کیف پول رابین هود چیست؟(بررسی 0 تا 100 کیف پول Robinhood)

1401/06/22
کیف پول رابین هود چیست؟(بررسی 0 تا 100 کیف پول Robinhood)

ما قصد داریم تا در مقاله کیف پول رابین هود چیست؟ به بررسی کیف پول Robinhood بپردازیم. ولی قبل از اینکه به طور تخصصی به توضیح کیف پول رابین هود بپردازیم، بیاین کمی در مورد روش های ذخیره سازی پول یا ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. به این فکر کنین که چجوری پول نقد واقعی خودتون رو ذخیره می کنین. قطعا اون رو دستتون نگهداری نمی کنین، بلکه اون رو در کیف پول یا در حساب بانکی ایمن نگهداری می کنین. کیف پول ارز دیجیتال هم از همین اصول پیروی می کنه. در نتیجه، با داشتن کیف پول رمزنگاری شده، توانایی ارسال و دریافت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رو می تونین داشته باشین.

والت یا همون کیف پول ارز دیجیتال نوعی برنامه هست که کلیدهای خصوصی و عمومی رو ذخیره می کنه و با بلاک چین های مختلف در ارتباط هست تا کاربران این امکان رو داشته باشن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو بفرستن، دریافت کنن و به موجودی حساب خودشون نظارت داشته باشن. بنابراین اگه قصد دارین تا ارز بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگه ای استفاده کنین، ابتدا باید یه کیف پول دیجیتالی داشته باشین. همچنین هیچ ارز دیچیتال یا رمز ارزهای دیجیتال به خودی خود در کیف پول قرار نداره. بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال، به صورت غیر متمرکز در یک دفتر کل عمومی به اسم بلاک چین ذخیره و نگهدای میشن.

شاید تا الان در میان سایر کیف پول های دیجیتالی، اسم کیف پول رابین هود رو شنیده باشین. در مقاله کیف پول رابین هود چیست؟ قصد داریم تا این کیف پول رو برای شما معرفی کنیم. معرفی کیف پول رابین هود اولین قدم در کمک کردن به شما برای آشنایی با این پلتفرم هست. همچنین اگه با مفاهیمی مثل رمز ارز، بورس، سهام، ارز دیجیتال و... سر و کار داشته باشین، حتما اسم این شرکت یعنی رابین هود رو شنیدین. کیف پول رابین هود ابزاری برای مبادله ارز دیجیتال و نیز انجام امور مالی مرتبط با بورس و سهام هست که در ادامه بیشتر توضیح می دیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

بهتره قبل از اینکه به بررسی کیف پول رابین هود بپردازیم، شما رو با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله کیف پول رابین هود چیست؟ به بررسی مفهوم کیف پول ارز دیجیتال می پردازیم. با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و به دست آوردن سودهای کلان از این بازار توسط سرمایه گذاران و معامله گران، یکی از دغدغه ای معامله گران باهاش روبرو بودن و هستن، پیدا کردن جایی امن برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون هست. بنابراین با گذشت زمان، کیف پول های دیجیتال متعددی با سطح امنیتی متفاوت وارد این حوزه شدن و این چالش رو حل کردن. کیف پول ارز دیجیتال دستگاه، رسانه فیزیکی، برنامه کاربردی یا سرویسی هست که کلیدهای عمومی و یا کلیدهای خصوصی برای تراکنش های رمز ارزها رو ذخیره می کنه.
کیف پول ارز دیجیتال به کاربران بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو میده تا دارایی های دیجیتال خودشون رو ذخیره و بازیابی کنند. همچنین برخلاف پول نقد مربوط به ارزهای فیات که کاربر برای پرداخت اون ها حتما باید کیف پول حاوی پول رو همراه داشته باشه، برای رمز ارزها نیز کاربر الزاما نیازی به داشتن کیف پول برای پرداخت و دریافت پول نداره و بدون داشتن کیف پول هم می تونه به مبادله و معامله رمز ارز مشغول بشه. ولی داشتن کیف پول دیجیتال کمک می کنه تا فرد همه رمز ارزهای خودش رو در یه جا نگهداری کنه. به این ترتیب هنگامی که کاربر ارز دیجیتال به دست میاره، می تونه اون رو در یه کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کنه و به کمک اون کیف پول به انجام تراکنش بپردازه.
برخلاف کیف پول های معمولی که امکان نگهداری پول نقد در اون ها وجود داره، کیف پول های ارز دیجیتال رمز ارز کاربر رو ذخیره نمی کنند، بلکه آدرس مربوط به موقعیت رمز ارز کاربر در شبکه بلاک چین رو ذخیره و نگهداری می کنن. همچنین باید توجه داشت که دارایی دیجیتال فرد در بلاک چین نگهداری میشه.

