کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | آموزش ساخت کیف پول FTM

1402/06/29
کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | آموزش ساخت کیف پول FTM

ارز دیجیتال فانتوم یکی از رمز ارز های کاربردی و آینده داره که از زمان عرضه اش تا به الان توجه بسیاری از سرمایه گذار ها رو به خودش جلب کرده. تو مقاله قبلی سایتمون که عنوانش ارز فانتوم چیست؟ بود، به طور کامل در مورد ین ارز و ویژگی هاش صحبت کردیم. همچنین ارز فانتوم رو تحلیل کرده و نظر بعضی از سایت ها رو در مورد این ارز بازگو کردیم. تو این مطلب میخوایم کیف پول دیجیتالی رو برای ارز FTM معرفی کنیم.

پیدا کردن کیف پول مناسب برای رمزارزها قبل از خرید ارز دیجیتال، یکی از سخت ترین قسمت های سرمایه گذاری تو این حوزه است. تو این مقاله در مورد نکاتی که باید موقع ساخت و دانلود کیف پول فانتوم بهش توجه کنید صحبت میکنیم. هم چنین بهترین کیف پول های ارز Fantom رو بهتون معرفی میکنیم و ویژگی های برجسته ی اونا رو میگیم. برای اینکه بتونین بی هیچ مشکلی ولت دیجیتالیتون رو نصب کنید، آموزش ساخت کیف پول FTM رو هم براتون میذاریم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتونین یه سرمایه گذاری امن تو این حوزه داشته باشین.

پروژه و رمز ارز فانتوم چیست؟

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | ارز دیجیتال فانتوم

پروژه Fantom تو سال 2018 استارت زده شد. خالقین این پروژه از بهترین دانشمند های علوم کامپیوتر و رمزنگاری تشکیل شده. بلاک چین اختصاصی فانتوم از بهم پیوستن شبکه های مختلف بوجود اومده. این شبکه ها به شکل کاملا مستقل از هم کار میکنن به همین خاطر سرعت و مقیاس پذیری این پلتفرم بسیار بالاست. همین مسئله به یکی از بزرگترین مزایای این شبکه تبدیل شده.

پلتفرم فانتوم امکانات زیادی رو در اختیار کاربراش میذاره. از جمله مهمترین قابلیت های این شبکه استفاده از قرارداد های هوشمند، برنامه های غیر متمرکز و نقل و انتقالات مالی سریع و کم هزینه است. برای پرداخت کارمزد های این فرآیند ها تو پلتفرم Fantom به یه ارز دیجیتال احتیاج داره. این ارز فانتوم نام گرفته که با نماد FTM تو بازار های مالی معامله میشه. با خرید فانتوم میتونین تو این پروژه و آینده ای که داره، سرمایه گذاری کنین.

یکی از کاربرد های دیگه ای که برای این ارز در نظر گرفته شده، تامین امنیت و پردازش داده های شبکه است. با این قابلیت، سرمایه گذار های بلند مدت ارز FTM میتونن علاوه بر افزایش قیمت ارز فانتوم، از بیشتر شدن تعداد رمز ارزهاشون هم سود بدست بیارن. با انتقال ارز فانتوم به اعتبار سنج ها میتونین از این امکان استفاده کنید. البته برای بهره بردن از این مزیت، باید از موقع ساخت کیف پول فانتوم به این قابلیت توجه کنید.

کیف پول ارز فانتوم

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom

ارز دیجیتال Fantom روی شبکه اختصاصی این پلتفرم عرضه شده، به همین خاطر برای نگهداری و ذخیره این رمز ارز باید از این شبکه استفاده کنیم. به همین خاطر باید کیف پول هایی که از این شبکه پشتیبانی میکنن رو پیدا کرد. اما قبل از اینکه بخوایم کیف پول های معروف این رمز ارز رو بهتون معرفی کنیم، بهتره کمی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال آشنا بشیم.

ولت دیجیتالی دقیقا مثل کیف پول های عادیه. همونطور که برای نگهداری پول های کاغذی از کیف پول استفاده میکنیم، برای نگهداری رمز ارز ها هم به ولت دیجیتالی نیاز داریم. این کیف پول ها به شکل اختصاصی برای ذخیره ارز های دیجیتال ساخته شدن. البته بعضی موارد هم وجود دارن که قابلیت های بیشتری رو در اختیار کاربراشون میذارن. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنیم. لازم به ذکره که برای آموزش ساخت کیف پول فانتوم یکی از ولت های پیشرفته و پر امکانات رو انتخاب کردیم.

