تاثیر راه اندازی ETF های اتریوم بر سرمایه گذری بیت کوین

نوشته شده در : 1403/05/09

جستجو

معامله برای این ETF ها در 23 ژوئیه 2024 آغاز شد. این به دنبال راه اندازی موفقیت آمیز ETF های بیت کوین در اوایل سال جاری است که راه را برای افزایش سرمایه گذاری سازمانی در اتریوم، خرید بیت کوین و سیگنال ارز دیجیتال هموار می کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار حداقل سه صندوق را برای ورود به بازار روشن کرده است. منابعی به رویترز گفتند، اگرچه تصور می شود که در مجموع هشت ETF اتریوم به طور همزمان راه اندازی شود. این ابزارها از یازده نقطه معاملاتی ETF بیت کوین پیروی می کنند. بیت کوین با جمع آوری بیش از 54 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت از زمان راه اندازی در ژانویه، امسال 47 درصد افزایش یافته است. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد همتایان اتریوم آنها بدانید.

ETF اتریوم چیست؟

ETF نقطه ای اتریوم یک وسیله سرمایه گذاری و روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال است که پول سرمایه گذاران را برای خرید مستقیم اتریوم جمع می کند. این صندوق توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شود و در یک بورس اوراق بهادار سنتی معامله می‌شود و روشی قابل دسترس‌تر و منظم ‌تر برای تجارت ارز دیجیتال ارائه می‌کند. ETFهای اتریوم مبتنی بر معاملات آتی در فوریه 2021 راه ‌اندازی شدند، اما این روش اغلب منجر به هزینه‌های بالاتری برای سرمایه‌گذاران می‌شود و می‌تواند به اختلاف قیمت ‌ها به دلیل تفاوت بین قیمت‌ های آتی و نقدی منجر شود. یکی از دغدغه های اصلی در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین این است که استراتژی های سرمایه گذاری در بیت کوین کدامند؟

ایا با راه اندازی ETF های اتریوم، بیت کوین تحت فشار قرار می گیرد؟

راه اندازی ETF اتریوم ممکن است اثرات متفاوتی بر بیت کوین داشته باشد و نمی توان پیش بینی کرد که آیا بیت کوین تحت فشار خواهد بود یا خیر، اما عواملی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

افزایش تنوع سرمایه‌گذاری

ETF های اتریوم می توانند گزینه های جدیدی را به سرمایه گذاران ارائه دهند. این امر تنوع سبد سرمایه گذاری شما را افزایش می دهد. سرمایه گذاران می توانند به جای تمرکز بر بیت کوین، بخشی از سرمایه خود را به اتریوم اختصاص دهند. این ممکن است تقاضا برای بیت کوین را کاهش دهد.

جذب سرمایه جدید

ETF اتریوم می تواند سرمایه جدیدی را به بازار ارزهای دیجیتال جذب کند. این صندوق ها ممکن است نه تنها بر اتریوم تمرکز کنند، بلکه ممکن است بیت کوین را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری نیز در نظر بگیرند. این می تواند تقاضای جدیدی برای بیت کوین ایجاد کند که قیمت آن را افزایش می دهد.

رقابت بین ارزهای دیجیتال

اتریوم و بیت کوین به رقابت در بازار ارزهای دیجیتال ادامه می دهند. موفقیت و رشد اتریوم باعث افزایش رقابت شده و برخی از سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند بخشی از سرمایه خود را از بیت کوین به اتریوم منتقل کنند. این موضوع ممکن است باعث کاهش قیمت بیت کوین شود.

قیمت ها

بیت کوین و اتریوم همیشه با قیمت های بالا ارتباط داشته اند. زمانی که قیمت یکی از این ارزها افزایش یا کاهش پیدا کند، روی سایر ارزها تأثیر می گذارد. با ETF اتریوم، اگر قیمت اتریوم بالا برود، قیمت بیت کوین بالا می رود و بالعکس.

تقویت پذیرش و اعتماد عمومی

ETF ها می توانند نقش مهمی در پذیرش ارزهای دیجیتال ایفا کنند. افزایش پذیرش و اعتماد به اتریوم باعث افزایش اعتماد به کل بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین می شود. این می تواند تقاضا و قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

چه کسی باید در ETF های اتریوم سرمایه گذاری کند؟

ETF های اتریوم مسیر سرمایه گذاری سنتی تری را به بازار ارزهای دیجیتال ارائه می دهند. برخلاف خرید مستقیم اتریوم، که نیاز به درک بسترهای ذخیره سازی و مبادله کیف پول دیجیتال دارد، ETF ها با ترکیب اتریوم در یک ساختار سرمایه گذاری آشنا، فرآیند را ساده می کنند. این دسترسی به طور بالقوه می‌تواند سرمایه‌گذاران نهادی و حتی سرمایه‌گذاران فردی را که نمی‌خواهند با مبادلات رمزنگاری معامله کنند، جذب کند. یکی دیگر از مسائل مهم در مورد ETF اتریوم، بررسی تاثیر جریان ETF بر قیمت اتریوم میباشد. در اینجا برای افراد علاقه مند به درآمدهای کوتاه مدت از بیت کوین لازم به ذکر است که شناخت استراتژی‌های معاملاتی روزانه بیت کوین میتواند برای آنها گزینه مناسبی باشد.

کلام آخر:
معامله گران در جولای 2024 به ETF های اتریوم دسترسی پیدا کردند. در حالی که چالش ها و ابهامات باقی مانده است، تایید ETF های اتریوم نشانه دیگری از بلوغ و پذیرش رو به رشد صنعت کریپتو است. تأثیر واقعی راه اندازی ETF اتریوم بر بیت کوین ممکن است بسته به واکنش سرمایه گذار و شرایط بازار متفاوت باشد. در حالی که ETF اتریوم ممکن است دلیل خوبی برای افزایش پذیرش و اطمینان در بازار ارزهای دیجیتال باشد، می تواند رقابت برای بیت کوین نیز ایجاد کند.

منبع مقاله: bitcoin

 

نظرات کاربران در مورد تاثیر راه اندازی ETF های اتریوم بر سرمایه گذری بیت کوین
سوال امنیتی :8+86 = ?