کیف پول چین لینک چیست؟ بهترین کیف پول Chainlink کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول LINK

1402/06/15
کیف پول چین لینک چیست؟ بهترین کیف پول Chainlink کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول LINK

کیف پول ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ بازار ارزهای دیجیتالی هر روز داغتر از روزهای قبل میشه. در حال حاضر خیلیا به سرمایه گذاری بر روی کریپتوکورنسی ها روی اوردن. با افزایش اقبال عمومی به ارز های دیجیتال توجه کلاهبرداران و افراد ناجور هم به معاملات این بازار جلب شده بطوریکه اگه کمی حواستون نباشه یا اطلاعاتتون کم باشه ممکنه به راحتی تمام دارایی های دیجیتالیتون از دست بدین. بخصوص تو مواردی که افراد بعد از خرید ارز دیجیتال، ارز خودشونو تو سایت صرافی ذخیره می کنن، احتمال هک شدن و یا از دسترس خارج شدن ارزهای دیجیتالیتون افزایش پیدا می کنه. به همین دلیل اگر نمی خواین به سرمایه ای که دارین از دست ندین بهتره در اولین فرصت ارز دیجیتالتون به کیف پول مخصوص انتقال بدین. کیف پول های ارز دیجیتال طراحی شدن که به افراد برای محافظت از ارزهای دیجیتالشون کمک کنن عموماً طراحی این کیف ها بگونه ایه که غیر قابل هک باشند. با توجه به اهمیتی که ذخیره ارزهای دیجیتال تو کیف پول مخصوصشون داره در این مقاله تصمیم گرفتیم که بهترین کیف پول ارز دیجیتال چین لینک به شما معرفی کنیم وعلاوه بر اون آموزش ساخت کیف پول چین لینک رو هم براتون آماده بکنیم.  

مقدمه کیف پول چین لینک چیست؟

به دلیل اینکه بازار ارزهای دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها یه عرصه جدیده، خیلی از جنبه های این عرصه برای ما مشخص نیست، بطوریکه ما خیلی راحت می تونیم تو دنیای کریپتوکورنسی ها غافلگیر بشیم، بنابراین اگه می خواین از این غافلگیری ها پشیمون نشین، بهتره تا می تونین در موردش اطلاعات جمع کنین و همیشه بدنبال ابزاری باشین که باعث میشن کار شما امنتر و سریعتر اجرا بشه. مطمئناً می دونین که مهمترین ابزاری که تو دنیای ارزهای دیجیتال نقش آفرینی می کنه، کیف پوله.  کیف پول ارزهای دیجیتال به شما کمک می کنه تا بتونین با خیال راحت رمز ارزهاتون در امنیت حفظ کنین. با توجه به نقشی که کیف پول در حفظ سرمایه شما داره، بهتره قبل از ساخت کیف پول Chainlink با دقت در مورد ویژگی های یه کیف پول امن تحقیق کنین و از بین کیف پول هایی که هستند بهترین کیف پول چین لینک رو که بهتر و بیشتر از بقیه نیاز های شما رو پوشش میده انتخاب کنین. فراموش نتکنین که شما قراره سرمایتون و ارز دیجیتال link  که به خاطرش پول دادین و خریدینش تو کیف پول Chainlink ذخیره کنین پس لطفاً در انتخاب کیف پول خودتون دقت بخرج بدین و امنترین و کارآمدترین کیف پول ارز چین لینک ممکنو انتخاب و نصب کنین. من هم برای اینکه بتونم تو این کار کمکتون کنم قصد دارم تو این مقاله ضمن معرفی چند کیف پول چین لینک که از امنیت و امکانات خوبی برخوردارن، آموزش ساخت کیف پول link رو هم براتون میزارم. اما قبل از اینکه تمرکزمون بذاریم رو کیف پول Chainlink بیایید ویژگی های یه کیف پول خوب و کارآمد باهم بررسی کنیم.

