معاملات لانگ Long و شورت Short چیست؟

1401/08/28
معاملات لانگ Long و شورت Short چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله معاملات لانگ و شورت چیست؟ اطلاعاتی در مورد پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت در ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب معاملات لانگ و شورت بپردازیم و تفاوت معاملات Long با Short رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این پوزیشن ها معاملات خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست. معامله گران ارز دیجیتال بیشتر از اصطلاحات مخصوص در این حوزه استفاده می کنند که برای بسیاری از افراد تازه وارد قابل فهم نیست. اصطلاحات لانگ(Long) و شورت(Short) از کلمات پرکاربرد در معاملات بازار ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لانگ و شورت چیست؟ اطلاعاتی در مورد پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت در ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب معاملات لانگ و شورت بپردازیم و تفاوت معاملات Long با Short رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

معاملات لانگ چیست؟

معاملات لانگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات لانگ یا Long رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معاملات لانگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات لانگ در ارز دیجیتال به این معنی هست که انتظار دارین قیمت اون در آینده افزایش پیدا کنه. در مورد بیت کوین میشه گفت شواهد زیادی وجود داره که نشون میده که این ارز دیجیتال یه سرمایه گذاری عالی در بلند مدت هست، ولی مثل همیشه قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری روی بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگه شخصا در مورد اون ها تحقیق کنین.

مقاله پیشنهادی: بهترین اندیکاتورها برای معامله گری کدامند؟

سرمایه گذاران و معامله گران این امکان رو دارن تا در دارایی های مالی مثل ارزهای دیجیتال موقعیت های خرید به وجود بیارن. منظور از پوزیشن لانگ(Long) موقعیتی هست که شما دیدگاهی بلند مدت به بازار دارین. برای مثال سرمایه گذاری که امیدوار هست از حرکت صعودی قیمت یه دارایی سود کسب کنه، تصمیم می گیره که از یه معامله لانگ استفاده کنه. این تصمیم به سرمایه گذار کمک می کنه تا دارایی پایه رو با قیمت مشخصی خریداری کنه. برعکس سرمایه گذاری که انتظار داره قیمت دارایی کاهش پیدا کنه، می تونه برای فروش در یه قیمت مشخص برنامه ریزی داشته باشه و معامله های خودش رو جلو ببره.

مزایا و معایب معاملات لانگ چیست؟

مزایا و معایب معاملات لانگ

همونطور که گفتیم، که معاملات لانگ در ارز دیجیتال به این معنی هست که انتظار دارین قیمت اون در آینده افزایش پیدا کنه. در مورد بیت کوین میشه گفت شواهد زیادی وجود داره که نشون میده که این ارز دیجیتال یه سرمایه گذاری عالی در بلند مدت هست. معاملات Long مزایا و معایب زیادی به همراه دارن که باید قبل از استفاده از روش با مزایا و معایب این روش آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب معاملات لانگ بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از این روش بگیرین.

مقاله پیشنهادی: انواع نمودارهای قیمتی در ارزهای دیجیتال

مزایای معاملات لانگ

• یکی از مزایای معاملات لانگ این هست که به عنوان سرمایه گذار زمانی که قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا می کنه، سود کسب می کنین و هنگامی که قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه، می تونین از فروش دارایی سود به دست بیارین.

• یکی دیگه از مزایای معاملات لانگ این هست که می تونین در شرایط اختیار خرید یا فروش از پوزیشن لانگ(Long) استفاده کنین.

معایب معاملات لانگ

• احتمالا زمانی که قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می کنه، در پوزیش لانگ(Long) و اختیار خرید با ضرر روبرو میشین.

• یکی دیگه از معایب معاملات لانگ این هست که پوزیشن لانگ(Long) در ETF های معکوس برای یه دوره طولانی مدت خطرناک هست.

معاملات شورت چیست؟

معاملات شورت چیست؟

معاملات شورت یا Short در ارز دیجیتال نیز یکی دیگه از اصطلاحات و مفاهیم پرکاربرد در حوزه کریپتوکارنسی هاست که برای بسیاری از افراد تازه وارد دارای پیچیدگی های زیادی هست. چون در دنیای واقعی برای فروش هر چیزی ابتدا لازم هست تا اون رو خریداری کرده باشین. ولی در بازارهای مالی و با استفاده از ابزار معاملات شورت کردن، می تونیم دارایی که مالک اون نیستیم رو بفروشیم. در اصل چیزی که می فروشیم که صاحب اون نیستیم. در معاملات شورت، معامله گر امیدوار هست که قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا کنه تا دارایی فروخته شده رو در قیمت کمتری خریداری کنه. تفاوت معاملات Long با Short نیز در همین هست که یه معامله گر شورت به امید قرمز شدن بازار به صورت قرضی دارایی یه وام دهنده رو می فروشه و از پایین اومدن قیمت سود می کنه.

