کیف پول کوانتوم چیست؟ آموزش ساخت کیف پول Qtum

1402/06/12
کیف پول کوانتوم چیست؟ آموزش ساخت کیف پول Qtum

تو مقاله ی " ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ " به طور مفصل و کامل در مورد ارز کوانتوم بهتون توضیح دادیم و بهتون گفتیم که پلتفرم کوانتوم یه بلاک چین جدید هستش که از ترکیب بلاک چین دو تا ارز برتر بازار به­وجود اومده و میتونه تو صنعت برنامه های غیرمتمرکز انقلابی به پا کنه. حالا که با بلاک چین کوانتوم و ارز دیجیتال Qtum آشنا شدین و خرید ارز دیجیتال داشتین، باید به فکر جایی برای در امان نگهداشتنش از هکر ها و سارقین باشین.

برای اینکه از سرمایه دیجیتالیتون محافظت کنین به یه کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارین. به همین خاطر تو این مقاله میخوایم شما رو با انواع کیف پول Quantum آشنا کنیم و آموزش ساخت کیف پول کوانتوم رو بهتون بدیم تا بتونین بعد از خرید ارز کتیوم، به خوبی از اون محافظت کنین. همچنین قراره تو این مقاله بهتون آموزش بدیم که چطور میتونین بهترین کیف پول Qtum رو پیدا کنین.

چرا باید کیف پول ارز دیجیتال کوانتوم / کتیوم داشته باشیم؟

بدون شک مهمترین ابزار و وسیله ای که هر سرمایه­گذارِ ارز های دیجیتال به اون احتیاج داره، کیف پول ارز دیجیتال هستش. تقریبا میشه گفت که این روز ها هیچ کسی توی دنیا وجود نداره که در مورد ارز های دیجیتال تا حالا چیزی به گوشش نخورده باشه (حتی تو کره شمالی هم مردم یه چیزایی در مورد ارز های دیجیتال میدونن)، و جالبه بدونین که طبق آمار های دانشگاه کمبریج بیش از 100 میلیون نفر فقط تو سه ماه اول سال 2021 به عنوان کاربر جدید وارد دنیای ارز های دیجیتال شدن. این که هر روز به تعداد افرادی که به ارز های دیجیتال و استفاده از اونها علاقه مند هستن، افزوده میشه به خوبی به ما میگه که تو آینده ای نه چندان دور همه ی مردم دنیا از ارز دیجیتال و کیف پول های دیجیتالی استفاده میکنن.

در حال حاظر توی کشور خودمون ایران، افراد زیادی وجود دارن که بخشی از سرمایه شون رو به شکل ارز دیجیتال درآوردن و به این شکل میخوان از دارایی هاشون محافظت کنن. ولی باید به این توجه کنن که همونطور که ما به پول های کاغذیمون اهمیت میدیم و از اونها مراقبت میکنیم تا گم نشن و یا آسیبی بهشون وارد نشه، باید از ارز های دیجیتالی که داریم هم به خوبی محافظت کنیم تا به سرقت نرن و یا اینکه به خاطر دلایلی که قراره جلوتر بهتون بگیم، دسترسی به اونها رو از دست ندین. به همین خاطره که ما اینقدر تاکید داریم که از یه کیف پول مناسب برای ذخیره رمز ارز هاتون استفاده کنین.

ویژگی های کیف پول کوانتوم چیست؟

کیف پول کوانتوم (Quantum Wallet) معمولاً به کیف پول‌هایی اشاره دارد که طراحی شده‌اند تا ارزهای دیجیتال را با استفاده از تکنولوژی کوانتومی مدیریت کنند یا امنیت بیشتری در برابر حملات کوانتومی فراهم کنند. این نوع کیف پول‌ها هنوز در مراحل آزمایشی یا تحقیقی قرار دارند و در دسترس عمومی نیستند. با این حال، ویژگی‌های مورد انتظار یک کیف پول کوانتوم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. امنیت کوانتومی: ویژگی اصلی یک کیف پول کوانتوم امنیت کوانتومی است. این به این معناست که از الگوریتم‌ها و پروتکل‌های کوانتومی برای ایجاد امنیت در برابر کامپیوترهای کوانتومی و حملات آنها استفاده می‌کند.

