ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ (بررسی کلی ارز دیجیتال COMP)

1401/06/22
ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ (بررسی کلی ارز دیجیتال COMP)

ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Compound، آینده ارز COMP و کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند بپردازیم. ولی بهتره قبل از اینکه بحث اصلیمون رو شروع کنیم، مروری بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم. به زبان ساده، ارز دیجیتال شکل دیجیتالی پول هست که به افراد این امکان رو میده تا انتقال ارزش رو در یه محیط کاملا دیجیتال انجام بدن.همچنین دلایل فراوانی برای منحصر به فرد بودن ارزهای دیجیتال وجود داره. ارز دیجیتال در درجه اول، نوعی سیستم پرداخت الکترونیکی هست که در مالکیت هیچ فرد یا نهادی قرار نداره. همچنین ارزهای دیجیتال یا رمز ارزهای مناسب، غیر متمرکز هستن، یعنی اینکه یه نهاد مرکزی مثل بانک یا دولت، بر تولید و توزیع اون نظارتی نداره.
اکثر ارزهای دیجیتال در یه بستر فنی به اسم بلاک چین ساخته میشن و بلاک چین نه یه دفتر کل غیر متمرکز برای ثبت اطلاعات تراکنش هاست. هر تراکنش که با یک ارز دیجیتال انجام میشه، داده اون به طور خودکار و بدون نظارت تیم یا نهاد خاصی در این دفتر ثبت میشه. همچنین غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال، اون ها رو در برابر اخلال فنی یا حمله های هکری مقاوم می کنه، چون کنترل اصلی یک شبکه ارز دیجیتال، در اختیار یک نهاد یا تیم مشخصی نیست. به این ترتیب با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال کردن و چالشی که باهاش روبرو هستن، نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال هستن.
در سیستم مالی، مفهوم ارزش، یه باور مشترک بین افراد هست. درست مثل بسیاری از موارد ارزشمند دیگه مثل پول های کاغذی یا یک تابلوی نقاشی، ارزش رمز ارزها نیز ذاتی نیست. بلکه این مردم هستن که به اون ها ارزش میدن. به زبان ساده اگه مردم باور کنن که چیزی ارزش داره، اون چیز ارشمند میشه. در میان ارزهای دیجیتال شاید اسم ارز کامپاند رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیارین. در مقاله ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ سعی می کنیم تا اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال کامپاند، آینده COPM و کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند برای شما ارائه کنیم.

ارز کامپاند چیست؟

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز کامپاند با نماد اختصاری COPM یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 797.2 میلیون دلار و سهم 0.04 درصدی از کل بازار، در رتبه 94 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین پروتکل کامپاند نوعی پروتکل الگوریتمیک با نرخ بهره مستقل بر روی بلاک چین اتریوم هست که در مسیر رشد خود به یکی از سنگ بناهای صنعت دیفای تبدیل شده. علاوه بر این، ارز دیجیتال COMP با ایجاد بازار مالی کارآمد این اجازه رو به شخص میده تا بدون هیچ محدودیتی دارایی های خودشون رو به پروتکل قرض بدن یا از اون قرض بگیرن.
به عبارت دیگه پروتکل کامپاند یک پروتکل مالی غیر متمرکز سیستم DeFi هست که به کاربران این امکان رو میده تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، وام بگیرن و سود به دست بیارن. همچنین مکانیسم انجام این کار با ایجاد بازارهای پولی برای ارزهای دیجیتال با تعیین نرخ بهره از طریق الگوریتم هاست. علاوه بر این، پروتکل کامپاند با حمایت کوین بیس ایجاد شده و مبلغی بیش از 10 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده. توکن محبوب پروتکل Compound نیز توکن COMP هست و بر روی بلاک چین اتریوم کد نویسی شده و از توکن های ERC20 هست.
ارز دیجیتال کامپاند بستری هست که در زمنیه امور مالی غیر متمرکز و وام دیجیتال خدمت رسانی می کنه و با توجه محبوبیت و کاربردهایی که داره، افراد زیادی بر روی اون سرمایه گذاری کردن. همچنین همونطور که گفتیم، ارز کامپاند با نماد اختصاری COMP و با پشتیبانی کوین بیس ایجاد شده و فعالیت اون بر پایه فناوری بلاک چین اتریوم هست و از جمله از فعال ترین صرافی های پشتیبانی کننده از ارز کامپاند، Xtheta Global هست که سهمی در حدود 15 درصد از حجم معاملات روزانه اون رو به خود اختصاص داده.