ویژگی های کیف پول چین لینک:

همان طور که گفتیم کیف پول چین لینک (China's Digital Currency Electronic Payment - DCEP) یک نرم‌افزار یا سرویس مخصوص برای نگهداری و مدیریت ارز دیجیتال ملی چین (چین لینک) است. این کیف پول‌ها علاوه بر امکان نگهداری و مدیریت چین لینک، ممکن است دارای ویژگی‌های خاص دیگری نیز باشند که متناسب با نیازهای کاربران و قوانین دولت چین طراحی شده‌اند. در ادامه ویژگی‌های کلی کیف پول چین لینک را بررسی می‌کنیم:

نگهداری چین لینک (DCEP): کیف پول چین لینک به شما اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال چین لینک را در داخل آن نگهداری کنید. این به شما امکان می‌دهد تا از ارز دیجیتال ملی چین به عنوان وسیله پرداخت در تراکنش‌ها و پرداخت‌های مختلف استفاده کنید.

پشتیبانی از پرداخت‌های موبایلی: چین لینک به عنوان یک ارز دیجیتال برای پرداخت‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف پول چین لینک به شما امکان می‌دهد تا از تلفن همراه خود برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌ها با استفاده از چین لینک استفاده کنید.

پشتیبانی از تراکنش‌های سریع و ارزان: چین لینک به عنوان یک ارز دیجیتال برای تسهیل تراکنش‌های الکترونیکی سریع و ارزان طراحی شده است. کیف پول چین لینک این امکان را فراهم می‌کند تا به سرعت تراکنش‌ها را انجام دهید و هزینه‌های پرداختی را کاهش دهید.

شفافیت و امنیت: به عنوان یک سیستم بر پایه بلاکچین، چین لینک و کیف پول‌های مرتبط با آن تضمین می‌کنند که تمام تراکنش‌ها در شبکه به صورت عمومی قابل مشاهده باشند و از تکنولوژی رمزنگاری برای حفاظت از امنیت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

کنترل دولتی: چین لینک تحت نظارت و کنترل دولت چین قرار دارد. این به این دولت امکان می‌دهد تا به راحتی تنظیمات مرتبط با چین لینک را تغییر دهد و تطابق آن با قوانین و مقررات مالی کشور را حفظ کند.

پشتیبانی از تراکنش‌های بین‌المللی: چین لینک به عنوان یک ارز دیجیتال ملی نیز می‌تواند برای معاملات بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد. کیف پول چین لینک به شما امکان می‌دهد تا به سراسر دنیا پرداخت کنید.

پشتیبانی از توسعه‌دهندگان: چین لینک ابزارهای توسعه داده شده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌ها و خدمات جدیدی را بر روی این بلاکچین بسازند. این امکان باعث افزایش برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر چین لینک می‌شود.

 

قبل از انتخاب کیف پول مورد نظرتون حتماً به موارد زیر دقت کنین:

