5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

1401/06/10


5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال؛ ارزهای دیجیتال کم کم دارن سبک خرید و فروش های روزانه ما رو تغییر میدن و با ارائه خدمات بهتر نسبت به بانک های سنتی، امروزه خواهان زیادی دارن و کمتر افرادی پیدا میشن که درباره ارزهای دیجیتال اطلاعات و آگاهی نداشته باشن. همچنین نظرات و پیش بینی های مختلفی در مورد بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کسی بر اساس دید و تحلیل خودش اون ها رو ذکر کرده.

همونطور که میدونین سرمایه گذاری یکی از مهمترین مباحث اقتصادی حال حاضر ما بوده و همه به دنبال این هستیم بازارهای خوبی رو شناسایی کنیم و با استفاده از اون ارزش سرمایه در دست خودمون رو ثابت نگه داریم یا بالاتر ببریم. یکی از این بازارهای مالی بازار ارزهای دیجیتال هستش که ما در مقاله  5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال سعی داریم مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در این ارزهای دیجیتال، نحوه سرمایه گذاری در انها و چگونه مدیریت کردن سرمایه خرید و فروش ارز های دیجیتال بیان کنیم.

فرایند سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال 

دلایل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اولین قدم برای ورود به هر حرفه ای آموزش هستش، اول باید آموزش لازم رو کسب کرد، بعد با دانش و اگاهی بیشتر وارد آن حرفه شد. ارزهای دیجیتال نیز به این صورت هستن بعد از این که در این زمینه تحقیق کردین با دانش کافی تصمیم بگیرین که میخواهین روی چه ارزی سرمایه گذاری کنین. بعد از ان پولی برای سرمایه گذاری تعیین کنید. توصیه ما به شما این هستش که در اولین سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال مبلغ کمی را تعیین کنید که بالا پایین های بازار باعث نشه سرمایه ای که در دست دارین رو به کل از دست بدین.

بعد از ان کیف پولی رو برای نگهداری ارز های که قراره بخرین، انتخاب کنین. کیف پول های زیادی برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارن ولی توصیه ما برای شما این هستش از کیف پول های معتبر برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده کنین و اگه سرمایه زیادی در این بازار دارید از کیف پول های سرد برای نگهداری رمز ارزهای خودتون استفاده کنین. در مرحله اخر از فرایند سرمایه گذاری هم توصیه ما به شما این هستش که حتما از صرافی های ارز دیجیتال معتبر خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو بخرید نه در شبکه های اجتماعی.

5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال 

در ادامه قصد داریم دلایلی رو برای شما عنوان کنیم که بدونین چرا باید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین یا اگه قصد سرمایه گذاری در این بازار رو دارین ولی دلیلی براش نمی بینین، مطالعه این مقاله بتونه به شما کمک کنه.

1. کسب سود 

کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال

اولین دلیل برای سرمایه گذاری در این بازار این هستش که بخوایم با سرمایه گذاری در این بازار سود کسب کنیم.

در بازار ارز دیجیتال راه های زیادی برای کسب درامد وجود داره، که میتونین با توجه به سرمایه و علاقه خودتون یکی یا چند روش از اون ها رو که در ادامه هم برای شما ذکر کنیم رو انتخاب کنین.

• هولد کردن ارز دیجیتال 

هولد کردن ارزهای دیجیتال

هولد کردن ارز های دیجیتال یکی از روش های مطمئن تر و رایج تر در بازار ارز دیجیتال برای کسب سود هستش. در این روش فقط کافیه ارزهایی که خرید کردین رو در یک کیف پول امن نگهداری کنین، و یک بازه زمانی مناسبی رو انتخاب کرده و بعد از کسب سود مد نظرتون اون ها رو بفروشین.

برای این که در این روش کسب سود موفق بشین باید درمقابل ترس خود از اینکه قیمت ارزهایی که خرید کردین کاهش پیدا کنه، مقاومت کنین. چون این کار باعث میشه زود وسوسه بشین و ارزهای خود رو بفروشین. 

