تسلط چین بر بازار ارز کریپتو چه تاثیری بر بازار و سرمایه گذاری بیت کوین خواهد داشت؟

نوشته شده در : 1403/05/09

جستجو

بر اساس گزارشی جدید، علیرغم سرکوب پکن در تجارت و استخراج این دارایی های دیجیتال، سرزمین اصلی چین همچنان بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال شرق آسیا از نظر گردش معاملات و خرید بیت کوین است و در رتبه چهارم جهان قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis، این کشور بین ژوئن 2021 و ژوئیه 2022 بیش از 220 میلیارد دلار در کل تراکنش ثبت کرده که از معاملات کره جنوبی و ژاپن در همان دوره رشد بیشتری کرده است. زنون کاپرون، بنیانگذار شرکت مشاوره فین‌تک Kapronasia، گفت: «تجار چینی مدت‌هاست که از VPN برای دور زدن قوانین استفاده می‌کنند. برخی از استخراج بیت کوین قطعا ادامه یافته است، هرچند در مقیاس کوچکتر از قبل.

ورود کشور چین ارز دیجیتال ملی

قبل از اینکه در مورد اهمیت چین در بازار ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، بیایید به تاریخچه ایجاد ارز دیجیتال اصلی چین بپردازیم. اقتصاددانان استدلال می کنند که اولین کشورهایی که ارز دیجیتال صادر می کنند نقش مهمی در تامین مالی دیجیتال جهانی خواهند داشت و چین پیشتاز این راه است. با افزایش فشار از سوی دولت ایالات متحده و افزایش نفوذ آن بر اقتصاد جهانی، دولت چین نگران تحریم های اقتصادی است. هدف آن یکی از قدرتمندترین روسای جمهور، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، موانع زیادی برای دیجیتالی شدن چین خواهد داشت. سال 2017، دولت چین رویکرد متفاوتی در پیش گرفت و پرداخت های الکترونیکی ارز دیجیتال (DCEP) را با پشتیبانی PBOC معرفی کرد. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از مسائل مهم در معاملات بیت کوین این است که استراتژی های سرمایه گذاری در بیت کوین کدامند؟

حجم معاملات ارز دیجیتال در چین

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تراکنش های ارز دیجیتال چین در سال 2018 نسبت به سال 2013، 28 برابر شده است و بیش از 50 درصد مردم چین کیف پول دیجیتال دارند. آمار شگفت انگیز دیگر این است که با وجود اینکه تجارت ارزهای دیجیتال در این کشور ممنوع شده است. چین، این کشور 90 درصد از حجم معاملات بیت کوین را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد استخراج کننده بیت کوین را در جهان دارد و یکی از مهم ترین کشورهای قدرتمند جهان است.

چین رهبر و پیشرو در استخراج ارزهای دیجیتال

چین با وجود محدودیت ها و مقررات بسیاری در بخش ارزهای دیجیتال، بر این بازار تسلط دارد. سه عامل بر مزیت چین نسبت به سایر کشورها در این زمینه تأثیر می گذارد.

کاهش هزینه برق 

قیمت برق در چین به دلیل یارانه ها، تولید برق آبی، بی توجهی به بهداشت محیط، استفاده از زغال سنگ به عنوان منبع انرژی، ایجاد بیت کوین و غیره است. مناطق معدنی در نزدیکی معادن زغال سنگ بسیار بالا هستند. در نتیجه سودآورترین کشورها توانستند به رقبای خود برسند.

بزرگترین استخرهای استخراج

برترین استخرهای معدن چین درآمد پایدار و قابل پیش بینی را برای اعضا فراهم کرده است. این ماینرهای خارج از چین به این منابع علاقه مند و درگیر هستند.

تولید کنندگان برتر سخت افزارهای ASIC

حضور سازندگان اصلی تجهیزات ماینینگ ESIC باعث افزایش اطمینان و تسهیل دسترسی به این تجهیزات می شود. از جمله این ابزارها می توان به Bitmain اشاره کرد که ارزشی معادل 12 میلیارد دلار دارد.

حمایت بانک های چینی از ارز دیجیتال DCEP

با توجه به اهمیت چین در بازار ارزهای دیجیتال، این بیش از حد کافی است که چهار بانک بزرگ چین تمایل خود را برای همکاری با دولت چین برای توسعه یوان دیجیتال اعلام کرده اند. افراد می توانند با وارد کردن این حساب های بانکی در تلفن خود پول دریافت کنند. یکی دیگر از مسائل مهم اخیر در بازار ارز دیجیتال این است که پیش بینی قیمت شیبا اینو در آینده است. در اینجا لازم به ذکر است که شناخت استراتژی‌های درآمد غیرفعال با بیت کوین میتواند فرصت خوبی برای کسب یود از نوسانات بیت کوین باشد.

کلام آخر:
ارزهای دیجیتال آینده سیستم پولی و مالی جهانی هستند و به زودی همه کشورها متوجه این موضوع خواهند شد. این یک پدیده جهانی است و چینی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند زیرا ترجیح می دهند در ارز دیجیتال هزینه کنند. چین اولین حرکت را با راه اندازی CBDC خود بدست آورد، اما نتیجه به وضعیت ایالات متحده و چگونگی توسعه اقتصاد آمریکا و چین در آینده بستگی دارد. ایالات متحده یک مرکز فین تک قوی است، زیرا اکثر آمریکایی ها از فناوری های مختلفی برای انجام تراکنش های الکترونیکی استفاده می کنند که ممکن است در ارزهای دیجیتال چین نقش داشته باشد.

 

نظرات کاربران در مورد تسلط چین بر بازار ارز کریپتو چه تاثیری بر بازار و سرمایه گذاری بیت کوین خواهد داشت؟
سوال امنیتی :9+81 = ?