معرفی 5 مورد از بهترین ابزارها برای ورود به حوزه دیفای

1402/04/20

معرفی 5 ابزار برای ورود به حوزه دیفای؛ آیا دوست دارین با این ابزارها آشنایی داشته باشین؟ نحوه درآمدزایی از دیفای چجوریه؟ به نظر شما چرا باید از ابزارهای دیفای استفاده کرد؟ بهترین ابزارها برای ورود به حوزه دیفای کدامند؟ دیفای چجوری کار می کنه؟ چجوری میشه در دیفای(DeFi) سرمایه گذاری کرد؟ برترین رمزارزهای حوزه دیفای رو چجوری میشه پیدا کرد؟

اگه شما یکی از کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال باشین، احتمالا این روزها اسم پروژه های دیفای و سودآوری زیادی اون ها رو شنیدین. خیلی از افراد دیفای رو مثل روزهای ابتدایی معرفی ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) به دنیا می دونن و اعتقاد دارن که اگه الان در حوزه دیفای سرمایه گذاری کنین، می تونین سود زیادی کسب کنین. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز بهتون ارائه کنیم، به معرفی بهترین ابزارها برای ورود به دیفای بپردازیم و نحوه سرمایه گذاری در دیفای رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)

آشنایی با امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)

دیفای به معنی امور مالی غیرمتمرکز هست که واسه یه پروتکل دیجیتالی از محصولات و خدمات مالی که در اپلیکیشن های رایانه ای که بیشتر در دسترس عمومی قرار می گیرن و از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند. از اونجایی که خدمات غیرمتمرکز هستن، از کنترل واسطه هایی مثل بانک ها یا سایر موسسه ها خارج هستن. در حالی که هر واسطه ای دوست داره از دفتر کل خاص خودش واسه ثبت و پردازش تراکنش های مالی استفاده کنه، بلاک چین دیفای همه اون ها رو در یه پایگاه داده اوگن سورس به صورت آنلاین شناسایی و ذخیره می کنه که هر زمان و هر لحظه واسه همه افراد و کاربران قابل مشاهده هست.

توجه داشته باشین که پلتفرم های دیفای هم غیرقانونی هستن، یعنی واسطه ها کنترلی بر وجوه و دارایی های شما ندارن و اون ها رو از طرف شما کنترل نمی کنند. به این ترتیب، اگه از پلتفرم های دیفای به منظور ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می کنین، استقلال کاملی بر رمزارزهای خودتون رو حفظ می کنین که به شما کمک می کنه تا بدون از دست دادن مالکیت، اون ها وام بگیرین یا قرض بدین.

مقاله پیشنهادی: صندوق آپشن دیفای چیست؟

چرا باید از ابزارهای دیفای استفاده کرد؟

دیفای(DeFi) به معنی تسلط واقعی بلاک چین هست. صرافی های متمرکز چیز خوبی هستن، ولی ریسک زیادی هم به همراه دارن. مخصوصا اگه بخواهین به سرمایه گذاری ر رمزارزها ادامه بدین و این دارایی ها رو به پول های واقعی تبدیل کنین، قطعا نمی خواهین بیش از اندازه لازم جیب کشورها رو با مالیات پر کنین. صرافی های غیرمتمرکز اولین ابزارهای دیفای هستن که به کاربران کمک می کنند تا رمزارزها رو بدون از دست دادن کنترل خودشون اون ها رو معامله کنند. این ابزارها خوبن ولی از نظر کاربرد خیلی آشفته به نظر میرسن.

