سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

1401/06/20
سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟


سبد ارز دیجیتال چیست؟ موضوعی هستش که در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی خواهیم کرد. در طول دهه گذشته بیت کوین بهترین عملکرد را در میان تمام ارز های جهان داشته است. بیت کوین و بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در مقایسه با تمام سهام شرکت‌های موجود در بازار و همچنین طلا و سایر کالاها بیشترین بازده سرمایه‌گذاری را داشتند. اولین صرافی بیت کوین در سال ۲۰۱۱ فعالیتش رو آغاز کرد. اما بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ چندان مورد توجه نبود. قیمت بیت کوین در ماه ژانویه حدود ۱۰۰۰ دلار بود و تا ماه دسامبر به ۲۰۰۰۰ دلار رسید.
این یعنی رشدی ۲۰ برابری در کمتر از یک سال! در حالی که تمام جهان از هجوم مردم برای خرید این ارز ارزشمند شگفت زده شده بودند، بسیاری از دارندگان بیت کوین حتی یک ساتوشی (کوچک‌ترین واحد بیت کوین) از دارایی خود را نفروختند زیرا به آن به دید یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کردند. هر جا پای پول در میان است، ریسک هم وجود دارد. در هر سرمایه‌گذاری احتمال ضرر وجود دارد.
ریسک را نمی‌توان از بین برد، اما می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که با اهداف سرمایه‌گذاریِ فرد مطابقت داشته باشد. بعد از خواندن مقاله سبد ارز دیجیتال شما صفر تا صد نحوه انتخاب یک سبد مناسب ارز دیجیتال را یاد خواهید گرفت.

سبد ارز دیجیتال چیست؟ 

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

پرتفوی ارز دیجیتال به نرم‌افزاری گفته می‌شود که موجودی ارزهای شما را مدیریت میکند و با استفاده از ابزارهای تحلیلی بازار کمک می‌کند تا به‌خوبی عملکرد هریک از ارزهای خود را ردیابی کنید. بسیاری از سیستم‌های مدیریتی پرتفوی، از طریق صرافی‌های رمزنگاری‌شده به قیمت‌های به‌روز ارزها دسترسی دارند و این قیمت‌ها را به‌صورت زنده در فیلدهای خود نمایش می‌دهند.

 

پورتفوی ارز دیجیتال سبدی از ارز های مختلف است که سرمایه گذاران و معامله گران برای خود تشکیل میدهند.

سبد ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد ؟

سبد یعنی قسمت قسمت کردن دارایی که اگر یک سبد از بین رفت کل دارایی ها از بین نرود و این قانون اول سرمایه گذاری هست فرضا فکر کنید صد میلیون پول دارید این رو باید روی چند تا کار تقسیم کنید و روی پروژه های مختلف سرمایه گذاری کنید. مقاله 10 نکته مهم سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می تونه در این زمینه برای شما مفید باشه.

علم اقتصاد میگوید میخواهید برای بازه کوتاه مدت یا میان مدت سرمایه گذاری کنید و پولتان هم آنچنان زیاد نیست روی ۳تا۵ کار سرمایه گذاری کنید اما اگر برای بازه بلند مدت میخواهید سرمایه گذاری بکنید و دارایی تان از حد نصاب هرکدام از سبد هایتان بیشتر هست میتونید با ۶ تا ۷ سبد شروع کنید اما انتخاب سبد های زیاد معایبی هم دارد که به آن میپردازیم.اگر تعداد سبد ها زیاد باشد نمیتوانید مدیریت کنید و اگر تعداد خیلی زیاد باشد بخش کوچیکی از سرمایه تان به هر سبد تعلق میگیرد و اون سبد سود بسیار کمی به شما میدهد و تعداد زیاد سبد ها خوب نیست و پیشنهاد علم اقتصاد بین ۳تا۵ تا سبد هست.