بنیانگذاران ارز دیجیتال کامپاند

بنیانگذاران ارز دیجیتال کامپاند

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال کامپاند می پردازیم. ارز دیجیتال COMP در سال 2017 توسط دو نفر به اسم های رابرت لشنر و جفری هیز تاسیس شد که هر دو قبلا در پست میتس، نوعی سرویس تحویل آنلاین غذا در نقش های برجسته ای فعالیت می کردن. این دو همچنین سمت های اجرایی رو در INC، Compound Labs، شرکت توسعه نرم افزاری که در پشت پروتکل Compound قرار داره، ادامه میدن. علاوه بر این، لشنر در حال حاضر به عنوان مدیر عامل خدمت می کنه و در حالی که جفری هیز مدیر ارشد فناوری هست.
مدیر عامل پروتکل کامپاند شخصی به نام رابرت لشنر هست که یک اقتصاددان و تحلیلگر مالی شناخته شده هست. او همیچنین بنیانگذار دو استارتاپ نرم افزاری هست و در کنار بقیه اعضای تیم سعی می کنه که از دارایی هایی که بدون استفاده در صرافی ها و کیف پول ها رها شدن، استفاده کرده و اون ها رو به جریان بندازه و افراد بتونن از اون ها سود به دست بیارن. جفری هیز نیز مدیر فناوری پروتکل Compound هست و فردی برجسته و بنیانگذار دو استارتاپ فنی هست. توری اتسیتی نیز مسئول بخش اپلیکیشن هست و در زمینه گسترش استفاده های موبایلی از پروتکل کامپاند به سختی تلاش می کنه. افراد حرفه ای دیگه هم در پروتکل کامپاند مشغول هستن و همگی قصد دارن که آینده امور مالی غیر متمرکز رو شکوفا کنند.
پروتکل Compound جزو اون دسه از پروژه هایی هست که نقشه راه اون ها مشخص نیست. ولی این نکته منفی برای این پروژه نیست. مدیر عامل این پروژه در یه پست مدیوم در مارس 2019 ابراز داشت که برای اجرای کامل این پروژه توسعه دهنده های اون اهدافی داشتن که به همه اون ها رسیدن.

نحوه کار پروتکل Compound:

نحوه کار پروتکل Compound

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال COMP چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل Compound بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل کامپاند یک اکوسیستمی هست که در اون کاربران می تونن وام ارز دیجیتال بگیرن و یا سرمایه کریپتویی خودشون رو به صورت وام در اختیار دیگران قرار بدن. همچنین ارز دیجیتال بومی این پروتکل، COMP نام داره. در پروتکل Compound برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال این امکان فراهم شده تا با دارایی های خودشون بتونن ارزش و سود بیشتری به دست بیارن.
این نوع کاربران با انتقال دارایی های خود به صورت وام به بقیه افراد، سود به دست میارن. ولی نکته قابل توجه این هست که هیچ کدوم از وام دهنده ارتباط مستقیمی با افرادی که وام رو دریافت می کنند، ندارن. به این ترتیب اون ها نه نیاز دارن بدونن که طرف مقابل اون ها کیه و حتی نیاز نیست به او اعتماد داشته باشن یا نه، چون همه پول های اون ها در یه استخر نقدینگی قرار می گیره و این خود پروتکل کامپاند هست که بقیه کارهارو بر عهده داره. همچنین این استخرهای نقدینگی در واقع یه سری از قراردادهای هوشمند هستن که فرد نیازمند رو به وام مورد نظر خودش می رسونه.
پروتکل Compound به عبارت ساده تر مثل یه بانک غیر متمرکز فعالیت می کنه و به کاربران امکان سپرده گذاری و دریافت سود رو میده. ولی برخلاف بانک های سنتی که بعضی وقت ها بهره منفی دارن و یا ممکنه بر روی سپرده ها کنترل کامل داشته باشن، پروتکل کامپاند با بستر بلاک چین امکان مدیریت و دسترسی هیچ نهاد شخصی یا سازمانی رو به دارایی کاربران نمیده. همچنین پروتکل Compound برای کاربران خود می تونه سودهای خوبی اختصاص بده و به اون ها وام دیجیتالی با درصد کم بده.