کیف پول رابین هود چیست؟

کیف پول رابین هود چیست؟

در پاسخ به سوال کیف پول رابین هود چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که کیف پول Robinhood در حقیقت نوعی کارگزاری معاملات آنلاین ارز دیجیتال، طلا، سهام، EFT و... هست که در ابتدا فقط مبادله های بورس و سهام در اون انجام میشد، ولی اکنون کیف پول رابین هود امکان تبادل ارزهای رمزنگاری شده رو هم فراهم کرده و با هزینه کمی امکانات زیادی رو در حوزه خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و لایت کوین رو در اختیار کاربران خود قرار میده. همچنین پلتفرم رابین هود نوعی پلتفرم معاملاتی بدون کمیسیون هست که به کاربران امکان میده تا به معامله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال بپردازن.
از ثروتمندان بدزدید و به فقیران بدهید، احتمالا شعاری هست که برای بسیاری از ما کاملا شناخته شده هست، حداقل برای کسانی که با یادگیری در مورد فولکلور انگلیسی بزرگ شدن. وقتی صحبت از کیف پول رابین هود میشه، اوضاع کاملا متفاوت هست. همچنین یکی از اهداف کیف پول رابین هود این هست که سرقت و دزدی رو کم کنه و تبادلات رو بیشتر کنه. کیف پول Robinhood در جامعه رمزنگاری برای همه شناحته شده نیست، دلیل هایی هم برای این موضوع وجود داره که در ادامه مقاله کیف پول Robinhood چیست؟ به بررسی این دلیل ها می پردازیم.
کیف پول رابین هود مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بسیاری از اون ها با فسلفه کلی که این برند در رابطه با رمزنگاری از اون حمایت می کنه و نحوه برخورد اون ها با حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربر ارتباط دارن و ما همه این موارد رو توضیح می دیم. به عبارتی کیف پول رابین هود در اصل نوعی پلتفرم معاملات سهام رایگان بود که بعدا به سمت دنیای ارزهای دیجیتال نیز حرکت کرد. همچنین کیف پول Robinhood دارای قابلیت های کاربردی شگفت انگیز هست و تازه واردان رو به خوبی همراهی می کنه و هزینه های کمی نیز داره.

بنیانگذاران کیف پول رابین هود:

کیف پول رابین هود چیست؟

همونطور که گفتیم، به طور کلی کیف پول رابین هود کمی غیر متعارف هست، حداقل در مورد ذخیره سازی رمزنگاری. علت اصلی هم اینه که کیف پول رابین هود در ابتدا به عنوان کیف پولی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی به وجود نیومده بود و حتی به عنوان یک سیستم عامل رمزنگاری هم شروع به کار نکرده. در واقع شرکت توسعه دهنده کیف پول Robinhood در ابتدا به عنوان یک کارگزاری اوراق بهادار آغاز به کار کرده بود. به این ترتیب شاید الان با خودتون می گین که این امر حداقل در نگاه اول، کاملا دور از دنیای رمزنگاری هست.
شرکت توسعه دهنده کیف پول رابین هود توسط دو رفیق به اسم های ولاد و بایجو ایجاد شده. این دو نفر با هم دوست بودن و قبلا هم اتاقی بودن و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه استنفورد هر دو شرکت های مالی خودشون رو ایجاد کردن. به این ترتیب یه روز این دو نفر در گفتگویی که با هم داشتن، متوجه شدن که نوعی سد مالی بزرگ وجود داره که ورود به بورس های سهام رو برای همه سخت کرده. در آخر هر دو به این نتیجه رسیدن که باید کاری برای حل این مشکل انجام بشه. این همون چیزی بود که به کیف پول رابین هود تبدیل شد.
پلتفرم رابین هود در اصل یه شرکت کارگزاری سهام بود و نوعی کیف پول نبود. در عوض، وقتی موضوع ارز دیجیتال مطرح میشه، رابین هود نوعی پلتفرم مبادله ارز دیجیتال هست. همچنین پلتفرم رابین هود هنوز بیشتر به بورس های سهام سنتی متمرکز هست تا جنبه رمزنگاری امور که این موضوع باعث پیامدهای مثبت و منفی خاص خودش میشه. همچنین اکنون با مراجعه به سایت رسمی شرکت رابین هود، ممکنه نتونین به راحتی بخش کیف پول رمزنگاری رابین هود رو پیدا کنین، یعنی به نظر می رسه حتی بخش رمزنگاری کمی بهم ریخته هست.