کیف پول چین لینک چیست؟ | نکات قابل توجه قبل از انتخاب چیت لینک

  1. کیف پولی که می خواین نصب کنین قابلیت ذخیره کدوم رمز ارزها رو داره؟ باید حتماً مطمئن بشین که کیف پول انتخابی شما از ارز دیجیتال Chainlink ( یا هر رمز ارزی که قصد خریدش دارین) پشتیبانی بکنه.
  2. کیف پول انتخابی شما تیم پشتیبانی از کاربران داره؟ اگه براتون مشکلی پیش اومد یا سوال مهمی داشتین، کسی هست که بتونین باهاش تماس بگیرین و اون جواتون به درستی بده؟!
  3. نظر کاربران این کیف پول در مورد امنیت، خدمات، پاسخگویی پشتیبانان چیه؟ شما می تونین با کمی تحقیق تو شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، ردیت و... این اطلاعات جمع آوری بکنین.
  4. مطمئن بشین که کیف پول ارز چین لینک انتخابی شما زود بزود اپدیت می شه. آپدیت های سریع نشانه فعال و حرفه ای بودن تیم توسعه دهنده کیف پوله. چون در عرصه ارزهای دیجیتال یه دنیای جدید و ناشناخته ست. پس حتی حرفه ای ترین تیم های برنامه نویسی هم نمی تونن یه برنامه بی عیب و نقص طراحی کنن و به روز رسانی های سریع می تونه نشانه حذف تک تک باگ های کیف پول باشه. ناگکفته نماند که باگ های کیف پول Chainlink شما رو یا تیم توسعه دهنده پیدا می کنه و با یه بروز رسانی برطرفش می کنه. یا یه هکر وظیفه شناس با وجدان کاری قوی پیدا میشه و با استفاده از باگ های کیف پول شما، همه دارایی شما رو بر می داره و میزنه به چاک!
  5. حتماً کیف پول چین لینک که انتخاب می کنین محیط کاربری ساده و واضحی داشته باشه. یادتون باشه هخر چقدر محیط کاربری کیف پول شما ساده تر باشه احتمال بروز خطا در اون کمتر میشه.
  6. اگه گفتین مهمترین ویژگی کیف پول link چیست؟ بله درسته امنیت بالا! قبل از نصب هر کیف پولی مطمئن بشین که اون کیف پول کلیدهای خصوصی شما رو در جایی ذخیره نمی کنه و اون ها رو در اختیار کسی نمی ذاره!
  7. حتماً مطمئن شین که کیف پول انتخابی شما از اطلاعات کیف پول Chainlink تون بک آپ می گیره. چون اگه کیف پولتون از اطلاعات بک اپ نگیره استفاده از اون کیف پول ریسک زیادی خواهد داشت.

 انواع کیف پول چین لینک چیست؟

 انواع کیف پول لینک چیست؟ | کیف پول چین لینک چیست؟ 

دنیای کریپتوکورنسی ها، دنیای فراوانی و تنوعه! تو دنیای کریپتو کورنسی ها از هر خدمات و امکاناتی چند ورژن وجود داره. این قانون شامل کیف پول ارز چین لینک هم میشه. شما با توجه به نیازتون می تونین بهترین کیف پول Chainlink انتخاب کنین. برای چین لینک کیف پول های متنوعی در دسترسه که از جمله اون ها میشه به کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری، تحت وب و یا کیف پول کاغذی اشاره کرد. بهتر قبل از اینکه به آموزش ساخت کیف پول چین لینک بپردازیم، ویژگی ها، مزایا و معایب هر نوع از این کیف پول ها رو بررسی کنیم.

کیف پول سخت افزاری چین لینک

قبل از هر چیز باید بگم که کیف پول های سخت افزاری، دستگاه هایی مثل فلش USB هستن با این تفاوت که می تونن ارز دیجیتال چین لینک یا هر رمز ارز دیگه ای رو بصورت آفلاین ذخیره کنن. احتمال هکه کیف پول های سخت افزاری خیلی کمه. در واقع برجسته ترین حسن اون ها اینه که درجه امنیت بالایی دارن. البته این نقطه قوت، نقطه ضعفشون هم هست. یکی از معایبی که میشه برای این کیف پول ها در نظر گرفت آفلاین بودن اونهاست، آفلاین بودن دستگاه باعث میشه کار کردن با این نوع کیف پول چین لینک سخت تر باشه. برای اینکه شما بتونین به کمک این دستگاه ها تراکنش یا معامله ای انجام بدین باید حتماً اول کیف پول سخت افزاریتون به گوشی یا کامپیوتر خودتون وصل کنین. در ضمن برای انجام معاملات باید همیشه این دستگاه رو همراه خودتون داشته باشین، به عبارت دیگه استفاده از دستگاه های کیف پول سخت افزاری می تونه محدود کننده باشه. در ادامه مقاله ساخت کیف پول Chainlink ، چند تا از بهترین کیف پول چین لینک از نوع سخت افزاری معرفی خواهم کرد.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول چین لینک چیست؟ | کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

