کیف پول کاردانو چیست؟ انواع کیف پول آدا کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول ADA

1402/06/12
کیف پول کاردانو چیست؟ انواع کیف پول آدا کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول ADA

ارز دیجیتال کاردانو یکی از برترین رمز ارزهای موجود در جهانه که به اعتقاد خیلی از کارشناسا می تونه آینده درخشانی داشته باشه. ارز دیجیتال ADA اولین بار در سال 2015 راه اندازی شده و تا الان چند بار تونسته در زمره 10 ارز دیجیتال برتر جهان قرار بگیره. بنابراین به راحتی میشه حدس زد که به احتمال زیاد خرید کاردانو و ذخیره اون برای مواقعی که با افزایش قیمت روبروئه می تونه یه تصمیم عاقلانه باشه. درسته ارز دیجیتال کاردانو عملکرد موفقی از خودش تو بازار به نمایش گذاشته و یکی از محبوبترین ارزهای دیجیتالی موجوده ولی تعداد کمی از کیف پول های ارز دیجیتال از آدا پشتیبانی می کنن. به همین دلیل ذخیره این ارز دیجیتالی برای خیلی از تازه کارهای بازار کریپتو کورنسی یه مشکلِ عجیبه. در نتیجه خیلی از سرمایه گذاران این ارز دیجیتالی ترجیح میدن که ارز دیجیتال ADA خودشونو تو صرافی ارز دیجیتال معتبری که ازش خریدن ذخیره بکنن ولی خب این هم کار درستی نیست. به همین دلیل فکر کردم بهتره با نوشتن یه مقاله با موضوع آموزش ساخت کیف پول کاردانو ، لیستی از بهترین کیف پول آدا رو هم بهتون معرفی کنم و هم ساخت کیف پول ADA رو بهتون یاد بدم. تو تهیه لیست بهترین کیف پول کاردانو با توجه به معیار هایی مثل میزان امنیت، میزان حرفه ای بودن تیم توسعه دهنده، تعداد نصب، میزان رضایت کاربران و ساده بودن رابط کاربری انتخاب شدن.

چرا کاردانو هایمان را در صرافی نگه نداریم؟

شاید بعضیا فکر کنن با توجه به اینکه خیلی از کیف پول ها از ارز کاردانو پشتیبانی نمی کنن آیا بهتر نیست که بذاریم ارز دیجیتال ADA مون تو همون صرافی بمونه؟ جواب: نه! صرافی ها طراحی شدن تا شما توش ارزهای دیجیتالتون با بقیه مبادله کنین، هدف صرافی ها اصلاً ذخیره رمز ارزها نیست. از طرف دیگه چون تو سایت صرافی ها تنوع و مقدار ارزهای دیجیتال زیاده، خیلی از هکرها سعی می کنن سایت صرافی ها رو هک کنن، کافیه یه بار یکیشون بتونه، تا همه دارایی شما به باد بره. به همین دلیله که بهتره شما با ساخت کیف پول آدا ارز دیجیتال Cardano خودتون در امنیت ذخیره کنین. در ضمن وقتی ارز دیجیتال شما تو حساب صرافیه، در واقع جزو اموال صرافی محسوب میشه و ا اگر مشکلی برای صرافی پیش بیاد ممکنه شما هم ارز دیجیتال کاردانو تونو از دست بدین.

کیف پول کاردانو چیست؟ | آموزشساخت کیف پول آدا

مهمترین نکات در انتخاب کیف پول Cardano چیست؟

با توجه به اینکه عرصه کریپتو کورنسی ها یه بازار جدید با قوانین متفاوت و بر  پایه فضای آن لاینه (عرصه ای که هر روز حرف جدیدی برا گفتن داره و به راحتی میشه توش غافلگیر شد) بهتره قبل از انجام هر کاری در این عرصه از جمله ساخت کیف پول کاردانو به خوبی در مورد جوانب مختلف اون تحقیق کنین. یادتون باشه شما ارز دیجیتالتون (دارایی تون) تو کیف پول تون ذخیره می کنین، پس باید حتماً از امن بودنشون مطمئن بشین. برای اینکه بتونم کمکتون کنم تا بهترین کیف پول Cardano و هر ارز دیجیتال دیگه رو انتخاب کنین یه لیست از مواردی که باید بهشون دقت کنین آماده کردم، قبل از ساخت کیف پول کاردانو یا هر ارز دیجیتال دیگه ای، حتماً به تک تک موارد توی این لیست دقت کنین.