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

اینکه کل سرمایه خود را روی یک دارایی سرمایه گذاری کنید خوب نیست زیرا اگر افت و نزولی رو تجربه کند سرمایه شما نابود میشود و راهکار این است برای کم ریسک کردن و حفظ دارایی خود یک ترکیب دارایی داشته باشید زیرا اگر یک کدام وارد ریسک های سیستماتیک واقع شود شما دیگر عذاب نمی‌کشید و سرمایه شما اسیر نمیشود اگر انسان ریسک پذیری هستید باید بروید سراغ بازار هایی که ریسک بالاتری دارند و اگر انسان ریسک ناپذیری هستید باید سراغ بازار هایی با ریسک کمتری بشوید. علاوه بر این کارمزدهای معاملات سود شما را کاهش دهد. 
آغاز فرآیند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به سادگی خرید نخستین بیت‌ کوین، اتریوم و یا هر رمزارز دیگری است و این در حالی است که برخی از سرمایه گذاران ترجیح می‌ دهند که رمزارزهای بزرگ‌ تر را خرید و هولد نمایند، بعضی از سرمایه‌ گذاران علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در آلت کوین‌ ها دارند. وقتی پرتفوی ما شامل چند دارایی از حوزه های مختلف کریپتوکارنسی باشد، ریسک از دست دادن سرمایه کاهش پیدا خواهد کرد.

آیا سبد های ارز دیجیتال متفاوت اند؟

سبد هرکس با کسی دیگر متفاوت است بر اساس تحلیل و تحقیقات و محاسباتی که انجام میدهد و هرکس یک نوع سبد دارد. در ادامه مقاله سبد ارز دیجیتال چیست؟ استراتژی های مختلفی که در این بازار وجود دارن رو بهتون معرفی می کنیم و بسته به اینکه شما جزو کدوم دسته هستین، باید سبد ارز دیجیتال مناسب خودتون رو انتخاب کنین.

سه طیف افرادی که در این بازار وجود دارند

در بازار ارزهای دیجیتال سه دسته از افراد هستند که شامل هولدرها یا سرمایه گذاران بلند مدت، تریدرها و ماینرها هستن که در ادامه با اون ها آشنا خواهید شد.

  • هولدرها

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

به کسانی میگویند که ارز ها را میخرند و میذارن در سبد خود و میرن برای بازه بلند مدت مثلا یکسانه، پنج ساله و...و بعد از این که این بازه شد و سبدشون را باز میکنند سود چشمگیری بهشون داده میشه. هولد کردن، رویکردی مناسب و سودآور به شمار می‌آید. در نگاه اول شاید نگهداری دارایی‌های دیجیتال موضوعی کم‌هیجان به‌نظر برسد، هولد ارزهای دیجیتال برای طولانی‌مدت، کم‌ریسک‌ترین استراتژی ممکن است. بازار ارزهای دیجیتال به‌طور روزانه در نوسان است و تلاش برای زمان‌بندی بازار امری غیرمنطقی به نظر می‌رسد. در اینجا نیاز نیست استرس این را داشته باشید که سرمایه شما در چند ساعت یا چند روز دیگر تا چه میزان قرار است از دست برود! اینکه می‌خواهید برخی از ارزهای دیجیتال را هولد کنید، کاملاً به شما و تواناییتان بازمی‌گردد. توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری فعال و غیر فعال چیست؟ ما را مطالعه نمایید.
هر شخص بسته به دانش و ریسک‌پذیری خود می‌تواند انواع مختلفی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتالی را برگزیند؛ اما قطعاً راحت‌ترین روش، هولد کردن است.

  • تریدرها

به کسایی میگویند که معامله گر هستند مثلا یک ارز رو روی صد دلار میخرند و فردای آن روز یا زود تر روی صد و ده دلار می‌فروشند که این ده دلار میشود سود آن تریدر. تریدرها معمولاً به‌صورت انفرادی و برای خودشان کار می‌کنند. اما در این میان برخی از شرکت‌ها هستند که مسئولیت خرید و فروش‌های خودشان را به تریدرها می‌سپارند.

