آیا معاملات روزانه بهتر است یا سوئینگ تریدینگ؟

1402/05/15

مقایسه سوئینگ تریدینگ و معاملات روزانه؛ بهترین روش ترید ارز دیجیتال کدومه؟ آیا می دونین سوئینگ تریدینگ چیست؟ معاملات روزانه چطور؟ سویینگ تریدینگ چه تفاوتی با معاملات روزانه داره؟ ایا سوئینگ تریدینگ بهتر هست یا معاملات روزانه؟ سوئینگ تریدینگ چه مزایا و معایبی داره؟ مزایای و معایب ترید روزانه چیست؟ نحوه انجام معاملات روزانه چجوریه؟ چجوری میشه سوئینگ تریدینگ انجام داد؟

بیشتر افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، سویینگ تریدینگ رو به عنوان یه استراتژی معاملاتی خوب در بازار محسوب می کنند. سوئینگ تریدینگ به دلیل وجود افق زمانی با قابلیت کنترل، روشی مناسب در بازار ارزهای دیجیتال هست که تفاوت های زیادی با معاملات روزانه داره. شما می تونین با استفاده از سوئینگ تریدینگ و معاملات روزانه، اقدام به خرید ارز دیجیتال و فروش رمز ارزها کنین و سود زیادی به دست بیارین. ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه و سوئینگ تریدینگ بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب این دو استراتژی معاملاتی بپردازیم و تفاوت های معاملات روزانه با سوئینگ تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

سوئینگ تریدینگ چیست؟

سوئینگ تریدینگ چیست؟

سوئینگ تریدینگ در همه بازارهای مالی به ویژه در بازار رمز ارزها مورد استفاده قرار می گیره. معامله گران سوئینگ معمولا از تحلیل تکنیکال واسه پیدا کردن موقعیت های معاملاتی استفاده می کنند. البته این معامله گران ممکنه از تحلیل فاندامنتال هم واسه تشخیص روند بازار ارزهای دیجیتال و تشخیص الگوهای قیمتی در بازار استفاده می کنند.

معاملات سوئینگ در بازار ارزهای دیجیتال می تونن چند روز یا چند هفته باز بمونن. تریدرهای این روش معاملاتی قبل از انجام معاملات منتظر هستن تا یه الگوی قیمتی در نمودار ظاهر بشه. اون ها تریدرهای تمام وقت نیستن. این دسته از معامله گران هر دو تحلیل بنیادی و تکنیکال رو واسه تشخیص روندهای بازار و تریدر اون با هم ترکیب می کنند. اون ها به دنبال ارزهای دیجیتالی به بیشترین پتانسیل سود در مدت زمان کوتاهی می گردن. شما هم می تونین با استفاده از سوئینگ تریدینگ، معاملات پرسودی انجام بدین.

بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ

تریدرهایی که از سوئینگ تریدینگ استفاده می کنند، در مقایسه با تریدرهای روزانه و سرمایه گذاران بلند مدت، معاملات زیادی انجام میدن و مدت زمان کمتری در یه پوزیشن باقی می مونن. سوئینگ تریدینگ مزیت ها و مشکلات زیادی به دنبال دارن که عبارت هستن از:

مزایای معاملات سوئینگ

  • امکان شروع معاملات با سرمایه کمتر
  • نیاز به تعهد زمانی کمتر
  • انجام این معاملات به تخصص زیادی نیاز نداره
  • سود بیشتر در ازای هر معامله

مقاله پیشنهادی: چرا محاسبه کارمزد معاملات برای تریدرها مهم است؟

معایب معاملات سوئینگ

  • احتمال زیاد واسه محتمل شدن ضرر بیشتر در معاملات
  • وجود ریسک به دلیل باز بودن پوزیشن در طول شب
  • سخت بودن زمان بندی بازار رمز ارزها
  • نیاز به رویکرد صبورانه در معاملات

معاملات روزانه چیست؟

معاملات روزانه چیست؟

معاملات روزانه یا Day Trading به معاملاتی اشاره داره که طی یه روز و در تایم فریم های خیلی کمی انجام میشن. به عبارت دیگه، معاملات روزانه به عنوان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یه روز گفته میشه. استفاده از این روش در هر بازار مالی امکان پذیر هست، ولی بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس مورد استفاده قرار می گیره. افرادی که از ترید روزانه استفاده می کنند، معمولا دارای تحصیلات عالی و دارای بودجه خیلی خوبی هستن. اون ها از اهرم و استراتژی های معاملات کوتاه مدت به مقدار زیادی استفاده می کنند تا از حرکات کوچیک قیمت در ارزهای دیجیتال بهره ببرن.