از چه کیف پولی برای ارز Fantom استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین ابزار هایی که برای سرمایه گذاری تو بازار کریپتوکارنسی ها بهش نیاز دارین، کیف پول دیجیتالی هستش. موقع انتخاب یه کیف پول مناسب باید ملاک های مختلفی رو مورد توجه قرار بدین. هر شخص نیاز و انتظارات متفاوتی رو از ولتش داره. به همین خاطر هر فرد باید با توجه به نیازهاش کیف پول مناسبی رو برای خودش انتخاب کنه. خوشبختانه کیف پول های زیادی هستن که از ارز FTM پشتیبانی میکنن، اما هر ولت ویژگی های خاصی رو داره که ممکنه مورد نیاز شما نباشه.

قبل از اینکه بخوایم بهترین کیف پول های فانتوم رو بهتون معرفی کنیم، لازم میدونیم که درباره برخی از ویژگی های مهم کیف پول ها صحبت کنیم. به منظور جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات و هک شدن کیف پولتون بهتره به مواردی که میگیم اهمیت ویژه ای بدیم.

  • کلید های خصوصی یکی از مهمترین معیارهاییه که روی امنیت سرمایه های شما تاثیر میذاره. تو بعضی کیف پول ها این کلید به طور کامل در اختیار کاربر گذاشته میشه و تامین امنیت داده ها به عهده مخاطب هستش. البته بعضی از ولت ها هم برای نگهداری این داده های مهم از بستر های آنلاین استفاده میکنن. این بستر ها مورد هجمه دائمی هکر هاست و به همین خاطر احتمال سرقت داده هاتون وجود داره.
  • برای دانلود کیف پول فانتوم، باید از پلتفرم های معتبر استفاده کنین. متاسفانه برنامه های تقلبی زیادی وجود دارن که از نظر ظاهری به نسخه های اصلی شباهت دارن. به همین دلیل موقع ساخت کیف پول فانتوم باید از گوگل پلی یا اپ استور استفاده کنید. توجه داشته باشین که بیشتر مواردی که تو شبکه های اجتماعی برای دانلود وجود دارن، تقلبی هستن.
  • داشتن یه سبد سرمایه گذاری متنوع میتونه ریسک سرمایه گذایر شما رو به شکل قابل توجهی کاهش بده. برای اینکه بتونین رمز ارز های مختلفی رو به شکل همزمان تو ولتتون داشته باشین، باید از ولت های چند ارزی استفاده کنید. تو این دسته از کیف پول ها از چندین شبکه بلاک چینی مختلف پشتیبانی شده.
  • برای استفاده های حرفه ای تر و خرید ارز های کمتر شناخته شده (شت کوین)، باید از کیف پول هایی با امکانات بیشتر استفاده کنین. تو بعضی از کیف پول ها امکان اتصال به صرافی های غیر متمرکز و بهره بردن از امکاناتشون وجود داره. همچنین برای مبادله راحت تر رمز ارز ها از صرافی های داخلی استفاده شده. با این مزیت دیگه لازم نیست که برای هر تراکنشی رمز ارزهاتون رو از ولتتون خارج کنید.
  • یکی از مهمترین مراحلی که تو ساخت کیف پول FTM وجود داره، تهیه ی نسخه پشتیبان از حساب کاربری هستش. به لطف این قابلیت میتونین ولت های از دست رفته تون رو دوباره بدست بیارین. تو قسمت آموزش ساخت کیف پول Fantom بیشتر در مورد این مرحله و اهمیتی که داره صحبت میکنیم.
  • اگه به تازگی وارد دنیای ارز های دیجیتال شدین، استفاده از کیف پول ها میتونه کمی براتون گیج کننده باشه. برای اینکه بتونین استفاده ی راحت تری از کیف پولتون داشته باشین، بهتره از اونایی استفاده کنین که رابط کاربری ساده ای دارن.

بهترین کیف پول های فانتوم

تو این قسمت برخی از بهترین کیف پول های ارز FTM رو بهتون معرفی میکنیم. همچنین ویژگی های مهم و کلیدی هر کدوم رو براتون ذکر میکنیم. امیدواریم که این مطالب براتون مفید باشن و بتونین کیف پول مورد نظرتون رو پیدا کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس و اس (Ledger Nano X & S)

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | کیف پول لجر ننانو ایکس

کیف پول های سخت افزاری برای افرادی که دنبال بیشترین امنیت هستن، مناسبه. تو این کیف پول ها کلید های خصوصی هر کاربر تو دستگاهش ذخیره میشه. تا به امروز گزارش خاصی درباره سرقت اطلاعات کاربر های این نوع ولت ها منتشر نشده. کمپانی لجر یکی از بزرگترین سازنده های کیف پول های سخت افزاری دنیاست. این شرکت فرانسوی از سال 2014 تا به الان تو این حوزه فعالیت داشته. مدل هایی که این کمپانی تا به امروز عرضه کرده، همواره بین پرفروش ترین ولت های سخت افزاری قرار گرفتن.

