وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟

1401/06/21

ما سعی می کنیم در مقاله وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی وضعیت پشتوانه تتر بپردازیم و نحوه عملکرد پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.  بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفت و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین ما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

بهتره بدونین بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و بر اساس همین موارد مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. یکی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی ها، استیبل کوین تتر هست که قیمت اون همیشه ثابت و معادل یک دلار آمریکا هست.

به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از ارز دیجیتال تتر از نوسانات شدید بازار جلوگیری کرده و نزارین تا ارزش سرمایه شما کاهش پیدا کنه. علاوه بر این، ارز دیجیتال تتر مزایا و کاربردهای زیادی به همراه داره و همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای خرید اون زیاد باشه. توجه داشته باشین که همیشه بیشترین حجم معاملات روزانه به ارز دیجیتال تتر تعلق داره.

دلار آمریکا به عنوان پشتوانه استیبل کوین تتر فعالیت می کنه و قیمت اون رو همیشه ثابت نگه می داره. همچنین به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر مالی موسسه Tether نگهداری میشه تا عرضه و تقاضای اون کنترل بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی وضعیت پشتوانه تتر بپردازیم و نحوه عملکرد پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. 

مقاله پیشنهادی: آینده تتر چیست؟

در روزهای اخیر، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شبکه ترا و استیبل کوین ترا(UST) دچار فروپاشی شده است. این خبر باعث ایجاد ترس ونگرانی بین کاربران استیبل کوین ها شده است. با این حال، شرایط برای استیبل کوین های مختلف به طور متفاوتی پیش میره. در این مقاله قصد داریم این خبر رو بررسی کنیم و وضعیت پشتوانه تتر رو مورد بررسی قرار بدیم. در ابتدا لازمه تعریفی از استیل کوین رو بدونیم تا به درک بهتری از این کوین ها برسیم. 

استیبل کوین چیست؟

اوضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ستیبل کوین ها انواعی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش اونها به یک ارز ثابت مثل دلار آمریکا، سایر ارزهای دیجیتال یا کالایی مانند نفت یا طلا مرتبطه. آنها مزایای امنیت و پردازش پرداخت فوری رو که ارزهای دیجیتال ارائه میدن، بدون نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سنتی به کاربران ارائه میدن. درحالیکه بسایری از مردم از ارزهای دیجیتال استفاده میکنن یا روی اون سرمایه گذاری میکنن، یک نقطه ضعف اصلی اینه که ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین(BTC-USD) گاهی اوقات دوره هایی از نوسانات کوتاه مدت بالا رو تجربه میکنن.

 برای افرادی که ترجیح میدن از ارزهای دیجیتال برای خرید کالا یا نگهداری پول استفاده کنن، ارزهای نوسان دار ممکنه ریسک زیادی داشته باشن. استیبل کوین ها برای ایجاد ثبات بیشتر ایجاد شدند. برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی که ارزش گذاری توسط بازار تعیین میشه، ارزش استیبل کوین ها به یک ارز ثابت مانند دلار آمریکا یا یورو یا با حمایت کالایی مانند طلا، فلزات گرانبها، نفت، سایر ارزهای دیجیتال یا املاک و مستغلات مرتبطه. استیبل کوین ها به خریداران این امکان رو میدن که به صورت لحظه ای، خصوصی و ایمن پول رو بدون ترس از نوسانات سنتی ارزهای دیجیتال منتقل کنند. 

استیبل کوین چگونه کار میکند؟

وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ارزش یک استیبل کوین از طریق وثیقه سازی به ارز یا دارایی فیات متصل میشه که برابر با ارزش ارزدیجیتال موجود در بازاره. به عنوان مثال، یک استیبل کوین وثیقه شده با پشتوانه دلار آمریکا، موجودی به دلار آمریکا داره که برابر با ارزش سکه های در گردشه. به طور مشابه، یک استیبل کوین با پشتوانه کالاها مقداری طلا یا نفت در ذخیره داره که ازنظر ارزش برابر با استیبل کوین های موجود در بازاره. اینها استیبل کوین های وثیقه شده هستند. برخی از استیبل کوین های غیروثیقه ای هستند که توسط ذخایر پشتیبانی نمیشن اما از طریق یک الگوریتم ثبات رو فراهم میکنن. اکنون که تاحدودی دونستیم استیبل کوین چیه و چگونه کار میکنه، میخواهیم پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها رو بررسی کنیم.

وضعیت پشتوانه تتردر بحران استیبل کوین ها چگونه است؟

در این بخش از مقاله وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ درمورد وضعیت پشتوانه تتر صحبت می کنیم. با توجه به اظهارات پائولو آردینو، مدیر ارشد فناوری تتر که در ۱۲ می در گفتگوی توییتر اسپیس ارائه شد، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان استیبل کوین، تتر، بیشتر قرار گرفتن خود را در اوراق تجاری و گواهی سپرده کاهش داده و به این کار ادامه خواهد داد.

وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟
جوزف آبات، متخصص درآمد ثابت در بارکلیز، اشاره کرد که نگرانی هایی وجود داره که ارائه دهندگان USDT ممکنه مجبور بشن دارایی های خودشون رو در بحران مالی بفروشن تا بتونن تقاضای مشتری رو برآورده کنن. بنابراین موضوع نقدینگی کافی باید در دستور کار تتر قرار بگیره. با این حال، آبات با گفتن اینکه ترس ها کمی زودرس است، به علاقمندان به ارزهای دیجیتال اطمینان داد زیرا حدود ۴۴ درصد از پشتوانه تتر، در خزانه داری ایالات متحده و سایر دارایی های کوتاه مدت متمرکزه که نقدینگی بیشتری دارن و میتونن به راحتی در همان روز فروخته بشن. 
  • وحشت زدایی

خطر de-pegging که در هفته های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته، اکنون برای همه ارائه دهندگان استیبل کوین حاد است. فروپاشی کامل UST Terra کاملا همه رو شوکه کرد. برخی مانند USDC یا BUSD، متوجه وحشت فزاینده نمیشن و حتی با قیمت بالاتری نسبت به بازار معامله میکنن و خودشون رو به عنوان یک پناهگاه امن متمایز میکنن. با این حال، USDT نمیتونه به این موضوع بباله و تقریبا هرروز مجبوره که دارندگان خودش رو آرام کنه و وحشت رو از اونها دور کنه.
وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟
شرکت تحلیل داده سنتیمنت عنوان کرده که در هفته های گذشته، نهنگ های تتر از ترس از دست رفتن ارزش یک دلاری USDT، معادل ۷۱۰ میلیون دلار ارزدیجیتال رو به فروش رسوندند. این مبلغ، بالاترین حجم فروش در طول یک روز فروش تتر بوده است. پلتفرم Circle، که ارائه دهنده استیبل کوین USDC است، برای اینکه خیال دارندگان خودش رو راحت کنه کاملا شفاف عمل کرده و ۱۳ می بیانیه ای رو منتشر کرد و درمورد عملکرد این کوین توضیح داد. بنابر توضیحاتی که این شرکت ارائه داد، ارزدیجیتالی که این شرکت ارائه میده ینی USDC، شفاف ترین و قابل اعتماد ترین ارزدیجیتال معدل یک دلار معرفی شده است. 

گزارش پشتوانه استیبل کوین USDC منتشر شد.

• USDC همیشه توسط ارزش معادل دارایی های دلار آمریکا پشتیبانی میشه. ذخایر USDC در مدیریت و نگهبانی موسسات مالی برجسته ایالات متحده از جمله BlackRock، Bank of New York Mellon نگهداری میشه. 

• ذخایر USDC به طور کامل به صورت نقدی و تعهدات کوتاه مدت دولت ایالات متحده، متشکل از اوراق خزانه ایالات متحده با سررسید سه ماهه یا کمتر نگهداری میشه.

• از ساع ۱۲:۰۰ ظهر جمعه، ۱۳ می ۲۰۲۲، ذخایر USDC شامل ۱۱.۶ میلیارد دلار وجه نقد، ۳۹ میلیارد دلار خزانه داری ایالات متحده درمجموع ۵۰.۶ میلیارد دلار در گردش آمریکا بود. 
• از زمان راه اندازی این استیبل کوین در سپتامبر ۲۰۱۸، شرکت Circle گواهی های ماهیانه از یک شرکت حسابداری مشهور جهانی رو منتشر کرده که نشون میده ارزش ذخایر USDC به اندازه تعداد USDCهای درگردش است. 
• شرکت Circle، صادرکننده USDC، سالانه حسابرسی میشه و حاصل این حسابرسی ها به عنوان بخشی از پرونده های این شرکت در سازمان بوس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته اند. 
• صدور USDC مطابق با نظارت بانکی ایالات متحده تنظیم میشه و شرکت Circle مرتب این استیبل کوین رو بررسی میکنه. 
استیبل کوین USDC همیشه در نسبت ۱:۱ با دلار آمریکا قرار دارد.
 
وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟
• یک کاربر پلتفرم Circle، همیشه میتونه USDC رو در مبادله یک به یک با دلار آمریکا از طریق حساب کاربری خودش بازخرید کنه. کاربران تقریبا میتونن فورا با توجه به تسویه وجوه، ضرب و بازخرید کنند. 
• کابران خرده فروشی جداگونه میتونن USDC رو با دلار آمریکا در سطح جهان از طرق مبادلات دارایی های دیجیتال پیشرو مانند Binance، Coinbase و FTX مبادله کنند. 
 
• پلتفرم Circle، گزارش هفتگی و درنهایت روزانه رو درمورد فعالیت های استیبل کوین USDC منتشر خواهد کرد. 
• این پلتفرم در طول سال ۲۰۲۱، ۹۹.۳ میلیارد USDC صادر و ۶۱.۱ میلیارد بازخرید کرد. 
• همچنین طی هفت روز گذشته، ۸.۴ میلیارد دلار USDC صادر و ۶.۷ میلیارد رو بازخرید کرد.
• هزاران صرافی وجود داره که USDC رو در بیش از ۱۹۰ کشور پشتیبانی کرده و استفاده از ین استیبل کوین رو برای کاربران و فعالان بازار تسهیل میکنه. 
• حجم معاملات ۲۴ ساعته USDC تا روز جمعه ۱۳ می، ۱۰.۵ میلیارد دلار گزارش شده است.
کلام آخر:
 
در مقاله وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟ در مورد وضعیت پشتوانه تتر و استیبل کوین USDC صحبت کردیم و به گاربران عزیز توضیح دادیم که استیبل کوین چیست و استیبل کوین چگونه کار میکند؟ یک گزارش کامل از پشتوانه استیبل کوین USDCبرایتان تهیه کردیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات کامل و مفیدی در مورد استیبل کوین ها و وضعیت پشتوانه تتر داشته باشید. همچنین بتوانید بدون نگرانی از وضعیت پشتوانه این ارز دیجیتال با خیال آسوده نسبت به خرید و فروش آن اقدام نمایید.


نظرات کاربران در مورد وضعیت پشتوانه تتر در بحران استیبل کوین ها چگونه است؟
سوال امنیتی :5+99 = ?