چرا تهدید CBDCها درکنفرانس اسلو زیر ذره بین قرار گرفت؟

نوشته شده در : 1403/03/24

جستجو

تهدید CBDCها در کنفرانس اسلو زیر ذره بین قرار گرفت! در حال حاضر افراد زیادی نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام می کنند تا از این طریق درآمد بالایی را کسب کنند. بهتر است قبل از انجام معامله در بازار رمز ارزها، با مفاهیم و اصطلاحات مهم و کاربردی این بازار آشنا شد.
ارزهای دیجیتال داغ ترین بحث های مالی دنیا هستند که انقلاب جدیدی را به پا کرده اند. با توجه به سرعت پیشرفت فناوری در سراسر دنیا فناوری ارسال پول به روش سنتی پیشرفت زیادی نداشته است. ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC یکی از مفاهیم مهم در بازار کریپتو است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه شده و به بررسی زیر نظر گرفته شدن CBDCها در کنفرانس اسلو پرداخته شده است.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی

ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC را می توان پول های دیجیتالی فیات در نظر گرفت که از فناوری بلاک چین و پیشرفت های این حوزه الهام گرفته اند. به احتمال زیاد بسیاری از کشورهای دنیا در دهه های آتی از این رمز ارز استفاده می کنند. CBDC با قوانین دولتی کشورها برای پول به وجود می آید. رویکردها برای تاسیس یا طراحی CBDC با توجه به کشورهای صادرکننده خیلی متفاوت خواهد بود. ممکن است بعضی از دولت ها برای تاسیس این نوع ارزها از فناوری بلاک چین استفاده کنند و بعضی دیگر از فناوری دفتر توزیع شده که تنها یک پایگاه داده متمرکز هستند.
تعداد زیادی از CBDCها به احتمال زیاد به وسیله بلاک چین های مخصوص خود اجرا می شوند. معمولا بلاک چین های عمومی میزبان این ارزها می شوند. در حقیقت، پیدایش CBDCها می تواند تعادلی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات به وجود بیاورد، چون این ارزها کنترل شده و با امنیت بالا هستند که دو ویژگی اصلی از هر دو نوع ارز محسوب می شود. شناخت انواع روش های خرید ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیر نظر گرفته شدن CBDCها در کنفرانس اسلو

نکته قابل توجه این است که CBDC ها در کنفرانس اسلو زیر نظر گرفته شدند. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی منبع نگرانی عمیق مردم هستند. این موضوع در نشست آزادی اسلو در هفته گذشته مشخص شد. در حالی که خطر سوء استفاده دولت ها از قدرت خود چیزی است که به بسیاری از مردم مربوط می شود، این خطر به ویژه برای کسانی که در رژیم های خودکامه برای آزادی می جنگد، صادق است.
انجمن آزادی اسلو گردهمایی سالانه ای است که توسط بنیاد حقوق بشر در اسلو، نروژ میزبانی می شود. اکنون زمانی است که فعالان حقوق بشر تجربیات خود را تحت رژیم های استبدادی به اشتراک بگارند و همچنین دعوت به اقدام برای ترسیم آینده ای روشن تر را به اشتراک بگذارند. در چارچوب انجمن آزادی اسلو، به راحتی می توان فهمید که چرا مردم نگران این تحولات هستند. از روسیه تا نیکاراگوئه دولت ها مکررا به سیستم مالی به عنوان ابزاری برای کنترل مخالفان روی می آورند. بیش از یک سال پیش، دولت نیکاراگوئه، کارلوس چامورو را به عنوان یک خائن معرفی کرد.
در هنگ کنگ، جیمی لای در حال حاضر به اتهامات مشابه با حبس ابد روبرو است. مانند چامورو، لای در انتقاد از صاحبان قدرت کوتاه نیامد و روزنامه ای برای فراخوانی کمک به دموکراسی منتشر کرد. در پاسخ به لای و سایرین در اعتراضات دموکراسی خواه، دولت هنگ کنگ حساب های مالی را مسدود کرد و دارایی ها را توقیف کرد تا مخالفان را ساکن کند.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه شده و به بررسی زیر نظر گرفته شدن CBDCها در کنفرانس اسلو پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC در کنفرانس آزادی اسلو زیر ذره بین قرار گرفتند. دولت هنگ کنگ با مسدود کردن حساب های مالی و توقف کردن دارایی ها، مخالفان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را ساکن کرد.

لینک مقاله: https://www.bankofengland.co.uk/explainers/what-is-a-central-bank-digital-currency

 

نظرات کاربران در مورد چرا تهدید CBDCها درکنفرانس اسلو زیر ذره بین قرار گرفت؟
سوال امنیتی :7+31 = ?