  • کیف پول انتخابی شما از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می کنه؟ خیلی مهمه که قبل از نصب هر کیف پولی مطمئن بشین که  اون کیف پول از رمز ارزهایی که شما قصد خریدش دارین پشتیبانی می کنه یا نه! مثلاً برای ساخت کیف پول ADA شما خیلی گزینه های متنوعی برای انتخاب ندارین، چون اصولاً کیف پول های کمی از ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می کنن.
  • آیا کیف پول آدا انتخابی شما به خوبی از کاربرانش پشتیبانی می کنه؟ تصور کنین، اگه موقعی که شما دارین از کیف پولتون استفاده می کنین، یهو مشکلی پیش بیاد، چکار می کنین؟ پس حتماً در مورد کیفیت پشتیبانی کیف پولی که می خواین نصب کنین تحقیق کنین. برای اینکه بدونین تیم پشتیبانی یه کیف پول چطور به مشکلات رسیدگی می کنن، می تونین تو شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و ردیت جستجو کنین.
  • ضرورت بروز رسانی مداوم کیف پول ADA چیست؟ بعضی از کیف پول های ارز دیجیتال بعد از عرضه به بازار هیچ بروز رسانی انجام نمیدن و این اصلاً نشانه خوبی نیست. با توجه به تازه و بروز بودن بازار کریپتوکورنسی ها و صد البته با تشکر از همت والای هکران وظیفه شناس! همیشه میشه یه باگ جدید تو ساختار یه کیف پول پیدا کرد. به این ترتیب تیم توسعه دهنده ای حرفه ای و وظیفه شناس هستن که همیشه بدنبال پیدا کردن باگ های کیف پول خودشون باشن و زود به زود نرم افزارشون بروز رسانی بکنن.
  • کیف پول با فضای کاربری ساده یا پیچید، بهترین نوع کیف پول آدا چیست؟ خب واقعاً خودتون ترجیح میدین با کدوم کار کنین؟ معلومه کیف پولی که رابط کاربری ساده و شیوه استفاده راحتی داشته باشه، از اولویت بیشتری برخورداره، چون تو انجام کار با کیف پول با رابط کاربری واضح و ساده، احتمال رخ دادن اشتباه کمتر میشه!
  • کیف پول ADA انتخابیه شما به چه اندازه می تواند امنیت رمز ارزهای شما را تامین کند؟ شاید بشه گفت این مهمترین نکته در انتخاب کیف پول Cardano و هر ارز دیجیتال دیگه ایه. قبل از نصب هر کیف پولی حتماً مطمئن بشین که اون کیف پول اطلاعات مربوط به کلیدهای خصوصی شما رو روی سرورش ذخیره نمی کنه و وظیفه حفظ رمز عبور شما به عهده شماست و تو گوشی شما ذخیره میشه، نه فضای ابری و..! در ضمن کیف پول ADA باید امکان بک آپ گرفتن از اطلاعات برای شما فراهم کنه، و گرنه استفاده از اون می تونه ریسک بزرگی باشه.

کیف پول آدا چیست؟ نکات مهم انتخاب کیف پول کاردانو

آیا کیف پول کاردانو امن است؟

کیف پول کاردانو اگر به درستی تنظیم شده و از منابع رسمی و معتبر دانلود شود، می‌تواند امن باشد. اما امنیت کیف پول نهایتاً به تدابیر امنیتی کاربر نیز بستگی دارد. در ادامه، مواردی که باید برای افزایش امنیت کیف پول کاردانو خود در نظر بگیرید را مرور می‌کنیم:

دانلود از منابع رسمی: از همیشه مطمئن شوید که کیف پول کاردانو را از منابع رسمی و ارائه‌دهندگان معتبر دانلود کنید. دانلود از منابع ناشناخته و اشخاص غیرمعتبر ممکن است به امنیت کیف پول آسیب برساند.

