ETF اتریوم با دریافت 11 پرونده در یک هفته توسط SEC داغتر می شود:

1402/05/15
ETF اتریوم با دریافت 11 پرونده در یک هفته توسط SEC داغتر می شود:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تنها در یک هفته مملو از برنامه های کاربردی بسیاری برای صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) شده است. در حال حاضر تعداد این برنامه ها 12 تا است و آخرین مورد از این برنامه های کاربردی ProShares، یک مدیر صندوق محبوب است. این میتواند بر روی خرید اتریوم و افزایش قیمت آن هم تاثیرگذار باشد.

آیا SEC ای تی اف اتریوم را تایید می کند؟

افزایش اخیر در برنامه های کاربردی صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در 28 ژوئیه سال جاری پس از ثبت درخواست سهام Volatility شروع شد. از آن زمان، دیگر شرکت‌های مدیریت دارایی، از جمله ProShares، Roundhill Financial، Bitwise، Van Eck، و Grayscale Investment، نیز جذب این برنامه ها شده اند جدیدترین درخواست، که در 3 آگوست توسط ProShares ثبت شده است، یک ETF بیت کوین و اتر هم وزن را برای اندازه گیری عملکرد حفظ موقعیت های خرید در نزدیک ترین قراردادهای ماهانه اتر و بیت کوین پیشنهاد می کند. به گفته جیمز سیفارت، کارشناس مالی مشهور در Bloomberg Intelligence، ProShare چهار درخواست جداگانه را به SEC ارسال کرد. Bitwise نیز سه درخواست ارائه کرد، در حالی که Grayscale Investments دو درخواست ارائه کرد.

با این حال، با وجود خوش بینی های فزاینده، باید دید که آیا سازمان بورس و اوراق بهادار این پرونده ها را تایید می کند یا خیر. SEC هرگز ETF را تأیید نکرده است که قراردادهای فیوچرز اتر را ردیابی کند، برخلاف ETFهای فیوچرز بیت کوین که از اکتبر 2021 وجود داشته است. بسیاری از کارشناسان بازار استدلال کرده اند که این برنامه ها یک قمار از طرف شرکت های مدیریت دارایی است که نمی خواهند اولین ETF اتریوم در ایالات متحده را از دست بدهند. احتمال دریافت تاییدیه SEC کم است زیرا این نهاد نظارتی هرگز پرونده ETF فیوچرز اتریوم را تایید نکرده است. این امر باعث تشدید عدم قطعیت نظارتی در شبکه شده است. اگر هیچ یک از برنامه های ذکر شده از طرف SEC رد نشود، ETF های اتر 75 روز پس از تاریخ ثبت مربوطه خود راه اندازی می شوند.

درک تفاوت بین دارایی های فیوچر و اسپات ETF:

تفاوت اصلی بین دارایی های فیوچر و اسپات ETF در این واقعیت نهفته است که در حالی که اولی قیمت قراردادهای فیوچرز را دنبال می کند، دومی ناشران را ملزم به خرید دارایی های اساسی می کند. ETF های اسپات معمولاً معتبرتر در نظر گرفته می شوند زیرا مدیر صندوق را ملزم به خرید و نگهداری دارایی های اساسی می کند. افزایش کنونی برنامه‌های مبتنی بر اتر در میان موجی از پرونده‌های شرکت‌های پیشرو مدیریت دارایی، از جمله بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان و سایرین، اتفاق می‌افتد. این شرکت ها به دنبال ارائه اولین جایگاه در بیت کوین ETF در ایالات متحده هستند. سرمایه گذاران و اعضای جامعه کریپتو همچنان منتظر نتیجه بررسی SEC در مورد برنامه های کاربردی هستند. هر تصمیمی که آژانس اتخاذ کند، احتمالاً بر جذابیت و دسترسی سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ‌تر، تأثیر بزرگی می‌گذارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ETF اتریوم با دریافت 11 پرونده در یک هفته توسط SEC داغتر می شود:
سوال امنیتی :9+68 = ?