آشنایی با حمله هکری کریپتویی Bitfinex

نوشته شده در : 1403/06/03

جستجو

حملات هکرها به صرافی ارز دیجیتال یکی از بزرگترین تهدیدات امنیت و اطمینان کاربران در این زمینه است. یکی از مهم ترین و معروف ترین این حملات حمله قیمت بیت فینکس در سال 2016 بود. بیایید به یکی از صرافی های شرق آسیا نگاه کنیم تا بزرگترین حمله هکری در تاریخ ارزهای دیجیتال را شامل شود. مردم آسیای شرقی در این زمینه تخصص بالایی دارند. نکته جالب این است که، تیم های پشتیبانی و مدیریت اکثر ارزهای دیجیتال و صرافی ها، کاربرانی از شرق آسیا هستند. به عنوان مثال، ارز دیجیتال لونا که اخیراً شبکه آن نفوذ کرده است، یک نهاد نظارتی در شرق آسیا است. حمله هکری کریپتویی  Bitfinex مشهورترین حملات هکری به صرافی ها است. این نشان می دهد که شرق آسیایی ها نفوذ زیادی در این بازار دارند. جمعیت زیاد این کشورها دلیلی است که اکثر شرکت های فعال در بازار ارزهای دیجیتال از این کشورها هستند.

حمله هکری کریپتویی  Bitfinex

در 2 آگوست 2016، Bitfinex مورد حمله هکری گسترده قرار گرفت که در آن تقریباً 119756 بیت کوین به سرقت رفت. در آن زمان، این مقدار بیت کوین 72 میلیون دلار ارزش داشت، اما با افزایش قیمت بیت کوین در سال های بعد، به 1 میلیارد دلار رسید. حمله سایبری صرافی Bitfinex یکی از حملات منحصر به فردی است که در لیست بزرگترین هک ارز دیجیتال قرار دارد. ماهیت این سرقت صرافی هنگ کنگ است که نتایج معاملات به شکل ارز دیجیتال بیت کوین در کیف پول ذخیره می شد که هکرها می توانند به آن دسترسی داشته باشند. اگرچه مشخص است که هیچ ضرری برای کاربران و خریداران این صرافی وجود ندارد، اما ارزش و قیمت بیت کوین در آن زمان به دلیل این حمله 20 درصد کاهش یافت. در اینجا لازم به ذکر است که توجه مشهورترین حملات هکری به صرافی ها یکی از مهمترین موارد در کار با صرافی های ارز دیجیتال است.

تأثیرات حمله هکری کریپتویی  Bitfinex

حملات به بازارهای ارزهای دیجیتال و اعتماد کاربران تأثیر قابل توجهی داشته است. قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و بسیاری از کاربران پول خود را از دست دادند. Bitfinex همچنین مجبور شد به طور موقت عملیات را متوقف کند و یک برنامه پرداخت را برای کاربران خود پیاده کند. به‌عنوان بخشی از این طرح، Bitfinex به کاربران علاقه‌مند توکن‌های BFX ارائه کرد که نشان‌دهنده مبلغ بدهی صرافی به آنها بود. بعداً این امتیازها پرداخت می شود و کاربران می توانند بخشی از پول خود را پس بگیرند.

اقدامات پس از حمله هکری

پس از این حمله و حملاتی مثل حمله هکری Mt. Gox، اقدامات امنیتی گسترده ای را برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه ای اجرا کرد. صرافی همکاری خود را با BitGo تقویت کرد و یک سیستم امنیتی جدید را برای محافظت از دارایی های کاربران پیاده سازی کرد. علاوه بر این، Bitfinex برنامه های آموزشی و پشتیبانی را برای آشنایی کاربران با شیوه های امنیتی اجرا کرده است.

کلام آخر:
حمله هکری کریپتویی  Bitfinex یکی از بزرگترین و قدرتمندترین حملات هکری در تاریخ ارزهای دیجیتال است که ثابت می کند بزرگترین تراکنش ها توسط هکرها قابل انجام است. این موضوع به بازار و کاربران یادآوری کرده که امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم است و دائما به روز و تقویت می شود. در همین حال، اقدامات Bitfinex پس از حمله نشان داد که نظارت و بهبود مستمر می تواند اعتماد کاربران را بازگرداند و به کار خود ادامه دهد.

منبع مقاله: crystalintelligence

 

 

نظرات کاربران در مورد آشنایی با حمله هکری کریپتویی Bitfinex
سوال امنیتی :3+52 = ?