در حال حاضر یکی از معروفترین و محبوبترین کیف پول های سخت افزاری کیف پول Ledger Nano S است. این کیف پول ویزگی ها و مزایای بالایی داره که از جمله اون ها میشه به امنیت بسیار بالای که داره اشاره کرد. در ضمن کیف پول لجر نانو از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال (تقریباً همه ارزهای دیجیتال معتبری که وجود دارن) پشتیبانی می کنه. این کیف پول تیم توسعه دهنده حرفه ای و فعالی داره. اون ها در بروز رسانی کیف پولشون سرعت خیلی بالایی دارن و تقریباً هر ارز دیجیتال تازه ای که به بازار ارزهای دیجیتال معرفی میشه رو با سرعت به لیست رمز ارزهایی که ازشون پشتیبانی میشه، اضافه می کنن. البته تیم پشتیبانی مشتریان این کیف پول هم عملکرد خیلی خوبی داره که در اسرع وقت و به درستی کاربرانو برای حل مشکل پیش اومده راهنمایی می کنن. یکی دیگه از ویژگی های کیف پول  لجر نانو اس وزن کم اونه که باعث میشه حمل اون به اطراف آسون تر بشه. البته این کیف پول نقاط ضعفی هم داره. مثلاً کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس باطری نداره، صفحه نمایش این کیف پول کمی کوچیکه، که هر دو این موارد باعث میشه که کاربران محدود بشن و کار کردن با کیف پول لجر نانو اس کمی سخت باشه. در ضمن راه اندازی اولیه این کیف پول کمی پیچیده و زمانبره و برای نصب و استفاده از اون باید حوصله به خرج بدین. از طرف دیگه شیوه ی کار و امکانات این کیف پول سخت افزاری برای انجام معاملات روزانه خوب نیست و بهتره شما از این کیف پول برای ذخیره طولانی مدت ارز دیجیتال لینک یا بقیه رمز ارزها استفاده کنین.

نکاتی که قبل از استفاده از کیف پول لجر نانو اس باید بدونین: برای اینکه بتونین از از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس استفاده کنین باید نرم افزار Live Ledger روی گوشی خودتون به صورت نصب داشته باشین ولی این نرم افزار به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیده (چون ایران تحریمه) پس اگر می خواین از کیف پول لجر نانو اس استفاده کنین باید  IPخودتون تغییر بدین.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی

انواع کیف پول چین لینک | کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی

یکی از انواع معروف و محبوب کیف پول های سخت افزاری، کیف پول Trezor Model T  است، این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد. کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی دومین نسل کیف پول های ساتوشی لبز رو تشکیل میده. البته نه اینکه فکر کنین کیف پول سخت‌افزاری ترزور تو نسل اول و دوم خیلی تغییر کرده باشه، تنها تفاوته این کیف پول تو دو نسل اینه که نسل دوم یعنی مدل  T  از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می کنه که ارز دیجیتال چین لینک هم یکی از همون رمز ارزهاست. این کیف پول سخت افزاری به یه صفحه نمایش لمسی و رنگی مجهز است که باعث میشه  کار کردن با اون برای کاربران راحت تر باشه. در ضمن این صفحه نمایش باعث زیبایی و شکیل تر شدن این کیف پول چین لینک هم شده. البته در انتخاب یه کیف پول سخت افزاری داشتن زیبایی بصری خیلی هم مهم نیست (هرچند در طراحی  کیف پول Trezor Model T  به زیبایی بصری این کیف هم توجه شده) اما مهمترین ویژگی یه کیف پول ارزهای دیجیتال امنیت اونِ که در ساخت کیف پول های سخت افزاری ترزور به شدت بهش توجه میشه. کیف پول های ترزور از امنیت بسیار بالایی برخوردارن. برای اینکه طریقه کار کردن با این کیف پول راحت تر بشه، کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی به کارت حافظه مجهز شده. تو این کارت حافظه اطلاعات مهمی مثل گذر واژه ها ذخیره میشه.

