یک رمز عبور برای کیف پولتون تعیین کنید و بعد از تعیین رمز عبور نوبت به دریافت کلمات بازیابی میرسه. کلمات بازیابی رو در یک جای امن یادداشت کنید و گزینه Start using Atomic رو بزنید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

بعد از طی مراحل فوق کیف پول شما آماده هستش و در منو سرچ اون می تونید نام ارز دیجیتال DASH رو وارد و اون رو به لیست کیف پول اضافه کنید.

کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH   | آموزش ساخت کیف پول دش

مجددا تاکید میشه که کلمات بازیابی در کیف پول رو دور نندازین و در یک جای امن یادداشت کنید. مکررا پیش اومده که افراد موبایل یا نرم افزارشون رو از دست دادن و چون به کلمات بازیابی دسترسی نداشتن دارایی شون از دست رفته.

سخن پایانی

ارز دیجیتال DASH از ارز های معروف و مورد توجه بازار ارز های دیجیتال هستش. در یک مقاله جداگانه ارز دیجیتال دش رو توضیح دادیم و در این مقاله هم در مورد کیف پول دش توضیحاتی دادیم. اگر برای خرید دش و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال علاقمندید باید کیف پول مناسبی رو برای نگه داریش در نظر بگیرید. ما کیف پول های نرم افزاری تراست ولت، اتمیک ولت و کیف پول سخت افزاری لجر رو پیشنهاد میدیم.


نظرات کاربران در مورد کیف پول دش چیست؟|معرفی انواع کیف پول DASH | آموزش ساخت کیف پول دش
سوال امنیتی :6+56 = ?