گذرواژه قوی: هنگام تنظیم کیف پول، گذرواژه‌ای قوی برای دسترسی به کیف پول تعیین کنید. این گذرواژه باید پیچیده و مختلف از اطلاعات شخصی شما باشد.

پشتیبانی از تأیید دو مرحله‌ای: اگر کیف پول شما پشتیبانی از تأیید دو مرحله‌ای دارد، از آن استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک لایه اضافی امنیتی برای دسترسی به کیف پول استفاده کنید.

حفظ کلیدهای خصوصی: کلیدهای خصوصی به شدت محرمانه هستند. از هیچ کسی این کلیدها را به اشتراک نگذارید و در مکانی امن نگهداری کنید. همچنین، از روش‌های پشتیبان‌گیری مطمئن برای کلیدهای خصوصی استفاده کنید.

به‌روزرسانی مستمر: کیف پول خود و سیستم‌عامل دستگاه‌هایتان را به صورت منظم به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل تعمیر مشکلات امنیتی هستند.

درک تراکنش‌ها: هنگامی که تراکنش‌ها را انجام می‌دهید، دقت کافی داشته باشید و مطمئن شوید که به آدرس صحیح ارسال می‌کنید. همچنین، قبل از تایید تراکنش‌ها، آن‌ها را دقیقاً بررسی کنید.

استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری: به عنوان یک راه دیگر برای افزایش امنیت، می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید که به عنوان دستگاه‌های آفلاین ارزهای دیجیتال شما را ذخیره می‌کنند.

به عنوان موجودی کوچک: در موارد حیاتی، ممکن است به عنوان موجودی کوچک و تنها برای تراکنش‌های روزانه استفاده کنید و موجودی اصلی خود را در مکان‌های مختصر نگهداری کنید.

مهمترین نکته این است که امنیت کیف پول به شدت به مدیریت امنیتی شخصی شما بستگی دارد. همیشه اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید و به دقت از کیف پول خود مراقبت کنید تا از دسترسی غیرمجاز به دارایی‌های دیجیتالتان جلوگیری کنید.

انواع کیف پول های کاردانو

بازار ارزهای دیجیتال بازار تنوع هاست. تو این بازار شما از هر چیزی که دنبالشین می تونین چند ورژن مختلف پیدا می کنین. کیف پول کاردانو هم به همین صورته. شما می تونین با توجه به نیاز و اهداف خودتون یکی از انواع کیف پول های سخت افزاری کاردانو، کیف پول نرم افزاری یا کیف پول کاغذی ADA رو انتخاب و استفاده کنین. بیایید قبل از اینکه به آموزش ساخت کیف کاردانو بپردازیم، مزایا و معایب هر کدوم از این کیف پول ها رو بررسی کنیم.

 کیف پول سخت افزاری ADA

کیف پول های سخت افزاری، قطعاتی مکانیکی مثل فلش USB هستن که می تونن ارزهای دیجیتالی رو بصورت آفلاین ذخیره کنن. با توجه به اینکه احتمال هکه این نوع کیف پول خیلی کمه از درجه امنیت بالایی برخوردارن. البته یکی از معایب این کیف پول ها هم آفلاین بودن اونهاست. به این ترتیب برای اینکه شما بتونین تراکنشی انجام بدین باید کیف پول مجازیتون به کامپیوتر و یا گوشی خودتون وصل کنین. در ضمن برای انجام ترید باید همیشه این قطعه فیزیکی رو به همراه خودتون حمل کنین، این موضوع می تونه آزار دهنده باشه. در ادامه مقاله ساخت کیف پول Cardano ، شما رو با چند تا از بهترین کیف پول سخت افزاری کاردانو آشنا می کنم.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی

کیف پول آدا چیست؟ کیف پول سخت افزاری کاردانو | کیف پول ترزور

کیف پول Trezor Model T از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. این کیف پول دومین نسل از کیف پول های ساتوشی لبز را تشکیل می دهد. البته این کیف پول تو نسل اول و دوم خیلی تغییر نکرده، فقط در نسل دوم (T) از رمز ارزهای بیشتری پشتیبانی می کنه. صفحه نمایش این کیف پول سخت افزاری لمسی و رنگی است و کار را برای کاربران راحت تر می کنه. در ضمن این کیف پول برای ذخیره گذر واژه ها و اطلاعات مهم به کارت حافظه مجهز شده. این کیف پول سخت افزاری نرم افزار لپ تاپ یا اپلیکیشن موبایل نداره. برای اینکه بتونین از ارز های دیجیتالی درون این کیف پول کاردانو استفاده کنین، باید اول کیف پولتون از طریق کابل به دستگاه متصل کنین، بعد وارد سایت ترزور بشین و از اونجا نقل و انتقالات مورد نظرتون انجام بدین. در کل کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی، کیف پول خوب و مطمئنیه، ولی قیمت اون نسبت به سایر کیف پول های سخت افزاری همرده خودش کمی بیشتره، که میشه این نکته رو جزو معایب این کیف پول به حساب اورد.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول کاردانو چیست؟ | انواع کیف پول آدا سخت افزاری | کیف پول لجر نانو اس

یکی از معروفترین انواع کیف پول های سخت افزاری کیف پول Ledger Nano S است. این کیف پول امنیت بسیار بالایی داره و از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه. تیم توسعه دهنده کیف پول سخت افزار لجر نانو اس در بروز رسانی کیف پول خود سرعت بالایی دارن و تقریباً هر ارز دیجیتال تازه واردی رو به سرعت به لیست پسشتیبانیشون اضافه می کنن. این کیف پول همچنین تیم پشتیبانی خیلی قوی هم داره که کاربرانو برای حل مشکلات پیش اومد راهنمایی می کنن. کیف پول Ledger Nano S وزن کمی داره و حمل اون به اطراف آسونه. البته این کیف پول عالی نقاط ضعف در خور توجه هم دارن.  مثلاً کیف سخت افزاری لجر نانو اس باطری نداره، که باعث میشه کار با اون کمی سخت بشه. در ضمن صفحه نمایش این دستگاه کمی کوچیکه. راه اندازی اولیه این کیف پول کمی سخت و زمانبره و برای نصب و استفاده اون باید کمی حوصله به خرج بدین. با توجه به شیوه کار و امکانات کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس برای انجام تریدهای روزانه خوب نیست، بلکه این کیف پول برای ذخیره طولانی مدت ارز دیجیتال آدا و بقیه رمز ارزها، بسیار کارآمده.

نکات تکمیلی در مورد کیف پول لجرننانو اس: برای استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس شما باید نرم افزار Ledger Live رو بر روی گوشی خودتون نصب کنین. اما به دلیل اینکه ایران تحریمه، این اپلیکیشن به کاربران ایرانی (IP ایران) خدمات نمیده و برای استفاده از اون باید IP خودتونو با استفاده از نرم افزارهای خاص تغییر بدین. در ضمن برای اینکه بتونین ارز دیجیتال کاردانو که تو کیف پول Ledger Nano S دارین مدیریت کنین باید کیف پول یورویی رو هم روی گوشیتون نصب کنین (در مورد کیف پول یورویی در ادامه همین مقاله توضیح میدم.).

نکته مهم: یادتون باشه که هر کیف پول و یا اپلیکیشن رابط کاربری که می خواین حتماً از سایت اصلی اون کیف پول دانلود کنید، نه از گوگل پلی و اپ استور!

