بررسی مهمترین تاثیرات جریان ETF اتریوم بر قیمت اتریوم

نوشته شده در : 1403/05/09

جستجو

محصولات مالی مانند صندوق‌ های قابل معامله در بورس (ETF) به شما امکان می‌دهند در یک بازار تنظیم‌ شده در معرض اتر قرار بگیرید. بازارهای نقطه ای برای اتر، که دارایی های اساسی را معامله می کنند، به طور موثر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در می 2024، پنج ماه پس از شروع معاملات ETF های بیت کوین نقدی، تایید شدند. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که ETF های اتریوم چگونه بر روی خرید اتریوم و قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.

معاملات آتی و ETF های مبتنی بر آینده

قراردادهای آتی مشتقات مالی هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهند به وسیله استراتژی های سرمایه گذاری در بیت کوین در مورد حرکت قیمت احتمالی دارایی های خاص حدس و گمان کنند. آنها توافق نامه های قانونی برای خرید یا فروش دارایی به قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ آینده مشخص هستند. بنابراین، آنها به شما این امکان را می دهند که ریسک ها را پوشش دهید یا روی مسیری که فکر می کنید قیمت دارایی بدون مالکیت آن حرکت می کند، شرط بندی کنید. آنها معمولاً برای شاخص ‌ها، کالاهایی مانند طلا و نفت و در حال حاضر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. فرض کنید یک قرارداد آتی ارز اتریوم سه ماهه برای خرید اتر به قیمت 1500 دلار منعقد کرده اید. این قیمتی را که در سه ماه می پردازید، قطع می کند، بدون توجه به قیمت بازار اتر در آن زمان. اگر اتر در عرض سه ماه بالای 1500 دلار معامله شود، با بدست آوردن اتر زیر قیمت بازار سود خواهید برد.

نحوه عملکرد ETF آتی اتریوم

ETFهای آتی اتریوم، مجموعه ای از قراردادهای آتی اتریوم را که در صرافی ها معامله می شوند، به جای مالکیت مستقیم توکن های اتر، در اختیار دارند. شرکت‌کنندگان مجاز (APs)، معمولاً دلال ‌های بزرگ، سهامی از ETF ایجاد می‌کنند تا در بورس اوراق بهادار فهرست شوند. آنها سبدی از معاملات آتی اتر را متناسب با دارایی های مورد نظر ETF خریداری می کنند و در ازای سهام جدید ETF به صندوق کمک می کنند. این فرآیند همچنین به صورت معکوس عمل می کند و ETF سهام را از APها در ازای سبدی از قراردادهای آتی اساسی بازخرید می کند. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از اتفاقات قابل توجه اخیر در حوزه متاورس کاهش بودجه متاورس توسط متا بود. یکی دیگر از مسائل مهم در مورد معاملات اتریوم آموزش ساخت کیف پول اتریوم است.

آیا قیمت اتریوم تحت تاثیر جریان ETF است؟

تاثیر فعالیت صندوق ‌های قابل معامله در بورس (ETF) بر قیمت اتریوم به جنبه ‌های مختلفی مربوط می‌شود که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند.

افزایش دسترسی به بازار

ETF ها یک ابزار سرمایه گذاری هستند که به افراد اجازه می دهد بدون خرید مستقیم ارزهای دیجیتال در این بازار سرمایه گذاری کنند. این امر ورود سرمایه گذاران سنتی را که در بازار ارزهای دیجیتال فعال نیستند، آسان تر می کند تا وارد اتریوم شوند.

جذب سرمایه گذاران بزرگ

ورود ETF ها به بازار ارزهای دیجیتال می تواند سرمایه گذاران و سرمایه گذاران بزرگ را جذب کند. این نوع سرمایه گذاران سرمایه زیادی دارند و می توانند به سرعت در اتریوم سرمایه گذاری کنند که می تواند تاثیر زیادی روی قیمت داشته باشد.

علائم مثبت بازار

در بازار ارزهای دیجیتال، تصمیم برای ایجاد ETF به عنوان نشانه ای از پذیرش و قابلیت اطمینان رو به رشد تلقی می شود. این می تواند اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد و توجه رسانه ها را به خود جلب کند که به بهبود قیمت اتریوم نیز کمک می کند. 4. قیمت متفاوت است. هر چه تراکنش های ETF بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر می شود. با افزایش تقاضا برای ETF ها، قیمت اتریوم افزایش می یابد و نوسانات افزایش می یابد.

کاهش ریسک سرمایه گذاری

مدت زمان ETF ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. با استفاده از ETF ها، سرمایه گذاران می توانند خطرات مرتبط با سرقت را کاهش دهند و اتریوم را مستقیماً نگه دارند، که می تواند تقاضا را افزایش دهد و قیمت اتریوم را افزایش دهد. در اینجا لازم به ذکر است که شناخت لایه دوم اتریوم یکی دیگر از مواردی است که میتواند دید شما را نسبت به این ارز عوض کند. 

کلام آخر:
به طور کلی، جریان های ETF می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتریوم داشته باشد، به ویژه با افزایش تقاضا، جذب سرمایه گذاران جدید و بهبود شرایط بازار. با این حال، باید مراقب پیش‌بینی قیمت باشید، زیرا عوامل زیادی می‌توانند روی قیمت تأثیر بگذارند. در نهایت، تحولات نظارتی، نوسانات بازار و تغییرات تقاضا می‌تواند بر قیمت اتریوم نقش بسزایی دارد.

منبع مقاله: https://www.marketwatch.com/story/ethereum-etfs-arrive-tuesday-heres-what-you-need-to-know-before-trading-736c9526 

 

نظرات کاربران در مورد بررسی مهمترین تاثیرات جریان ETF اتریوم بر قیمت اتریوم
سوال امنیتی :9+75 = ?