معامله گرانی که در زمینه معاملات روزانه(Day Trading) فعالیت می کنند، باید توجه داشته باشن که بدون داشتن استراتژی معاملاتی نمی تونن از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سودی به دست بیارن. از اونجای که نوسانات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال کم هست، تریدرهای روزانه واسه کسب سود بیشتر از این روش به استفاده از لوریج و مارجین روی میارن. استفاده از این روش واسه معامله گران ریسک زیادی به همراه داره. روش معاملات روزانه با بررسی دقیق و سریع بازار انجام میشه و اخبار جدید همیشه پیش روی معامله گران این سبک قرار داره.

بررسی مزایا و معایب معاملات روزانه

با اینکه معاملات روزانه(Day Trading) به نوعی به یه پدیده بحث برانگیز تبدیل شده، ولی می تونه روشی مناسب واسه سودآوری باشه. معامله گرانی که از این روش استفاده می کنند، چه به صورت گروهی و چه فردی، با حفظ نقدینگی و کارآمدی بازار، نقش مهمی در بازار بر عهده دارن. معاملات روزانه مزیت ها و معایب زیادی به همراه دارن. مزایا و معایب معاملات روزانه به شرح زیر هست:

مزایای ترید روزانه

  • شناسایی و مشاهده سریع نتایج
  • برنامه ثابت و مشخص برای معاملات
  • بستن معاملات در زمان کوتاه
  • پتانسیل سودآوری بیشتر

معایب ترید روزانه

  • احتمال ریسک ضرر بیشتر
  • نیاز به سرمایه گذاری با مبالغ بالاتر
  • نیاز به داشتن رویکرد منظم معاملاتی
  • سود کمتر در ازای معاملات

مقایسه معاملات روزانه با سوئینگ تریدینگ

مقایسه معاملات روزانه با سوئینگ تریدینگ

ممکنه برخی از تریدرها بگن که مقایسه معاملات روزانه با سوئینگ تریدینگ مثل مقایسه سیب با پرتقال هست و در بیشتر مواقع هم حق با اون هاست. بین این دو استراتژی معاملاتی تفاوت های زیادی وجود داره که هر کدوم از اون ها رو واسه تریدرها و معامله گران مختلفی مناسب می کنه، ولی در عین حال همچنان هر دوی اون ها با هدف کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به وجود اومدن.

توجه داشته باشین که در معاملات روزانه سود مورد نظر از تعداد زیادی معامله کوچیک به دست میاد، ولی در سوئینگ تریدینگ بر اساس انجام چند معامله سنگین، سود کسب میشه. این دو روش واسه دو نوع مختلف از افراد مناسب هست. میزان تعهد زمانی که در هر سبک معاملاتی لازم هست، تفاوت داره. زمان هولد کردن یه تریدر روزانه بین چند دقیقه تا چند ساعت هست. از طرف دیگه، سوئینگ تریدینگ تابع مدت زمان روند یا سویینگ هست. این تریدرها ممکنه موقعیت های معاملاتی خودشون رو از چند روز تا چند هفته هولد کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روزانه و سوئینگ تریدینگ بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب این دو استراتژی معاملاتی بپردازیم و تفاوت های معاملات روزانه با سوئینگ تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استراتژی های معاملاتی روزانه و سوئینگ ریسک های مشخصی داره. این به عهده خود معامله گر هست که تصمیم بگیره کدوم استراتژی بیشتر از سایر مهارت ها، برنامه زمانی، نتیجه مورد انتظار و سبک معاملاتی اون ها همخوانی و هماهنگی داره.

 


نظرات کاربران در مورد آیا معاملات روزانه بهتر است یا سوئینگ تریدینگ؟
سوال امنیتی :4+42 = ?