بررسی حمله هکری Mt. Gox در دنیای کریپتو

نوشته شده در : 1403/06/03

جستجو

Mt. Gox یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در توکیو بود که بین سال ‌های 2010 تا 2014 فعالیت می‌کرد. این صرافی در زمان اوج خود مسئول بیش از 70 درصد تراکنش ‌های بیت‌کوین بود. این صرافی سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد، اما سال‌ ها موضوع شکایت و گمانه‌زنی بود. یکی از مشهورترین حملات هکری به صرافی ها حمله هکری به Mt Gox بود. وقتی یک صرافی شلوغ بیت کوین به طور ناگهانی تمام فعالیت ها را متوقف می کند به چه معناست؟  در فوریه 2014، این سناریو با صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox مستقر در ژاپن انجام شد. در ادامه مطلب بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.

چه اتفاقی برای Mt. Gox افتاد؟

فعال بودن بودن این صرافی در صحنه ارزهای دیجیتال آن را به هدفی برای هکرها تبدیل کرد و Mt. Gox چندین بار در طول سال های فعالیت خود با مشکلات امنیتی مواجه شد. سال 2011، هکرها از اعتبار سرقت شده برای انتقال بیت کوین استفاده کردند. اما سوال اینجاست که بررسی مشهورترین حملات هکری به صرافی ها چقدر مهم است؟ در همان سال، نقص در پروتکل های شبکه منجر به از دست رفتن چندین هزار بیت کوین شد. در ماه های منتهی به فوریه 2014، مشتریان ناامیدی فزاینده ای را از مشکلات برداشت وجه ابراز کردند. اشکالات فنی باعث شد شرکت از درک دقیق جزئیات تراکنش، از جمله عدم اطمینان در مورد انتقال بیت کوین به کیف پول دیجیتال مشتریان، جلوگیری کند. 

حمله هکری به صرافی

صرافی در فوریه 2014 ضربه مهلکی را متحمل شد. در اوایل فوریه 2014، صرافی پس از ادعای یافتن فعالیت مشکوک در کیف پول های دیجیتال خود، برداشت ها را به حالت تعلیق درآورد. این شرکت کشف کرد که صدها هزار بیت کوین را از دست داده است. چرا کاربران صرافی ورشکسته FTX دوباره ضرر می کنند؟  قیمت ارزهای دیجیتال روز به روز تغییر می کند؛ بنابراین کاربران صرافی FTX ضرر خواهند کرد. در حالی که بعدا توانست 200000 بیت کوین را پیدا کند، ارز رمزنگاری شده گمشده به شدت بازار را بی ثبات کرد. ارزش بیت کوین ها صدها میلیون تخمین زده شد که Gox را به سمت ورشکستگی سوق داد. در دادگاه منطقه توکیو اعلام ورشکستگی کرد و در آوریل 2014 دستور انحلال و یافتن راهی برای شروع بازپرداخت طلبکاران صادر شد.

آینده صرافی Mt. Gox 

بین اکتبر 2019 و اکتبر 2020، نوبواکی کوبایاشی، سرپرست Mt. Gox، مهلت ارسال ادعاها را پنج بار تمدید کرد. در نوامبر 2021، آقای کوبایاشی، متولی کوه Gox، پس از توافق دادگاه های ژاپن و طلبکاران کوه Gox در مورد طرح توانبخشی Mt. Gox، اعلامیه ای را منتشر و یک طرح ثبت نام و جبران خسارت بر اساس مراحل برای طلبکاران مختلف ایجاد می کند.

جمع بندی:

Mt. Gox یکی از صرافی های اولیه ارزهای دیجیتال بود. این صرافی در توکیو مستقر بود و پس از متحمل شدن هک بین سال‌ های 2011 و 2014 به دلیل زیان ‌های هنگفت بدنام شد. وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا می کند که هک Mt. Gox در سال 2011 بخشی از یک سری هک های مداوم توسط دو شهروند روسیه بوده است. صرافی سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد و تا آوریل 2024، طلبکاران همچنان بازپرداخت می‌شدند.

منبع مقاله: calendar.bitbo

نظرات کاربران در مورد بررسی حمله هکری Mt. Gox در دنیای کریپتو
سوال امنیتی :6+65 = ?