ویژگی های ارز دیجیتال Comp:

ویژگی های ارز دیجیتال Comp:

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی پا به این عرصه گذاشتن. هر یک از ارزهای دیجیتال با داشتن ویژگی های خاص خودشون، منحصر به فرد میشن. ارز کامپاند نیز برخی از ویژگی هایی رو داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال کامپاند می پردازیم.
از مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال Comp، وام دهی دیجیتالی هست که بدون واسطه و کاملا شفاف انجام میشه. همچنین پروتکل Compound تونسته در عرصه سودآوری نسبت به خیلی از رمز ارزها که منابع زیادی برای مخاطب ها ندارن، رضایت سرمایه گذاران خودش رو جلب کنه و به اون ها امکان دریافت وام با شرایط ساده رو بده. علاوه بر این، پروتکل کامپاند حتی برای کاربران عادی هم منافعی به همراه داره و اون ها می تونن بدون از دست دادن مالکیت توکن هاشون از دارایی های خود استفاده کنند. جالب اینجاست که پروتکل Compound به دلیل اینکه تحت بازررسی های امنیتی زیادی قرار می گیره، از نظر ایمنی در جایگاه مناسبی قرار داره.
پروتکل کامپاند بر مفهوم وثیقه گذاری استوار هست. به عبارتی افراد می تونن با تامین توکن های پروتکل Compound سود به دست بیارن، در حالی که وام گیرنده ها با وثیقه گذاری توکن های مخصوص، توکن های دیگه ای به دست میارن. برای مثال یه نفر می تونه ارز دیجیتال USDC به پروتکل واریز کنه، نرخ بهره USDC رو به دست بیاره و همزمان از اون برای قرض گرفتن اتریوم استفاده کنه و نرخ بهره اتریوم رو پرداخت کنه. همچنین یکی دیگه از ویژگی های مهم توکن Comp، فراهم کردن قابلیت گاورننس برای کاربر هست.

کاربردهای ارز دیجیتال Comp:

کاربردهای ارز دیجیتال Comp

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ بررسی کنیم، کاربردهای ارز کامپاند هست. کاربردهای اصلی پروتکل Compound، شامل دریافت کننده ها و اعطا کننده های وام هست. به این ترتیب افرادی که دارایی های خودشون رو در پروتکل کامپاند وثیقه گذاری می کنند، این امکان رو دارن که از این پروتکل وام بگیرن. همچنین ویژگی اصلی این پروتکل، علامت گذاری دارایی های بلوکه شده در سامانه هست. 
علاوه بر این، پروتکل کامپاند مثل بانک ها ولی به صورت غیر متمرکز امکان وثیقه گذاری برای دریافت وام، کسب سود از سپرده گذاری و اعطای وام در ازای دریافت بهره عمل می کنه، ولی هیچ شخص یا نهادی قابلیت کنترل و دخالت در این تراکنش ها رو نداره. ایمنی این قراردادهای هوشمند نیز به دلیل برخورداری از بستر اتریوم، بالا هست.

مزیت های ارز دیجیتال Comp:

کسب درآمد: پروتکل کامپاند به کاربران معمولی اجازه میده تا درآمد به دست بیارن و هر کسی می تونه ارز خودش رو وام بده. به این ترتیب کاربران می تونن از دارایی های خود اسفاده کنن، بدون اینکه کاملا از مالکیت دارایی های خود صرف نظر کنند.
برخوردار بودن از امنیت: پروتکل Compound از طریق ابزارهای مختلف امنیت شبکه رو حفظ می کنه. همچنین این شبکه مورد بازررسی های امنیتی بی شماری توسط آژانس های امنیتی معتبری مثل Open Zeppelin و Trail Of Bits قرار گرفته.

بررسی قیمت و آینده Comp:

بررسی قیمت و اینده Comp

یکی از عوامل اصلی در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری و خرید کامپاند، بررسی قیمت و آینده کامپاند هست. همونطور که اطلاع دارین، بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسان های قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و اینده Comp کار سختی بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی قیمت و اینده کامپاند می پردازیم. برای پیش بینی اینده کمپاند باید عوامل متعددی رو زیر نظر داشته باشیم، از جمله وضعیت اقتصادی کشورها، میزان تقاضا برای خرید، اخبارها و رسانه ها و... از عواملی هستن که باعث تاثیر مثبت و منفی بر قیمت و آینده کامپاند میشن.
یکی از عوامل اثیر گذار دیگه بر اینده کامپاند، قیمت این ارز دیجیتال هست. قیمت Comp در طول این سال ها فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کرده. همچنین ارز دیجیتال Compound یکی از بزرگترین پروژه های دیفای هست و بعد از اینکه در لیست صرافی Coinbase و بقیه پلتفرم های معاملاتی صرافی های ارز دیجیتال به نمایش دراومد، حجم ارزش بازار اون به 712 میلیون دلار رسید. همچنین بعد از اعلام عرضه رسمی، نمودار قیمت کامپاند بالا رفت و قیمت کامپاند در کمتر از 42 ساعت از 74 دلار به 163 دلار رسید، یعنی حدود 120 درصد افزایش پیدا کرد.
موضوع دیگه ای باید درباره آینده Comp بهش اشاره کرد، این هست که پروتکل Compound نوعی پلتفرم غیر متمرکز هست و کاربران و دارندگان ارز دیجیتال Compound می تونن به صورت مستقیم و با ارائه پیشنهادها وشرکت در رای گیری ها در آینده Comp و ارز دیجیتال کامپاند نقش داشته باشن. به عبارت دیگه میشه گفت که آینده Comp به نظرات و تصمیم گیری های کاربران و البته تیم مدیریت پروژه نیز بستگی داره. همچنین ارز دیجیتال کامپاند نیز در کنار بقیه ارزهای دیجیتال از جو کلی بازار و میزان استقبال عموم از ارزهای دیجیتال تاثیر می گیره.

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال Comp:

کیف پول های ارز دیجیتال Comp

بعد از اینکه با ارز دیجیتال کامپاند آشنا شدین و اطلاعاتی در مورد آینده کامپاند به دست اوردین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید Comp رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید کامپاند کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال Comp اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال کامپاند دچار مشکل نشین. چون همونطور که می دونین نگه داشتن ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید اون رو به جایی امن انتقال بدین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند می پردازیم.
با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و رشد چند صد درصدی قیمت ارزهای دیجیتال، عده ای علاقه مند شدن تا در این بازار سرمایه گذاری کنن که یکی از چالش های بزرگی که باهاش روبرو هستن، پیدا کردن جایی مناسب برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتالشون هست. به این منظور، کیف پول های دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم با داشتن سطح امنیتی متناسب با خود، مورد محبوبیت و استقبال قرار گرفتن.
کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از از کیف پول ارز دیجیتال هستن که به صورت آفلاین فعالیت دارن و کلیدهای خصوصی و دارایی های کاربران رو در درون دستگاه سخت افزاری و به صورت افلاین نگهداری می کنند. به این ترتیب سطح امنیتی بالایی دارن ولی به دلیل داشتن هزینه بالا زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که به صورت آفلاین فعالیت دارن و در دسته بندی کیف پول های گرم قرار می گیرن. این والت ها نیز سطح امنیتی بالایی دارن و هزینه راه اندازی اون ها رایگانه. تراست ولت، متامسک و اتمیک ولت نمونه هایی از والت های نرم افزاری هستن که از ارز دیجیتال کامپاند پشتیبانی می کنند.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

Ledger

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند، والت سخت افزاری لجر هست. کیف پول Ledger محصول شرکت لجر هست که در دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، وجود داره. کیف پول لجر نانو ایکس از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری هست که علاوه بر دارای بودن رابط کاربری ساده و امنیت فوق العاده، فضای ذخیره سازی بالایی داره. همونطور که می دونین در سال های اخیر اهمیت ارزهای دیجیتال ثابت شده و این واحدهای پول دیحیتالی در حال تسخیر بازار و تتدیل شدن به ارزهای اصلی برای خرید و فروش هستن. به همین دلیل استفاده از کیف پول های سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا کرده.
کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس یا Ledger Nano X یکی از مهم ترین و بهترین کیف پول های موجود در بازار هست و به طور تخصصی برای افراد حرفه ای در زمینه رمز ارزها طراحی شده و قابلیت اتصال به گوشی رو به اون ها میده. همچنین کیف پول Ledger Nano X یک کیف پول چند ارزی هست، یعنی شما می تونین به صورت همزمان چند ارز دیجیتال مختلف رو در این والت ذخیره کنین. علاوه بر این، در هنگام راه اندازی کیف پول سخت افزاری Ledger برای شما کلمات بازیابی داده میشه که در صورت گم کردن یا شکستن والتتون، می تونین کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یه کیف پول آنلاین هست که به این نوع از والت ها، کیف پول گرم گفته میشه. خرید کامپاند و سایر ارزهای دیجیتال در این والت بسیار امن، سریع و راحت هست. همچنین طراحی ظاهری کیف پول تراست ولت بسیار راحت هست و همین سادگی یکی از دلایل محبوب شدن این والت هست. چون بسیاری از کاربران با تجربه ترجیح میدن کیف پولشون ساده و امن باشه. علاوه بر این، تراست ولت غیر متمرکز هست، بنابراین برای استفاده از اون نیازی به ارائه ایمیل نیست. به این ترتیب درگیر نشدن ایمیل کاربر، باعث ناشناس موندن او در شبکه میشه.
تراست ولت مثل بیشتر کیف پول های ارز دیجیتال از تعداد زیادی کوین پشتیبانی می کنه. همچنین زمانی که شما کیف پول خودتون رو روی اپلیکیشن تراست ولت فعال می کنین، امکان استفاده از سه کوین بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین رو دارین. برای فعال کردن کوین های دیگه در صفحه اصلی اپلیکیشن باید نماد اون اون ارز دیجیتال رو فعال کنین. علاوه بر این، برنامه تراست ولت رو هم مثل بقیه برنامه های دیگه باید از یه منبع مطمئن دریافت کنین. بهترین کزینه نیز برای دانلود تراست ولت، سایت رسمی این والت هست. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