ناگفته نماند که این کیف پول سخت افزاری نرم افزار مخصوص کامپیوتری یا اپلیکیشن موبایل نداره. به این ترتیب برای اینکه شما بتونین از ارز های دیجیتالی درون کیف پول ترزور خودتون استفاده کنین، قبل از هرکاری باید  کیف پولتون به وسیله کابل به کامپیوتر و یا گوشی خودتون وصل کنین، بعد وارد سایت ترزور میشین و از اونجا تراکنش مورد نظرتون انجام میدین. اگر بخوایم نتیجه گیری کنیم باید گفت کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی، کیف پول مطمئنیه و در بازار ارزهای دیجیتال و از طرف سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مورد استقبال خوبی قرار گرفته. شاید تنها نقطه ضعف این کیف پومل که باعث میشه افراد برای خرید اون کمی بیشتر تامل کنن، قیمت تقریباً بالای کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی نسبت به بقیه کیف پول های سخت افزاری همرده خودشه.

 کیف پول های نرم افزاری از ارز دیجیتال چین لینک 

 کیف پول های نرم افزاری از ارز دیجیتال چین لینک

استفاده از کیف پول های نرم افزاری یکی از محبوب ترین شیوه های نگهداری ارزهای دیجیتاله. با استفاده از انواع  کیف پول های نرم افزاری به راحتی میتونین به صرافی های ارز دیجیتال متصل بشین و تراکنش هایی که می خواین انجام بدین. کیف پول های نرم افزاری زیادی از ارز دیجیتال Chainlink پشتیبانی می کنن. در ادامه مقاله کیف پول Chainlink چیست؟ شما رو با تعدادی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال چین لینک  آشنا می کنیم و بعدش میریم سراغ ساخت کیف پول لینک !

کیف پول نرم‌افزاری اتمیک

انواع کیف پول نرم افزاری چین لینک | کیف پول اتمیک

یکی از معروف ترین و خوشنام ترین کیف پول های نرم افزاری Atomic Wallet است. این کیف پول از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی  میکنه و رابط کاربری ساده و خوشایندی داره. یکی از امکانات برجسته این کیف پول اینه که توی کیف پول اتمیک بخشی تعبیه شده که شما می تونین با استفاده از اون قسمت ارز دیجیتال لینک خودتون به هر ارز دیگه ای که می خواین تبدیل کنین. در ضمن این کیف پول تیم پشتیبانی مشتریان قوی داره و شما می تونین تو هر ساعتی از شبانه روز ازشون راهنمایی بگیرین و مشکل خودتون حل کنین. نرم افزار کیف پول Atomic  به هر دو صورت کیف پول موبایل و لپتاپ به بازار عرضه شده و شما با توجه به شرایط خودتون می تونین از هر کیف پولی که خواستین استفاده کنین. تیم توسعه دهنده اتمیک ولت اعلام کردن که این کیف پول بر مبنای تمرکز زدایی، ناشناس بودن و امنیت طراحی شده. کیف پول اتمیک ویژگی های برجسته عالی داره و تنها ایرادی که میشه برای این کیف پول  ذکر کرد اینه که کیف پول اتمیک رو نمیشه به هیچ کیف پول سخت افزاری دیگه ای متصل کرد.

کیف پول تراست والت

انواع کیف پول نرم افزاری چین لینک | کیف پول تراست والت

شاید بشه گفت یکی از معروف ترین و محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری، کیف پول تراست والته. این کیف پول تو سال 2017 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. بلافاصله به خاطر امکانات متنوع و محیط کاربری جذابی که داشت توجه های زیادی رو به خودش جلب کرد. این توجه ها انقدر بود که یکسال بعد (2018) صرافی بایننس ترجیح داد برای محکم کردن جای پای خودش تو بازار ارزهای دیجیتال تا تراست والت بخره. در حال حاضر تراست والت کیف پول رسمی صرافی ارز دیجیتال بایننسِ. ناگفته نماند که کیف پول تراست والت نسخه کامپیوتری نداره و فقط برای گوشی  قابل استفاده ست. در ادامه همین مطلب آموزش ساخت کیف پول چین لینک بر روی Trust Wallet  گفته خواهد شد، پس با من همراه باشین.