معروفترین مدل هایی که این کمپانی تا به امروز منتشر کرده، لجر نانو اس و لجر نانو ایکس هستن. این کیف پول ها از نظر امکانات، ویژگی های ظاهری و پروتکل های امنیتی شباهت زیادی رو بهم دارن. البته یه سری فرق هم بینشون وجود داره. برای مثال نمایشگری که تو مدل نانو ایکس ازش استفاده شده بزرگتر هستش. همچنین کیفیت تصویر بهتری رو داره.

قیمت مدل S کمتر هستش. این کیف پول لقب مقرون به صرفه ترین ولت سخت افزاری رو داره. در مقابل قیمت نانو ایکس تقریبا دو برابره این مدل است. البته تو مدل X مزایای دیگه ای هم وجود داره. مثلا تو این کیف پول میتونین به طور همزمان 100 ارز مختلف رو ذخیره کنین. این تعداد تو کیف پول لجر نانو اس به 32 ارز محدود شده. باید به این نکته اشاره کنیم که کیف پول های لجر از بیشتر ارز و توکن هایی که تو بازار وجود دارن، پشتیبانی میکنن. ارز دیجیتال FTM تو هر دوی این ولت ها وجود داره.

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | کیف پول کوین بیس

کیف پول کوین بیس یا Coinbase Wallet یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های دیجیتالی برای نگهداری و مدیریت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیتکوین، اتریوم و لایتکوین است. این کیف پول امکان انتقال، دریافت و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال را در یک محیط امن و قابل اعتماد فراهم می کند. Coinbase Wallet به کاربران اجازه می دهد تا کنترل کامل بر وجوه خود داشته باشند، بدون نیاز به واسطه‌های مالی معمولاً مورد نیاز برای معاملات با ارزهای دیجیتال. این کیف پول امکان مبادله مستقیم ارزها با دیگر کاربران Coinbse Wallet را نیز فراهم می کند. همچنین، Coinbase Wallet دارای امنیت بالا است و از روش های حفاظتی مانند تأیید دو مرحله‌ای و استفاده از کد عبور قوی برای حفاظت از اموال دیجیتال شما استفاده می کند. به طور کلی، اگر به دنبال یک کیف پول قدرتمند و امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود هستید، Coinbase Wallet یک انتخاب عالی است.

کیف پول کوین 98 (Coin98 Wallet)

کیف پول کوین 98 یا Coin98 Wallet یک کیف پول دیجیتال است که برای نگهداری و مدیریت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این کیف پول بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کند و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا امنیت و حریم خصوصی خود را حفظ کرده و تراکنش‌هایشان را به راحتی انجام دهند. Coin98 Wallet دارای رابط کاربری ساده و استفاده آسان است، که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آن ارزهای دیجیتال خود را نگهداری و مبادله کنند. همچنین، این کیف پول امکاناتی مانند پشتیبانی از توکن‌های ERC-20، اتصال به دستگاه‌های سخت‌افزاری و امکان استفاده از تکنولوژی دی‌پی‌آر (DPoS) را نیز فراهم می‌کند. در نتیجه، Coin98 Wallet یک راه راحت و امن برای مدیریت ارزهای دیجیتال می‌باشد و برای علاقه‌مندان به دنیای ارزهای رمزنگاری شده بسیار مناسب است.

کیف پول اف ولت (FWallet)

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | کیف پول اف ولت

کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال فانتوم، FWallet نام داره. این ولت یکی از جامع ترین کیف پول های دیجیتالی برای ارز FTM هستش. شما میتونین این ولت رو روی سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک نصب کنین. همچنین قابلیت اتصال این کیف پول به ولت های دیگه ای مثل لجر، متامسک و کوین بیس ولت وجود داره. استفاده از اف ولت خیلی ساده است.

FWallet به شکلی طراحی شده که، کلید های خصوصی در اختیار کاربر قرار بگیرن. به همین خاطر حفظ امنیت داده و سرمایه های کاربران به عهده ی خودشونه. در مجموع این ولت رو هم میتونیم به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای نگهداری طولانی مدت ارزهاتون در نظر بگیرین.

