چرا کاربران صرافی ورشکسته FTX دوباره ضرر می کنند؟

نوشته شده در : 1402/09/27

ضرر کردن کاربران صرافی ارز دیجیتال FTX؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید؟ صرافی FTX چه اعلامیه منتشر کرده است؟ آیا دارایی های کاربران صرافی FTX با قیمت های فعلی ارزش گذاری خواهند شد؟ چرا کاربران صرافی ورشکست شده FTX ضرر می کنند؟ به نظر شما چرا کاربران از اقدام اخیر صرافی اف تی ایکس برای پس دادن دارایی ها ناراضی هستند؟
بازار کریپتو یکی از بهترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ است که شما می توانید با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی کسب کنید. شما برای معامله رمز ارزها، باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کرده و معاملات خودتان را در این پلتفرم ها انجام دهید. FTX یکی از بزرگ تریم صرافی هایی بود که در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد و کاربران دارایی های خودشان را از دست دادند. اخیرا این صرافی در حال پس دادن دارایی های کاربران است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی ضرر کردن کاربران صرافی ارز دیجیتال FTX بپردازیم.

ورشستگی صرافی ارز دیجیتال FTX

صرافی FTX

صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس(FTX) بعد از بایننس و کوین بیس، سومین پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال از نظر بیشترین حجم معاملات و میزان محبوبیت بوده است. این صرافی امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می داد و سهم بیشتری در معاملات ارزهای دیجیتال داشت. اما همه چیز بعد از انتشار خبری در تاریخ 2 نوامبر 2022 تغییر کرد و در آخر صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد. اگر می خواهید معاملات ارز دیجیتال را در صرافی ها انجام دهید، توصیه می کنیم تا ابتدا مشهورترین حملات هکری به صرافی ها را بررسی کنید
جالب است بدانید، ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX تنها در طی 10 روز از دوم نوامبر سال 2022 میلادی اتفاق افتاد. این اتفاق غیرقابل اجتناب بود، ولی یک مقاله خبری تحلیلی کوین دسک باعث شد این فرایند سرعت بگیرد. اگر این خبر هم نبود، بالاخره بعد از یک یا دو ماه کلاهبرداری FTX روی می شد و همه مردم و کاربران شروع به برداشت سرمایه ها و دارایی های خود می کردند. در این خبر به این مسئله اشاره شده بود که آلامدا ریسرچ، کمپانی خواهر FTX که مدیر عامل آن سم بنکمن بود، یک پوزیشن معاملاتی به ارزش 5 میلیارد دلار آن هم با توکن FTT دارد. FTT توکن خود صرافی اف تی ایکس بود و چنین موضوعی بسیار خطرناک به نظر می رسید.

ضرر کردن کاربران صرافی FTX

صرافی FTX

بر اساس گزارش ها و اعلامیه های منتشر شده توسط صرافی ارز دیجیتال FTX، این صرافی قصد دارد دارایی ها و رمز ارزهای طلبکاران و کاربران آسیب دیده خود را بازگرداند. ولی این صرافی گفته است، دارایی های کاربران طبق قیمت ارزهای دیجیتال در 11 نوامبر 2022 محاسبه می شوند. از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال در آن تاریخ پایین تر از قیمت ارزهای دیجیتال در زمان حال بود، کاربران صرافی FTX ضرر می کنند.
برای مثال، طبق داده های CryptoSlate قیمت بیت کوین در 11 نوامبر 2022 کمی بالاتر از 17500 دلار بود. با این حال، داده های CryptoSlate نشان می دهد که طی سال گذشته، قیمت بیت کوین بیش از دو برابر شده است و به 41600 دلار رسیده است. این نشان می دهد که طلبکاران صرافی FTX بیش از 24000 دلار به ازای هر بیت کوین محتمل ضرر می شوند. به طور مشابه، داده های CryptoSlate نشان می دهند که قیمت اتریوم از حدود 1284 دلار در 11 نوامبر به 2214 دلار در زمان نوشتن این مطلب افزایش یافته است. برای طلبکاران صرافی ورشکست شده، این به معنی از دست دادن نزدیک به 1000 دلار در هر اتریوم است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی ضرر کردن کاربران صرافی ارز دیجیتال FTX بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس(FTX) بعد از بایننس و کوین بیس، سومین پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال از نظر بیشترین حجم معاملات و میزان محبوبیت بوده است. طلبکاران و کاربران صرافی ورشکست شده FTX خیلی ضرر کرده اند. صرافی اف تی ایکس اعلام کرده که دارایی های طلبکاران خودش را بر اساس قیمت ارزهای دیجیتال در 11 نوامبر 2022 پرداخت می کند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا کاربران صرافی ورشکسته FTX دوباره ضرر می کنند؟
سوال امنیتی :6+98 = ?