 کیف پول کاغذی چین لینک

اگه دوست دارین ارز دیجیتال چین لینک خودتون به شیوه سنتی نگه دارین، ساخت کیف پول کاغذی چین لینک بهترین روش ممکنه! شاید بشه گفت کیف پول کاغذی امنترین شیوه ذخیره ارز دیجیتال لینک از بعضی جهاته. دلییلشم سادست چون هیچ هکری تو این دنیا نمی تونه اطلاعات روی یه کاغذُ که قایمش کردن، هک کنه، پس امنه! ولی خب نباید فراموش کرد که جنس این کیف پول از  کاغذه. یعنی به راحتی ممکنه گم شه، پاره شه، خیس بشه، بپوسه، بسوزه و... . یکی دیگه از معایب استفاده از این نوع کیف پول لینک اینه که با استفاده از کیف پول های کاغذی برای انجام تمام فعالیت ها با محدودیت بیشتری رو برو خواهید شد، یعنی برای انجام هر تراکنشی به صرف زمان و امکانات بیشتری نیاز دارین. به همین خاطره که توصیه میشه اگه می خواین ارز دیجیتال link خودتون رو برای مدت طولانی مثلاً بیشتر از یک سال نگهدارین از کیف پول کاغذی استفاده کنین.

آموزش ساخت کیف پول چین لینک | کیف پول سخت افزار لجر نانو اس

نحوه ساخت کیف پول Chainlink سخت افزار لجر نانو اس تا حدود زیادی مشابه بقیه کیف پول های سخت افزاریه و شما با یاد گرفلتن مراحل ساخت کیف پول چین لینک در لجر نانو اس، می تونین با انجام همین مراحل بقیه کیف پول ها رو هم به راحتی نصب کنین. قبل از هر کاری  کیف پول لجر نانو اس رو با کابل USB به کامپیوتر وصل کنین.

 آموزش ساخت کیف پول چین لینک | کیف پول سخت افزار لجر نانو اس

در مرحله بعد ازتون می خواد پین کد دستگاه تنظیم کنین، شما با فشار دادن دکمه های چپ یا راست می تونین عددی رو که روی صفحه نمایش نشون داده میشه تغییر بدین. وقتی که عدد مورد نظرتون روی صفحه نمایش دستگاه نشون داده شد، با فشار دادن هر دو دکمه به صورت همزمان، اون عددُ انتخاب کنین. اینکار باید انقدر تکرار می کنیم تا 8 رقم انتخاب بشه. این شماره رو در جای مطمئنی ثبت کنین چون این عدد از این به بعد رمز ورود به کیف پول چین لینک شماست.

آموزش ساخت کیف پول چین لینک | کیف پول سخت افزار لجر نانو اس

در مرحله بعد بیست و چهار  کلمه مختلف تک به تک براتون نشون داده میشه، حتماً این بیست و چهار  کلمه رو در جایی یاد داشت کنین چون  این بیست و چهار  کلمه، کلمات بازیابی کیف پول link شما هستن و هر زمان که  دسترسی شما به کیف پولتون قطع بشه شما می تونین بعه راحتی با کمک این بیست و چهار  کلمه  کیف پول لینک خودتون بازیابی کنین. بعد از نوشتن بیست و چهار کلمه روی کاغذ دوباره هر دو دکمه دستگاه با هم فشار بدین تا عبارت بازیابی شما تائید بشه.

 تبریک میگم  کیف پول Chainlink شما آماده استفاده شده و شما برای استفاده از کیف پول چین لینک خودتون در دفعه های بعد دیگه لازم نیست این مراحل دوباره طی کنین .