2. مدیریت کلیدهای کوانتومی: کیف پول کوانتوم باید امکان مدیریت کلیدهای خصوصی و عمومی با استفاده از تکنولوژی کوانتومی را فراهم کند.

3. امکان مبادله: کیف پول کوانتوم ممکن است امکان مبادله ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از تکنولوژی کوانتومی داشته باشد.

4. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: کیف پول باید از ذخیره‌سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال متعدد با استفاده از تکنولوژی کوانتومی پشتیبانی کند.

5. رابط کاربری (UI) کاربرپسند: رابط کاربری کیف پول باید ساده و کاربرپسند باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

6. امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی: کیف پول باید امکانات پشتیبان‌گیری از کلیدهای خصوصی و بازیابی آنها را فراهم کند تا در مواقع اضطراری دسترسی به ارزهای دیجیتال ممکن باشد.

7. آپدیت و توسعه: کیف پول کوانتوم باید به صورت منظم به‌روزرسانی شود تا از بهترین امکانات و امنیت کوانتومی بهره‌مند شود. همچنین، پشتیبانی از توسعه‌دهندگان فعال و بروزرسانی‌های مستمر نشانه‌ای از توانایی پروژه کیف پول است.

مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که کیف پول‌های کوانتوم هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار دارند و ممکن است در آینده تغییر کنند. همچنین، امنیت کوانتومی و اثرات آن بر رمز ارزها و صنعت مالی همچنان موضوع بحث و بررسی است و نیاز به پژوهش‌های بیشتر دارد.

برای ساخت کیف پول Quantum باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیف پول کوانتوم چیست؟ | نکات مهم ساخت کیف پول Quantum

مهمترین چیزی که تو انتخاب کیف پول باید یهش توجه کنین، امنیت اون کیف پوله. برای این که بفهمیم کیف پولی که انتخاب کردیم به اندازه ی کافی امن هست یا نه، باید ببینین که اون کیف پول کلید های خصوصی حساب ما رو تو چه بستری ذخیره میکنه. کیف پولی امن تره که این کلید ها رو تو فضای آفلاین ذخیره کنه، به این نوع کیف پول ها اصطلاحا کیف پول سرد (Cold Wallet) گفته میشه. بعضی از کیف پول ها هم هستن که کلید های خصوصی شما رو تو توی فضا های تحت وب یا روی سرور های خودشون و یا روی یه فضای متصل به اینترنت ذخیره میکنن، تو این حالت احتمال به سرقت رفتن اطلاعاتتون وجود داره، به همین خاطر هم امنیت این کیف پول ها کمتره. به این نوع کیف پول ها اصطلاحا کیف پول داغ یا گرم (Hot Wallet) میگن.

یکی از نکات دیگه ای که در مورد ساخت کیف پول کوانتوم باید حتما بهش توجه بشه، عبارت های پشتیبانی هستن که به شما امکان ورود به کیف پول تون رو با استفاده از یه دستگاه دیگه میدن. این ویژگی وقتی به دردتون میخوره که گوشی یا لپ تاپ شما دچار مشکلی بشه و یا اینکه به سرقت بره، اونموقع شما میتونین با دستگاه دیگه ای وارد کیف پولتون بشین. با توجه به این موضوع، متوجه میشیم که نگهداری از این عبارت ها چقد اهمیت داره، حتی بعضی از افراد این عبارت ها رو تو صندوق امانات بانک و یا گاو صندوق نگه میدارن تا گم نشن و یا اینکه هیچ کس نتونه بهشون دسترسی پیدا کنه.

مورد بعدی که موقع دانلود کیف پول کوانتوم باید بهش توجه کنین، استفاده از پلتفرم ها و یا سایت های مجاز برای دانلود کردن اپلیکیشن کیف پول هستش. این روزا با بیشتر شدن افراد تازه وارد تو فضای کریپتوکارنسی ها، افراد سودجویی پیدا شدن که بد افزار هایی رو میسازن که از نظر شکل و شمایل دقیقا مثل برنامه های اصلی هستن و هیچ کس نمیتونه فرق بینشون رو تشخیص بده. اگه که به جای نرم افزار اصلی به اشتباه یکی از این بدافزار ها رو نصب کنین، خیلی راحت ارز هاتون به سرقت میره.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کوانتوم/ کتیوم Quantum