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس

کیف پول کاردانو چیست؟ | کسف پول سخت افزاری کاردانو | کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس ورژن جدیدتر کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اسِ که برخی از امکانات و ویژگی هاش بهبود داده شده. این کیف پول ویژگی های زیادی داره که اونو برای ساخت کیف پول کاردانو مناسب می کنه. به عنوان مثال این کیف پول امنیت بسیار بالایی داره و علاوه بر ارز دیجیتال آدا از ارزهای دیجیتال مختلفِ زیادی پشتیبانی می کنه. این کیف پول هم تیم توسعه دهنده قوی داره و از کاربرانش به خوبی پشتیبانی می کنه. برای راحت تر شدن کار کردن با این کیف پول سخت افزاری، به باطری مجهز شده و صفحه نمایش اون نسبت به کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس بزرگتر شده تا کاربران بتونن نوشته های روی این صفحه رو راحت تر بخونن. در ضمن برای اینکه انجام تراکنش ها به وسیله این کیف پول سرعت بیشتری پیدا کنه، به درگاه بلوتوثی رمز نگاری شده مجهز شده. البته این کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس معایبی هم داره، مثلاً وزنش بیشتر از مدل اسِ و مراحل راه اندازی اولیش زمانبره.

آموزش ساخت کیف پول کاردانو سخت افزاری | ساخت کیف پول لجر نانو اس

نحوه ساخت کیف پول کاردانو سخت افزاری صرفنظر از مارکش تقریباً در تمامی موارد مراحل مشابهی داره. به همین دلیل من آموزش ساخت کیف پول لجر نانو اس رو انتخاب کردم تا به شما کمک کنم که هر وقت که خواستین، هر کیف سخت افزاری که مایل بودین بتونین به راحتی نصب کنین. اول کیف پول لجر نانو اس رو با کابل USB به دسکتاپ وصل می کنین.

ساحت کیف پول کاردانو | آموزش ساخت کیف پول لجر نانو اس

در مرحله بعد باید پین کد دستگاه تنظیم کنین، برای اینکار دکمه چپ یا راست می زنین تا عدد مورد نظرتون بیاد، هر موقع عدد مورد نظرتون نمایش داده شد، با فشردن دو دکمه به صورت همزمان اون عددُ انتخاب کنین. اینکار تکرار کنین تا 8 رقم انتخاب بشه، از این به بعد این 8 رقم، رمز  ورود کیف پول کاردانو شماست. بعدش 24 کلمه نامرتبط تک به تک براتون نمایش داده میشه، اون ها رو در جایی امن یادداشت کنین. این 24 کلمه، کلمات بازیابی کیف پول هستن و اگه مشکلی پیش بیاد شما با کمک این 24 کلمه می تونین کیف پول کاردانو خودتون بازیابی کنین. بعد از نوشتن اون 24 کلمه دوباره هر دو دکمه روی دستگاه با هم فشار بدین تا عبارت بازیابی شما تائید شود.

کیف پول کاردانو چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول کاردانو سخت افزاری لجر نانو اس

 خب کیف پول Cardano شما آماده استفاده است.

انواع کیف پول نرم افزاری

چون با این کیف پول های نرم افزاری به راحتی میشه بصورت آنلاین به صرافی های ارز دیجیتال متصل شد و تراکنش انجام داد، استفاده از کیف پول های نرم افزاری یکی از رایج ترین شیوه های ذخیره ارزهای دیجیتاله. این کیف پول ها انواع خیلی متنوعی دارن، که من تو این مطلب چند تا از بهترین کیف پول های نرم افزاری کاردانو رو بهتون معرفی میکنم و بعدش میریم سراغ ساخت کیف پول کاردانو !

کیف پول آدا | کیف پول نرم افزاری کاردانو

کیف پول نرم افزاری یورویی

یکی از مطمئن ترین کیف پول های مخصوص ذخیره کاردانو که روی گوشی موبایل نصب میشه، کیف پول یوروییه. این نرم افزار با استفاده از افزونه کروم می تونه به شما برای مدیریت ارز دیجیتال آدا تون کمک کنه. البته این کیف پول 2 تا نقطه ضعف داره، 1. نسخه دسکتاپ نداره. 2. فقط از ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می کنه.