آموزش ساخت کیف پول چین لینک در Trust Wallet

قبل از آموزش ساخت کیف پول چین لینک بهتره یه اخطار مهم بهتون بدم، صرفنظر از اینکه می خواین چه کیف پولی رو نصب کنین، حتماً کیف پول ارز دیجیتال چین لینک خودتونو از سایت اصلی شرکت سازنده اون کیف پول دانلود کنید. چون اگه شما کیف پول لینک خودتون از سایت های متفرقه و حتی سایت هایی مثل گوگل پلی یا اپل استور دانلود کنین، امکان داره آلوده به بد افزار باشن و اطلاعات محرمانه شما رو در اختیار دیگران قرار بدن. به این ترتیب هکرا می تونن تمام ارزهای دیجیتال توی کیف پول شما رو بدزدن، پس حتماً کیف پول ارز های دیجیتال خودتون از سایت اصلی دانلود کنین!

خب حالا می رسیم به آموزش ساخت کیف پول Chainlink در نرم افزار تراست والت، نحوه نصب و فعال سازی اکثر کیف پول های نرم افزاری شبیه همه، بنابراین شما با یاد گرفتن نحوه ساخت کیف پول لینک ، مراحل ساخت بقیه کیف پول های نرم افزاریو هم یاد میگیرین.

  • برای ساخت کیف پول link بر روی اپلیکیشن تراست والت اول Trust Wallet  رو از سایت اصلی توسعه دهنده این کیف پول دانلود و نصب کنین. گزینه Create a New Wallet انتخاب کنین.
  •  در مرحله بعد قوانین استفاده از تراست والت براتون نمایش داده میشه. گزینه accept تیک بزنین بعد گزینه  CONTINUE  انتخاب کنین.
  • یه صفحه که توش 12  کلمه نامرتبط نوشته شده، براتون نمایش داده میشه. به اصطلاح به این کلمات سید (به معنی بذر، دونه) گفته میشه، به عبارت دیگه این کلمات تنها راه بازیابی کیف پول شما هستن. یعنی اگه در آینده به هر دلیلی این کیف پول از دسترستون خارج شد، شما با استفاده از این کلمات می تونین اطلاعات کیف پول خودتون بازیابی کنین. پس حتماً این دوازده کلمه رو با دقت و به همون ترتیبی که نوشته شده، رو یه کاغذ بنویسین و یه جای امن نگه دارین.

آموزش ساخت کیف پول چین لینک در Trust Wallet

یه نکته مهم شما هرگز نباید از صفحه کلمات بازیابی اسکرین شات بگیرین چون اگه گوشیتون دست دزدا بیوفته، اونا می تونن با استفاده از همین دوازده کلمه تمام ارزهای دیجیتالیتونو غارت کنن.

  • در مرحله بعد 12 کلمه بازیابی بصورت بهم ریخته برای شما نشون داده می شه. شما باید کلمات با ترتیب درست کنار هم مرتب کنین و بعد گزینه CONTINUE انتخاب کنین.
  •  خب شما به همین راحتی موفق شدین تمام مراحل ساخت کیف پول چین لینک رو به درستی پشت سر بذارین و از این به بعد می تونین از این کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال چین لینک استفاده کنین.

آموزش ساخت کیف پول چین لینک در Trust Wallet

اضافه کردن ارز چین لینک به تراست ولت

در این قسمت از مقاله کیف پول Chainlink چیست؟ آموزش افزودن ارز Link به صورت دستی و با استفاده از آدرس قرارداد توکن چین لینک خواهیم داشت. برای این کار مراحل زیر رو طی کنین:

  • ورود به کیف پول تراست ولت و بخش جستجو ارزها : برای این کار از طریق آیکون خط و نقطه که در بالای صفحه قرار داره وارد جستجوی رمز ارزها بشین.