وارد شدن به پوزیشن شورت(Short) در خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند تجربه و دانش بسیار زیادی هست. معاملات شورت برای بسیاری از علاقه مندان دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده هست. ولی با این حال لازم نیست که نگران باشین، چون اینجا به راحتی با مفهوم پوزیشن شورت آشنا میشین. در معاملات شورت تریدرها زمانی سود به دست میارن که قیمت کاهش پیدا کنه. در بازارهای مالی و با استفاده از ابزار معاملاتی Short و Long شما می تونین ابتدا خرید کنین و سپس اقدام به فروش اون کنین و یا می تونین بفروشین و سپس اقدام به خرید کنین.

مزایا و معایب معاملات شورت چیست؟

مزایا و معایب معاملات شورت

همونطور که گفتیم، وارد شدن به پوزیشن شورت(Short) در خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند تجربه و دانش بسیار زیادی هست. معاملات شورت برای بسیاری از علاقه مندان دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده هست. پوزیشن معاملاتی شورت در ارزهای دیجیتال نیز دارای مزایا و معایب زیادی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب معاملات شورت بپردازیم.

مزایای معاملات شورت

• یکی از مزایای معاملات شورت که باعث میشه تا تریدرها با استفاده از این پوزیشن خرید و فروش های خودشون رو مدیریت کنند این هست که وارد شدن به این معاملات سادست و فقط کافیه تا نحوه وارد شدن به پوزیشن شورت رو بلد باشین.

• یکی دیگه از مزایای معاملات شورت این هست که می تونین در شرایط نزولی بازار نیز که قیمت ارزهای دیجیتال در حال ریزش هست، سود به دست بیارین.

معایب معاملات شورت

• یکی از معایب معاملات شورت این هست که در ازای مبلغی که از بازار ارزهای دیجیتال قرض گرفتین، باید سود پرداخت کنین.

• یکی دیگه از معایب معاملات شورت که باعث میشه تا معامله گران از این پوزیشن استفاده نکنند این هست که ریسک نامحدودی در فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال وجود داره. بنابراین، اگه قصد دارین تا از این پوزیشن برای انجام معاملات استفاده کنین، ریسک پذیری خودتون رو بالا ببرین.

تفاوت معاملات Long با Short چیست؟

تفاوت معاملات Long با Short

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله معاملات لانگ(Long) و شورت(Short) چیست؟ تفاوت معاملات Long با Short رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. در سیستم معاملاتی فیوچرز، لانگ کردن رو میشه با Buy(خرید) و شورت کردن رو با Sell(فروش) در معامله معمولی یکی دونست. به عبارت دیگه، معاملات لانگ معاملاتی هستن که ابتدا می خرین و بعدا اقدام به فروش می کنین. در معاملات Short نیز ابتدا می فروشین و سپس می خرین. هر دو معامله با توجه به پیش بینی اینده بازار انجام می گیرن که پوزیشن لانگ مربوط به بازار صعودی و پوزیشن شورت نیز مربوط به بازار نزولی و افت قیمت ارزهای دیجیتال هست.

معاملات لانگ و شورت معمولا خلاف و ضد هم دیگه هستن. یعنی با سودآوری یه پوزیشن لانگ برای یه ارز دیجیتال، یه معامله شورت برای همون ارز دیجیتال در حال ضرردهی هست. از نظر روانشناسی ترید، خرس ها و گاوها از نظر نحوه رفتار نیز تفاوت دارن. خرس ها برای فروش و شورت کردن یه دارایی رویکردی محافظه کارانه دارن، در حالی که گاوها برای خرید و لانگ کردن ریسک پذیر تر هستن و استراتژی های جدیدی رو امتحان می کنند. با این حال بعضی از افراد با کلیشه ای دونستن این مفاهیم میگن که خرس ها با گرفتن پوزیشن شورت در بازارهای صعودی نیز ریسک پذیری مخصوص خودشون رو دارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معاملات لانگ و شورت چیست؟ اطلاعاتی در مورد پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت در ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب معاملات لانگ و شورت بپردازیم و تفاوت معاملات Long با Short رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این پوزیشن ها معاملات خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد معاملات لانگ Long و شورت Short چیست؟
سوال امنیتی :6+39 = ?