بعنوان مثال اگه ده سال پیش 100 بیت کوین رو در قیمت ده دلار خریداری می کردین، امروز بالای 3 میلیون دلار سرمایه داشتین.

• ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از روش های کسب سود در این بازار ترید کردن هستش. در این روش ابزار کار تریدها، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستش که از تحلیل تکنیکال برای مشخص کردن نقاط برگشت قیمت با استفاده کردن از اندیکاتورها صورت میگیره. همچنین تحلیل فاندامنتال این هستش که اخبار، وقایع و رویداد ها رو بررسی کنه که بر قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر میزاره.

• استیکینگ

استیکینگ ارزهای دیجیتال

در این روش سرمایه گذاری ارز های که خرید کردین به جای یک کیف پول در یک پلتفرم استیک یا قفل میکنید، این روش بیشتر شبیه سرمایه گذاری در بانک های سنتی هستش. که در این روش پلتفرم ارز دیجیتال براساس ارز های که استیک کردین سودی برای سرمایه گذاری در نظر میگیره. ارز های استیک شده میتوانن برای اهداف مختلفی ازجمله ماینینگ یا تامین نقدی برای صرافی ها مورد استفاده قرار بگیره.

در روش استیکینگ شما ارزتون رو در یک شبکه ارز از طریق کیف پول ارز دیجیتال یا یک صرافی استیک کرده و در قبال این کار در تایم فریم های هفتگی تا سالانه سود کسب خواهید کرد.

• وام دهی 

وام دهی در ارزهای دیجیتال

روش وام دهی به دلیل پیچیدگی های زیادی که داره کمتر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار میگیره. وام دهی ارز دیجیتال در پلتفرم های از جمله Aave,Coin Loan,Compound انجام میشه.

سرمایه گذار ارز های دیجیتال خود را با استفاده از یک قرار داد هوشمند به پلتفرم وام دهی اختصاص میده. این پلتفرم ارز ها را در اختیار وام گیرندگان قرار داده و سودی به حساب وام دهنده واریز میشه. دلیل پیچیده بودن این روش این گونه هستش که پلتفرم های وام دهی، قوانین مختلفی برای وام دهنده و وام گیرنده دارن از جمله وام گیرنده برای گرفتن وام خود نیاز به تامین وثیقه داره که این وثیقه معمولا مبلغ ان از وامی که قراره پرداخت قراره بشه زیاد تره.

2. نقدینگی بالا

نقدینگی بالای ارزهای دیجیتال

نقدینگی یعنی تبدیل کردن دارایی خود از جمله ارز های دیجیتال به پول با قیمت مناسب. یکی از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال این هست که در هر زمانی که دوست داشته باشین می تونین ارزهای خودتون رو به پول نقد تبدیل کنین که در بازارهای سرمایه گذاری دیگه اینطور نیست. هر چه بازار از نقدینگی بیشتر برخوردار باشه ثبات ان نیز بیشتر خواهد شد. نقدینگی در ارز های دیجیتال رو می توان به عنوان توانایی خرید یا فروش ارز های دیجیتال بدون ایجاد نوسانات جدی در نرخ انها تعریف کرد.

شما برای فروش ارزهای دیجیتال خود فقط به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارین که بتونه رمز ارز شما رو نقد کنه. و پیدا کردن صرافی در بازار ارز های دیجیتال اصلا کار سختی نیستش و به ارحتی می تونین در خیلی از صرافی ها ثبت نام و احراز هویت کرده و در سریع ترین زمان دارایی های خودتون رو نقد کنین.

بنابراین خرید دارایی های نقد پذیر بسیار مهم هستش که در صورت نیاز به پول نقد سریع بتوان انها را با ارزش بالا فروخت ارز های دیجیتال نیز این ویزگی رو دارن که میتوان با مراجعه به صرافی ها ارزش انها رو نسبت به قیمت بازار خرید و فروش کرد.