  • ماینرها

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

یعنی کسانی که ارز استخراج می‌کنند و عملیات ماینینگ انجام میدهند با استفاده از یک سری دستگاه های استخراج و در یک مکانی مانند مزرعه یا مکانی که اصطلاحا به آن استخر می‌گویند.
پیشنهاد میشود که ترید نکنید و اگر میخواهید ترید کنید همه سرمایه خود را روی ترید نگذارید و یک قسمتی را برای هولد بگذارید و این سود اساسی بازار رو سبد هولد یه شما میدهد و این نکته رو به یاد داشته باشید که سبدی که برای هولد نگه می دارید انگار نه انگار که هست، مثلا هروقت سبد هولد می چینید باید یک برنامه بچینید که برای بلند مدت از آن دارایی برداشت نکنید تا یک سود چشمگیر به شما بدهد.

انواع دارایی های لازم در پرتفوی ارز دیجیتال 

هدف از قرار دادن انواع دارایی های رمزنگاری شده در سبد ارز دیجیتال، سرمایه گذاری روزی پروژه های مختلف با سود دهی و عملکرد بالاست. هریک از پروژه‌های ارزهای دیجیتال پایه و اساس مختلفی دارند و این تنوع سبب می‌شود پروژه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که با هدف سرمایه‌گذاری شما مطابقت داشته باشند. مثلا از میان انواع کوین‌های خصوصی، توکن ها و آلت ‌کوین‌ها بهترین پروژه را انتخاب کنید. هنگام اجرای این استراتژی باید به موارد مختلفی مانند قیمت کنونی ارزهای دیجیتال، روند گذشته و پتانسیل‌های آینده آنها توجه داشته باشید. دو تا از ارز های که بهتر است در سبد خود داشته باشید بیت کوین و اتریوم هست زیرا اگر نباشند سبد یک مقدار ریسکی میشود. پس بهتر است ۷۰تا۸۰ درصد سرمایه خود را روی این دو ارز سرمایه گذاری کنید. موارد مهم زیادی در کنار تشکیل پرتفوی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای مثال، روش هایی همچون استیک از جمله روش های محبوب برای هولدرهای بلندمدت رمز ارز هستند. 

  • وجود استیبل کوین‌ها در سبد ارز دیجیتال 

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

یک استیبل کوین، رمز ارزی است که ارزش آن از یک دارایی دیگر مانند ارزهای فیات و یا فلزات گرانبها گرفته می‌شود. مانند استیبل کوین تتر (USDT)، پکس گلد (PAXG)و... از نظر کسب سود، استیبل کوین‌ها لزوما بازدهی زیادی ندارند، اما همانطور که از نامشان پیداست، ثبات و پایدار بودن را در سبد شما ایجاد می‌کنند. استیبل کوین‌ها معمولاً سازنده فردی ندارند و یک شرکت بزرگ پشتیبانی و ساخت آن‌ها را بر عهده می‌گیرد. همیشه سعی کنید مقداری استیبل کوین را برای تامین نقدینگی سبد خود، در سبد ارز دیجیتال خود داشته باشید، چرا که این کار به شما کمک می‌کند تا چناچه زمانی فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در یک دارایی به خصوص را یافتید، نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار داشته باشد.

  • توکن‌ های کاربردی در سبد ارز دیجیتال 

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

توکن به عنوان یک ابزار کاربردی در یک سرویس و محصول عمل می کند. مثلا بایننس کوین و اتریوم از توکن های کاربردی به شمار می آیند. همچنین شما می‌ توانید از آن‌ ها به منظور پرداخت کارمزد تراکنش‌ ها، وقتی که قصد انجام عملیاتی در اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز را دارید، بهره بگیرید. پروژه‌ های بسیاری توکن کاربردی خودشان را با هدف جذب سرمایه در زمان تاسیس، ارائه می کنند. ارزش یک توکن از لحاظ تئوری، ارتباط مستقیمی با ارزش کاربردی پروژه آن دارد. در ایجاد بهترین سبد ارز دیجیتال، توکن‌ های کاربردی هم می توانند به عنوان یکی از گزینه های مختلف، قرار داشته باشند.

