پیش بینی قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاری در مارس 2025

نوشته شده در : 1403/05/09

جستجو

قیمت بیت کوین به دلیل عرضه، تقاضای بازار، رسانه ها و اخبار و تغییرات نظارتی در نوسان است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه تولید بیت‌کوین نیز بر قیمت ‌های آن تأثیر می‌گذارد، اما بیشتر گزارش ‌ها از داده‌های فرضی استفاده می‌کردند تا واقعیت ‌ها. بیت کوین توسط بانک مرکزی صادر نمی شود و حمایتی نیز از طرف دولت انجام نمی گیرد؛ بنابراین، ابزارهای سیاست پولی، نرخ ‌های تورم و معیارهای رشد اقتصادی که معمولاً بر ارزش یک ارز تأثیر می‌گذارند، برای خرید بیت‌کوین اعمال نمی‌شوند.

اثرات عرضه بر قیمت بیت کوین

عرضه یک ارز دیجیتال نقش بسزایی در تعیین قیمت آن دارد. یک ارز کمیاب به احتمال زیاد دارای قیمت های بالایی است، در حالی که یک دارایی به وفور قیمت های پایینی خواهد داشت. عرضه بیت کوین به طور کلی به خوبی منتشر می شود، زیرا تنها 21 میلیون تولید و تنها مقدار مشخصی در سال ایجاد می شود. پروتکل آن با استفاده از استراتژی های سرمایه گذاری در بیت کوین تنها به بیت کوین های جدید اجازه می دهد تا با نرخ ثابت پاداش بگیرند و این نرخ برای کاهش در طول زمان طراحی شده است 

قیمت و تقاضای بیت کوین

بیت‌کوین توجه سرمایه‌گذاران خرده‌ فروشی و نهادی را به خود جلب کرده است، افزایش تقاضا به دلیل افزایش پوشش رسانه ‌ای، سرمایه‌گذاری «متخصصان» و صاحبان مشاغل که ارزش بیت‌کوین را دارد و خواهد داشت. بیت کوین همچنین در کشورهایی مانند ونزوئلا با تورم بالا و ارزهای کاهش یافته محبوب شده است. علاوه بر این، برای کسانی که از آن برای انتقال مبالغ هنگفتی برای فعالیت های غیرقانونی و غیرقانونی استفاده می کنند، محبوبیت دارد. این بدان معناست که با افزایش تقاضا به دلیل افزایش قیمت سوخت، عرضه در آینده کاهش خواهد یافت. با این حال، قیمت بیت کوین همچنان در دوره های متناوب رونق و رکود در نوسان است. پبه عنوان مثال، قیمت بیت کوین در سال 2017 با یک افت طولانی همراه بود و تا سال 2021 دو افزایش و کاهش شدید را به دنبال داشت. یکی از مسائل سوال برانگیز اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال کاهش بودجه متاورس توسط متا میباشد. یکی دیگر از مسائلی که در مورد قیمت بیت کوین مطرح است، تاثیر راه اندازی ETF های اتریوم بر سرمایه گذاری بیت کوین است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2025

اثرات رویداد نصف شدن بیت کوین تا سال 2025 ادامه خواهد داشت، و اگر همه چیز هماهنگ باشد، بیت کوین این پتانسیل را دارد که سد گریزان 100 هزار دلاری را بشکند، این امکان وجود دارد؟ اگر اقتصاد جهانی بهبود یابد و تورم به هدف 2 درصد کاهش یابد، نرخ‌ های بهره که سال 2023 شاهد افزایش شدیدی بود، می‌توانند سال 2025 کاهش پیدا کنند، البته اگر قبلاً در اواخر سال 2024 کاهش نیافته باشند. شفافیت مقرراتی برای همه رمزارزها همچنین می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را به سرمایه‌گذاری در کریپتو برای اولین بار متقاعد کند، و بسیاری از این سرمایه‌گذاران احتمالاً بیت کوین را به سبد سهام خود اضافه می‌کنند. علاوه بر این، مقررات بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث شود که صندوق ‌های نهادی، به عنوان مثال، صندوق‌ های بازنشستگی، اجازه داشته باشند بیت کوین را به پرتفوی خود اضافه کنند و به تریلیون ‌ها دلاری که در حال حاضر اجازه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را ندارند، اجازه می‌دهند این کار را انجام دهند. آشنایی با روش درآمد غیرفعال با بیت کوین یکی دیگر از روش های کسب سود از پادشاه ارزهای دیجیتال است.

آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

بیت کوین در مدت زمان کوتاه خود به عنوان یک ارز دیجیتال نوسانات متعددی داشته است. بهتر است قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین با یک متخصص امور مالی و سرمایه گذاری در مورد وضعیت خاص خود صحبت کنید. سهام بیت کوین وجود ندارد، اما می‌توانید سهام شرکت‌ هایی را خریداری کنید که در فناوری بلاک چین یا ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کلام آخر:

ترکیبی از عرضه، تقاضا، هزینه ‌های تولید، رقابت، تحولات نظارتی، و پوشش رسانه ‌ای که به دنبال آن می‌آید بر چشم‌انداز سرمایه‌گذار بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال است. تایید EFT های بیت کوین نقطه ای همچنین یک کاتالیزور اصلی برای بازار کریپتو در سال 2024 است، به طوری که ارزش کل بازار ارز دیجیتال در ماه مارس بیش از دو برابر در سال به 2.55 تریلیون دلار رسید.

منبع مقاله: investopedia

نظرات کاربران در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاری در مارس 2025
سوال امنیتی :8+84 = ?