3. تنوع بالای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال 

تنوع بالای ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از دلیل سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال تنوع هست. به طوری که شما میتوانین در بازار ارز های دیجیتال روی رمز ارز های زیادی سرمایه گذاری کنین و سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنین تا احتمال کسب کرد سود بیشتر باشه و بتوانین سود بیشتر و ضرر کمتر داشته باشین.

به مجموعه ارز های دیجیتال که توسط معامله گران و سرمایه گذاران خریداری میشه سبد دارایی گفته میشه و بر خلاف بازارهای دیگه که تنوع سرمایه گذاری در اون کم هست، در بازار ارزهای دیجیتال با چند هزار رمز ارز می تونین روی کلی رمز ارز خوب سرمایه گذاری کنین و انتخاب های زیادی پیش روی شما خواهد بود. همچنین در کنار ارزهای دیجیتال می تونین در متاورس و خرید زمین مجازی یا خرید و ساخت NFT یا بازی های بلاکچینی و غیره سرمایه گذاری کرده و شروع به کسب سود در این بازار کنین.

البته این نکته رو هم بگیم که توصیه میکنیم همه سرمایه خودتون رو وارد این بازار نکنین و در کنار این بازار روی بازارهای سرمایه گذاری دیگه هم سرمایه خودتون رو وارد کنین.

4. آینده ارز های دیجیتال 

اینده ارزهای دیجیتال

دلیل دیگه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این هستش که با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی ها این بازار هم می تونه اینده ای درخشان داشته باشه و به کل صنعت نقل و انتقال پول رو تغییر بده. بنابریان شناسایی فرصت های سود در این بازار خیلی میتونه شما رو در اینده موفق کنه. ما در بالا بیت کوین رو مثال زدیم که چقدر سود دهی داشت خیلی از ارزهای دیگه هم همچین وضعیتی داشتن و امروزه سرمایه گذارهای اولیه خودشون رو به سودهای کلانی رسوندن. شما کاربر عزیز می تونین برای مطالعه بیشتر در این مورد مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ رو هم مطالعه کنید.

در ادامه مقاله 5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال میخواهیم برخی از کاربرد های ارز دیجیتال رو نام ببریم که آینده انها رو تضمین میکنن. 

• دسترسی همه مردم جهان به انها 

یکی از مزایای که ارز های دیجیتال این هستش که در هر جای از دنیا باشین میتوانین به راحتی به انها دسترسی داشته باشین و سرمایه گذاری کنین برای این کار در یکی از وبسایت های صرافی ارز دیجیتال ثبت نام میکنین و بعد از ان میتوانین خرید و فروش هر ارز دیجیتال که مورد نظر شما هست رو انجام بدین.و همچنین امکاناتی را فراهم کرده که همه مردم ، حتی مردم کشور های که تو تحریم هستن هم بتوانن سرمایه گذاری کنن. در ادامه قصد داریم دلایلی رو ذکر کنیم که نشون میده این بازار میتونه آینده خوبی داشته باشه.

• بالا بودن امنیت در ارز های دیجیتال 

از اونجایی که در ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین برای نقل و انتقال ارزها استفاده میشه بنابراین این بازار از امنیت بالاتری به نسبت ارزهای فیات برخوردار هستش. همچنین چون تراکنش ها در بلاک هایی که در سرتاسر دنیا پراکنده هستن، ذخیره میشن بنابراین عملا هک و دستکاری در اون ها رو غیرممکن میکنن

5. غیر متمرکر بودن ارز های دیجیتال 

غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال

اخرین دلیلی که میخوایم برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ذکر کنیم، غیرمتمرکز بودن این بازار هستش. یعنی ارز های دیجیتال مانند بانک های سنتی توسط هیچ نهاد یا سازمانی اداره نمیشن و این یعنی هیچ کسی جز خود شما نمی تونه در دارایی های شما دخل وتصرف داشته باشه یا بخواد اون ها رو مصادره کنه.