کسب درآمد از رابین هود:

کسب درآمد از رابین هود

در این قسمت از مقاله کیف پول Robinhood چیست؟ به بررسی کسب درآمد از پلتفرم معاملاتی رابین هود می پردازیم. شما می تونین با استفاده از پلتفرم معاملاتی رابین هود اقدام به معامله ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و خرید اتریوم بکنین و درآمد به دست بیارین. همچنین با استفاده از برنامه رابین هود میشه به سهولت در معامله های طلا، ارز دیجیتال، سهام و آپشن شرکت کرده و با استفاده از گوشی همراه هوشمند خود و اینترنت اقدام به کسب درآمد کنین. همونطور که گفتیم، این برنامه توسط شخصی به نام بایجو بهات و ولاد تنف در سال 2013 با هدف ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاران نوپایی که دارای سرمایه کمی هستن، تاسیس شد.
شرکت رابین هود با سیاست گذاری های مناسب، به سرعت به یکی از استارتاپ های موفق تبدیل شده و حدود ده میلیون کاربر فعال رو جذب کرده. همچنین پلتفرم رابین هود درآمد خودش رو به واسطه پرداخت هایی که در مسیر سفارش ها انجام میشه، به دست میاره. به عبارتی با اجرای قوانینی که باعث جبران خسارت شده و یا سود حاصله از هدایت درست سفارش های کاربران، درآمد خودش رو به دست میاره. ولی پلتفرم Robinhood از درآمدی که به دست میاد، در راستای اعطای تخفیف به سرمایه گذاران در زمان انجام معامله ها استفاده می کنه. البته باید بگیم که درآمدهای دریافتی رابین هود در مقایسه با هزینه های تخفیفی که برای مشتریان میده، بسیار بالاتر هست.
از طرف دیگه، پلتفرم رابین هود در ازای انجام معامله ها، کمیسیونی رو دریافت نمی کنه. سیاست گذاری های نوین رابین هود، باعث شده تا رقبای فعال در این حوزه از این روش ها پیروی کنن که به گونه ای بسیاری از کارگزاری ها امروزه بدون دریافت کمیسیون فعالیت می کنند. همچنین رابین هود بابت حق عضویت طلایی در این برنامه، پنج دلار ماهانه از اعضای خودش دریافت می کنه که بخشی از درآمد رابین هود رو شکل میده.

مزایت های کیف پول رابین هود

کسب درآمد از رابین هود

 

در ادامه مزیت هایی که کیف پول رابین هود داره رو برای شما بطور کامل توضیح خواهیم داد.

  • کاربری ساده و راحت

یکی از مزیت های کیف پول رابین هود، ، کاربری ساده و راحتی استفاده از این کیف پول هم از نظر انتخاب ارز دیجیتال و هم از نظر نحوه استفاده هست. این مزیت باعث میشه تا افراد مبتدی کیف پول رابین هود رو برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنند. همچنین راحتی استفاده از این کیف پول جوری هست که شما رو با امکانات گسترده و پیچیده گیج نمی کنه، ولی این ویژگی همون قدر که برای افراد مبتدی جذابه، می تونه برای افراد حرفه ای خوب نباشه.

  • امنیت بالا

یکی دیگه از مزیت های کیف پول رابین هود، امنیت پیشرفته این والت هست. کیف پول رابین هود امنیت ورود به حساب کاربری شما رو با قرار دادن رمز دو مرحله ای و چند کد عبور اختصاصی فراهم کرده، که در حالی هست که بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال چنین قابلیتی رو ندارن. همچنین این قابلیت کیف پول رابین هود رو از نظر امنیت ورود به حساب کاربری شما در جایگاه مناسبی قرار میده.

  • صرافی اختصاصی

داشتن صرافی در داخل کیف پول رابین هود نیز یکی دیگه از مزیت های کیف پول رابین هود هست. کسانی که مدام در حال معامله ارزهای دیجیتال هستن باید همیشه با صرافی ها در ارتباط باشن و نگران پردازش های طولانی و اتصال کیف پول سخت افزاری خود به صرافی باشن، ولی کیف پول رابین هود همیشه متصل به صرافی هست.