MetaMask

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Comp، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول ابزاری هست که منبع نگهداری همه دارایی های یه معامله گر هست. کیف پول ها در دنیای ارزهای دیجیتال پلی بین کاربران و شبکه بلاک چین هست و چگونگی انتخاب یه کیف پول مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان بازارهای مالی هست. همچنین متامسک یکی از پر کگاربردترین کیف پول ها برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال و تراکنش در صرافی های غیر متمرز هست و کاربران زیادی از اون استفاده می کنند. علاوه بر این، کیف پول نرم افزاری متامسک توسط شرکتی به اسم Consensys و در سال 2016 پایه ریزی شده و عوامل سازنده این والت، فعالیت هایی در سطح جهانی دارن و پروژه های متعددی رو به سرانجام رسوندن.
کیف پول متامسک امکان ارتباط با برنامه های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند رو برای شما میده و شامل رمزنگاری های حیاتی هست و امکان ارسال و یا حتی دریافت ارزهای دیجیتال مختلف رو فراهم می کنه. شرکت متامسک به این دلیل که در ابتدا فقط کیف پول مخصوص اتریوم بود، به صورت پیش فرض فقط اتریوم داره و شما نمی تونین به طور مثال بیت کوین رو در اینجا نگه دارین، ولی می تونین توکن های مبتنی بر اتریوم رو به این والت اضافی کنین. همچنین شما می تونین برای جلوگیری از از دست دادن دارایی هاتون، از والت نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن کلمات بازیابی والت هست که هنگام راه اندازی به شما داده میشه.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

Atomic Wallet

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Comp، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet نوعی کیف پول چند منظوره یا مولتی کریپتو هست که برای مدیریت ارزهای دیجیتال مختلف مثل ریپل، اتریوم، سولانا، کامپاند و بقیه ارزهای دیجیتال که تعداشون به بیش از 500 ارز دیجیتال می رسه، به کار برده میشه. همچنین در کیف پول اتمیک ولت از جدیدترین تکنولوژی ها و سرویس های یکپارچه بلاک چینی استفاده شده. بنابراین کاربران این امکان رو دارن تا به راحتی مدیریت دارایی خودشون رو در این والت به عهده داشته باشن.

کیف پول اتمیک ولت همچنین این قابلیت رو داره تا بیشتر از 300 ارز و توکن متفاوت رو پشتیبانی کنه. به علاوه از همه کیف پول های بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کنه. همونطور که می دونین بیشترین عرضه اولیه بر روی این بلاک چین انجام میشه. بنابراین، ارزهای دیجیتال زیادی بر روی این والت قابلیت ذخیره شدن دارن. همچنین امنیت کیف پول اتمیک، از جهات مختلفی تامین میشه. اولین مرحله، رمز عبوری هست که توسط خود کاربر تعیین میشه. علاوه بر این، در هنگام نصب اتمیک ولت، عبارت بازیابی داده میشه که یادداشت کردن این عبارت برای حفظ امنیت والت الزامی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Compound، اینده کامپاند و کیف پول های ارز دیجیتال Comp بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل کامپاند کی پروتکل مالی غیر متمرکز سیستم DeFi هست که به کاربران این امکان رو میده تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، وام بگیرن و سود به دست بیارن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید Comp رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ (بررسی کلی ارز دیجیتال COMP)
سوال امنیتی :7+63 = ?