چرا ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023 کاهش یافت؟

نوشته شده در : 1402/10/15

ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ در سال 2023 چه مقدار ارز دیجیتال به سرقت برده شد؟ آیا هک ها در بازار ارزهای دیجیتال باعث نگرانی کاربران کریپتو می شود؟ چرا باید خودمان را از هک های کریپتویی در امان نگه داریم؟ کدام عوامل هک های کریپتویی را کاهش دادند؟
بازار کریپتو یکی از بهترین بازارهای مالی است که شما می توانید با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازار سود زیادی کسب کنید. برای انجام معاملات در این بازار شما باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. همچنین برای اینکه خیالتان راحت شود، باید حملات هکری به صرافی ها را زیر نظر بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حملات هکری در ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023 بپردازیم.

حملات هکری در ارزهای دیجیتال

شناخت بزرگ ترین هک ارز دیجیتال اهمیت زیادی برای کسب تجربیات ارزنده در این بازار دارد. هک و سرقت در بازار ارز دیجیتال سابقه طولانی دارد و تقریبا با ظهور پروژه های مختلف، کلاهبرداران نیز وارد میدان شدند. ارزهای دیجیتال به شفافیت خود معروف هستند، ولی متاسفانه از زمان شروع به کار صرافی ها و کیف پول ها و پلتفرم های معاملاتی، هک و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران نیز رواج پیدا کرده است.
جالب است بدانید، به باور بزرگان و متخصصان، اکوسیستم ترید و معامله ارزهای دیجیتال باید درسی را که بخش مالی سنتی قرن ها برای یادگیری آن زمان داشت، طی چند سال کوتاه فرا بگیرد. ولی بزرگ ترین هک تاریخ ارز دیجیتال مربوط به همین سال گذشته است و گویا هنوز تا تکامل درست راه زیادی باقی مانده است. در سال های گذشته نیز هکرها با انواع روش های کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال به شناسایی نقاط ضعف و کدهای ناقص در قراردادهای هوشمند، سیستم صرافی ارز دیجیتال، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و موارد دیگر پرداخته و مبالغ زیادی را به سرقت برده اند. برای درک کامل این خبر می توانید مطلب مشهورترین حملات هکری به صرافی ها ارا مطالعه کنید.

کاهش ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023

توجه داشته باشید که ضررهای ناشی از هک های کریپتویی در سال 2023 نسبت به سال های گذشته تقریبا 51 درصد کاهش یافته است. همچنین Ronghui در این باره به کوین تلگراف گفت که با در نظر گرفتن همه موارد، سال 2023 یک توسعه مثبت در امنیت بلاک چین است. علاوه بر این، بیشتر از 1.8 میلیارد دلار ارز دیجیتال در 751 حادثه امنیتی در سال 2023 از بین رفت. در حالی که این میزان هنوز بسیار زیاد است. 51 درصد کمتر از سال 2022 است، زمانی که زیان ناشی از هک و حوادث دیگر به 3.7 میلیارد دلار رسید.
جالب است بدانید، این داده ها از گزارش سالانه شرکت امنیت بلاک چین به دست آمده است. نکته قابل توجه این است که در 3 ژانویه، شرکت امنیتی سندی را جمع آوری کرد که وضعیت امنیت وب 3 در سال گذشته را برجسته می کند. در این گزارش این شرکت اشاره کرد که سه ماهه سوم سال 2023 بیشترین ضرر را با بیش از 6869 میلیون دلار ثبت کرده است. علاوه بر این، مصالحه با کلید خصوصی همچنان پر هزینه ترین عامل حمله بود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حملات هکری در ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023 بپردازیم. همانطور که گفته شد، در سال های گذشته حملات هکری مختلفی در بازار ارز دیجیتال رخ داد که این مسئله امنیت بازار ارزهای دیجیتال را خدشه دار کرده است. در سال 2023 میزان این حملات تقریبا 51 درصد کاهش یافته است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا ضررهای ناشی از هک کریپتویی در سال 2023 کاهش یافت؟
سوال امنیتی :9+65 = ?