معرفی 5 ابزار برای ورود به حوزه دیفای

معرفی 5 ابزار برای ورود به حوزه دیفای

همونطور که گفتیم، هدف امور مالی غیرمتمرکز(دیفای) ایجاد اکوسیستم تازه ای از خدمات مالی واسه کاربران در سطح دنیاست. حوزه دیفای به وسیله اپلیکیشن های کاربردی رمزنگاری شده، استفاده از اسمارت کانترکت ها و ابزارهای مختلف سرمایه گذاری دیجیتال، قابلیت هایی رو واسه سپرده گذاری به کاربران فراهم می کنه. شما برای ورود به حوزه دیفای باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنین. در ادامه برخی از ابزارهای ورود به دیفای رو بررسی می کنیم:

  • دیفای پالس(DeFi Pulse)

یکی از بهترین ابزارها برای ورود به دیفای، دیفای پالس یا DeFi Pulse هست که می تونین با استفاده از این پروتکل رمزارزها و پروژه های مختلف دیفای رو بررسی کنین. طرفداران بازار ارزهای دیجیتال، این سایت رو یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهای حوزه دیفای محسوب می کنند. صفحه اصلی سایت نمای مناسبی از کل بازار DeFi با بیشتر از 86 میلیارد ارزش کل قفل شده، درصد دامیننس بازار و... به کاربران نشون میده.

  • متامسک(MetaMask)

متامسک(MetaMask) هم یکی دیگه از بهترین ابزارها برای ورود به دیفای هست. توجه داشته باشین که متامسک نوعی ولت رمزنگاری شده و دروازه ورود به بلاک چین با بیشتر از 23 میلیون کاربر هست که واسه ایجاد بیشترین امنیت از یه مکانیزم ذخیره سازی ایمن ابری استفاده می کنه. متامسک با اتصال مستقیم به دکس ها قابلیت همکاری یکپارچه بین کیف پول و برنامه های دیفای رو فراهم می کنه.

  • DappRadar

یکی دیگه از برترین ابزارها برای سرمایه گذاری در دیفای، برنامه DappRadar هست که به عنوان فروشگاهی واسه اپلیکیشن های کاربردی در دنیا محسوب میشه. به کمک این پروتکل شما می تونین همه چیز رو در حوزه امور مالی غیرمتمرکز، NFTها و بازی های متاورسی پیدا، پیگیری و مبادله کنین. قابلیت پورتفولیو این ابزار به کاربران کمک می کنه تا کل ولت خودشون رو در یه جا مدیریت کنند.

مقاله پیشنهادی: مقایسه NFT و دیفای؛ کدام بهتر است؟

  • آرجنت(Argent)

معرفی 5 ابزار برای ورود به حوزه دیفای

آرجنت(Argent) هم یکی دیگه از بهترین ابزارها واسه ورود به حوزه DeFi هست. آرجنت پروتکل خودش رو به عنوان امن ترین ولت اتریوم معرفی می کنه. این پروتکل دارای طراحی کاربرپسند هست و اصطلاحات پیچیده رو واسه درک بهتر همه افراد خیلی ساده توضیح میده. علاوه بر این، شما می تونین در این پلتفرم با استیکینگ توکن هایی مثل یرن، آوه و کامپیوند سالانه بیشتر از 25 درصد سود به دست بیارین.

زریون(Zerion)

یکی دیگه از بهترین ابزارها برای ورود به حوزه دیفای، زریون یا Zerion هست که به منظور مدیریت همه جانبه و غیرحضانتی ارزهای دیجیتال شما مورد استفاده قرار می گیره. با کمک این ابزار کاربران می تونن کل بازار دیفای رو در گروه های ییلد فارمینگ، بیشترین رشد قیمت و استخرهای نقدینگی زیر نظر بگیرن. همچنین کاربران می تونن هر ارز دیجیتال دیفای موجود در بازار رو با استفاده از این ابزار پیدا کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما تموم تلاش خودمون رو کردیم تا در این مطلب، توضیحاتی در مورد دیفای یا DeFi بهتون ارائه کنیم، به معرفی برترین ابزارهای کاربردی برای ورود به دیفای بپردازیم و نحوه درآمدزایی در دیفای رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، دیفای به معنی امور مالی غیرمتمرکز هست که واسه یه پروتکل دیجیتالی از محصولات و خدمات مالی که در اپلیکیشن های رایانه ای که بیشتر در دسترس عمومی قرار می گیرن و از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند. شما برای ورود به حوزه دیفای(DeFi) باید از ابزارهای کاربردی مختلفی استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مورد از بهترین ابزارها برای ورود به حوزه دیفای
سوال امنیتی :8+72 = ?