کیف پول های سرد یا گرم

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum |بهترین کیف پول کوانتوم

اگه اولویت شما برای انتخاب کیف پول فقط و فقط امنیت هستش، باید از این نوع کیف پول استفاده کنین. البته بهتره به این نکته اشاره بکنم که چون استفاده از این نوع کیف پول ها به نسبتا سخت تر و وقت گیر تر از کیف پول های دیگه اس، بیشتر کسایی که قصد نگهداری و هولد بلند مدت رو دارن از این نوع کیف پول ها استفاده میکنن. همه ی کیف پول های سخت افزاری و کیف پول کاغذی کتیوم، از نوع کیف پول های سرد هستن.

ولی اگه نیاز دارین که ارز هاتون رو زود به زود جابه­جا کنین و به نوعی سرمایه گذار کوتاه مدت حساب میشین بهتره که از کیف پول های نرم افزاری که برای استفاده از اونها به اینترنت نیاز دارین استفاده کنین، درسته که این کیف پول ها به اندازه ی کیف پول های سرد امن نیستن اما با استفاده از یه کیف پول معتبر هیچ مشکلی برای دارایی هاتون پیش نمیاد.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum |کیف پول لجر نانو اس

این کیف پول یکی از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری موجود تو بازاره. همونطور که گفتیم این کیف پول از نوع سرد (Cold Wallet) هستش و هیچ کیف پولی از نظر امنیت رو دستش نیومده. از نظر ظاهری این کیف پول شباهت خیلی زیادی به یه فلش داره و استفاده از اون هم به راحتی استفاده از یه فلش مموریه. روی این کیف پول یه نمایشگر OLED کوچک وجود داره که به شما امکان دیدن منو ها رو میده و همچنین تو یه طرف این کیف پول دو تا کلید تعبیه شده که از اون ها برای حرکت بین منو ها و همچنین وارد کردن اعداد و. . . استفاده میشه.

تو این کیف پول کلید های اختصاصی شما روی سخت افزار کیف پول ذخیره میشه، و به همین خاطر هستش که امنیت کیف پول های سخت افزاری نسبت به بقیه ی مدل ها خیلی بالاست. تا به امروز هیچ خبری در مورد هک شدن یه کیف پول سخت افزاری و سرقت از اون منتشر نشده.

کیف پول کاغذی کوانتوم / کتیوم

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum |کیف پول کاغذی کوانتوم

کیف پول های کاغذی چون توی کیف پول های سرد دسته بندی میشن، امنیت بالایی رو دارن ولی بخشی از این امنیت به کاربر بستگی داره و به همین خاطر هم امنیت این کیف پول نسبت به کیف پول های سخت افزاری کمتره. تو این کیف پول ها کلید عمومی و کلید خصوصی شما بعد از این که کیف پولتون رو ساختین روی یک برگه ی کاغذ چاپ میشه و در اختیار شما گذاشته میشه. حالا این وظیفه ی شماست که از این کیف پول مراقبت کنین تا خراب نشه و یا اینکه دست کس دیگه ای به اون نرسه.

برای اینکه اگه روزی کیف پول کاغذی شما به خاطر آب و یا حرارت خراب بشه و یا این که اگر که گم شد بتونین موجودی داخلش رو خالی کنین، باید چند نسخه از اون کیف پول رو تهیه کنین. بهتره که این نوع کیف پول رو تو صندوق امانات بانک و یا داخل گاوصندوق نگه دارین که دست هیچ کس به جز خودتون به اون نرسه.

ساخت کیف پول کاغذی کوانتوم خیلی راحته ولی برای اینکه مشکلی موقع انجامش نداشته باشین، آموزش ساخت کیف پول Quantum رو براتون توضیح میدیم. برای ساختن این نوع کیف پول ها کافیه که به یکی از سایت هایی که بهتون اجازه ی ساخت این کیف پول رو میدن برین و با استفاده از گزینه ی Generate New Address رو بزنین تا یه کیف پول کاغذی براتون ساخته بشه، بعد از اون میتونین با استفاده از یه پرینتر کیف پولتون رو چاپ کنین.

