السالوادور: هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند

1403/02/06
السالوادور: هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند

طبق گزارش های اخیر السالوادور، هکرها کیف پول دولتی بیت کوین(Bitcoin) را هک کردند. بعد از افشای کل پایگاه داده کاربران Chivo در اوایل آوریل، گروه هکر CiberInteligenciaSV شروع به انتشار کد کیف پول کردند. شما می توانید با مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال، معاملات خودتان را انجام دهید.
توجه داشته باشید که کیف پول، Chivo، همچنان به گسترش خود ادامه می دهد. چون هکرها اطلاعات حساس تر مربوط به کیف پول را در معرض نمایش قرار می دهند. گروه هکر معروف به CiberInteligenciaSV قسمتی از کد منبع را در انجمن جرایم هک کلاه سیاه BreachForums در 23 آوریل منتشر کرد. این گروه هکری می گوید که اینبار من کدی را که داخل دستگاه های خودپرداز کیف پول بیت کوین چیوو در السالوادور است می آورم، به یاد داشته باشید که یک کیف پول دولتی است و همانطور که می دانید ما نمی فروشیم، همه چیز را رایگان برای شما منتشر می کنیم.
این اقدام به دنبال مجموعه ای از رویدادهای مرتبط با هک Chivo از جمله افشای عمومی اطلاعات شخصی 5.1 میلیون نفر از ساکنان السالوادور یا تقریبا جمعیت بزرگسال کشور، انجام می شود که در اوایل ماه آوریل گزارش شد. پروژه امنیت سایبری محلی VenariX در 22 آوریل به X منتقل شد تا به مردم در مورد افشای اطلاعات آینده هشدار دهد. CiberInteligenciaSV اشاره کرد که در مورد برنامه هایی برای انتشار کد منبع پست منتشر کرد.
در پست تلگرامی CiberInteligenciaSV آمده است که امشب ما بخشی از کد منبع و دسترسی VPN متعلق به Civo Wallet را به صورت رایگان منتشر خواهیم کرد، مگر اینکه یکی از شما افراد فضول دولتی بخواهد صحبت کند. این گروه همچنین فایل Codigo.rar را منتشر کرد که شامل تعدادی از کد و اعتبار VPN از شبکه خودپرداز Chivo Wallet است. توصیه می کنیم تا مشهورترین حملات هکری به صرافی ها را مطالعه کنید.
در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشور در دنیا بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت. با دولت چیوو را به عنوان کیف پول رسمی بیت کوین برای شهروندان معرفی کرد. این پلتفرم به کاربران امکان خرید و فروش بیت کوین و همچنین ذخیره و برداشت بیت کوین از دستگاه های خودپرداز را می دهد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد السالوادور: هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند
سوال امنیتی :4+36 = ?