کیف پول نرم‌افزاری اتمیک

Atomic Wallet یکی از معروف ترین و خوشنام ترین کیف پول های نرم افزاری کاردانو است. این کیف پول می تونه از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی بکنه. رابط کاربری ساده و جذابی داره. در ضمن شما می تونین با استفاده از بخشی که توی کیف پول اتمیک تعبیه شده ارزهای دیجیتال خودتون به ارزهای دیگه تبدیل کنین. این کیف پول تیم پشتیبانی قوی داره و شما می تونین تو هر ساعتی از شبانه روز که خواستین مشکل خودتون حل کنین. نرم افزار کیف پول هر دو ورژن کیف پول مویایل و لپتاپ داره و شما با توجه به صلاح دید خودتون هرکدوم خواستین دانلود و نصب کنین. طبق ادعای تیم توسعه دهنده، اساس کیف پول اتمیک بر مبنای ناشناس بودن، امنیت و تمرکز زدایی ایجاد شده. تنها عیبی که میشه به کیف پول اتمی وارد کرد، اینکه کیف پول اتمیک رو نمیشه به کیف پول های سخت افزاری دیگه متصل کرد.

کیف پول تراست والت

یکی دیگه از کیف پول های نرم افزاری معروف کیف پول تراست والته. این کیف پول تو سال 2017 به بازار عرضه شد و به حدی امکانات متنوع و جذابی داشت که یکسال بعد (2018) توسط صرافی بایننس خریداری شد و در حال حاضر کیف پول رسمی صرافی ارز دیجیتال بایننسِ. لازم به ذکره که کیف پول تراست ولت نسخه لپ تاپ نداره و از این اپلیکیشن فقط میشه بر روی گوشی موبایل استفاده کرد. در ادامه همین مطلب آموزش ساخت کیف پول ADA بر روی Trust Wallet میگم، پس با من همراه باشین.

ساخت کیف پول کاردانو | آموزش ساخت کیف پول آدا رد تراست والت

آموزش ساخت کیف پول Cardano در تراست ولت

قبل از اینکه به آموزش ساخت کیف پول آدا بپردازیم باید این نکته رو بهتون گوشزد کنم که حتمنِ حتماً کیف پول کاردانو خودتون از سایت اصلی شرکت سازندش دانلود کنید. چون اگه شما کیف پول Cardano خودتون از سایت های متفرقه و یا حتی گوگل پلی و اپل استور دانلود کنین، امکان داره این نرم افزارها آلوده به بد افزار باشن و شما تمام ارزهای دیجیتالتون از دست بدین، پس حتماً از سایت اصلی دانلود کنین! (ببین دیگه چقدر این نکته رو گفتم، بقیش پای خودتونه)

طریقه نصب و فعال سازی تمام کیف پول های نرم افزاری شبیه به همه، بنابراین شما با یاد گرفتن نحوه ساخت کیف پول آدا بر روی یه اپلیکیشن، بصورت پیش فرض ساخت بقیه کیف پول های سخت افزاریو هم خواهید آموخت. خب دیگه شروع کنیم به ساخت کیف پول کاردانو بر روی اپلیکیشن تراست والت:

  1. کیف پول تراست والت رو از سایت اصلی این نرم افزار دانلود کنین، نصب کنین و واردش بشین. روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنین.

کیف پول آدا | ساخت کیف پول کاردانو | آموزش ساخت تراست ولت

  1. صفحه ای باز میشه که تو اون قوانین استفاده از تراست والت نوشته شده. کنار گزینه accept تیک بزنین و روی گزینه CONTINUE کلیک کنین.

ساخت کیف پول آدا | آموزش ساخت کیف پول کاردانو در تراست والت

  1. صفحه ای براتون نمایش داده میشه که روی اون 12 کلمه نوشته شده. این کلمات سید های بازیابی کیف پول شما هستن. یعنی اگر در آینده به هر دلیلی کیف پول نرم افزاری شما از دسترستون خارج شد، شما می تونین با استفاده از این کلمات، اطلاعات کیف پولتون بازیابی کنین. پس حتماً این 12 کلمه رو با همون ترتیبی که نوشته شده، رو یه کاغذ بنویسین و تو یه جای امن نگهدارین. در ضمن یادتون باشه که شما نباید از این صفحه اسکرین شات بگیرین چون اگه گوشیتون دزد ببره، تمام ارزهای دیجیتالیتونم با استفاده از همین 12 کلمه، دزد میبره.