کیف پول بیت پای Bitpie Wallet

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum |کیف پول بیت پای

کیف پول بیت پای علاوه بر ارز کوانتوم از بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و چندین رمز ارز شناخته شده ی دیگه پشتیبانی میکنه. این کیف پول امکانات زیادی داره، مثلا Escrow به شما این امکان رو میده که به صورت همتا به همتا با بقیه ی کاربر هایی که تو این کیف پول فعالیت میکنن، ارز هاتون رو مبادله کنین و به ین ترتیب دیگه شما نیازی به صرافی ارز دیجیتال پیدا نمیکنین. این کیف پول رو میتونین روی گوشی موبایل اندروید و یا آی او اس نصب کنین و از اون استفاده کنین.

با وجود اینکه تو این کیف پول، کلید های اختصاصی شما روی گوشی ذخیره میشه ولی این کیف پول تو دسته ی کیف پول های گرم قرار میگیره، چون برای استفاده از اون باید دستگاه شما به اینترنت متصل بشه. با وجود این ولی سطح امنیتی این کیف پول بیشتر از کیف پول های تحت وب هستش.

کیف پول هسته ای کوانتوم (Qtum Core Wallet)

Qtum Core والت اصلی ارز دیجیتال کوانتومه که روی دستکتاپ و گوشی موبایل قابل نصب هستش. اگه که میخواین این کیف پول رو دانلود کنین، باید به سایت رسمی این کیف پول Qtum مراجعه کنین و نسخه ای که با دستگاه شما همخونی داره رو دانلود کنین. در حال حاظر این کیف پول فقط برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و اندروید عرضه شده. متاسفنه تا الان هیچ نسخه ای از اون برای گوشی های آیفون ارائه نشده که این یکی از ضعف های این کیف پول کوانتوم هستش.

البته لازم به ذکره که توسعه دهنده های کوانتوم به کاربرای آی او اسی پیشنهاد دادن که از کیف پول Qbao wallet استفاده کنن.

کیف پول کیو بائو (Qbao Wallet)

این کیف پول نسبت به بقیه ی کیف پول هایی که تا امروز باهاشون آشنا شدین متفاوت تره چون به شما امکاناتی رو میده که تو کمتر کیف پولی پیدا میشه. شما با استفاده از این کیف پول میتونین علاوه بر نقل و انتقال ارز و تبدیل کردن ارز ها به همدیگه، از شبکه های اجتماعی، صفحه های وب و اخبار هم داخل این کیف پول استفاده کنین. تو این کیف پول هم کلید های خصوصی شما روی دستگاه شخصیتون ذخیره میشه و به جز شما کس دیگه ای نمیتونه به اون دسترسی پیدا کنه، به همین خاطر هم میتونین به این کیف پول اعتماد کنین.

کیف پول کوانتوم الکتروم (Qtum Electrum Wallet)

کیف پول کوانتوم الکتروم یکی دیگه از نسخه های دسکتاپی کیف پول رسمی کوانتومه که میتونین از اون روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس استفاده کنین. تمرکز این کیف پول بیشتر روی سادگی و سرعت بالاست که به خاطر همین ویژگی برای کسایی که میخوان به تازگی وارد دنیای رمز ارز ها بشن مناسبه، مثلا شما میتونین برای شرکت تو ایردراپ کوانتوم از این کیف پول استفاده کنین.

کیف پول جکس (Jaxx Liberty Wallet)

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum |کیف پول جکس

این کیف پول که یکی از امن ترین و بهترین کیف پول کوانتومه، از 85 تا ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی میکنه. به همین خاطر هم اگه این کیف پول رو برای ذخیره ارز کوانتوم انتخاب کنین، دیگه نیازی به کیف پول دیجیتال دیگه ای برای بقیه ی رمز ارز هاتون ندارین. این کیف پول امکانات زیادی داره که تو هر کیف پولی پیدا نمیشه، یکی از این ویژگی ها Shape Shift هستش که به شما این امکان رو میده که بدون نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی ارز هاتون رو با بقیه ی کاربر های این کیف پول کوانتوم مبادله کنین.