  • پشتیبانی از ارزهای رمزپایه

پشتیبانی از ارزهای رمزپایه نیز از انواع مزیت های کیف پول رابین هود هست. کیف پول رابین هود از ارزهای شناخته شده مثل بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین اس وی، اتریوم، اتریوم کلاسیک، لاین کوین و دوج کوین پشتیبانی می کنه. همونطور که می دونین اینها ارزهای شناخته شده و قابل اطمینانی هستن که تحت عنوان ارزهای رمز پایه می شناسیم. همچنین بیت کوین و سایر آلت کوین های پر کاربردی که رابین هود از اون ها پشتیبانی می کنه، اون رو به گزینه مناسبی برای انتخاب معامله و مبادله تبدیل می کنه.

معایب کیف پول رابین هود

مسلما هر کیف پولی در کنار مزایایی که داره، معایبی هم خواهد داشت. در این بخش معایب کیف پول رابین هود رو برای شما شرح خواهیم داد.

کسب درآمد از رابین هود

  • آنلاین بودن کیف پول

در بین انواع کیف پول ها، کیف پول آنلاین از نظر امنیت از بقیه کیف پول ها از امنیت کمتری برخوردار هست، چون این کیف پول ها اطلاعات رو روی سرورهای آنلاین خود ذخیره کرده و به همین دلیل خطر حمله هکرها و حملات سایبری برای این کیف پول ها وجود داره. همچنین امن ترین کیف پول برای نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال،کیف پول سخت افزاری هست. ولی برای مبادلات و تراکنش ها و معامله های کوتاه مدت کیف پول آنلاین رو میشه استفاده کرد. کیف پول رابین هود نیز چون به صورت آنلاین فعالیت می کنه، آنلاین بودنش می تونه یکی از معایب این والت محسوب میشه.

  • احراز هویت برای فعالیت ها

احراز هویت برای کیف پول رابین هود الزامی هست. کیف پول Robinhood برای انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول دیگه یا تبدیل ارز دیجیتال به پول دولتی نیاز به تایید هویت داره. احراز هویت برای صرافی ها طبیعی هست ولی مشکل از اونجا شروع میشه که اکثر صرافی ها محدودیت جابجایی دارن و همچنین در مورد انتقال پول به کیف پول دیگه کاملا مسئله گمنام بودن و ناشناس بودن رو از بین می کنه.

رابین هود هم کیف پول هم صرافی:

کسب درآمد از رابین هود

همونطور که در بالا در مورد صرافی رابین هود اطلاعاتی برای شما ارائه کردیم، الان قراره تا در این قسمت از مقاله کیف پول Robinhood چیست؟ به طور مفصل به این موضوع بپردازیم. کیف پول رابین هود در اصل فقط یه کیف پول نیست، در عوض وقتی موضوع ارز دیجیتال مطرح میشه، رابین هود نوعی پلتفرم مبادله ارز دیجیتال هست. از طرف دیگه این یه مسئله رو به وجود میاره. همونطور که درباره جنبه های منفی کیف پول بیت کوین رابین هود گفتیم، جنبه های مثبتی هم وجود داره و شما می تونین تا کار معامله و مبادله ارز دیجیتال خودتون رو به روشی راحت از این طریق انجام بدین.
در مرحله اول باید قدرت اصلی کیف پول های آنلاین رو در نظر گرفت. از اونجایی که با استفاده از کیف پول رابین هود به یک صرافی متصل هستین، نیازی نیست نگران سر و کله زدن با پردازش های پیچیده و طولانی و اتصال کیف پول سخت افزاری خود به صرافی باشین. همونطور که خودتون هم احتمالا تصور کردین، چنین چیزی برای کسانی که مداوم در حال معامله ارزهای دیجیتالشون هستن، بسیار سودمند هست. به عبارت دیگه کیف پول Robinhood، مناسب معامله گران کوتاه مدت هست. اینجوری همیشه ارزهای دیجیتال شما در یه صرافی قرار داره و می تونین معامله های خودتون رو سریع و به شکلی موثر انجام بدین، بنابراین هرگونه احتمال از دست رفتن معامله هم از بین میره.
بحث استفاده از سرویس متمرکز رابین هود برای خرید، فروش و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال عمدتا حول راحتی استفاده از اون ها می چرخه. همچنین برای معامله گران و سرمایه گذارانی که دانش فنی ندارن، ذخیره سازی ارزهای دیجیتال توسط شخص ثالث می تونه معامله های ارزهای دیجیتال رو راحت می کنه و در نتیجه موانع ورود به این عرصه کاهش پیدا می کنه. این موضوع نیاز به یادگیری نحوه ارسال، دریافت و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال رو به طور کامل از بین می بره و همچنین می تونه گزینه ایمن تری برای سرمایه گذاران با دانش فنی کم باشه.