کیف پول کاردانو | ساخت کیف پول آدا در تراست ولت | کلمات بازیابی

  1. در صفحه بعد همان کلمات بازیابی ولی بصورت آشفته برای شما نمایش داده می شه. تو این مرحله شما باید کلمات با ترتیب درستش مرتب کنین و بعد روی گزینه CONTINUE کلیک کنین.

کیف پول آدا | ساخت کیف پو.ل کاردانو در تراست ولت | لنتخاب ارز

  1. خب تبریک میگم شما موفق شدین تمام مراحل ساخت کیف پول آدا رو به درستی طی کنین و حالا می تونین از این کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال کاردانو استفاده کنین.

نحوه ساخت کیف پول کاغذی کاردانو

کیف پول کاردانو چیست؟ | ساخت کیف پول کاغذی آدا

میشه گفت این روش یک شیوه سنتی برای حفاظت از ارز دیجیتال Cardano و بقیه رمز ارزهاست. ساخت کیف پول کاغذی ارز دیجیتال کاردانو از بعضی جهات امنترین شیوه ذخیره ارزهای دیجیتاله. چون هیچ هکری نمی تونه یه کاغذ و که تو هزارتا سوراخ موش قایمش کردن، پیدا کنه و هک کنه، پس امنه! ولی کاغذ است دیگر، گم میشه، پاره میشه، خیس میشه، پوسیده میشه، آتیش می گیره و... . در ضمن استفاده از کیف پول های کاغذی باعث محدودیت عملکرد شما میشه، به این معنی که شما کمی سختتر و با صرف زمان و امکانات بیشتر می تونین ارزهای دیجیتال خودتونو به حساب دیگه ای منتقل کنین، ترید کنین و... . به همین دلیل استفاده از کیف پول کاغذی برای مواقعی که شما می خواین ارز دیجیتال کاردانو خودتونو  رو برای مدت طولانی مثلاً یک سال یا بیشتر نگهدارین، خوبه! نحوه ساخت کیف پول کاغذی هم بسیار آسان و سادست.

اول به کمک گوگل سایت هایی که کیف پول کاغذی می سازن، پیدا کنین. وارد سایت مذکور بشین، گزینه Generate new addres انتخاب کنین. سایت یک صفحه رمز خصوصی براتون نمایش میده، از این صفحه چند تا پرینت بگیرین و در جاهای امن و مختلف قایم کنین. به یاد داشته باشین صفحه ای که سایت بهتون نمایش میده رو بعد پرینت گرفتن پاک کنین و نذارین تو گوشیتون بمونه!

کیف پول کاردانو چیست؟ ساخت کیف پول آدا | آموزش ساخت کیف پول ada

حرف آخر:

این روزا خیلیا از بازار کریپتو کورنسی کسب درآمد می کنن. از طرف دیگه کاردانو یکی از رمز ارز های آینده دار و خوش قیمته، بیشتر کارشناسا و صاحب نظران معتقدند که ما در آینده با رشد قیمت کاردانو روبرو خواهیم شد. پس شاید بهتر باشه کمی ارز دیجیتال کاردانو ته حسابتون پس انداز داشته باشین. شما هم می تونین با زیر نظر گرفتن قیمت کاردانو در زمان مناسب اقدام به خرید ارز دیجیتال کاردانو بکنین تا با فروش به موقع آداهای خودتون سود قابل قبولی بدست بیارین. البته تحریم بودن ایران خیلی ها رو اذیت می کنه ولی شما به راحتی می تونین از صرافی ایرانی معتبر برای انجام معاملاتتون استفاده کنین. صرافی ایران بایننس یکی از صرافی های معتبر ایران که باگردآوری مجموعه کم نظیری از انواع ارزهای دیجیتال معتبر قصد داره به شما برای انجام معاملات امن تر و کسب سود بیشتر کمک کنه.


نظرات کاربران در مورد کیف پول کاردانو چیست؟ انواع کیف پول آدا کدامند؟ آموزش ساخت کیف پول ADA
سوال امنیتی :9+39 = ?