برای استفاده از خدمات این کیف پول باید حتما به اینترنت متصل باشین، به همین خاطر هم این کیف پول، از نوع کیف پول های داغه. این یعنی که هر روزنه ای که تو سیستم امنیتی این کیف پول وجود داشته باشه، میتونه سرمایه ی شما رو به باد بده. البته این موضوع به معنی این نیست که کیف پول های داغ یا گرم، امن و قابل اعتماد نیستن، بلکه فقط سطح امنیت اونها از کیف پول های سخت افزاری به مراتب پایین تره. به همین خاطر هم پیشنهاد میشه که مبالغ بالایی رو تو این نوع کیف پول ها نگه ندارین.

رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده و حرفه ای طراحی شده، به طوری که حتی کسایی که از تکنولوژی سر در نمیارن هم خیلی راحت میتونن با این کیف پول کار کنن. در حال حاظر شما میتونین از این کیف پول روی هر سیستم عامل و پلتفرمی استفاده کنین. حتی این کیف پول یه افزونه برای مرورگر ها داره که به شما امکان استفاده از کیف پول رو تو بستر وب هم فراهم میکنه.

آموزش ساخت کیف پول کوانتوم جکس

بعد از توضیحاتی که در مورد ویژگی ها و مزیت های کیف پول جکس دادیم تا شما رو به طور کامل با این کیف پول آشنا کنیم، قصد داریم که درباره نحوه ساخت کیف پول ارز کوانتوم در Jaxx Wallet به شما بگیم و به طور کامل و قدم به قدم آموزش ساخت کیف پول Qtum جکس رو بدیم.

برای اینکه بتونین کیف پولتون رو بسازین، قبل از هر چیزی باید راهی رو برای دانلود کیف پول ارز دیجیتال کوانتوم پیدا کنین. اگه میخواین این کیف پول رو روی کامپیوتر و یا لپ تاپ نصب کنین، بهتره که از سایت رسمی این کیف پول که آدرسش jaxx.io هست، نسخه ای که مناسب سیستم عامل شماست رو دانلود کنین. اگه هم قصد استفاده و نصب کیف پول کوانتوم روی گوشی موبایلتون رو دارین بهتره که از اپلیکیشن هایی مثل گوگل پلی و اپ استور نرم افزار رو دانلود کنین، البته برای گوشی موبایل میتونین از سایت رسمی اپلیکیشن هم اقدام کنین.

ما فقط آموزش ساخت کیف پول کوانتوم در نسخه ی ویندوز کیف پول جکس رو اینجا آوردیم ولی شما میتونین با استفاده از همین آموزش نسخه های دیگه ی این کیف پول رو به راحتی بسازین.

اولین قدم برای ساخت کیف پول Qtum دانلود نرم افزار کیف پوله. برای دانلود وارد سایت رسمی کیف پول جکس میشیم و روی گزینه ی دانلود میزنیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | ساخت کیف پول Quantum | آموزش ساخت کیف پول کوانتوم جکس

چون ما میخوایم نسخه ی ویندوز این کیف پول رو نصب کنیم، روی Desktop versions کلیک میکنیم تا به صفحه ای که نسخه های دسکتاپ این کیف پول وجود داره منتقل بشیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |انتخاب سیستم عامل

تو این صفحه باید کیف پولی که مناسب سیستم عامل دستگاه ما هست رو پیدا و دانلود کنیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |

بعد از اینکه دانلود کیف پول کوانتوم تموم شد اون رو روی دستگاهمون نصب و اجرا میکنیم. تو صفحه اول این نرم افزار به ما قوانین و شرایطی که باید برای استفاده از این کیف پول بدونیم رو نشون میده. برای قبول کردن این شرایط و رفیتن به مرحله ی بعد روی گزینه ی I Agree که معنی من موافقم رو میده میزنیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |قبول قوانین کیف پول کوانتوم جکس

تو مرحله ی بعد از ما میخواد که زبانمون نرم افزار رو مشخص کنیم و چون زبان فارسی تو این لیست وجود نداره ما زبان انگلیسی رو انتخاب کردیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |انتخاب زبان

الان تازه رسیدیم به جایی که نرم افزار ازمون میخواد مشخص کنیم که برای چه کاری میخوایم ازش استفاده کنیم. گزینه ی اول ساختن کیف پول جدیده و گزینه ی دوم هم بازگرداندن کیف پولی هستش که به هر دلیلی از دست دادیم. برای ساختن کیف پول جدید روی گزینه ی Create A New Wallet میزنیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |ساخت کیف پول جدید کوانتوم جکس