کیف پول چین لینک چیست؟ | آموزش اضافه کردن Chainlink  به تراست والت

  • جستجوی ارز Chainlink و ورود به بخش افزودن دستی: نام ارز Link رو جستجو کنین. اگر ارز در لیست بود با فعالسازی کلید کنار ارز، ارز رو به صفحه ی اصلی ولت اضافه کنین و اگه نه پیام پیامی با این مضمون براتون نمایش داده میشه "No Asset Found" . در این صورت برای افزودن توکن چین لینک باید روی گزینه ی "Add Custom Token" کلیک کنید.

کیف پول چین لینک چیست؟ | آموزش اضافه کردن Chainlink  به تراست والت

  • پیدا کردن اطلاعات ارز: اولین کار برای افزودن ارز Chainlink به تراست ولت اینه که اطلاعات ارز رو پیدا کنیم. خوب برا این کار میشه وارد سایت Etherscan شد و نام ارز رو جستجو کرد. اطلاعاتی که برا افزودن ارز به تراست والت لازمه از این قراره: Contract، Symbol، Token Name، Address و Decimal

کیف پول چین لینک چیست؟ | آموزش اضافه کردن Chainlink  به تراست والت

  • وارد کردن اطلاعات ارز: از قسمت Contract آدرس ارز رو کپی کنین و به کیف پولمون برمیگردیم و در قسمت Add Custom Token وارد میکنیم. قبل از این کار در اولین بخش شبکه ی ارز Chainlink رو انتخاب میکنیم.  به محض اینکه این کار رو انجام دادین بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه اما اگه این اتفاق نیوفتاد به Etherscan برگردین و بقیه ی اطلاعات رو هم کپی کنین و به کیف پولتون انتقال بدین. پس از اتمام این کار گزینه ی "Done" رو کلیک کنین.

کیف پول چین لینک چیست؟ | آموزش اضافه کردن Chainlink  به تراست والت

با زدن گزینه ی Done ارز چین لینک به لیست ارزهای تراست والت اضافه میشه و از این پس به راحتی میتونین ارز دیجیتالLink رو خرید و فروش کنین.

نحوه ساخت کیف پول کاغذی چین لینک

نحوه ساخت کیف پول کاغذی هم خیلی آسونه. اول تو گوگل سایت هایی که کیف پول کاغذی می سازن، جستجو می کنین. تو سایت مورد نظر گزینه Generate new addres انتخاب می کنین. رمز خصوصی شما بر روی صفحه سایت نمایش  داده میشه، شما باید از این صفحه چند تا پرینت بگیرین و اونارو در جاهای امن قایم کنین.

نکته مهم: برای حفظ امنیت کیف پولتون حتماً صفحه ای که سایت بهتون نشون میده رو بعد از پرینت گرفتن پاک کنین!

 حرف آخر:

امروزه خیلیا به بازار کریپتو کورنسی ها علاقمند شدن. در ضمن ارز دیجیتال Chainlink یکی از رمز ارز های خوش آتیه و حرفه ایه، خیلی از کارشناسا معتقدند که ممکن ما در آینده با رشد قیمت چین لینک روبرو بشیم. پس احتمالاً بهتره که کمی ارز دیجیتال چین لینک ته حسابتون داشته باشین. اگه می خواین مقداری چین لینک برای خودتون پس انداز کنین با زیر نظر گرفتن قیمت لینک می تونین در زمان مناسب اقدام به خرید چین لینک بکنین و با فروش به موقع لینک های خودتون سود کنین. البته مشکلی که ایرانی ها تو بازار ارزهای دیجیتال دارن، تحریم بودن ایرانه که خیلی ها رو نگران می کنه. ولی شما خیلی راحت می تونین با استفاده از صرافی های ایرانی که معتبر هستن برای انجام معاملاتتون استفاده کنین. صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های معتبر ایرانه شما میتونین در قسمت خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ایران بایننس مجموعه کم نظیری از انواع ارزهای دیجیتال معتبر ببینین و به راحتی و فقط با چند کلیک هر رمز ارزی که دوست دارین بخرین.


نظرات کاربران در مورد کیف پول چین لینک چیست؟ بهترین کیف پول Chainlink کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول LINK
سوال امنیتی :9+48 = ?