5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین

1401/12/23

5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین؛ آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از استخراج بیت کوین چیست؟ کدوم روش برای استخراج بیت کوین مناسب است؟ چجوری بیت کوین ماین کنیم تا سودآوری زیادی به همراه داشته باشه؟ به نظر شما استخراج بیت کوین در ایران سودآور است؟ برای استخراج بیت کوین از کدام دستگاه های سخت افزاری استفاده کنیم؟

یکی از راه های معروف برای کسب درآمد از ارز دیجیتال فعالیت در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال یا ماینینگ هست. در بعضی از بلاک چین ها کاربران شبکه برای رسیدن به توافق بر روی اطلاعات مشترک و اضافی کردن اون ها به دفتر کل توزیع شده نیاز به انجام کار دارن. شما می تونین با شرکت در فرایند استخراج، کوین های جدیدی به دست بیارین و با فروش اون ها در صرافی های ارز دیجیتال سود زیادی کسب کنین. البته باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ماینینگ بیت کوین یا استخراج btc به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای استخراج به جای خرید بیت کوین بپردازیم.

منظور از استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخراج بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استخراج بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج بیت کوین فرایند افزودن تراکنش ها به بلاک چین بیت کوین هست که یه دفتر کل عمومی غیرمتمرکز همه تراکنش های بیت کوین هست. استخراج کننده ها از رایانه های قدرتمند برای حل پازل های پیچیده ریاضی که به عنوان اثبات کار شناخته میشن، برای اعتبارسنجی تراکنش ها و افزودن اون ها به بلاک چین استفاده می کنند و کوین های جدیدی به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین استخراج یا ماین بیت کوین یکی از سودآورترین روش های کسب بیت کوین و چندین برابر کردن سرمایه در ابتدای ظهور این رمزپایه هست. شما می تونین با استخراج بیت کوین، کوین های جدیدی به دست بیارین و سود کسب کنین. برای استخراج بیت کوین شما به دستگاه های سخت افزاری و اینترنت پر سرعت نیاز دارین تا بتونین در این فرایند شرکت کرده و سود زیادی به دست بیارین. به دستگاه های سخت افزاری مورد نیاز برای استخراج بیت کوین، ماینر گفته میشه. ماینرها انواع مختلفی دارن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن سختی استخراج و توانایی خاص خودشون، بیت کوین به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

نکات مهم برای استخراج بیت کوین چیست؟

نکات مهم برای استخراج بیت کوین

در سال های نخست پیدایش بیت کوین، شما می تونستین با استفاده از نصب یه نرم افزار بر روی سیستم خود، اقدام به استخراج بیت کوین کنین. به طوری که در هر ده دقیقه می تونستین 50 بیت کوین ماین کنین. اولین ماینرهایی که می تونستن ارزهای خودشون رو نگه دارن و اون ها رو نفروشن به میلیونرهای عصر جدید تبدیل شدن، چون قیمت بیت کوین در طول زمان افزایش پیدا کرد. شما اکنون برای استخراج سودآور بیت کوین باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

بیشتر بخوانید: آیا استخراج بیت کوین در ایران با صرفه است؟

·پیدا کردن برق ارزان

یکی از نکات مهم برای استخراج بیت کوین، پیدا کردن برق ارزان هست. بهتره بدونین ماین بیت کوین بر پایه مفهوم اثبات کار بنا شده. مهم ترین عامل برای در نظر گرفتن سودآوری ماینینگ به هزینه برق مربوط هست. چون استخراج چیزی بیش از محاسبه تریلیون ها عملیات ریاضی ساده نیست که هر کدوم از اون ها مقداری الکتریسیته مصرف می کنه و زمانی که این محاسبات در کنار همدیگه قرار می گیرن، با مصرف انرژی زیادی روبرو میشین. به این ترتیب، هزینه برق هرچقدر کمتر باشه، بهتر هست.

·خرید ماینر مناسب

خرید ماینر مناسب هم یکی دیگه از نکات مهم برای استخراج بیت کوین هست. باید به بهره وری دستگاه های استخراج توجه داشته باشین. به عبارت دیگه، دستگاه ماینر شما چه میزانی محاسبه می تونه به ازای مصرف یه ژول انرژی انجام بده. در این مرحله شاهد نوآوری های تولیدکننده ها در ماینرها هستیم. از سال 2013 استخراج بیت کوین با دستگاه های ویژه ای که ای سیک نام دارن صورت گرفته که برای انجام یه کار به خصوص یعنی محاسبات هش طراحی شدن. به این ترتیب، با خرید ماینر مناسب می تونین سودآوری استخراج بیت کوین رو افزایش بدین.

·افزایش عملکرد ماینر با اتوتیونینگ

یکی دیگه از نکات ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین، به حداکثر رسوندن عملکرد دستگاه به اتوتیونینگ یا Autotuning هست. به صورت خلاصه باید گفت که امکان دستیابی به عملکردهای بهتری از دستگاه های ASIC با استفاده از اتوتیونینگ وجود داره که به کمک اون میشه هش ریت دستگاه ها رو به ازای هر وات از انرژی مصرفی افزایش داد. در این فرایند هرچقدر چیپ هشینگ بر روی دستگاه ASIC برای دستیابی به بهترین عملکرد خود جداگونه کالیبره میشه. این روش به دلیل عدم یکنواختی کامل سیلیکون هست که باعث شده هر کدوم از چیپ ها تفاوت های جزئی با هم داشته باشن و برخی از اون ها ظرفیت ویژه ای برای عملکردی بهتری داشته باشن.

·خنک کردن دستگاه ماینر

خنک کردن دستگاه ماینر

نحوه خنک کردن ماینر هم یکی دیگه از نکات مهم برای استخراج بیت کوین هست. ماینرها با مصرف انرژی زیاد گرمای زیادی تولید می کنند. در تولید دستگاه های ماینر از سیلیکون استفاده میشه و به همین دلیل ماینر می تونه در دماهای بالا عملکرد خوبی داشته باشه، پس باید دستگاه های ماینر رو برای عملکرد بهینه در دماهای پایین نگهداری کرد. یکی از راه های خوب برای حل مشکل گرمای زیادی در ماینر استفاده از روش سرمایش ایمرسیون هست. در این روش ماینر در داخل ظروف روغن معدنی قرار می گیره که ظرفیت حرارتی بالاتری دارن.

·بلند مدت فکر کنید

یکی دیگه از نکات مهم برای استخراج بیت کوین این هست که بلند مدت فکر کنین. ماینینگ یکی از ارزشمندترین راه های مشارکت در اکوسیستم بیت کوین هست. مهم نیست شما از یه ASIC برای گرم کردن گاراژ خونه خودتون استفاده می کنین یا فارم های بزرگی در نقاط مختلفی از دنیا دارین، شما با این کار در اجماع بیت کوین شرکت کرده و به غیرمتمرکز نگه داشتن اون کمک می کنین. همچنین شما در زمان استخراج بیت کوین باید بلند مدت فکر کنین و سعی کنین تا بیت کوین های به دست اومده خودتون رو زود زود نفروشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ماینینگ بیت کوین یا استخراج btc به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای استخراج بیت کوین بپردازیم. همونطور که گفتیم، استخراج یا ماین بیت کوین یکی از سودآورترین روش های کسب بیت کوین و چندین برابر کردن سرمایه در ابتدای ظهور این رمزپایه هست. شما در زمان استخراج بیت کوین باید به نکات مهمی توجه داشته باشین تا سود زیادی به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد 5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین
سوال امنیتی :8+91 = ?