معاملات فرکانس بالا(HFT) در ارزهای دیجیتال چیست؟

نوشته شده در : 1402/05/13

معاملات فرکانس بالا(HFT)؛ یکی از روش های معاملاتی که در کسری از ثانیه، تراکنش های مختلفی پردازش میشه! آیا می خواهین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات فرکانس بالا چیست؟ کارمزد معاملات فرکانس بالا چقدر هست؟ معاملات فرکانس بالا چه مزایایی به همراه دارن؟ معاملات فرکانس بالا در زمان خرید ارز دیجیتال چجوری انجام میشه؟ چجوری از ضرر در معاملات فرکانس بالا جلوگیری کنیم؟

یکی از قسمت های آموزش ارز دیجیتال، تکنیک های مختلف معامله و استراتژی های معاملاتی هست. یکی از همین استراتژی های معاملاتی، معاملات فرکانس بالا یا HFT هست که توسط سیستم های کامپیوتری همراه با اپلیکیشن های خاص انجام میشه. سرعت انجام تراکنش ها در این استراتژی چند برابر معاملات به شکل دستی هست. شما هم می تونین با استفاده از این روش سود زیادی کسب کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات فرکانس بالا یا HFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای معاملات فرکانس بالا بپردازیم و عملکرد معاملات فرکانس بالا در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

معاملات فرکانس بالا چیست؟

معاملات فرکانس بالا چیست؟

معاملات فرکانس بالا یا HFT یکی از استراتژی های معاملاتی هست که به کاربران بازار ارزهای دیجیتال امکان استفاده از فرصت هایی از بازار رو میده که واسه تریدرها و معامله گران در دسترس نیست. معامله گران فرکانس بالا با کمک صرافی های غیرمتمرکز می تونن قبل از حضور ارز دیجیتال در صرافی های اصلی، فرایند خرید و فروش رو انجام بدن. به عبارت دیگه، معاملات فرکانس بالا یکی از روش های معاملاتی واسه خرید و فروش رمز ارزهاست که در اون با استفاده از الگوریتم های پیچیده، حجم زیادی از اطلاعات واسه انجام سریع معاملات انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین معاملات فرکانس بالا(HFT) نوعی استراتژی معاملاتی هست که در اون تراکنش ها در کسری از ثانیه انجام میشن. این نوع معاملات با استفاده از برنامه های کامپیوتری قوی انجام میشن که توانایی پردازش تعداد سفارش در زمان های کوتاه رو داشته باشن. تریدرهایی که از معاملات فرکانس بالا استفاده می کنند، همزمان از الگوریتم های پیچیده واسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال استفاده می کنند تا سود زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارن. به این ترتیب، تریدرهایی که سرعت عمل بیشتری دارن، سود زیادی کسب می کنند.

مقاله پیشنهادی: استراتژی های مدیریت سرمایه در معاملات

معاملات فرکانس بالا چه مزایایی دارد؟

معاملات فرکانس بالا چه مزایایی دارد؟

همونطور که در بالا هم اشاره کردیم، معاملات ارز دیجیال با فرکانس بالا به طور الگوریتمی یا کاملا خودکار و همراه با تعداد زیادی سفارش در عرض چند ثانیه انجام میشن. بنابراین، معامله گرانی که سرعت عمل بیشتری نسبت به سایر تریدرها دارن، می تونن سودهای زیادی از معاملات فرکانس بالا به دست بیارن. معاملات فرکانس بالا مزیت های فوق العاده ای به همراه دارن. در ادامه برخی از مزایای معاملات فرکانس بالا رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای معاملات فرکانس بالا این هست که نیاز نیست خودتون معاملات رو باز و بسته کنین. در عوض، همه فرایند معامله به صورت خودکار انجام میشه و معاملات شما رو کارآمدتر می کنه و الگوریتم همه کارها رو واسه شما انجام میده.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از معاملات فرکانس بالا می تونه شرایط بازار رو بهبود بده، چون معمولا معاملات زیادی رو شامل میشه. همچنین این نوع معاملات جریان نقدینگی ثابتی رو در بازار کریپتو فراهم می کنه که به حفظ قیمت های پیشنهادی کمک زیادی می کنه.
  • معاملات فرکانس بالا(HFT) استراتژی پرکاربرد واسه انجام معاملات در بازارهای نقدینگی و غیرنقدی هست. کل معامله معمولا با سرعت بالایی انجام میشه و هیچ تقاضایی واسه نقدینگی بالا در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها وجود نداره.
  • یکی دیگه از مزیت های فوق العادی معاملات فرکانس بالا این هست که معاملات HFT برخی از کارگزاری ها رو جایگزین کرده و از الگوریتم ها و مدل های ریاضیاتی واسه تصمیم گیری استفاده می کنه.

مقاله پیشنهادی: معاملات الگوریتمی چیست و چه مزایایی دارد؟

مهارت های لازم برای استفاده از معاملات HFT

مهارت های لازم برای استفاده از معاملات HFT

واسه اینکه بتونین از معاملات فرکانس بالا(HFT) استفاده کنین و سود زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید مهارت ها و تجربه های زیادی داشته باشین. چون تریدرهای HFT به سرعت عمل بالایی به همراه مهارت ها و تجربیات زیادی نیاز دارن. شما وقتی که از معاملات فرکانس بالا برای انجام معاملات خودتون استفاده می کنین، باید بتونین به خوبی بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. بنابراین، یکی از مهارت های لازم برای استفاده از معاملات فرکانس بالا، آگاهی نسبت به تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال هست. علاوه بر این، واسه استفاده از این استراتژی معاملاتی، داشتن مهارت در این تحلیل ها هم نیاز هست.

آیا معاملات HFT سودآور هستند؟

ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از معاملات فرکانس بالا واسه بعضی از شرکت های تجاری مناسب و سودآور هست. فرصت های معاملاتی که استراتژی های معاملاتی HFT رو هدف قرار میدن، بیشتر کوتاه مدت هستن. به این ترتیب، سرعت در این معاملات از اهمیت زیادی برخوردار هست. معمولا تریدرهایی که سریع ترین سرعت اجرا رو دارن، سود زیادی نسبت به تریدرها با سرعت اجرای پایین تر به دست میارن. به غیر از سرعت، معاملات فرکانس بالا با نرخ گردش مالی زیادی و نسبت سفارش به معامله هم تعیین میشه. از اونجایی که سود هر معامله کم هست، اون ها سود خودشون رو با مبادله حجم زیادی در یه زمان و انجام معاملات مختلف در روز افزایش میدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات فرکانس بالا یا HFT بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای معاملات فرکانس بالا بپردازیم و عملکرد معاملات فرکانس بالا در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات فرکانس بالا یا HFT یکی از استراتژی های معاملاتی هست که به کاربران بازار ارزهای دیجیتال امکان استفاده از فرصت هایی از بازار رو میده که واسه تریدرها و معامله گران در دسترس نیست. معاملات فرکانس بالا مزیت های فوق العاده ای به همراه دارن. به همین دلیل تریدرهای زیادی با استفاده از معاملات HFT، از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در سریع ترین زمان سود به دست میارن.


نظرات کاربران در مورد معاملات فرکانس بالا(HFT) در ارزهای دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :5+97 = ?