معرفی ابزار و منابع لازم برای ساختن پرتفوی 

برای ساخت پرتفوی ارز دیجیتال به ابزار و منابع مختلفی نیاز داریم. ردیاب پرتفوی ارز دیجیتال یک پلتفرم دیجیتالی است مانند یک وب سایت یا اپلیکیشن و به شما کمک میکند تا برای مدیریت سبد سرمایه خود ارزش دارایی های خود را به خوبی ردیابی کنید. این ردیاب‌ها به کیف پول یا در برخی موارد به صرافی‌های رمزنگاری‌شده متصل می‌شوند و به کاربر کمک می‌کنند تا قیمت ارزهای دیجیتال را در تمام ساعات روز رصد کرده و سرمایه‌گذاری‌های خود را در طول زمان پیگیری و کنترل کند. ساخت پورتفوی ارز دیجیتال به بهترین شکل از دغدغه‌های سرمایه گذاری روی رمز ارزها است که در این مطلب، اصول ایجاد یک پورتفولیو را آموزش می‌دهیم.

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

ساخت بهترین پرتفوی ارز دیجیتال زیاد با تشکیل یک سبد سرمایه گذاری تفاوتی ندارد. شما میتوانید به سادگی طبق سود مورد نظرتان و استراتژی سرمایه گذاریتان ریسک سبد سرمایه خود را به کمترین مقدار برسانید . تنها کاری که برای شروع نیاز دارید انجام دهید، تنوع دادن در پرتفوی خود بین بهترین ارزهای دیجیتال است. می‌توانید برای مدیریت راحت تر پرتفوی‌ خود، از واسطه‌های ساخت و مدیریت پورتفولیو ارز دیجیتال استفاده کنید و یا این کار را به صورت دستی و در یک صفحه گسترده مانند اکسل انجام دهید.

چطور بهترین پرتفوی ارز دیجیتال را برای خود تشکیل دهیم؟

در ادامه مقاله سبد ارز دیجیتال چیست؟ نحوه تشکیل پرتفوی ارز دیجیتال را به شما یاد خواهیم داد. هر سرمایه گذار یا معامله گر، نظرهای مختلفی در ساخت یک پرتفوی ارز دیجیتال دارند. اما قانون های کلی وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم. 
پرتفوی خودتان را بین سه دسته پر ریسک، ریسک متوسط و کم ریسک تقسیم کنید و به هر یک از آن‌ها وزن مناسبی بدهید. پرتفویی که دارای بخش بزرگی از دارایی‌های پر ریسک است، قطعا پورتفولیو خوبی نیست. این سبد ممکن است به شما شانس کسب سودهای بزرگ را بدهد، اما همان قدر هم ممکن است باعث شود ضررهای بزرگ را متحمل شوید. ریسک پذیری شما تعیین میکند که چه چیزی برای شما مناسب تر است، اما بصورت کلی سعی کنید ترکیبی از سه مدلی که گفته شد در ساخت سبد ارز دیجیتال خودتان استفاده کنید.

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه‌های جدید را به صورت استراتژیک به حوزه‌های مختلف تخصیص دهید تا از سنگین شدن وزن هر یک از سبد های پرتفوی خود جلوگیری کنید. اگر از یک دارایی سود بزرگی کسب کنید، می‌تواند برایتان وسوسه انگیز باشد که پول بیشتری به آن وارد کنید. اجازه ندهید که طمع کار شوید و به این فکر کنید که در چه چیزی بهتر است سرمایه جدیدتان را وارد کنید.
با مقدار پولی وارد سرمایه گذاری شوید که توان از دست دادن آن را داشته باشید. زیرا اگر استرس آن را داشته باشید نمی‌توانید بهترین سبد ارز دیجیتال برای خود تشکیل دهید. اگر در بازار اتفاق بدی بیوفتد نباید عواقب جدی و ناخوشایندی برای زندگی شما داشته باشد.

سبد ارز دیجیتال پرریسک و کم ریسک

در اینجا دو مثال از سبد ارز کم ریسک و پرریسک می‌زنیم: 

