صرافی پنکیک سواپ(PancakeSwap) چیست؟

1402/01/02

صرافی پنکیک سواپ یا PancakeSwap؛ یکی از پروژه های جالب و فناوری های نوین! امروزه کار با انواع صرافی ارز دیجیتال متمرکز بین المللی به یکی از مشکلات اصلی تریدرها در سراسر دنیا به خصوص ایران تبدیل شده. در خیلی از این صرافی ها کاربران باید احراز هویت داشته باشن که برای کاربران خیلی از کشورها از جمله ایران این احراز هویت امکان پذیر نیست. در حال حاضر کاربران ایرانی از صرافی های متمرکز داخلی مثل اینانس استفاده می کنند.

در سال های اخیر در دنیای بلاک چین شاهد پروژه های جدیدی هستیم که در جهت سهولت و افزایش سرعت تراکنش ها و معاملات ارزهای دیجیتال مطرح میشن. یکی از این نوآوری ها، راه اندازی پنکیک سواپ هست. این پلتفرم یه صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بایننس اسمارت چین هست که در کمتر از یه سال بعد از راه اندازی، مورد توجه کاربران حوزه ارز دیجیتال قرار گرفت. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صرافی پنکیک سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی پنکیک سواپ یا PancakeSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی امکانات صرافی پنکیک سواپ بپردازیم و عملکرد پنکیک سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

صرافی پنکیک سواپ

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صرافی پنکیک سواپ یا PancakeSwap رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این صرافی به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی پنکیک سواپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پنکیک سواپ محبوب ترین پلتفرم غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس هست که در سپتامبر 2020 راه اندازی شد. این پلتفرم به دلیل نقدینگی بزرگ، مجموعه ویژگی های گسترده و پایگاه کاربری قابل توجه تونسته به پدیده ای مهم در دنیای بلاک چین تبدیل بشه. این پلتفرم جوری طراحی شده که به کاربران این امکان رو میده تا بدون تکیه به خدمات متمرکز یا از دست دادن کنترل کلیدهای خصوصی خود، به طور کاملا امن، بایننس کوین و طیف زیادی از توکن های BEP-20 رو معامله کنند.

جالب اینجاست که بدونین صرافی پنکیک سواپ در سپتامبر سال 2020 روی بستر بایننس اسمارت چین راه اندازی شد. طی کمتر از دو سال، ارزش ارز دیجیتال بومی اون یعنی توکن CAKE بالای 3 میلیون درصد رشد کرد. تا قبل از عرضه اون، تعداد زیادی dex روی اتریوم ایجاد شد که متاسفانه همه اون ها درگیر مشکل مقیاس پذیری ضعیف این بلاک چین بودن. به همین دلیل بعد از ظهور پنکیک سواپ به لطف بهره بردن اون از بستر خیلی مقیاس پذیر و همچنین ارزون بایننس اسمارت چین خیلی زود محبوب شد.

بیشتر بخوانید: صرافی غیرمتمرکز چیست و انواع آن کدامند؟

امکانات صرافی پنکیک سواپ

امکانات صرافی پنکیک سواپ

همونطورکه گفتیم، پنکیک سواپ نوعی پلتفرم صرافی غیرمتمرکز در شبکه بایننس اسمارت چین هست که از لحاظ عملکرد، شباهت های زیادی به پلتفرم یونی سواپ داره. این پلتفرم در 20 سپتامبر 2020 راه اندازی شد و در مدتزمان کمی، میانگین حجم معامله روزانه اون به حدود 700 میلیون دلار رسید. این پلتفرم امکانات زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی امکانات صرافی پنکیک سواپ بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

·مبادله توکن یا Swap

یکی از امکانات صرافی پنکیک سواپ، مبادله توکن یا سواپ هست. در این قسمت کاربران می تونن توکن های BEP-20 خودشون رو با همدیگه مبادله کنند. همچنین علاوه بر کارمزد شبکه، پنکیک سواپ 0.25 درصد از هر مبادله رو کم می کنه و 0.17 درصد به خزانه پنکیک سواپ واریز میشه. لازم به ذکر هست که 0.05 درصد باقی مونده برای خرید توکن کیک از بازار و سوزوندن اون در نظر گرفته میشه.

·سفارش محدود

یکی دیگه از امکانات صرافی پنکیک سواپ، سفارش محدود یا Limit Order هست. پنکیک سواپ در نسخه جدید خودش با استفاده از زیرساخت شبکه ژلاتو، ثبت سفارشات خودش رو محدود کرده. با استفاده از این روش کاربران می تونن همانند صرافی های دارای دفتر سفارش، سفارش خودشون رو به قیمت دلخواه خودشون ثبت کنند و در صورت رسیدن قیمت به اون سطح، سفارش اون ها به اجرا در بیاد.

·معاملات دائمی

یکی دیگه از امکانات صرافی پنکیک سواپ، معاملات دائمی یا Perpetual هست. این بخش به کمک پلتفرم ApolloX محقق شده و به کاربران این امکانرو میده تا با اهرم و لوریج حداکثر 200 برابری به معامله دارایی های کریپتویی در بازار فیوچرز مشغول بشن. امکانات رابط کاربری صرافی پنکیک سواپ قابل قبول هست و حتی در مواردی میشه در حد برخی از بهترین صرافی های متمرکز دونست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صرافی پنکیک سواپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی پنکیک سواپ یا PancakeSwap به شما ارائه کنیم و به بررسی امکانات صرافی پنکیک سواپ بپردازیم و عملکرد پنکیک سواپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی پنکیک سواپ یکی از محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز کریپتوکارنسی هست که در بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شده و امکان مبادله توکن های ارز دیجیتال موجود در این دفتر کل توزیع شده رو برای کاربران فراهم می کنه.


نظرات کاربران در مورد صرافی پنکیک سواپ(PancakeSwap) چیست؟
سوال امنیتی :9+96 = ?