تو مرحله ی اول ساخت کیف پول Quantum، از شما خواسته میشه که از کیف پولتون بکاپ بگیرین. البته میتونین این مرحله رو با زدن گزینه ی Skip رد کنین ولی از اون جایی که میگن کار امروز رو به فردا ننداز، بهتره که همین الان فرآیند بکاپ گیری رو به طور کامل انجام بدین تا اگه مشکلی پیش اومد بتونین حسابتون رو برگردونین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |بکاپ گرفتن در پول کوانتوم جکس

بعد از این که Back Up Now رو زدین وارد چنین صفحه ای میشین که پر از اخطار در مورد اهمیت نگهداری درست از عبارات پشتیبانی هست میشین. بعد از فعال کردن تیک روی گزینه ی Start Back Up بزنین تا فرآیند پشتیبان گیری از حسابتون شروع شه.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |شروع پشتیبان گیری

تو این مرحله شما به صفحه ای منتقل میشین که دوازده تا عبارت بازیابی تو سه مرحله (تو هر مرحله چهار تا عبارت) به شما نمایش داده میشه. توجه کنین که تو هر مرحله عبارت ها رو جای مطمئنی یادداشت کنین که گم نشن و بعد روی گزینه ی Next four words بزنین تا چهار تا عبارت بعدی بهتون نشون داده بشه.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |کلملت بازیابی

تو این مرحله از شما خواسته میشه که عبارت هایی که تو مرحله ی قبل به شما داده شده رو به ترتیب انتخاب کنین تا این عبارت ها تایید بشن. این کار برای اینه که هم شما و هم کیف پول از ترتیب درست این عبارت ها مطمئن بشین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |وارد کردن عبارات بازیابی به ترتیب

ساخت کیف پول کوانتوم شما تموم شد و الان آماده ی استفاده اس. با کلیک کردن روی عبارت Jaxx Liberty Home وارد صفحه ی اول کیف پول میشین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |اتمام نصب کیف پول کوانتوم جکس

دانلود کیف پول کوانتوم جکس برای اندروید و IOS

همونطور که قبل تر گفتیم ساده ترین راه برای دانلود نسخه اندروید و IOS کیف پول جکس، استفاده از گوگل پلی و اپ استوره. البته گاهی وقتا ممکنه تو این پلتفرم ها نتونین نسخه ی اصلی اون کیف پول رو پیدا کنین چون که به تازگی با بیشتر شدن میل و اشتیاق مردم به ارز های دیجیتال، افراد سودجویی پیدا شدن که بد افزار هایی رو درست کردن که شباهت خیلی زیادی به این کیف پول داره. بعضی از این بد افزار ها به قدری خوب ساخته شدن که حتی پلتفرم های معروف هم نمیتونن جعلی بودن اونا رو تشخیص بدن.

ولی سایت Jaxx امکانی رو فراهم کرده که بتونین با استفاده از این سایت نسخه ی اصلی این کیف پول رو پیدا و دانلود کنین. برای این کار کافیه که وارد این سایت بشین و زوی گزینه ی دانلود کلیک کنین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |دانلود کیف چول جکس بر روی اندروید

تو این صفحه همونطور که توی عکس میبینین، میتونین نسخه های مربوط به اندروید و آی او اس روبا لینکی که داخل سایت وجود داره دریافت کنین و به این ترتیب میتونین نسخه ی اصلی نرم افزار رو خیلی راحت پیدا کنین. با توجه به این که مراحل ساخت کیف پول Qtum در اندروید و IOS شباهت خیلی زیادی به نسخه ی ویندوز این کیف پول داره، دیگه در این مورد توضیحی رو نمیدیم.