سبد ارز دیجیتال پیشنهادی ۱: ریسک کم 

بیت‌کوین 75 درصد 
اتریوم 7 درصد 
کاردانو 6 درصد 
سولانا 9 درصد 
شیبا 3 درصد 

سبد ارز دیجیتال پیشنهادی ۲: ریسک زیاد 

بیت‌کوین ۵۰ درصد 
اتریوم ۲۰ درصد 
کاردانو ۱۵ درصد 
شیبا ۱۰ درصد 
سولانا ۵ درصد 

چه تعداد ارز دیجیتال باید در سبد شما باشد؟

سبد ارز دیجیتال

هیچ اتفاق نظری در مورد تعداد دارایی ها یا ارزهای دیجیتالی که باید در سبد سرمایه گذاران باشد وجود ندارد. یک مطالعه نشان میدهد که سرمایه گذاران بیشترین سود خود را می‌توانند با ۲۰ دارایی کسب کنند. بک تست فرآیند به کارگیری داده های تاریخی برای تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد یک استراتژی سرمایه گذاری است. با 20 دارایی در سبد ارزهای دیجیتال سرمایه گذار، نیاز به برنامه یا نرم افزاری وجود دارد که به سرمایه گذاران کمک می کند این سرمایه گذاری ها را پیگیری کنند.

ردیاب‌های سبد ارزهای دیجیتال

 ردیاب سبد ارز دیجیتال به سرمایه گذاران کمک می کند که دارایی های خود را ردیابی کنند. آنها دیگر نیازی به ورود به حساب های مختلف ندارند. در عوض، آنها می توانند دارایی های رمزنگاری خود را در یک مکان مدیریت کنند. با استفاده از این ردیاب‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند سود و زیان خود را از همه سرمایه‌گذاری‌های خود در ارزهای دیجیتال مشاهده کنند. آنها همچنین می توانند قیمت های بازار را در زمان واقعی ببینند و اعلان های ضروری را تنظیم کنند.

چگونه سبد ارز دیجیتال خود را متنوع کنید؟

تنوع دادن تا حدی، بسیار خوب است و شما با نگهداری دارایی‌ های دیجیتالی گوناگون در سبد خود، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش می دهید ولی نباید این تنوع بیش از اندازه شود و شما حساب رمزارزهایتان از دستتان در برود یا سرمایه خود را بخش های ریزی تبدیل کنید تا در ارزهای زیادی سرمایه گذاری کنید! این کار به هیچ وجه و در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود. در ادامه به اینکه چگونه سبد ارز دیجیتال خود را متنوع کنید میپردازیم:

  • براساس نوع ارز دیجیتال

به دلیل رویکرد اساسی آن، این یک استراتژی متنوع سازی رایج است. ایده در اینجا سرمایه گذاری در انواع مختلف ارزهای دیجیتال با عملکرد بالا است. پروژه‌های رمزنگاری مختلف، پایه‌ها و فناوری‌های متفاوتی دارند که به آنها قدرت می‌دهد. این به شما امکان می دهد مواردی را انتخاب کنید که با هدف سرمایه گذاری شما مطابقت دارند. شما می توانید از بین سکه های حریم خصوصی، آلت کوین ها و توکن ها انتخاب کنید. هنگام استفاده از این استراتژی، باید جنبه های مختلفی مانند قیمت ارز دیجیتال، روندهای گذشته و پتانسیل های آینده را بررسی کنید. 

  • براساس صنعت کریپتوکارنسی

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

یک استراتژی مهم دیگر که باید هنگام انتخاب دارایی های سبد ارز دیجیتال خود به آن توجه کنید انتخاب ارز های کاربردی است که میتوان به خوبی از آنها استفاده کرد. اجرای این استراتژی سبب کاهش اثرات منفی در سبد سرمایه‌گذاری شما می شود. هنگام انتخاب انواع ارزهای دیجیتال، تحقیقات کاملی انجام دهید و هم‌زمان در پروژه‌های باثبات و همچنین مواردی که رشد سریعی دارند، سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه خود را به پروژه‌هایی که اطلاعاتی کمی درباره آن‌ها دارید، اختصاص ندهید و قبل از هر کاری باید زمانی را صرف یادگیری و آموزش در صنعت ارز های دیجیتال کنید.
روی مجموعه متنوعی از کوین ها سرمایه گذاری کنید که می توان از آنها برای حل مسائل در صنایع مختلف استفاده کرد. این به شما در کاهش اثرات منفی بر سرمایه گذاری خود در سیاست ها و رویدادهای غیردوستانه رمزنگاری کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کاملی انجام می دهید و در کسب و کارهای پایدار و با رشد سریع سرمایه گذاری می کنید. همچنین باید سودآوری کلی و صنایع رقابتی جهانی مانند پزشکی و مالی را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که سرمایه خود را در پروژه ای که در مورد آن چیزی نمی دانید یا خیلی کم می دانید، سرمایه گذاری نکنید. قبل از انجام یک جهش، مدتی را صرف تحقیق و یادگیری در مورد صنعت کنید.