نقشه راه کیف پول رابین هود:

کسب درآمد از رابین هود

در این قسمت از مقاله به بررسی نقشه راه کیف پول رابین هود می پردازیم. کیف پول یک درخواست متدوال از سوی اعضای جامعه Robinhood بود که احساس می کنن خرید ارزهای رمزنگاری شده از طریق رابین همد به اون ها اجازه نمیده رمز ارز داشته باشن. در حالی که رابین هود گفته که خرید بیت کوین بر روی پلتفرم خود به این معنی هست ککه شرکت میره و یک بیت کوین میخره، بعدا اون رو در کیف پول ذخیره میکنه. ذخیره ارز رمزنگاری در کیف پول که کاربر می تونه به اون دسترسی داشته باشه و به کاربران اجازه میده تتا سکه ها رو بدون تبدیل اون ها به ارز دیگه، منتقل یا خرج کنند.

کیف پول رابین هود در ابتدا فقط از نگهداری سکه های Robinhood Crypto پشتبانی میکنه و سکه های اصلی مثل بیت کوین، اتریوم و دوج کوین رو پشتیبانی میکنه.  شرکت رابین هود به دنبال گسترش ارزهای موجود در پلتفرم خود در اینده هستن. در ماه آگوست نیز مدیر عامل شرکت وعده داده تا کیف پول به وجود میاد و گفت که این شرکت میخواد امنیت کیف پول رابین هود ضد گلوله باشه. رابین هود در حال حاضر کیف پول دارای تائید هویت و احراز هویت چند عاملی هست. هرچند این شرکت سعی میکنه تا خط امنیتی بین تجربه مشتری و امنیت رو طی کنه. در این مرحله داستان هایی در مورد افرادی که میلیون ها دلار به دلیل فراموش کردن رمز کیف پول خود از دست دادن، مشهور هست و رابین هود میخواد این مشکلات رو حل کنه.

بررسی قیمت کیف پول رابین هود

کسب درآمد از رابین هود

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد کیف پول رابین هود چیست؟ احتمالا دوست دارین تا از قیمت کیف پول رابین هود با خبر بشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله کیف پول Robinhood چیست؟ به بررسی قیمت کیف پول رابین هود بپردازیم. پروژه رابین هود به دلیل کم کارمزد بودنش در میان صرافی ها معروف شده که طبیعتا چنین چیزی شامل بخش کیف پول رابین هود نیز میشه. همچنین رابین هود ادعا می کنه که هیچ کارمزدی درباره استفاده از کیف پول وجود نداره. برخی از تحقیقات نیز درباره نوافق نامه و شرایط خدمات رابین هود نشون میده که بخش هایی در اسناد وجود داره که می تونن به عنوان کارمزد مخفی محسوب بشن.
به عبارتی بخش هایی که در مورد کارمزد صحبت میشه، در حالی که به طور مستقیم از شما پولی دریافت نمیشه، یعنی این احتمال رو میدن که پلتفرم رابین هود برخی قیمت خریدهای خاص ارزهای رمزپایه رو بالاتر نشون میده و از این طریق کارمزد خودش رو دریافت می کنه. با این حال توجه داشته باشین که این موضوع قطعی و اثبات شده نیست، بلکه یک هشدار در مورد یک وضعیت بالقوه هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول Robinhood چیست؟ به بررسی کیف پول رابین هود و قیمت کیف پول رابین هود پرداختیم. همونطور که گفتیم، کیف پول رابین هود به تازگی منشتر شده و با قابلیت های ویژه ای که داره، مورد استقبال قرار گرفته. همچنین بر بحث قیمت کیف پول Robinhood گفتیم که کارمزدهای کیف پول رابین هود پایینه و گمان میشه که رابین هود به نحوه دیگه ای کارمزد دریافت می کنه که البته این موضوع فعلا صحت نداره.


نظرات کاربران در مورد کیف پول رابین هود چیست؟(بررسی 0 تا 100 کیف پول Robinhood)
سوال امنیتی :2+93 = ?