کیف پول مث ولت (Math Wallet)

مث ولت از بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال FTM هستش. این کیف پول تو نسخه های متنوعی منتشر شده و روی گوشی های موبایل و دستگاه های دسکتاپی قابل نصب است. تو این ولت امکان ذخیره و نگهداری 70 ارز مختلف وجود داره. در صورتی که تجربه استفاده از کیف پول های سخت افزاری رو داشته باشین، متوجه سختی استفاده از این ولت ها شدین. اتصال به ولت های دیگه میتونه این مشکل رو تا حد قابل توجهی کاهش بده.

مث ولت هم به شکلی طراحی شده که به کیف پول های سخت افزاری متصل میشه. به همین خاطر میتونه به عنوان مکمل برای افرادی که از کیف پول لجر استفاده میکنن، باشه. علاوه بر اون قابلیت استفاده از برنامه های غیر متمرکز هم تو این ولت وجود داره. به این ترتیب امکان استفاده از صرافی هی غیر متمرکز و دسترسی به بلاک چین های مختلف با استفاده از این ولت براتون فراهم میشه.

شاید با این توضیحات فکر کنین که مث والت بسیار پیچیده هستش و فقط به درد افرادی میخوره که سال هاست تجربه فعالیت تو این بازار رو دارن. اما باید بگم که اینطور نیست؛ رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده طراحی شده، به همین خاطر همه ی افراد با هر سطح دانش و تجربه ای میتونن از این کیف پول استفاده کنن.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom  | کیف پول تراست والت

تراست ولت رو میتونیم با اختلاف یکی از بهترین ولت های دیجیتالی دنیا بدونیم. این کیف پول بیشترین امکانات رو داره. در واقع هر چیزی که یه سرمایه گذار بهش نیاز داره تو این کیف پول وجود داره. البته این ولت میتونه گزینه ی مناسبی برای افراد تازه کار باشه. رابط کاربری این ولت به ساده ترین شکل طراحی شده و به همین خاطر خیلی راحت میتونین با تراست ولت اخت بشید.

تراست ولت برای گوشی های اندرویدی و آی او اس عرضه شده. تو این کیف پول از دستگاه کاربر برای ذخیره کلید های خصوصی استفاده میشه. از طرفی تو سال 2018 این ولت توسط کمپانی بایننس خریداری شده و به همین خاطر میتونین از امنیت تراست ولت مطمئن باشین. یکی از مزایایی که تو این کیف پول وجود داره، امکان استیک و سرمایه گذاری رمز ارز های مختلف هستش. البته ارز فانتوم رو نمیتونین تو این ولت استیک کنید. در صورتی که میخواین با استیکینگ فانتوم از این ارز دیجیتال سود بدست بیارین، بهتره از کیف پول های اختصاصی این ارز استفاده کنین.

توجه داشته باشین که تو این دسته از کیف پول ها وظیفه نگهداری و محافظت از کلید های خصوصی به عهده شما است. به همین خاطر باید مواردی که قبلا در مورد انتخاب کیف پول مناسب بهتون گفتیم رو مورد توجه قرار بدین. ییک دیگه از امکاناتی که تو این ولت وجود داره، پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز هستش. به عبارت دیگه این کیف پول مثل یه مرورگر برای برنامه های غیرمتمرکز عمل میکنه.

در مجموع کیف پول تراست ولت رو میتونیم به عنوان یکی از بهترین ولت ها برای ارز فانتوم در نظر بگیریم. به همین خاطر قصد داریم که آموزش ساخت کیف پول فانتوم در تراست ولت براتون بذاریم. البته ممکنه که کیف پول دیگه ای رو برای ساخت کیف پول Fantom در نظر داشته باشین. در این مورد باید بگم که این آموزش کاملا جامع هستش و تو بیشتر موارد نحوه نصب و ساخت ولت یکسانه. به همین خاطر میتونین از این آموزش استفاده کنین. همچنین یک ویدیوی آموزشی در همین مورد تو قسمت راهنمای استفاده سایت قرار دادیم. در صورتی که میخواین با استفاده از این کیف پول آشنا بشید، این آموزش بدردتون میخوره.

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت

تقریبا میشه گفت که نصب و راه اندازی همه ی کیف پول ها مشابه هم هستن و به همین خاطر آموزشی که تو ادامه گذاشتیم کارتون رو راه میندازه. البته بعضی از کیف پول ها دنگ و فنگ کمتری رو دارن و با یه ایمیل و رمز، اکانتتون ساخته و آاده استفاده میشه. در صورتی که موقع نصب هر کدوم از کیف پول ها مشکلی براتون پیش اومد، میتونین تو قسمت نظرات بهمون بگین تا راه حلی رو به شما ارائه بدیم.