  • با زمان بندی متنوع کنید

سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟

اگرچه ممکن است به نظر یک مفهوم جدید باشد، تنوع زمانی مدت زیادی است که وجود داشته است. وقتی به درستی انجام شود، ثابت شده و قابل اعتماد است. این استراتژی از شما می‌خواهد که بازار را زمان‌بندی کنید و دارایی‌های رمزنگاری خود را در زمان مناسب به دست آورید. 
در حالی که حذف کامل ریسک بازار هنگام سرمایه گذاری غیرممکن است، شما می توانید با انتخاب در مورد زمان و مکان سرمایه گذاری، ارزش پرتفوی خود را افزایش دهید. تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود بر اساس زمان بندی اساساً یک استراتژی سرمایه گذاری مبتنی بر بازه زمانی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقادیر مشخصی از پول را برای سرمایه گذاری روی توکن های انتخابی خود در زمان های خاص کنار بگذارید.
به این ترتیب، زمانی که قیمت‌ها پایین است، زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدید است، و وقتی شرایط خوب است و قیمت‌ها بالا هستند، در موقعیت بسیار خوبی برای فروش و سود قرار دارید.

  • براساس جغرافیا تنوع ایجاد کنید 

استراتژی دیگر سرمایه گذاری در پروژه های ارزهای دیجیتال از سراسر جهان است. بسته به ترجیحات و میزان تحمل ریسک خود، می توانید پروژه های بلاک چین را از ایالات متحده، اروپا و آسیا ترکیب و مطابقت دهید .اطمینان حاصل کنید که تمام سرمایه شما به پروژه های رمزنگاری در همان منطقه یا کشور اختصاص نمی یابد - تحقیقات گسترده ای در مورد عملکرد پروژه های رمزنگاری در نقاط مختلف جهان انجام دهید. این امر سرمایه‌گذاری‌های شما را از عدم قطعیت نظارتی محافظت می‌کند و راه دیگری برای متعادل کردن پرتفوی متنوع خود حتی در شرایط نوسان بازار به شما می‌دهد.

  •  براساس آنالیز پروژه‌ها

این استراتژی متنوع‌سازی سبد ارز دیجیتال کمی پیچیده است و اجرای آن با توجه به شرایط، اطلاعات و مهارت‌های سرمایه‌گذار تفاوت دارد. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، می‌توانید براساس تحلیل و تجزیه هریک از پروژه‌ها، در کنار ارزهای پایدار، با انتخاب یک یا دو پروژه ریسکی در سبد ارز دیجیتال خود تنوع ایجاد کنید. این را به یاد داشته باشید که پروژه های با ثبات و پایدار هم ، همیشه پایدار و با ثبات نیستند، فقط از سایر پروژه های پایدار تر هستند. بهتر است ۶۰ درصد از سبد خود را به ارزهای دیجیتال باثبات، ۳۰ درصد را به پروژه‌های با ریسک متوسط و ۱۰ درصد باقی‌مانده را به ارزهای پرخطر اختصاص دهید.

سخن پایانی 

سخن پایانی مقاله سبد یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟ این است که سرمایه گذاری در بازار های ارز دیجیتال و سهام جذاب است اما باید با امنیت باشه. پس برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش سود و کمتر شدن ضرر در بازار کریپتوکارنسی، ایجاد سبد ارز دیجیتال ضروری است. پس بهتر است علاوه بر استفاده از ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم از ارز های دیگر نیز در سبد خود برای تنوع استفاده کنید. شما می توانید همه ارزهایی که برای سبد سرمایه گذاری خودتون نیاز دارین رو از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس در سریع ترین زمان خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد سبد ارز دیجیتال یا پرتفوی ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :6+55 = ?