اگه هم بخواین، از این کیف پول به عنوان یه افزونه توی مرورگر گوگل کروم هم میتونین استفاده کنین. اینطوری خیلی راحت و فقط با چن تا کلیک، میتونین به دارایی هاتون دسترسی پیدا کنین. برای اضافه کردن این افزونه به مرورگر کافیه که روز Chrome Web Store کلیک کنین تا به فروشگاه کروم وب منتقل بشین، و با زدن عبارت Add to Chrome این افزونه به مرورگرتون اضافه بشه.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |

بعد از این کار میتونین ببینین که این افزونه مثل تصویر زیر به گوشه ی سمت راست گوگل کرومتون اضافه شده و شما از این به بعد خیلی ساده و راحت میتونین با استفاده از اون کیف پولتون رو مدیریت کنین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |جکس بر روی اندروید

کیف پول کوینومی (Coinomi wallet)

کوینومی یکی از محبوب ترین کیف پول های دنیاست که از 150 تا رمز ارز مختلف پشتیبانی میکنه. این کیف پول کاربر های زیادی رو از سراسر دنیا به خودش جذب کرده به همین خاطر هم یکی از مورد اعتماد تربن کیف پول های موجود تو دنیای رمز ارز هاست. شما میتونین این کیف پول رو روی گوشی موبایل و کامپیوتر تون نصب کنین، چون این کیف پول یه نسخه برای استفاده تو هر پلتفرمی رو ارائه کرده. علاوه بر اینها تو این کیف پول میتونین به شکل لحظه ای قیمت ارز کتیوم و یا هر ارز دیگه ای رو ببینین.

ساخت کیف پول کوینومی اندروید

برای ساخت کیف کوینومی پول اول از همه باید اون رو دانلود کنین. بهتره برای این کار از پلتفرم هایی مثل گوگل پلی و اپ استور استفاده کنین. تو مرحله ی بعد این اپلیکیشن رو اجرا کنین. وقتی که برای اولین بار وارد اپ میشین باید با همچین صحنه ای روبرو بشین. تو این مرحله برای ساختن کیف پول جدید روی Create A New Wallet میزنیم.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |کیف پول کوینومی اندروید

مرحله ی بعد فاز پشتیبان گیری از کیف پوله و شما باید کلماتی که بهتون داده میشه رو روی برگه کاغذ یادداشت کنین، و یه جای امن اونا رو نگهدارین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum | کیف پول کوینومی اندروید

تو مرحله ی بعد از شما خواسته میشه که رمزی رو برای استفاده های روزمره از کیف پول انتخاب کنین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |کیف پول کوینومی اندروید

بعد از اون شما وارد مرحله ای میشین که باید کلمات پشتیبان گیری رو به ترتیب وارد کنین، اگه بتونین این مرحله رو به درستی رد کنین وارد مرحله ی آخر ساخت کیف پول کوینومی میشین. تو این مرحله از شما خواسته میشه که شرایط و قوانینی که تیم این کیف پول برای استفاده از اون مشخص کردن رو مطالعه کنین و اون ها رو بپذیرین.

کیف پول کوانتوم چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Quantum |قبول قوانین

الان دیگه کیف پول شما آماده استفاده اس و میتونین از اون برای نقل و انتقالاتتون استفاده کنین.

جمع بندی

تو این مقاله همه ی تلاشمون رو کردیم که بتونیم آموزش ساخت کیف پول کوانتوم رو به طور کامل به شما بگیم، همچنین شما رو با بهترین کیف پول Quantum آشنا کنیم. امیدواریم که این مطالب به دردتون بخوره. فراموش نکنین که مهمترین نکته ای که حتما باید موقع ساختن کیف پول رعایت کنین، یادداشت کردن عبارت های پشتیبانیه کیف پولتونه.

شاید جالب باشه که بدونین، افراد زیادی وجود دارن که سال ها قبل و اوایل پیدایش بیت کوین تعداد زیادی از اون رو خریداری کردن ولی الان به خاطر اینکه کلمات بازیابی رو گم کردن نمیتونن به اون کیف پول دسترسی پیدا کنن. اگه نمیخواین که مثل این افراد، چن سال دیگه حسرت رمز ارز هایی که دیگه بهشون دسترسی ندارین رو بخورین، از عبارت های پشتیبانی حسابتون مراقبت کنین. انشالله که بتونین با خرید کوانتوم و ساخت کیف پول کوانتوم برای نگهداری بلند مدت ارز هاتون سود بالایی رو به دست بیارین، چرا که آینده ارز کوانتوم بسیار درخشانه و این رمز ارز میتونه یکی از تاثیرگذار ترین رمز ارز های بازار طی چند سال آینده باش.


نظرات کاربران در مورد کیف پول کوانتوم چیست؟ آموزش ساخت کیف پول Qtum
سوال امنیتی :4+91 = ?