شما در این بازار می تونین با داشتن یک کیف پول میلیاردها دلار از سرمایه خودتون رو به راحتی به هر جای دنیا انتقال بدین و حتی اگه به جایی در کشور دیگه ای نقل مکان کردین برای دسترسی به ارزهای خودتون فقط به کلمات بازیابی کیف پولتون نیاز دارین و بعد اون به راحتی می تونین خرید و فروش رمزارزهای خودتون رو انجام بدین. این کار در بانک های سنتی به این سادگی صورت نمی گیره و باید کلی کارمزد و زمان صرف کنین تا بتونین یک انتقال ساده ارزی رو بین دو کشور انجام بدین. تازه اگه ارز کشور شما در اون کشور هم خرید و فروش بشه. 

نکات مهم بل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

توصیه میکنیم قبل از سرمایه گذاری کردن در ارز های دیجیتال به این نکات زیر توجه کنید تا بتونید سرمایه گذاری بهتری رو در این بازار انجام بدین.

• مقداری از پولتان را سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سعی نکنید هرچی سرمایه در دست تون دارین رو وارد این بازار کنین، بلکه مقداری از اون رو بعد از دیدن آموزش های لازم در مورد این بازار به خرید چند ارز خوب که در موردشون تحقیق کردین و نقاط مناسب خریدشون رو تعیین کردین،بپردازین.

• تا میتونید تحقیق در این حوزه انجام بدین.

دلایل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

توصیه میکنیم قبل از ورد به بازار ارز دیجیتال زمان زیادی برای تحقیق صرف کنین. درسته که پیش بینی آینده های ارز دیجیتال کار دشوار هست ولی اگر دانش لازم در این حوزه کسب کنیم میتوانیم از ریسک و شکست های احتمالیش جلو گیری کنیم. 

• به پروژه های بیش از حد خوب و رویایی شک کنین.

این نکته رو همیشه مد نظر داشته باشین که در هر جا بحث پول باشه، قطعا اونجا کلاهبرداری نیز وجود داره. در بازار ارز دیجیتال نیز انواع کلاهبرداری ها به وجود امدن و کلاهبردارها با روش های گوناگون سعی در گول زدن افراد دارن. 

در این بین شما پروژه ها و افراد زیادی رو خواهید دید که به هر طریقی قصد دارن شما رو ترغیب کنن که روی پروژه یا سایت مد نظرشون سرمایه گذاری کنین و بهترین شگرد اون ها هم این هستش که از طمع شما استفاده کنن و وعده سود های خیلی خوب رو بدن که مجبور بشید وارد اون حوزه ها بشید.

در چنین شرایطی توصیه میکنیم اصلا وارد همچین حوزه هایی نشید و گول همچین افرادی رو نخورید.

نتیجه گیری و جمع بندی 

ما در این مقاله سعی کردیم 5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو بیان کنیم که مطالعه انها میتوانه به تصمیم شما جهت سرمایه گذاری در این بازار کمک کنه. امیدواریم که این نکات برای شما مفید باشن. در انتها میخواهیم این نکته رو یاداوری کنیم که صرافی ایران بایننس با پشتیبانی از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین در این بازار همراه شماست تا بتونین به راحتی و بدون نیاز به صرافی های خارجی خرید و فروش ارزهای خودتون رو در سریع ترین زمان انجام بدین. در پایان پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت  رو هم مطالعه کنین.


نظرات کاربران در مورد 5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال
  • مقاله جالبی بود تمام فنون سرمایه گذاری و راههای شروع و آشنایی با صرافی ها و پلتفرمهای مهم نقش اساسی دارند لذا اگر امکان دارد راهکار جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان در این زمینه ها در بازار بین المللی میتواند کمک بزرگی به سرمایه گذاران باشد

سوال امنیتی :5+36 = ?