تو اولین قدم برای ساخت کیف فانتوم، شما باید این کیف پول رو دانلود کنین. بهترین مرجع برای دانلود نرم افزار های گوشی گوگل پلی و اپ استوره. با توجه به سیستم عامل گوشیتون به یکی از این پلتفرم ها مراجعه کنین و نرم افزار Trust Wallet رو دانلود و نصب کنین. البته این امکان با استفاده از سایت رسمی تراست ول هم وجود داره. بعد از اینکه موفق شدین این کیف پول رو تو گوشیتون نصب کنین، باید نرم افزار رو اجرا کنین.

اولین صفحه ای که به شما نمایش داده میشه مشابه با عکس زیر هستش. تو این صفحه دو گزینه مختلف در اختیارتون گذاشته شده. اولیش برای ساخت کیف پول FTM کاربرد داره و دومیش برای بازیابی کیف پولی که قبلا داشتین. چون ما میخوایم یه کیف پول جدید رو بسازیم، گزینه ی CREATE A NEW WALLET رو انتخاب میکنیم.

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت | ساخت کیف پول جدید

تو مرحله بعد باید شرایط استفاده از کیف پول رو مطالعه و قبول کنین. برای رد شدن از این مرحله کافیه که تیک چک لیستی که پایین صفحه وجود داره رو فعال کنین و گزینه ی Continue رو بزنین.

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت | قبول قوانین

تو این مرحله از آموزش ساخت کیف پول فانتوم، باید از کیف پولتون بکاپ بگیرین. برای اینکار 12 تا کلمه در اختیارتون گذاشته میشه که شما باید روی یه تیکه کاغذ اونا رو بنویسین و تو یه جای امن نگهدارین. توجه داشته باشین که اگه کس دیگه ای جز شما به این عبارت ها دسترسی پیدا کنه، میتونه وارد کیف پولتون بشه و به سرمایه ی شما دسترسی پیدا کنه. پیشنهاد ما ایمه که چند نسخه مختلف از این عبارت ها رو تهیه کنین و تو جاهای مختلفی نگهدارین تا اگه روزی یک از اون برگه ها از بین رفت، یه نسخه پشتیبان ازش داشته باشین.

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت | کلمات ریکاوری

تو قدم بعدی از آموزش ساخت کیف پول FTM، باید عبارات بازیابی حسابتون رو با ترتیب درست وارد کنین. این مرحله به این منظور طراحی شده که، این عبارات و ترتیبشون رو تایید کنین. اگه این کار رو اشتباه انجام بدین، نمیتونین به مرحله بعد برین و دوباره به مرحله قبل برمیگردین.

آموزش ساخت کیف پول Fantom در تراست والت | جایگذاری  12 کلمه بازیابی

با پشت سر گذاشتین این مرحله ساخت کیف پول Fantom، تراست والت آماده استفاده میشه. شما از همین الان میتونین هر ارزی که میخواین رو تو این کیف پول ذخیره کنین. البته گاهی وقتا ممکنه که نتونین ارز دیجیتال فانتوم رو تو این کیف پول پیدا کنین. تو چنین شرایطی باید به شکل دستی ارز FTM رو اضافه کنین. برای این کار کافیه به سایت BSC Scan مراجعه کنین. تو این وبسایت آدرس قرارداد های هوشمندی که رمز ارز های شبکه بایننس اسمارت چین روشون ساخته میشه، وجود داره. با استفاده از این آدرس امکان اضافه کردن ارز فانتوم به تراست ولت براتون فراهم میشه.

کلام آخر

تو این مطلب بهتون برترین کیف پول های ارز فانتوم رو معرفی کردیم. همونطور که میدونین این رمز ارز آینده بسیار روشنی رو داره و به همین خاطر تو بلند مدت میتونه سود های زیادی رو بهتون بده. برای نگهداری بلند مدت این ارز بهتره از یه کیف پول امن و مناسب استفاده کنین. همچنین برای خرید ارز فانتوم میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس بهره ببرید. این صرافی یکی از بهترین مراجع برای خرید و فروش و معامله رمز ارزهاست.


نظرات کاربران در مورد کیف پول فانتوم چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Fantom | آموزش ساخت کیف پول FTM
سوال امنیتی :9+37 = ?